Maar al die fokking electronica kan ook kapot en is m.i gewoon over the top. Kijk maar hoe leuk dat is als het faalt en je ermee naar de werkplaats moet om je software te laten resetten.

Da's aan mij niet besteed. Dan maar iets minder snel schakelen, zelf werken en daardoor meer rijbeleving ervaren.....

Old skool rules als je net zo 'oud' bent als ik. (alhoewel ik een sequentiële bak dan weer wel zou zien zitten)

Overigens lees ik in deze test ook weer over een 'Sportstand' en denk dan onmiddelllijk aan de Alfa MiTo waar ik een tijdje terug mee reed.
Die had ook zo'n knopje waarmee het leek of de auto ineens veel sneller en sportiever werd.
Eigenlijk zijn die auto's natuurlijk gewoon gemaakt om altijd zo te rijden, maar worden ze, heel simpel gesteld, het grootste deel van de rijtijd 'getemperd' via hun motorprogrammering in samenwerking met een meer comfortabele stand van het onderstel en mogelijk nog wat andere elektronische ingrepen.
Voordeel daarvan is dat de auto gedurende die rijtijd minder belast wordt dan zou kunnen, wat zich vertaald in gunstiger verbruiks- en emissiecijfers en minder onderhoud tegen hogere werkplaatstarieven.

Hoe gek moet je zijn om jezelf te blijven wijsmaken dat het rijden in die 'Sportstand' je auto een extra boost geeft terwijl de realiteit is dat je eigenlijk vrijwel continu in een getemperde auto rondrijdt en slechts af en toe het volledige aanwezige potentieel van de auto aanspreekt?
Alhoewel niemand dat ooit zal toegeven natuurlijk........

On topic: Prima rijverslag trouwens!