E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties van.

Bericht door FreudeamFahren » 05 dec 2009, 22:55

Gezien de ET waarde die een e30 M3 vraagt moeten ze van een e34 of e32 komen. Die velgen hebben een veel diepere rand. Zie bijvoorbeeld:
Afbeelding
De kopietjes worden ook steeds beter. Verborgen ventiel is geen ijkpunt meer.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties van.

Bericht door GTRene » 05 dec 2009, 23:07

nice :df: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=w4dX_OUu ... r_embedded[/youtube]

en

http://www.m3addict.com/whats-good/tag/e30/" onclick="window.open(this.href);return false;

daar kun je lezen wat er allemaal opzit en code is schijnbaar te koop? en veel mooi foto's...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties van.

Bericht door RobS » 06 dec 2009, 09:18

Rene, leef je eens uit op de topictitel :bag: ;)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties van.

Bericht door GTRene » 06 dec 2009, 13:55

RobS schreef:Rene, leef je eens uit op de topictitel :bag: ;)
euh vertel aanpassen bedoel je? betere topic naam? als je een idee hebt gooi maar neer zal ik eens kijken hij kan beter inderdaad :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties van.

Bericht door GTRene » 07 dec 2009, 14:12



een NL E30 met V12 :hosanna:

hij kan alleen wel een sper gebruiken zo te zien :hmmm:


Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties van.

Bericht door Macboy » 07 dec 2009, 15:52

Die rode E30 :shocking:

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties van.

Bericht door Xave30 » 07 dec 2009, 16:04

Uber @ Alpina B10 :love:

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties van.

Bericht door FreudeamFahren » 07 dec 2009, 19:11

@ Rene: ik zie niet in waarom je een M70 ipv een M60 zou kiezen. Qua koppel en vermogen is de standaard V12 geen uitzonderlijk feestbeest ofzo. Als je 't doet, doe 't dan goed :-) Hier de V12 uit een 850CSi met handbak!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties van.

Bericht door GTRene » 07 dec 2009, 19:25

:clap: fraai :thumbup: das inderdaad stukkie beter :mrgreen: was toch ook nog zo'n V12 met rond de 400pk? doch denk dat een V12 wel wat kopzwaar is, maar wel om te zeggen en te laten zien zo'n dikke V12 in het vooronder, dat verwacht je niet.

ideaal lijkt me toch de M62 eventueel met compressor...er zullen straks ook wel conversies komen met de nwe M V8 biturbo 555pk, benieuwd wat zo'n blok weegt.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties van.

Bericht door GTRene » 07 dec 2009, 19:44

ook fraai BMW E30 M3 met Corvette V8
In Gig Harbor in de staat Washington staat deze ‘88er M3 te koop voor een lieve som van $30.000. Onder de kap vinden we een LS1 Corvette-motor uit 2002 die is aangepast naar LS6 specificaties, en is uitgerust met o.a. een lichter vliegwiel. Het blok is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak uit een Camaro. Het resultaat is 450 pk en 610 Nm op de achterwielen! Haal dat maar eens uit een viercilindertje.
Het gewicht ligt ondertussen slechts zo’n 23 kg boven dat van een standaard M3, aangezien die een gietijzeren blok heeft en de Vette V8 van aluminium is. Dit betekent dat de auto onder de 1250 kg blijft, goed voor een verhouding van 1 pk op 2,78 kg. De ophanging en remmen komen van een M Roadster en de schokbrekers zijn echte Hollandsche Koni’s. De eigenaar van de auto rijdt er al ruim drie jaar dagelijks in rond:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dL_rB7ax ... r_embedded[/youtube]

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties van.

Bericht door FreudeamFahren » 07 dec 2009, 19:53

Die heb ik destijds ook op *klik* gummen gepost ja :-)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties van.

Bericht door GTRene » 07 dec 2009, 20:05

:mrgreen: zat net al ff te googlen maar tjonge veel E30 met V8 :hosanna: dus nog genoeg voer en ideeen voor hier :df:

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties van.

Bericht door FreudeamFahren » 07 dec 2009, 21:22

Het is wel jammer dat er zelden een conversie wordt aangeboden op basis van een linksgestuurde simpele 2 deurs, en dan ook nog met alle modificaties in de bijbehorende autopapieren. Zou mij bijzonder goed passen namelijk. Zelf laten bouwen kan, maar is toch wel een hele toer...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties van.

Bericht door GTRene » 07 dec 2009, 21:57

klopt met complete papieren wordt het moeilijker...

vond nog wel 2 leuke E30 m3 met veel power, beide 3.0 E36 de 1 met SC de ander Turbo.

BMW M3 S50 Supercharger
23.900 EUR

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

470pk
E30 mit 3,0L E36 M3 und Kompressor Rotrex C38-81 mit Ölkühler,LLK, Aluansaugbrücke,Methanol Einspritzung,Omex Einspritzanlage,Gewindefahrwerk,3tlg, Schnitzer 9&10x17Zoll und vieles vieles mehr.-
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

heerlijk ding zo te zien, en dan nog deze zo nog gekker :mrgreen:

BMW M3 S50 Turbo
29.900 EUR

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 M3 mit 3,0L S50 Turbo, Garrett GT40Turbo, LLK, Carillo Pleuel, Je Kolben,ARP Stehbolzen,1000ccm Düsen,Omex Einspritzanlage, Motor neu gelagert,Gewindefahrwerk,M Z3Diff, BBS LM, Edelstahlauspuffanlage, 2 Scheibenkupplung, UVM
04-1991 en 680pk :shocking:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties van.

