Boten
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
De E90 M3 straks is een E39 M5 toch?
BMW is wat gewicht aangaand net zo slecht op weg als de meeste andere fabricanten. Veel te zwaar en dan gaan compenseren met een V10 of V8 ipv een V8 of 6 in lijn.
Zometeen de benzine motoren voorzien van een turbo
1 serie kaal 260 pk 1200k en 30k euro. Klaar.
Wel eens met Robin, 200 plus pk's anders is de lol er snel af. Exige met 160 pk was geen eye-opener.
N.
BMW is wat gewicht aangaand net zo slecht op weg als de meeste andere fabricanten. Veel te zwaar en dan gaan compenseren met een V10 of V8 ipv een V8 of 6 in lijn.
Zometeen de benzine motoren voorzien van een turbo
1 serie kaal 260 pk 1200k en 30k euro. Klaar.
Wel eens met Robin, 200 plus pk's anders is de lol er snel af. Exige met 160 pk was geen eye-opener.
N.
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Andre en ik zijn naar de HISWA geweest
Dit zei ik op 't E90 forum over de 330DA demo die Andre even ter beschikking heeft en waar ik even in heb gereden:
"And I tell you what: How I loved the 2.0 4 cylinder in the 120/320d and this is a different story
I've had a E46 330d (5sp manual) a few years ago:Great car.
The car I drove was a blue M sport 330d autobox with 18" alloys(forgot the number) and satnav + other stuff: 74,000 EUROS WTF
OK.
Pros:
-nice leather M steering wheel and al the stuff in the interior is black:Like it a lot
-It's very quiet at motorway speeds 100mph/120mph
-I love the M sport package/model.
-the thrust from <2000rpm with 500Nm of torque
-It's a very good car to drive from here to Barcelona and back and go to Stockholm and don't get tired at all.
Cons:
-Diesel rattle(even this 6 potter sounds not good at idle) and in tunnels it sounds like a Mack truck, not sporty.
-a little more noseheavy at turn in(sharper bends)than the 320d/325i/330i
-autobox. No comments.I don't want to be a passenger when I DRIVE the damn thing.
-The initial 500Nm thrust from lets say 1800rpm to 4000 feels OK but not fast with an autobox. WHAT A PITY And the powerband is only 2000rpm(from 2 to 4k rpm...but that's a diesel)
The 335 D twinturbodiesel will be faster, I know, I always was some kind of a dieselfreak:A lot. But this car? Not for me thank you....
Where are the 231 horses My 330i is (much)faster
Don't get me wrong, it's a great Autobahncruiser and/but this car had already driven about 3000miles...so that isn't the 'breaking in' problem.
Maybe I 'm complaining too much. Sorry."
Skutsjesilen met die meuk :twisted:
Dit zei ik op 't E90 forum over de 330DA demo die Andre even ter beschikking heeft en waar ik even in heb gereden:
"And I tell you what: How I loved the 2.0 4 cylinder in the 120/320d and this is a different story
I've had a E46 330d (5sp manual) a few years ago:Great car.
The car I drove was a blue M sport 330d autobox with 18" alloys(forgot the number) and satnav + other stuff: 74,000 EUROS WTF
OK.
Pros:
-nice leather M steering wheel and al the stuff in the interior is black:Like it a lot
-It's very quiet at motorway speeds 100mph/120mph
-I love the M sport package/model.
-the thrust from <2000rpm with 500Nm of torque
-It's a very good car to drive from here to Barcelona and back and go to Stockholm and don't get tired at all.
Cons:
-Diesel rattle(even this 6 potter sounds not good at idle) and in tunnels it sounds like a Mack truck, not sporty.
-a little more noseheavy at turn in(sharper bends)than the 320d/325i/330i
-autobox. No comments.I don't want to be a passenger when I DRIVE the damn thing.
