Boten
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Boten
Daar mag je toch wel van spreken als je het hebt over 5 en 7 series en tegenhangers in die klasse. Ik rij een klein jaar E90 330i en 't ding is erg goed. Met 't sportonderstel en 18" kneiters ligt ie prima op de weg etc etc. Nu reed ik gisteren ff een kort stukje in exRico's 130i M: Ding is/stuurt gewoon in alles strakker(behalve misschien lange doordraaiers). Echt tikkie meer mijn auto dan m'n 330i qua rijden:Had ik niet verwacht dat er zo'n 'groot' verschil zou zijn.
Ik snap 't bestaansrecht van een 5/6/7 opeens niet meer. Een E90 M3 V8 zal gaan als de tering, maar is gewoon 'groter' en lomper. Wat moet je nu nog meer? Juist! Wachten op een coupe 230i oid of M2.
Ik snap 't bestaansrecht van een 5/6/7 opeens niet meer. Een E90 M3 V8 zal gaan als de tering, maar is gewoon 'groter' en lomper. Wat moet je nu nog meer? Juist! Wachten op een coupe 230i oid of M2.
-
- Berichten: 11228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Robin ik heb ooit een vergelijk gedaan tussen een 320d e90 en 120d e87. Toen wist ik het al dat een E90 nooit een auto voor mij zou worden. Ik had liever een E46 dan een E90.
Qua vormgeving is de E90 absoluut een mooiere auto dan een 1serie maar dat komt bij mij toch altijd op second place. Ik kan het niet verkroppen dat ik een super mooie auto heb en dat het niet zo rijdt als ik wil.
De 1 serie 5 deurs zo als ie nu is is gewoon geen schoonheid qua looks. En daar baal ik soms ook flink van. Laten we maar hopen dat er een mooi coupe 2 serie komt. Maar ja niks is nog zeker qua 2 serie bmw.
Qua vormgeving is de E90 absoluut een mooiere auto dan een 1serie maar dat komt bij mij toch altijd op second place. Ik kan het niet verkroppen dat ik een super mooie auto heb en dat het niet zo rijdt als ik wil.
De 1 serie 5 deurs zo als ie nu is is gewoon geen schoonheid qua looks. En daar baal ik soms ook flink van. Laten we maar hopen dat er een mooi coupe 2 serie komt. Maar ja niks is nog zeker qua 2 serie bmw.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
: Wat riep jij maanden geleden al?Dennis Cavallino schreef:Dit riep ik maanden geleden al. Vanwaar nu die ommezwaai? (serieuze vraag)
Ik riepbijv dat een E60 525d touring een enorme dweil is een tijdje terug. Laat een E90 ook een redelijke dweil zijn, maar zo'n E60 en groter is Citroen gelijk.
Spijt me wel.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Robin leuk om je ervaring te lezen, door al dat 130i gepreek op gummen en andere fora indertijd is het een en ander uit verband getrokken maar in de basis is de 130i gewoon een hele goede auto. Je zal van mij nu ik de M3 heb geen slecht woord lezen over de 130i. Is mijn ex niet een auto voor jou ? Vraag aan andre hoe goed die is. Het gaat jou toch ook om het rij plezier? Looks zijn gewoon goed.
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Boten
Ik denk niet dat jij de referentie bent...Robin schreef:Ik snap 't bestaansrecht van een 5/6/7 opeens niet meer.
Niet als persoonlijke aanval opvatten hè.
Er zijn heel veel mensen die andere prioriteiten stellen.
Hier op DF is maar een select gezelschapje hoor.
Ik vermoed dat de meeste mensen meer bestaansrecht zien in een 5/6/7 dan in een 1 of 3.
Waarmee de 6 en de 7 wel een beetje uit de boot vallen.
Voor een 5 geldt het iig wel. Groter, ruimer, comfortabeler dan een 1 of 3. Zowel sedan als combi uiteraard.
Dat geeft voor sommige mensen meer bestaansrecht dan het "retestrak" sturen.
Voor jou zal het zo zijn maar een beetje kort door de bocht is het wel.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Boten
Klopt, de 3 serie en e 5 serie zijn de money makers bij BMW AG, de rest is deels als opvulling van segmenten en nices, alsmede imago makers. Veel mensen kiezen voor luxe en comfort alsmede status. vraag aan 10 mensen om te kiezen of een M2 coupe met 4 cyl 285pk atmo of een 530i EXE en minimaal 9 van de 10 zullen voor de 530i gaan, want groter en luxer en meer status. BMW heeft verder als doelstelling dat elk model winst moet maken, er moet dus een markt voor zijn. Dat een aantal mensen hier voor de M2 coupe kiezen is dus niet maatgevend.Arthur schreef:Ik denk niet dat jij de referentie bent...Robin schreef:Ik snap 't bestaansrecht van een 5/6/7 opeens niet meer.
Niet als persoonlijke aanval opvatten hè.
Er zijn heel veel mensen die andere prioriteiten stellen.
Hier op DF is maar een select gezelschapje hoor.
Ik vermoed dat de meeste mensen meer bestaansrecht zien in een 5/6/7 dan in een 1 of 3.
Waarmee de 6 en de 7 wel een beetje uit de boot vallen.
Voor een 5 geldt het iig wel. Groter, ruimer, comfortabeler dan een 1 of 3. Zowel sedan als combi uiteraard.
Dat geeft voor sommige mensen meer bestaansrecht dan het "retestrak" sturen.
Voor jou zal het zo zijn maar een beetje kort door de bocht is het wel.
Tel daarbij het ontmoedigingsbeleid jegens autorijdend NL en klaar is Kees.
