E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
leuk ding, low profile en een dikke motor in het vooronder
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
ook leuk en low profile deze M-tech 3 serie 340i voor 9K
een stuk duurder maar niet echt mooier denk? deze voor 15.5k
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... ORT&noec=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... ORT&noec=1" onclick="window.open(this.href);return false;Ich habe meine E30 zum verkaufen, oryginal 325i. Jetzt es ist:
- M60B40 Motor mit 6 gang Getriebe (neu Kupplung Sachs)
- 2.65 40% Sperre Differential
- Edelstahl Auspuffanlage
Fahrwerke:
- Gewindefahrwerke (vorne KW V2/hinte Koni Sport)
- Polyurethan Buschse vorne und hinte
- Domstreben vorne/hinten
Bremsen:
- 325x25 vorne/280x10 hinte (Bremssattel restauriet, Bremsschlauhe edelstahl, hydro Handbremse)
Rader
- Alpina felgen 8'/9',
- Reifen 215/40/17 und 235/45/17
Innere:
- OBC II
- 4x elektrishe Fensterhebe
- elektrische Schiebedach
- Sportsitzen mit heizung (fast perfekt)
- Check Control
- M-technik Lenkrad
een stuk duurder maar niet echt mooier denk? deze voor 15.5k
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... ORT&noec=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
je kan ook voor 17.5k zoiets kopen, een e30 met 820 pk
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
ook leuk deze, lijkt strak zo.
http://www.autojunk.nl/2014/08/bmw-e30-316i-v8-3" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autojunk.nl/2014/08/bmw-e30-316i-v8-3" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 530
- Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:24
- Locatie: Woerden
- Contacteer:
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Ik vond 'm schattiger voordat 'ie met de buitenkant aan de gang ging
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
daar lijkt ie wel meer naturel nog, is wel mooi, mooie platen ook.
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
.
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
mooi hoor, ziet er strak/netjes uit
zo ist leuk een klassieker rijden.
zo ist leuk een klassieker rijden.
-
OnlineJan-Willem
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Een hele vreemde e39 swap, wel een leuk project topic.
http://www.autoblog.nl/nieuws/deze-bmw- ... post-72190" onclick="window.open(this.href);return false;
leuk project topic
Nu kan zoon LS1 wel kleiner zijn dan een M62 ben wel erg benieuwd wat dit scheelt in gewicht.
http://www.autoblog.nl/nieuws/deze-bmw- ... post-72190" onclick="window.open(this.href);return false;
leuk project topic
Nu kan zoon LS1 wel kleiner zijn dan een M62 ben wel erg benieuwd wat dit scheelt in gewicht.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
klinkt wel lekker
- Tim N
- Berichten: 7747
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Het is geen LS1 maar LQ1 kleine details in aanduiding maar gietijzer itt alu.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
dat scheelt wel wat idd.
als ik zo'n ombouw liet doen waar zoveel werk in ging zitten, dan ook meteen goed een moderne alu LS3/480 bv, die motoren zijn niet eens zo heel duur.
als ik zo'n ombouw liet doen waar zoveel werk in ging zitten, dan ook meteen goed een moderne alu LS3/480 bv, die motoren zijn niet eens zo heel duur.
- Tim N
- Berichten: 7747
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Niet zo heel duur om cheap as chips is soms net het verschil om wel of niet de swap te doen ;-P
-
OnlineJan-Willem
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
LQ1 is een V6, bij de ombouw is een LQ4 gebruikt.
Een LS1 schijnt met aanbouw delen zonder spruitstukken rond de 206kg wegen, een LQ4 is rond de 36kg zwaarder.
Een kale M62 weegt 141kg volgens de etk.
Zo op het oog ziet die T56 bak er ook onwijs zwaar uit en dat is die ook rond de 61kg.
De S6S 420G van de BMW is 46kg droog.
Toch is het wel frustrerend om te zien hoe eenvoudig die yanks meer vermogen uit zoon motor halen dan de parel die wij de ( M5 ) S62 noemen.
En dat met een basis ontwerp uit de jaren 50
Een LS1 schijnt met aanbouw delen zonder spruitstukken rond de 206kg wegen, een LQ4 is rond de 36kg zwaarder.
Een kale M62 weegt 141kg volgens de etk.
Zo op het oog ziet die T56 bak er ook onwijs zwaar uit en dat is die ook rond de 61kg.
De S6S 420G van de BMW is 46kg droog.
Toch is het wel frustrerend om te zien hoe eenvoudig die yanks meer vermogen uit zoon motor halen dan de parel die wij de ( M5 ) S62 noemen.
En dat met een basis ontwerp uit de jaren 50
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
wat zou zo'n moderne LS3 wegen incl bak in verhouding tot de leuke M62 en bak? de versie 1987<>1988 is de wat lichtere uitvoering zonder of enkele vanos (vergeet elke keer hoe of wat ) edit, zonder vanos dus
wel mooi dat die M62 nog zo 'licht' is, wat dat betreft ook een mooie conversie motor voor bv de E30/E36/E46/Z3 en die nog oudere BMW karren.
wel mooi dat die M62 nog zo 'licht' is, wat dat betreft ook een mooie conversie motor voor bv de E30/E36/E46/Z3 en die nog oudere BMW karren.