-The initial 500Nm thrust from lets say 1800rpm to 4000 feels OK but not fast with an autobox. WHAT A PITY And the powerband is only 2000rpm(from 2 to 4k rpm...but that's a diesel)
The 335 D twinturbodiesel will be faster, I know, I always was some kind of a dieselfreak:A lot. But this car? Not for me thank you....
Where are the 231 horses My 330i is (much)faster
Don't get me wrong, it's a great Autobahncruiser and/but this car had already driven about 3000miles...so that isn't the 'breaking in' problem.
Maybe I 'm complaining too much. Sorry."
Skutsjesilen met die meuk :twisted:
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Tja, ik moet toch nog maar eens in de 335d rijden als ie komt. Andre jij hebt met een gechippede 535d gereden he? 320pk oid?
Op een ander forum(u wel bekend) zegt een gechippede 535d bezitter dit erover:
"pas op de autobahn 4 x achter elkaar een sprint gedaan van 80 naar ca. 240 met een ferrari 360 modena en geloof het of niet ik bleef er gewoon achter, moest bij 180 het gas iets lossen om niet de achterbumper eraf terijden.
ik zat natuurlijk wel in zijn zuchtje maar het geeft wel aan dat de auto echt snel is!!!!"
Op een ander forum(u wel bekend) zegt een gechippede 535d bezitter dit erover:
"pas op de autobahn 4 x achter elkaar een sprint gedaan van 80 naar ca. 240 met een ferrari 360 modena en geloof het of niet ik bleef er gewoon achter, moest bij 180 het gas iets lossen om niet de achterbumper eraf terijden.
ik zat natuurlijk wel in zijn zuchtje maar het geeft wel aan dat de auto echt snel is!!!!"
- Hielke
- Berichten: 11439
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Bwahahahahaaaaa, eg nie
Tis allemaal leuk met die 6 cylinder diesels (acceleratie naar 80 vanuit stilstand) maar eenmaal op snelheid is de pret voorbij. En mijn mening over BMW diesels is ook op geen enkele manier bijgesteld. De 4 cylinder 2 liter diesel van 120d, 320d of 520d is veruit de lekkerste. Zelfs één van de fijnste motoren (dus ook tov de benzine motoren) überhaupt.
Tis allemaal leuk met die 6 cylinder diesels (acceleratie naar 80 vanuit stilstand) maar eenmaal op snelheid is de pret voorbij. En mijn mening over BMW diesels is ook op geen enkele manier bijgesteld. De 4 cylinder 2 liter diesel van 120d, 320d of 520d is veruit de lekkerste. Zelfs één van de fijnste motoren (dus ook tov de benzine motoren) überhaupt.
-
- Berichten: 11228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
535d loopt goed. Je wordt alleen voor de gek gehouden zoals bij elke turbo diesel. Even heel NM dan is de pret over. Een goeie Atmo loopt lekker door maar gevoelsmatig denk je dat ie langzamer is. Vooral stadskm heeft de turbo diesel voordeel. Op circuit waar je veel boven in toeren zit heb ik liever een lekkere benzine toerenjager.
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
rico ik kon het ook niet geloven dat ik zo'n ding bij kon houden maar het is echt waar!!!
0 -100 doet de ferrari in 5 sec dus dat houd ik niet bij van daar dat ik ook zei vanaf 80 km.
80-120 doet de 535 in 2,9 sec en uit ervaring weet ik dat weinig auto's sneller zijn.
wil jij eens met je m3 de accerelatie meten van 200 naar 250 dat doet de 535 in 18 sec.
0 -100 doet de ferrari in 5 sec dus dat houd ik niet bij van daar dat ik ook zei vanaf 80 km.
80-120 doet de 535 in 2,9 sec en uit ervaring weet ik dat weinig auto's sneller zijn.
wil jij eens met je m3 de accerelatie meten van 200 naar 250 dat doet de 535 in 18 sec.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Leonard ik geloof het wel hoor, ik heb zelf ook wel eens dingetjes meegemaakt die men niet geloofde op hande van de specs van mijn auto en die van de "tegenstander". En toch waren gebeurd.
