BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jussi
Berichten: 2594
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Locatie: www.chasingdreams.be

Re: BMW M2

Bericht door Jussi » 10 mar 2019, 13:21

Zuipen is echt een meevaller. 9,2L/100KM op CC. Met 35K km/jaar is dat een dikke meevaller.

Auto hierna is wel een dingetje. In principe zou ik willen wisselen voor dat ie de 100K KM aantikt. Dat zou aan dit tempo binnen iets meer dan een jaar zijn. Help?

speedy25
Berichten: 690
Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
Auto: E63 M6

Re: BMW M2

Bericht door speedy25 » 10 mar 2019, 13:24

Wat is de reden de M divisie afstapt van de dct bak? Dit hoort juist bij een M auto ben ik van mening :df:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 24415
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 10 mar 2019, 13:25

Ik heb aan een M2C gedacht, maar even wachten kan geen kwaad, er komt nog een M2CS, die optie hou ik dan open.

Tevens nog 718 GT4 op de radar.

Nou, ik zie het wel in 2020, tot die tijd doet de M2 het ook nog wel.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 24415
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 10 mar 2019, 13:26

speedy25 schreef:
10 mar 2019, 13:24
Wat is de reden de M divisie afstapt van de dct bak? Dit hoort juist bij een M auto ben ik van mening :df:

-Kosten
-Gewicht
-Gewone automaat net zo snel

Zo iets denk ik zonder het met zekerheid te kunnen stellen.

Andre
Berichten: 9654
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M2

Bericht door Andre » 10 mar 2019, 14:16

Ja en zf maakt het 4wd systeem wat ook in de m3 komt.

Ze gaan straks niet alleen voor de m2 een dct of handbak maken.

Het is inderdaad allemaal een kosten overweging.
Als de m2 verkoop aantallen ook niet meer dermate groot zijn dan is dat ook voorbij. De m3 en m4 worden bijv veel meer verkocht!
Laatst gewijzigd door Andre op 10 mar 2019, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 24415
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 10 mar 2019, 14:55

En dan ook nog zon DigiDash d`r in, nou, dan ben ik er wel klaar mee :tooth:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 12990
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Auto: BMW
Locatie: Baarn

Re: BMW M2

Bericht door Martijn_bmw » 10 mar 2019, 15:32

romo schreef:
10 mar 2019, 13:16
Lastig idd;

Het dilemma is dat een HB met een hoger CO2 emissie absurd veel duurder gaat worden (of dat nu al is), tevens krijgt de volgende generatie ///M een normale automaat, de DCT gaat er uit.

Hoe goed ze ook mogen zijn, ik wil persoonlijk geen automaat met koppelomvormer in een M, daar bedank ik voor.

Dan nog de abnormale BPM, en weet ik wat er nog meer komt aan fiscale maatregelen. Kortom; de lol gaat er wel een beetje af.

Zoals gezet; met een Scootmobiel en een vishengel op pad straks :tooth:
Eeuwig zonde idd zon gewone automaat in een M, ik blijf van mening die hoort gewoon als handbak :df: eventueel als DCT maar niet met een duffe koppelomvormer

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 32874
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 14 mar 2019, 18:54

Ik had 't nog 'n tikkie ruiger gewild, maar je zit met die kut-OPF er nog tussen:

Gebruikersavatar
535d
Berichten: 2255
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Locatie: Hurdegaryp

Re: BMW M2

Bericht door 535d » 14 mar 2019, 20:06

Ik denk dat wanneer je dit in het echt hoort het wel ruig genoeg is ;-)

Andre
Berichten: 9654
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M2

Bericht door Andre » 15 mar 2019, 08:57

Is die uitlaat 150 kg lichter. Want dat heeft deze kg knaller wel nodig!

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 32874
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 15 mar 2019, 10:13

Inderdaad, je portemonnee wordt er wél 'n stuk lichter van.

