BMW M2
- matthyssie
- Berichten: 6011
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW M2
Gedateerd misschien, maar het staat qua materiaalgebruik en afwerking wel op een hoger niveau dan de M2, ongeacht het bouwjaar.
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
@Willem: Als die 2017 M3 nog die klassieke tune had van eerst niks qua krachtsopbouw en dan kabam(tractieproblemen galore)zoals de 2016 M4 waar ik en Hielke mee reden ook had(bovenin wel zeer veel krachtsbehoud en power),
snap je waarom MDM zwaar ingrijpt tov E90 M3. Die een milde opbouw in kracht heeft, mooi oplopend, geen abrupte vloedgolf van Newtonmeters.
snap je waarom MDM zwaar ingrijpt tov E90 M3. Die een milde opbouw in kracht heeft, mooi oplopend, geen abrupte vloedgolf van Newtonmeters.
-
Online
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: BMW M2
Begrijp wel dat het moeilijk te temperen is voor DTC als die turbo’s opgespoeld zijn, maar mis dan wel een bepaalde controle zoals bij de E90 wel is, die kun je echt met het gas sturen en laten glijden op het randje van MDM... dankzijn atmosferisch en veel snellere response ook wel.
Nu met Akra heeft de V8 er een ook duidelijk meer koppel en fellere motor op nagehouden, in 2 zelfs lichte wielspin bij gas los/vol gas.
F80 draait DTC overuren, en frustrerend vind.
Dus voor mij (vanaf een E90 M3 was de F80 een tegenvaller in ieder geval, M2 is dan veel leuker.
Nu met Akra heeft de V8 er een ook duidelijk meer koppel en fellere motor op nagehouden, in 2 zelfs lichte wielspin bij gas los/vol gas.
F80 draait DTC overuren, en frustrerend vind.
Dus voor mij (vanaf een E90 M3 was de F80 een tegenvaller in ieder geval, M2 is dan veel leuker.
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
M2C gaat in MDM (dus net niet alles uit) ook al tientallen meters scheef op Papenburg op PSS merkte ik april jongstleden! Te gek qua electronica. Alles UIT is natuurlijk puurder, gekker, sneller meer vaart maken en mooier, maar toch.WillemBoer schreef: ↑20 sep 2019, 11:49 Begrijp wel dat het moeilijk te temperen is voor DTC als die turbo’s opgespoeld zijn, maar mis dan wel een bepaalde controle zoals bij de E90 wel is, die kun je echt met het gas sturen en laten glijden op het randje van MDM... dankzijn atmosferisch en veel snellere response ook wel.
Heel mooi controleerbaar(MDM M2C is aangepast tov OG M2) voor de beginnende drifter.
-
Online
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: BMW M2
Mooi dat het is aangepast in de M2C, heb een hekel aan die overactieve systemen, laat ook nog wat aan de bestuurder over...
MDM is voor de openbare weg geweldig, mooi vangnet voor die momenten dat het wegdek toch ineens gladder is dan gedacht
MDM is voor de openbare weg geweldig, mooi vangnet voor die momenten dat het wegdek toch ineens gladder is dan gedacht
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW M2
MDM is in de OG M2 zelfs aangepast na 2018 software update. Laat veel meer toe qua slip en neemt veel minder snel de power weg.
F80 M3, OG M2 of de F31 318d van de vrouw: interieur is "exact" hetzelfde in alledrie
F80 M3, OG M2 of de F31 318d van de vrouw: interieur is "exact" hetzelfde in alledrie
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
Dashboard niet hoor... geen olie temp meter bij de 1 en 2 serie.
- Erik
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: BMW M2
Met mijn F80M3 is er binnen de MDM ook een sweatspot waar de TCS wel ingrijpt voor max grip bocht uit, maar de MDM de hoek niet gaat beperken. Klinkt als cylinder onderbreking op basis van ontsteking uitschakelen per cylinder, en niet het volledige fuel cut waarbij het vermogen echt 1-1,5sec weg is. Als ik voluit ga op de snelweg moet hij gewoon op MDM anders grijpt de TCS continue in tot belachelijke snelheden. Hier een filmpje van de F10M5 destijds op winterbanden. Dit had je dus ook op zomerbanden in de regen, en tot 270 a 280kmh, volstrekt belachelijk natuurlijk. Op MDM was de M5 ook nog Zeer tricky en het gebeurde regelmatig dat hij gewoon wel mega uitbrak alsof alles uit stond. Met de M3 nooit gehad die rijd ik bijna altijd in MDM manual flipperend. Moet zeggen dat de DCT flash die er standaard op staat nergens op slaat, met gigantische beuken door de aandrijflijn van 4 naar 5 gewoon widow makende wielspin. Om die reden heb ik de M3/M4 GTS bak software er destijds op geflashed, waardoor hij veel smoother (en nog sneller) schakelt en je dus minder wielspin momenten direct na schakelen krijgt. Ben benieuwd hoe de M2 DCT schakelt in dat opzicht.
Hier de M5 op Duitse autobahn. Ergens in 2014. Kut.
Hier de M5 op Duitse autobahn. Ergens in 2014. Kut.
- bartb
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
Re: BMW M2
Zet het dan ook uit! Alles of niks. Glijden met dat spul
Ik heb stiekem makkelijk praat met 265pk
Ik heb stiekem makkelijk praat met 265pk
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
@Erik, die M4GTS Diff/Getriebe en DSC software zijn er ook voor de M2C, maar dat wist je wel/al denk ik:
https://www.lightweight-titanauspuffanl ... 2-f87.html
Ken 'n Duitser die 't heeft op z'n M2C, maar die kan niet echt zeggen of 't nou zo'n spectaculair verschil is.
