Sport Ur quattro!!!
-
- Berichten: 11228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Sport Ur quattro!!!
Reed vanavond even een klein blokje wat kom ik tegen een ur quattro zo n korte. Heel stoer ding.
Dus ik er achteraan met mijn 130i drexler edition moest alle bochten max rijden, omdat ding bij te houden. In een lange rechtse zweeper remt die wat eerder en ik er voorbij. Daarna reden we rustig achter elkaar aan. Dus ik op een klein wegje stoppen en hij dus ook. Hij zegt jij bent andre van de kartbaan of niet. Ik ja. Was een wat oudere meneer. Wat grijze haren dus ik deed mooi mee met mijn grijze bos haren. Zo praten we wat en heb de auto even helemaal bekeken. Was in orginele concours staat. Zelfs originele reserve achterwiel zat er nog in. Zegt die man wil je een rondje mee. Ik zeg ja als een klein kind die voor eerst een zakje snoepjes krijgt. Dus wij rijden en optrekken. Zegt die man nou jij even sturen. Ik nou dat hoeft niet hoor. Jazeker zegt ie. Ik weet dat je goed kan rijden zegt ie. Ik beetje knikkend ja schudden. Verlegen als ik ben. Daar zat ik dan. Een echte Ur quattro van 1985 met 86000km org. op de klok. Ik voorzichting rijden. Hij zegt optrekken gas geven. Dus ik voorzichtig het gas wat dieper indrukken. Mega turbo gat. Kon ook niet anders wat er hangt me toch een loeder van een turbo in. Maar zodra de turbo erin komt schoot ie werkelijk vooruit. Let wel een auto uit 1985. Evo subarus doen dit ook. Maar deze doet zeker niet onder als je bedenkt dat ie uit 1985 komt. Heel vreemd gevoel is de vering ophanging. Als je remt duikt heel extreem naar beneden. En als je optrekt kan je alle sterren aan de hemel zien.
Hele gesprekken nog met de man over auto s gehad. Een echte liefhebber. Deze auto is momenteel te koop en moet richting 77000 euro kosten. Volgens hem was dit een van de weinig org. in nederland. Misschien wel de enige.
Heb de man extra bedankt.
Dus ik er achteraan met mijn 130i drexler edition moest alle bochten max rijden, omdat ding bij te houden. In een lange rechtse zweeper remt die wat eerder en ik er voorbij. Daarna reden we rustig achter elkaar aan. Dus ik op een klein wegje stoppen en hij dus ook. Hij zegt jij bent andre van de kartbaan of niet. Ik ja. Was een wat oudere meneer. Wat grijze haren dus ik deed mooi mee met mijn grijze bos haren. Zo praten we wat en heb de auto even helemaal bekeken. Was in orginele concours staat. Zelfs originele reserve achterwiel zat er nog in. Zegt die man wil je een rondje mee. Ik zeg ja als een klein kind die voor eerst een zakje snoepjes krijgt. Dus wij rijden en optrekken. Zegt die man nou jij even sturen. Ik nou dat hoeft niet hoor. Jazeker zegt ie. Ik weet dat je goed kan rijden zegt ie. Ik beetje knikkend ja schudden. Verlegen als ik ben. Daar zat ik dan. Een echte Ur quattro van 1985 met 86000km org. op de klok. Ik voorzichting rijden. Hij zegt optrekken gas geven. Dus ik voorzichtig het gas wat dieper indrukken. Mega turbo gat. Kon ook niet anders wat er hangt me toch een loeder van een turbo in. Maar zodra de turbo erin komt schoot ie werkelijk vooruit. Let wel een auto uit 1985. Evo subarus doen dit ook. Maar deze doet zeker niet onder als je bedenkt dat ie uit 1985 komt. Heel vreemd gevoel is de vering ophanging. Als je remt duikt heel extreem naar beneden. En als je optrekt kan je alle sterren aan de hemel zien.
Hele gesprekken nog met de man over auto s gehad. Een echte liefhebber. Deze auto is momenteel te koop en moet richting 77000 euro kosten. Volgens hem was dit een van de weinig org. in nederland. Misschien wel de enige.