Bericht door FreudeamFahren » 08 dec 2009, 08:22

Die grijze is een Engels importje en stond op Pistonheads voor ergens rond de 15 à 18. Kon nog wel eens lastig blijken om zo'n Engelse ombouw in Duitsland op kenteken te krijgen trouwens.

De witte is een bekende in het Duitse kwart mijl sprint wereldje. Beiden niks voor mij. Veel en veel te duur en met een simpele 2 deurs bedoel ik een simpele, non M 2 deurs ;-) Daarbij geef ik de voorkeur aan een 'simpele' V8.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties van.

Bericht door GTRene » 08 dec 2009, 11:37

I know, maar die zijn ff niet te vinden met papieren er was nog wel een cabrio zonder papieren echter voor weinig, maja krijg je niet op kenteken hier, en stond in 1 of ander vreemd land :mrgreen:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12749
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties van.

Bericht door MartijnGizmo » 08 dec 2009, 14:38

Voor als het wat minder subtiel mag zijn: Afbeelding

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties van.

Bericht door FreudeamFahren » 09 dec 2009, 10:53

Nog weer een Duitse e30 met V8 ombouw. Dit keer een M62B44 uit een 540i. Wielen, de rode details en de "autocomputer" zijn wat mij betreft totaal overbodig, maar het komt al meer in de richting van hoe ik het het liefst zou zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rembekrachtiger is netjes ingebouwd. Zegt altijd een hoop want da's best even freubelwerk.

Afbeelding

Rijdend en wel:


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties van.

Bericht door GTRene » 09 dec 2009, 12:41

zo is het inderdaad een mooie uitvoering :beer:
die M62B44 das dan minimaal een 1999 en hoger als ik dat zo zie :hmmm: anyway best een knap staaltje :thumbup: want je moet ook een speciaal carter eronder knooien geloof ik?

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties van.

Bericht door FreudeamFahren » 09 dec 2009, 13:01

Volgens de eigenaar is de motor uit '98.
Umbau auf den M62 4,4l V8 Motor aus einem E39 540i Baujahr 98.
Carter hoef je niets aan te doen. In het kort, voor de eenvoudigere M60 motoren:
- Motorsteunen
- Rembekrachtiger naar voren
- Spruitstukken op maat
- Bijpassende uitlaat
- Kabelboom omknopen
Bij een late M60 en diens opvolger M62 loop je tegen EWS aan en later zelfs Canbus en dan ziet het electrische deel van de ombouw er heel anders uit.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties van.

Bericht door FreudeamFahren » 09 dec 2009, 14:26

Ook wel aardig.

Lars Verbraeken heeft de V8 uit zijn *klik* drifter begin november uitgebouwd en te koop aangeboden. Die aandrijflijn is in deze e30 terecht gekomen. En daarmee droog je dus e46 M3s af :-)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties van.

Bericht door GTRene » 09 dec 2009, 16:15

:clap: das leuk :mrgreen: M3 plage :hosanna:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties van.

Bericht door steve smith » 09 dec 2009, 16:33

FreudeamFahren schreef:Nog weer een Duitse e30 met V8 ombouw. Dit keer een M62B44 uit een 540i. Wielen, de rode details en de "autocomputer" zijn wat mij betreft totaal overbodig, maar het komt al meer in de richting van hoe ik het het liefst zou zien.

De rembekrachtiger is netjes ingebouwd. Zegt altijd een hoop want da's best even freubelwerk.
En dat het rechter binnescherm vanaf de veerpoot naar voren ff heel knullig vervangen/gerepareerd is maakt niet uit?

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties van.

Bericht door FreudeamFahren » 09 dec 2009, 16:38

Azijn pissen is ook 'n vak ;-) al heb je wel gelijk. Ik snap dat ook niet helemaal, zeker omdat de auto helemaal overgespoten is voor de ombouw. Dan maak je dat binnenscherm ook even strak zou je zeggen. Doet aan de kwaliteit van de (motor)ombouw verder niets af.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: E30 conversies ook M3 E30 draad, + te koop advertenties van.

Bericht door steve smith » 09 dec 2009, 16:49

FreudeamFahren schreef:Azijn pissen is ook 'n vak ;-) al heb je wel gelijk. Ik snap dat ook niet helemaal, zeker omdat de auto helemaal overgespoten is voor de ombouw. Dan maak je dat binnenscherm ook even strak zou je zeggen. Doet aan de kwaliteit van de (motor)ombouw verder niets af.
Da's m'n enige diploma :mrgreen: Vind het enkel raar dat ze zo'n mooi beugeltje maken en toch de bediening van de bekrachtiger verneuken. BMW doet nl. heel veel moeite om die bediening recht in de auto te laten lopen met een paar scharnierpunten, zodat niet bij de minste aanrijding rechtsvoor de remmen vast staan. Zoals dit gemonteerd is hoef je maar iemand aan te tikken en je remmen staan vast omdat je booster een paar cm naar achter komt. Ziet er leuk uit maar de werking is pet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EvdP, Gert-jan, Mark 320iS, wackywim en 181 gasten