Laatst gewijzigd door GTRene op 28 dec 2014, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joy
- Berichten: 10771
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
LS1 = 188 kg Wet
M62B44 = 221 kg Dry (+ 9.15l of Oil)
M62B44 = 221 kg Dry (+ 9.15l of Oil)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
hoe ze dit bedoelen? maar daar staat voor die nwe LS3 dit>
elders crate engine LS3 = 418lbs is zo'n 190kg?Engine Mass (kg/lbs): 183 / 403
Engine Mass (kg/lbs) Grand Sport Manual Coupe: 211 / 466
Read more: http://gmauthority.com/blog/gm/gm-engin ... z3ND8qiZNl" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
oooh mooi overzicht qua types en engine weights hier>> die sla ik op
http://www.unixnerd.demon.co.uk/enumber.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dat vond ik hier, waar ze ook wat engine weights hebben die fully loaded zijn>>
http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=233682" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.unixnerd.demon.co.uk/enumber.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dat vond ik hier, waar ze ook wat engine weights hebben die fully loaded zijn>>
http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=233682" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door GTRene op 28 dec 2014, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joy
- Berichten: 10771
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Overzicht heb je alleen weinig aan omdat dit de kale gewichten zijn van motorblokken. Onderblok met cilinderkoppen zonder aanbouwdelen.
Hier wat betere informatie:
http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=233682" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier wat betere informatie:
http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=233682" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
lol...
daar had ik ook die link van en poste net ook daar waar ik het vond .
daar had ik ook die link van en poste net ook daar waar ik het vond .
- Joy
- Berichten: 10771
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
-
OnlineJan-Willem
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Zijn dezelfde gewichten als in de etk.Joy schreef:Overzicht heb je alleen weinig aan omdat dit de kale gewichten zijn van motorblokken. Onderblok met cilinderkoppen zonder aanbouwdelen.
Hier wat betere informatie:
http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=233682" onclick="window.open(this.href);return false;
Weet je zeker dat het alleen het onderblok is, het lijkt er namelijk op dat de "short engine" incl cilinderkoppen en kleppendeksels is.
Op een forum had iemand een LS1 laten verzenden compleet met aanbouwdelen zonder uitlaatspruitstukken het lijkt me dan wel dat het gewicht klopt,
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
jammer dat ze die van de EU S50B32 en S50B30 fully loaded niet hebben, die zijn weer wat zwaarder dan de S54B32.
de S65 lijkt me prachtig om ergens in te laten bouwen, zoals in een Z1 of E30 of 2002 oid
mooi laag gewicht en korte motor (mooi voor balans) met fraaie techniek.
de S65 lijkt me prachtig om ergens in te laten bouwen, zoals in een Z1 of E30 of 2002 oid
mooi laag gewicht en korte motor (mooi voor balans) met fraaie techniek.
-
OnlineJan-Willem
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Helaas zijn die Z1's erg zeldzaam bijna zonde om te verbouwen, al zal dat wel één van de eerste zijn met een niet originele motor.
Die V10 met een 6bak lijkt mij ook geweldig in een e28, die zijn ook nog relatief licht en daar passen zonder teveel gedoe brede banden onder.
Die V10 met een 6bak lijkt mij ook geweldig in een e28, die zijn ook nog relatief licht en daar passen zonder teveel gedoe brede banden onder.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
vind het ook zonde dat er zo'n lompe 325i motor in d Z1 ligt
in de UK is er 1 met een e39 M5 motor, maar zou er liever zo'n S65 in zien, lichter en wat compacter, zou dan alleen denken van, met flippers of handbak...
zou er ook aan liggen hoeveel moeilijker het zou worden om het incl flipperbak in te bouwen...
anders zou het me niet zoveel uitmaken, op zo'n relatief lichte auto als de Z1 is beide mooi en valt de motor heel mooi te combineren met het gewicht, veel mooier dan dat ie in de vrij zware e9x M3 doet.
BMW heeft zelf een proef versie gemaakt met de oude M5 (straight six) motor dacht ik en ook wat tuners die zoiets brachten, maar ook die zijn vrij zeldzaam.
magoed, ik heb liever een korte motor ala V8 die hetzelfde of zelfs wat minder weegt, kan de wagen nog fijner stuurgedrag geven when done properly
in de UK is er 1 met een e39 M5 motor, maar zou er liever zo'n S65 in zien, lichter en wat compacter, zou dan alleen denken van, met flippers of handbak...
zou er ook aan liggen hoeveel moeilijker het zou worden om het incl flipperbak in te bouwen...
anders zou het me niet zoveel uitmaken, op zo'n relatief lichte auto als de Z1 is beide mooi en valt de motor heel mooi te combineren met het gewicht, veel mooier dan dat ie in de vrij zware e9x M3 doet.
BMW heeft zelf een proef versie gemaakt met de oude M5 (straight six) motor dacht ik en ook wat tuners die zoiets brachten, maar ook die zijn vrij zeldzaam.
magoed, ik heb liever een korte motor ala V8 die hetzelfde of zelfs wat minder weegt, kan de wagen nog fijner stuurgedrag geven when done properly
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Dimitri, Google [Bot], KoenM, matthyssie, nielsdf en 163 gasten