Heb de man extra bedankt.
- Fabian
- Berichten: 7024
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Wat een mooi verhaal Zo heeft Internet ook weer zijn voordelen en dat al jouw filmpjes rondzwerven.
Mijn Audi net afgelopen vrijdag weg gedaan, dus ik zal het 5 cilinder geluid wel missen. De sport quattro uit de rallybeelden van vroeger was nog mijn inspiratie om hem te kopen in budgetair meer toelaatbare vorm
Mijn Audi net afgelopen vrijdag weg gedaan, dus ik zal het 5 cilinder geluid wel missen. De sport quattro uit de rallybeelden van vroeger was nog mijn inspiratie om hem te kopen in budgetair meer toelaatbare vorm
-
- Berichten: 11228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
- TTF
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:51
- Locatie: Heerenveen
- Contacteer:
[img:640:480]http://www.sls.wau.nl/fstolp/acgn/pictu ... cn0101.jpg[/img]
erg gaaf, als het goed is zal het die wel zijn.. die heb ik namelijk een half jaar geleden gespot in heerenveen..( kentenken 28 lv gh)
voor meer zie link..
http://www.sls.wau.nl/fstolp/acgn/sportq_vdPol.htm
erg gaaf, als het goed is zal het die wel zijn.. die heb ik namelijk een half jaar geleden gespot in heerenveen..( kentenken 28 lv gh)
voor meer zie link..
http://www.sls.wau.nl/fstolp/acgn/sportq_vdPol.htm
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Mooi verhaal!
Dit was echt een van mijn eerste droomauto's (samen met een E28 M535i en E28 M5).
Maar 77.000 euro, halleluja, doe me dan toch maar een EVO 6.5, Impreza GTT, Escort Cosworth en Delta Integrale om naar te kijken.
Ik begrijp dat de uniekheid voor een groot deel de prijs bepaalt, maar voor dat geld moet je wel heel erg fan zijn van die auto.
Dit was echt een van mijn eerste droomauto's (samen met een E28 M535i en E28 M5).
Maar 77.000 euro, halleluja, doe me dan toch maar een EVO 6.5, Impreza GTT, Escort Cosworth en Delta Integrale om naar te kijken.
Ik begrijp dat de uniekheid voor een groot deel de prijs bepaalt, maar voor dat geld moet je wel heel erg fan zijn van die auto.
-
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
- Locatie: O'haske
Het schijnt dat deze auto van een inwoner is van oudehaske.. toch andré.. Nou is oudehaske niet zo groot (2000 inwoners) en van zulke auto's zou ik het wel moeten weten.. ik ga even op onderzoek uit..
we hebben toch al een 360 modena in het dorp en een lambo diablo.. jaguar e-type.. niet gek hier in zo'n boeren dorpje dacht ik zo..
we hebben toch al een 360 modena in het dorp en een lambo diablo.. jaguar e-type.. niet gek hier in zo'n boeren dorpje dacht ik zo..
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
- Hielke
- Berichten: 11439
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Die "olde troep" doet me normaliter niks maar als je de historische autosport waarde van deze auto in ogenschouw neemt (bepalend voor de koers van de hele rallysport sinds de jaren '80) dan is ie die centen misschien wel waard. Ivm de prijzen die voor in elkaar gescheten supercars van die jaren wordt gevraagd is ie dat geld zeker waard.
Heb bijv. van heel veel exoten nooit begrepen waarom ze tegenwoordig nog zoveel geld moeten opbrengen. Het waren destijds inferieure auto's en nu zijn het ouwe en rotte inferieure auto's. Voor deze Quatra gaat dat dus allerminst op.
Heb bijv. van heel veel exoten nooit begrepen waarom ze tegenwoordig nog zoveel geld moeten opbrengen. Het waren destijds inferieure auto's en nu zijn het ouwe en rotte inferieure auto's. Voor deze Quatra gaat dat dus allerminst op.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 232 gasten