Als de ruimte er is zal ik het een keer proberen. Maar wat moet ik aanhouden gewoon de tellersnelheden ? Of 10 kilometer meer dus 260 ipv 250 ?
Als de ruimte er is zal ik het een keer proberen. Maar wat moet ik aanhouden gewoon de tellersnelheden ? Of 10 kilometer meer dus 260 ipv 250 ?
- Bert ///M3
- Berichten: 9349
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Geinig is dat een E60 M5 niet zomaar bij een Modena wegrijdt. Ik denk serieus dat de Modenarijder zich verslikte en daarom niet zomaar bij je wegreed... Kijk 400pk en 4,5 naar de 100 en 373Nm op 1390kg. Neh, een 535d is prima maar laat mij maar de ongelovige Thomas zijn in deze
Weet nog dat de 300pk 580Nm oid supergetunede A8 3.3tdi V8 van een kennis op de Oberhausen straight ook dacht dat ie sneller was dan m'n toenmalige E46 M3. Ik liep toch ettelijke wagenlengtes weg.Volle polle 8000rpm supersnel schakelend. Had ik dat niet gedaan was ik idd enorm verschalkt door dat ding
Weet nog dat de 300pk 580Nm oid supergetunede A8 3.3tdi V8 van een kennis op de Oberhausen straight ook dacht dat ie sneller was dan m'n toenmalige E46 M3. Ik liep toch ettelijke wagenlengtes weg.Volle polle 8000rpm supersnel schakelend. Had ik dat niet gedaan was ik idd enorm verschalkt door dat ding
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Robin schreef:Geinig is dat een E60 M5 niet zomaar bij een Modena wegrijdt. Ik denk serieus dat de Modenarijder zich verslikte en daarom niet zomaar bij je wegreed... Kijk 400pk en 4,5 naar de 100 en 373Nm op 1390kg. Neh, een 535d is prima maar laat mij maar de ongelovige Thomas zijn in deze
Weet nog dat de 300pk 580Nm oid supergetunede A8 3.3tdi V8 van een kennis op de Oberhausen straight ook dacht dat ie sneller was dan m'n toenmalige E46 M3. Ik liep toch ettelijke wagenlengtes weg.Volle polle 8000rpm supersnel schakelend. Had ik dat niet gedaan was ik idd enorm verschalkt door dat ding
robin regel jij nou die 360 dan proberen we het even !!!!!!!!
-
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
- Contacteer:
-
- Berichten: 11228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
klopt dick
Maar een kia sorrento trekt die m5 ook super.
Voor mij zijn in het bmw gamma 3 auto s waar ik geld voor over hebt, omdat ze mij geven wat ik van een auto vraag. Dat is een m3 e36 en e46 en 130i met knap onderstel en sper.
Ik heb afgelopen weken wat verschillende leen autos van bmw gehad. X3 E90 330d automaat E46 320d E90 318d en als je dan de bedragen ziet wat deze vervoersmiddelen kosten, want anders dan vervoersmiddelen kan je ze niet noemen vindt ik een merk als bmw veel te duur. En voor minder dan bmw geld koop je toch hele luxe andere merken.
Het verschil zit hem hier
zoek je een vervoersmiddel of zoek je een fun/circuit/dagelijks auto. Voor mij mag een fun/circuit/daglijks auto wel geld kosten maar een vervoersmiddel moet zo weinig mogelijk kosten.
Ik snap mensen echt niet die 45k stukslaan op een volle 318d Das echt weggegooid geld in mijn ogen. Die mensen gaan prat op status waarschijnlijk.
Maar een kia sorrento trekt die m5 ook super.