Heb wel zin in volgende week zondag. Mooi een paar M2(C) achter elkaar op naar de Nürburgring!

Voorproefje:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 26996
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.49
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW M2

Bericht door Arthur » 15 mar 2019, 12:20

Ah, de 130i voorop zie ik.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 12990
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Auto: BMW
Locatie: Baarn

Re: BMW M2

Bericht door Martijn_bmw » 15 mar 2019, 16:38

Arthur schreef:
15 mar 2019, 12:20
Ah, de 130i voorop zie ik.
:lollerdelol: :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 10941
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: BMW M2

Bericht door Downforce Hans » 15 mar 2019, 16:57

Het verbruik zal niet veel schelen als ik de verhalen zo lees..... :tooth:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 24415
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 19 mar 2019, 15:38

M2CS interieur/stoelen;


Afbeelding


Latest M2 CS info, which was recently revealed by ynguldyn:
M2 CS appears to be the final name
445hp
both manual and DCT
CF roof standard
Colors: Black Sapphire, Alpine White, Hockenheim Silver, Misano Blue
Black alcantara/leather mix likely the only interior choice
Alcantara steering wheel optional
Unique interior trim
CCB optional
Coming later this year


Here are the differences from the standard M2 / M2 Competition:
Carbon ceramic brakes
Carbon fiber roof
Sculpted hood with bulge
Front spoiler lip
Trunk spoiler
Rear diffuser
19 inch forged wheel Y-spoke Style 763 M
Michelin Sport Cup 2 Tires (265/35/19 rear)

Meer spy pics;



https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1543417

Andre
Berichten: 9654
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M2

Bericht door Andre » 19 mar 2019, 17:30

Denk dat je volgend jaar op 40k bpm zit en daar komt dan nog de hogere aanschaf prijs bij.

Getallen van 85k zijn genoemd ex BPM

125k voor een instap ///M dat word aardig gek zo langzamerhand! Het begon bij 79k in 2016 met de M2 en die beviel ook prima.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 24415
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 19 mar 2019, 18:12

^Bergwerff actie :tooth:

We gaan het zien, idem GT4


Hoe dan ook, het is de M2 to have uiteraard, mede gezien het groene geneuzel, time is running out, dan zijn de pecunia`s van secundair belang IMHO

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 32874
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 20 mar 2019, 08:05

Of:
-zo'n ding zonder kenteken doen hier in NL, maar ja beperkt genieten aantal keer per jaar trackdays met alle logistieke toestanden van dien
-de flex in m'n dak: carbon roof, kofferklep, motorkap, 763 bestellen plus een tuning erop. Kom je in de buurt. :)

Zed240
Berichten: 1471
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: BMW M2

Bericht door Zed240 » 20 mar 2019, 13:45

Robin schreef:
20 mar 2019, 08:05
-de flex in m'n dak: carbon roof, kofferklep, motorkap, 763 bestellen plus een tuning erop. Kom je in de buurt. :)
Wat is überhaupt het verschil/meerwaarde echt? Het carbon dak scheelt pak een beet 10 kilo? Dat ga je niet merken op >1500kg. Daarnaast een paar pk meer door iets andere software.

De CCB en lichtgewicht velgen moet je zelf nog apart bijkopen á 15.000 euro.

Dan kun je denk ik beter zelf voor een lichtgewicht uitlaat/velgen gaan met een chip naar 500pk en evt. een leuk Öhlins onderstel. Maakt meer verschil en kost minder geld.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 32874
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 20 mar 2019, 14:37

Mee eens Zed240. Die wielen komen er hopelijk deze zomer (763M) onder , CCBs ben je gek als daily!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 24415
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 20 mar 2019, 17:27

^Daar is wel de nodige discussie over , die PCCB/CCB


De mensen die veel circuit rijden willen dat liever op stalen remmerij doen, want als de carbon schijf er aan gaat, om welke reden dan ook, is vervanging zeer kostbaar. (€20K heb ik begrepen FWIW)

Bij DD is de rem belasting uiteraard veel geringer, de kans op schade evenzeer minder, van Porsche weet ik dat PCCB makkelijk >200.000 km meegaan, remblokken >150K km. Stalen schijven bij Porsche vreten behoorlijk in, ook bij straatgebruik, want harde remblokken toegepast.