Punt is dat met M2/C ook al rij je in de sportiefste setting daily, het allemaal niet gaat alsof je 'met 220 aanremmend op de Tarzan afkomt van 5/4/3 bam' . Tenminste dat rijgedrag komt in het alledaagse leven niet zo vaak voor op de openbare weg:)
Dus is de DCT irl relaxed en doet z'n werk, maar kan ook wel eens op zich laten wachten. Dat heeft met dat brein te maken wat al die rij/schakel/toeren/stuur acties en parameters met elkaar verbindt en da's in real life op de openbare weg niet altijd even spectaculair.
Totdat je op 'n trackday/driftdag bent bijvoorbeeld. Dan komt die Drivelogic na al één rondje erachter dat er wat meer gaande is en dat merk je:Het schakelen gaat echt meteen, gaspedaal voelt(placebo?) meer verbonden. Anyway, alsof de auto' 'n stoot adrenaline heeft gehad.
Dan komt 't gekke ding echt weer tot z'n recht, je wordt weer 'een met je auto' (dat heb ik op Papenburg dan). Van een stuiterend 240/340i achtig product op de heenweg, naar een echte //M die je aanvoelt en doet wat jij wil. Scheef en idioterie en flickend en wielspin galore. Machtig mooi. En terugrijdend met Spotify relaxed nagenieten.
Da's zo geweldig met die //Metjes.
Zoiets dus:)
https://www.lightweight-titanauspuffanl ... 2-f87.html
Ken 'n Duitser die 't heeft op z'n M2C, maar die kan niet echt zeggen of 't nou zo'n spectaculair verschil is.
Punt is dat met M2/C ook al rij je in de sportiefste setting daily, het allemaal niet gaat alsof je 'met 220 aanremmend op de Tarzan afkomt van 5/4/3 bam' . Tenminste dat rijgedrag komt in het alledaagse leven niet zo vaak voor op de openbare weg:)
Dus is de DCT irl relaxed en doet z'n werk, maar kan ook wel eens op zich laten wachten. Dat heeft met dat brein te maken wat al die rij/schakel/toeren/stuur acties en parameters met elkaar verbindt en da's in real life op de openbare weg niet altijd even spectaculair.
Totdat je op 'n trackday/driftdag bent bijvoorbeeld. Dan komt die Drivelogic na al één rondje erachter dat er wat meer gaande is en dat merk je:Het schakelen gaat echt meteen, gaspedaal voelt(placebo?) meer verbonden. Anyway, alsof de auto' 'n stoot adrenaline heeft gehad.
Dan komt 't gekke ding echt weer tot z'n recht, je wordt weer 'een met je auto' (dat heb ik op Papenburg dan). Van een stuiterend 240/340i achtig product op de heenweg, naar een echte //M die je aanvoelt en doet wat jij wil. Scheef en idioterie en flickend en wielspin galore. Machtig mooi. En terugrijdend met Spotify relaxed nagenieten.
Da's zo geweldig met die //Metjes.
Zoiets dus:)
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
We komen er wel, ook al duurt het even om het verschil DCT - PDK te beschrijven, die laatste doet dat dus wel dat bam bam oma terug
En altijd en overal, snel, accuraat, intuitief, die hoeft niks te leren.
En altijd en overal, snel, accuraat, intuitief, die hoeft niks te leren.
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Ik heb 't misschien overdreven Robert. Maar voor de beeldvorming en hoe een M2/C een beetje Dr Jekyll /Mr Hyde is dit itt Porsche.
Als je 'm het GTS schakelprogramma geeft zou dat op den duur misschien meer problemen kunnen geven qua levensduur etc, dat heb je bij Porsche al in het begin dik betaald:)
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Nu wil ik graag 'n GT4 of GT3/RS, droomauto's echt.... maar het Papenburg verhaal wat ik hierboven beschreef doe ik niet met dat soort auto's met die layout. Dan zijn FR auto's (//Ms dus) echt te prefereren. Zijn in de basis al tailyhappy/happier afgesteld itt any nieuwe Porsche. Daar moet je van houden, van die tailhappiness, en niet terug hoeven naar z'n 1 op 'n minirotonde. Weet ik ook wel. GT3/4 voor snelle rondes, M2/C voor de idioterie.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
Robin, je hebt het perfect beschreven, ik ben het geheel met je eens.
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
*applaus voor mezelf*
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
De vergrijzing in mijn woonplaats AD 2019
Vorige week zondagmorgen in beeld gebracht.
Vorige week zondagmorgen in beeld gebracht.
- WJ
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: BMW M2
Echt een gedrongen bommetje. Zie hier altijd zo'n donker grijze staan, ook heel gaaf maar mis wel een berg details, waaronder die schermen die een beetje wegvallen dan.
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
En 'n zuur bommetje achter 't stuur:)
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW M2
Daar mag jij niet parkeren boef!
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW M2
Blijft een schitterde auto Robin!
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Tja. Hij is leuk. Strak weer even gassen. Knallen, benzine en rubber verbranden. Even los van de wereldverbetaraars/moraalridders en gutmenschen zijn. BAM!
Hielke ik heb 'n vergunning voor het hele centrumgebied. Wat jij niet mag mag ik allemaal wel:)
Hielke ik heb 'n vergunning voor het hele centrumgebied. Wat jij niet mag mag ik allemaal wel:)
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW M2
Is dat gebied nog altijd met paaltjes afgesloten ?
-
OnlineFabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: woka en 436 gasten