Voor mij zijn in het bmw gamma 3 auto s waar ik geld voor over hebt, omdat ze mij geven wat ik van een auto vraag. Dat is een m3 e36 en e46 en 130i met knap onderstel en sper.
Ik heb afgelopen weken wat verschillende leen autos van bmw gehad. X3 E90 330d automaat E46 320d E90 318d en als je dan de bedragen ziet wat deze vervoersmiddelen kosten, want anders dan vervoersmiddelen kan je ze niet noemen vindt ik een merk als bmw veel te duur. En voor minder dan bmw geld koop je toch hele luxe andere merken.
Het verschil zit hem hier
zoek je een vervoersmiddel of zoek je een fun/circuit/dagelijks auto. Voor mij mag een fun/circuit/daglijks auto wel geld kosten maar een vervoersmiddel moet zo weinig mogelijk kosten.
Ik snap mensen echt niet die 45k stukslaan op een volle 318d Das echt weggegooid geld in mijn ogen. Die mensen gaan prat op status waarschijnlijk.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Een Kia Sorento verkies jij echt niet boven welke andere auto dan ook André... no way!
Iedereen heeft verschillende meningen en opvatting (zo blijkt maar weer nu ik even alles bijlees) en zo is het ook met voorkeuren waarop mensen hun auto kiezen. De één wil wel de luxe, maar niet de lasten. De ander wil een klein hitsig scheurijzer(tje) waar een ander nog niet dood in gevonden wilt worden. De ander wil liever bloemetjes plukken in de wei en verafschuwt iedere vorm van gemotoriseerd vervoer, maar die koopt wel een nieuwe Saab 9-3 Cabrio Hybride met 260 pk, maar 0% Co2 uitstoot. 8)
Ik vind een grote auto veiliger en relaxter dan een klein hok. Zeker voor lange afstanden (vorig jaar deed ik 75k) is een lange wielbasis lekker. Maar fijn sturen en korte draaicirkel vind ik ook prettig. RWD is geen eis, maar wel fijn. Daarom zou ik liever een E60 520d hebben dan een 120d. Ondanks dat ik een 120d een leukere auto vind. Binnenkort gaan we verhuizen, mijn zakelijke leven ziet er inmiddels heel wat anders uit en ik hoef niet zo nodig meer km's te maken. Toch kies ik straks waarschijnlijk weer voor een grote luxe auto (die stuurt als een kleine). AWD ipv RWD trouwens. Met de wetenschap erbij dat ik een kleine RWD onder het huis heb staan voor de fun km's.
Iedereen heeft verschillende meningen en opvatting (zo blijkt maar weer nu ik even alles bijlees) en zo is het ook met voorkeuren waarop mensen hun auto kiezen. De één wil wel de luxe, maar niet de lasten. De ander wil een klein hitsig scheurijzer(tje) waar een ander nog niet dood in gevonden wilt worden. De ander wil liever bloemetjes plukken in de wei en verafschuwt iedere vorm van gemotoriseerd vervoer, maar die koopt wel een nieuwe Saab 9-3 Cabrio Hybride met 260 pk, maar 0% Co2 uitstoot. 8)
Ik vind een grote auto veiliger en relaxter dan een klein hok. Zeker voor lange afstanden (vorig jaar deed ik 75k) is een lange wielbasis lekker. Maar fijn sturen en korte draaicirkel vind ik ook prettig. RWD is geen eis, maar wel fijn. Daarom zou ik liever een E60 520d hebben dan een 120d. Ondanks dat ik een 120d een leukere auto vind. Binnenkort gaan we verhuizen, mijn zakelijke leven ziet er inmiddels heel wat anders uit en ik hoef niet zo nodig meer km's te maken. Toch kies ik straks waarschijnlijk weer voor een grote luxe auto (die stuurt als een kleine). AWD ipv RWD trouwens. Met de wetenschap erbij dat ik een kleine RWD onder het huis heb staan voor de fun km's.
-
- Berichten: 11228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 350 gasten