Met mijn eigen ervaring 981GTS met PCCB op straat zou ik direct voor een M2 met CCB kiezen. Subliem was die ervaring !

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 32874
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 25 mar 2019, 08:28

Hij is te zwaar, inderdaad, maar gaat wel gewoon strak door de bocht, vond de knot op de Ring losser en 'geen' onderstuur.


Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 10921
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: BMW M3 SMG 2004
Locatie: Ulvenhout

Re: BMW M2

Bericht door Bram » 25 mar 2019, 08:58

Tiff, echte baas! Die andere gast ken ik niet.

Online
WillemBoer
Berichten: 433
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: BMW M3 E90

Re: BMW M2

Bericht door WillemBoer » 25 mar 2019, 20:47

Zed240 schreef:
20 mar 2019, 13:45
Robin schreef:
20 mar 2019, 08:05
-de flex in m'n dak: carbon roof, kofferklep, motorkap, 763 bestellen plus een tuning erop. Kom je in de buurt. :)
Wat is überhaupt het verschil/meerwaarde echt? Het carbon dak scheelt pak een beet 10 kilo? Dat ga je niet merken op >1500kg. Daarnaast een paar pk meer door iets andere software.

De CCB en lichtgewicht velgen moet je zelf nog apart bijkopen á 15.000 euro.

Dan kun je denk ik beter zelf voor een lichtgewicht uitlaat/velgen gaan met een chip naar 500pk en evt. een leuk Öhlins onderstel. Maakt meer verschil en kost minder geld.

Weet niet hoe ik het moet onderbouwen maar dat heeft te maken met de hoogte en gewicht van het dak...
Soort topzwaar effect, in theorie dus minder overhellen eigenlijk.
Ik totaalgewicht afname is het effect nihil idd...

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 32874
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 26 mar 2019, 09:43

WillemBoer schreef:
25 mar 2019, 20:47
Zed240 schreef:
20 mar 2019, 13:45
Robin schreef:
20 mar 2019, 08:05
-de flex in m'n dak: carbon roof, kofferklep, motorkap, 763 bestellen plus een tuning erop. Kom je in de buurt. :)
Wat is überhaupt het verschil/meerwaarde echt? Het carbon dak scheelt pak een beet 10 kilo? Dat ga je niet merken op >1500kg. Daarnaast een paar pk meer door iets andere software.

De CCB en lichtgewicht velgen moet je zelf nog apart bijkopen á 15.000 euro.

Dan kun je denk ik beter zelf voor een lichtgewicht uitlaat/velgen gaan met een chip naar 500pk en evt. een leuk Öhlins onderstel. Maakt meer verschil en kost minder geld.

Weet niet hoe ik het moet onderbouwen maar dat heeft te maken met de hoogte en gewicht van het dak...
Soort topzwaar effect, in theorie dus minder overhellen eigenlijk.
Ik totaalgewicht afname is het effect nihil idd...
Zwaartepunt doel je op. En dat moet qua positie in de auto (liefst op de bodem)zo láág mogelijk, dus een schuifdak in een stalen dak is al zwaarder en dan ook nog eens hoog gelegen. Maar toch met dit soort dikke baffers is 't gerommel in de marge, wat jullie al zeggen. Ook zo'n skitterend carbon dak, prachtig, maar het scheelt geen 30kg ofzo.

Aan de neus mag wel wat af bij de M2C een kilo of 20-30 zou 't wel te merken zijn, maar via $$$ carbondelen kom je daar ook niet mee via wat BMW //M aanbiedt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jesper, Lenny M, markk en 23 gasten