Eigenlijk zouden alle autoliefhebbers als doel moeten hebben de overheid zo min mogelijk te sponsoren. Door licht gewicht zuinige daily drivers te rijden en als speeltje een licht gewicht bommetje. Ofwel voor de fuck KM's een Smart four four, en voor de fun km's een Lotus Elise uit 1998 met Honda Vtec 220 pk blokje. Of youngtimer tracktool die technisch op en top is.
Michel
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Ik ben zeker niet de referentie. Niemand is dat per persoon. Dus zoek je een compromis. Dat ik een kennis heb die perse een 730d moet hebben ipv een 5/330d omdat hij 60.000km p/j rijdt....Jezus, met een 120d kan ik wel 120.000km per jaar rijden no sweat. Logge boten zijn 't (de E90 ook al redelijk) En 'n E90 is niet echt klein van binnen(ook achterin niet, OK 5 is echt veel groter duh) maar een gast van 2 meter zat eens achter mij en ik ben idd niet de langste maar hij wel en hij zat OK. Tel daarbij op de stilte bij 160/200, zonder M onderstel en op 17" is ie best(mij veel te)comfy. En de E90 smoelt als een 5serie.
Dan kanibaliseren ze binnen 't concern.
Dan kanibaliseren ze binnen 't concern.
-
- Berichten: 21723
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Robin schreef:Ik ben zeker niet de referentie. Niemand is dat per persoon. Dus zoek je een compromis. Dat ik een kennis heb die perse een 730d moet hebben ipv een 5/330d omdat hij 60.000km p/j rijdt....Jezus, met een 120d kan ik wel 120.000km per jaar rijden no sweat. Logge boten zijn 't (de E90 ook al redelijk) En 'n E90 is niet echt klein van binnen(ook achterin niet, OK 5 is echt veel groter duh) maar een gast van 2 meter zat eens achter mij en ik ben idd niet de langste maar hij wel en hij zat OK. Tel daarbij op de stilte bij 160/200, zonder M onderstel en op 17" is ie best(mij veel te)comfy. En de E90 smoelt als een 5serie.
Dan kanibaliseren ze binnen 't concern.
Robin ik ben het niet helemaal met je eens,ik rij zelf ook 60 k per jaar en meerdere malen met 3 a 4 personen,dan kan ik je zeggen dat een 3 serie gewoon niet echt royaal is.De 5serie is gewoon een heerlijke en royale reisauto waarmee je een aardig potje kan sturen en ook een ,voor mij,sportief weggedrag heeft .Als ik de auto naar m'n hart zou willen dan kocht ik een M3 (csl ) maar 4 man erin en dan even naar Frankfurt dat komt niet echt goed.
tuurlijk zijn er mensen die de auto voor de status kopen maar er zijn er zeker ook die zo'n auto gewoon nodig hebben!!!
-
- Berichten: 21723
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Een M3 is natuurlijk wat praktischer en beter te gebruiken als dagelijkse auto (zonder op te vallen!). Een M coupe koop je vooral voor de looks en als je dat praktische niet nodig hebt. En een M roadster brengt wat meer beleving mee (geluid/gevoel wat je van dat ding krijgt) en is beter geschikt als weekendauto.
Ligt aan je doel als enige auto zal een M3 voldoen, knaken zat en bezoek je nooit de Ikea dan is zo'n M coupe super en rijd je doordeweeks een ruime km-vreter dan is zo'n M roadster voor erbij super.
Ligt aan je doel als enige auto zal een M3 voldoen, knaken zat en bezoek je nooit de Ikea dan is zo'n M coupe super en rijd je doordeweeks een ruime km-vreter dan is zo'n M roadster voor erbij super.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ik weet het niet Tom, er is ook nog zoiets van een "vallue voor the money" gevoel. Een M coupe en helemaal een Z4 roadster geeft mij dat gevoel niet echt. Ik zie die auto's dan toch als het kleinere broertje van een E46 M3, en dat zou niet erg zijn als de prijzen 10000 tot 15000 euro lager zouden liggen, maar dat is ook niet zo, straks wel weer als de E90 M3 gaat komen, want die zal rond de 100000 euro komen te liggen.
Zoals bijna iedereen een E90 meer auto vind als een E87 zoiets.
Maar ik begrijp ook wel dat er mensen zijn die een Z4 M coupe de auto kopen zoals ik de 130i kocht. Je zoekt het dan meer in de zaken die opgaan voor motor en rijbeleving dan voor grote van de auto en praktische zaken.
Een Z4 M coupe is denk ik ook als instap M in de markt gezet, straks is de E46 M3 als nieuwe auto over en BMW wil wel een M in die prijsklasse kunnen aanbieden. En niet iedereen zal een E90 V8 willen.
Zoals bijna iedereen een E90 meer auto vind als een E87 zoiets.
Maar ik begrijp ook wel dat er mensen zijn die een Z4 M coupe de auto kopen zoals ik de 130i kocht. Je zoekt het dan meer in de zaken die opgaan voor motor en rijbeleving dan voor grote van de auto en praktische zaken.
Een Z4 M coupe is denk ik ook als instap M in de markt gezet, straks is de E46 M3 als nieuwe auto over en BMW wil wel een M in die prijsklasse kunnen aanbieden. En niet iedereen zal een E90 V8 willen.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
't Zal ook wel marketing zijn waarom ze toch weer de 3-serie, maar nu de E90, hebben gekozen voor het WTCC. Blijft een raar gezicht, zo'n boot tegenover een Leon. Zou een 1-serie niet veel effectiever zijn?
Maar goed, ze winnen wel, daar gaat 't om. En volgend jaar komt er weer een boot bij als Alfa terugkeert met de 159...
Maar goed, ze winnen wel, daar gaat 't om. En volgend jaar komt er weer een boot bij als Alfa terugkeert met de 159...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 394 gasten