Driften op Zandvoort, na 01.03.2016 passé!!!

Slowly sideways, maar oh zo leuk om te doen. Hier vind je alles over driften.
Plaats reactie
hanske
Berichten: 1019
Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45

Driften op Zandvoort, na 01.03.2016 passé!!!

Bericht door hanske » 26 jan 2016, 22:25

Slecht nieuws: vanaf 1 maart wordt driften op Zandvoort verboden!

Jan 25, 2016


Vanmiddag heeft Circuit Park Zandvoort aan diverse exploitanten het slechte nieuws gebracht. Reden voor het verbod is dat er teveel klachten waren van omwonenden. Driftgeluiden zijn namelijk heel andere geluiden dan racegeluiden, bij het driften geef je telkens een beetje gas. Dat geluid kan na een tijdje flink gaan irriteren (bij ons niet, maar ok). Tevens heb je het heerlijke geluid van rokend en piepend rubber. Zandvoort had al extra restricties opgelegd, zoals het driften op nat asfalt, maar niet alle bezoekers/organisaties hielden zich daaraan.
Het circuit geeft aan dat men niet afhankelijk is van de driftcursussen, het ging om een klein gedeelte van de exploitatie (wat zorgde voor een groot deel van de klachten). Uiteindelijk heeft de directie daarom besloten om het driften vanaf 1 maart 2016 te verbieden. Erg jammer, want driften wordt alsmaar populairder. Met dank aan films zoals Fast & Furious, maar ook vanwege de vele driftkampioenschappen die over de hele wereld worden gehouden. Er gingen geluiden dat dit nieuwe verbod er komt vanwege de nieuwe eigenaar, maar dat wordt ontkend. De klachten hierover zijn er al veel langer dan de onderhandelingen over de overname van het circuit. Maar goed, we hebben straks dus een circuit waar je niet op mag driften… Think about it, dat is toch raar? Het is dan ook zonde dat de driftscholen op Zandvoort geen cursussen meer mogen aanbieden. Zoals Frank Kerseboom van RSZ Driftclub ook aangeeft: driften is essentieel voor voertuigbeheersing. Daarnaast is het gewoon heel leuk om te doen. Zandvoort geeft echter aan dat er wel driftlessen kunnen worden gegeven tijdens een racecursus, maar dat gaat om een klein stukje basistraining, geen uitgebreide driftles.

Bron: http://www.start84.nl/blog/2016/01/25/s ... -verboden/" onclick="window.open(this.href);return false;

:goodnight:

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Driften op Zandvoort, na 01.03.2016 passé!!!

Bericht door KW » 26 jan 2016, 23:30

Wat ongelofelijk kansloos. Zeurende mensen, om een punthoofd van te krijgen. Net als mensen langs spoorlijnen, snelwegen en vliegvelden: ga er dan niet naast wonen!
Dat circuit ligt er al ontzettend lang, net als meeste snelwegen, spoorlijnen en vliegvelden. Mensen die er pas zijn komen wonen toen het al in gebruik was hebben wat mij betreft geen recht om te zeuren over geluidsoverlast, en zeurders die dat toch doen dienen genegeerd te worden. Plek genoeg in het land om te wonen hoor!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Driften op Zandvoort, na 01.03.2016 passé!!!

Bericht door Macboy » 27 jan 2016, 00:21

Driften doe je maar op een circuit niet op de openbare weg !!

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Driften op Zandvoort, na 01.03.2016 passé!!!

Bericht door Knot » 27 jan 2016, 07:47

Idd, wel goedkoop willen wonen naast circuit/spoor/vliegveld en vervolgens gaan klagen.. nekschot geven die mensen!

En idd, ik ben er bij Skylimit op Zolder wel eens afgehaald... "Meneer, da driften gehoort nie op een circuit thuis, da kunt ge op het paddock doet met de pylonnen"..... dusss.. :)

Hoeveel lawaai maakt dit nou, banden niks op nat, alleen uitlaatgeluid maar dat hoor je bij lijnen/tijden rijden ook, alleen constantere/opbouwende gasstand. Ik heb gelukkig mn kan nog ff gepakt einde van het jaar.


Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Driften op Zandvoort, na 01.03.2016 passé!!!

Bericht door Macboy » 27 jan 2016, 08:21

Wat wel super slecht is als de organisaties inderdaad nat moesten maken maar niet hebben gedaan. Das gewoon vrij dom en hun eigen doodsteek. Dat zal wel weer een welles/nietes spelletje worden. Maar kan me goed voorstellen dat ook daar steken zijn laten vallen en dan is het wel extra zuur.

Het filmpje van Knot bewijst overigens juist hoe irritant het geluid is bij driften. Slecht punt gemaakt Knot :)

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Driften op Zandvoort, na 01.03.2016 passé!!!

Bericht door Nutkees » 27 jan 2016, 12:18

Qua geluid snap ik het nog wel, daar de drifters in de regel erg veel geluid produceren met hun wagens. Niet zozeer bandengeluid, maar echt dikke uitlaten eronder, screamerpipes etc.

Dit is nooit echt aan banden gelegd zoals bij het circuitrijden omdat de drifters daar waar de microfoon staat simpelweg weinig geluid maken, iets wat bij circuitrijden toch lastiger is.

Tijdens de laatste Time Attack viel me bek echt open over hoeveel herrie die drifters maken terwijl Elmar daarentegen een zwarte vlag kreeg omdat de Viper te veel herrie maakte?? Van die auto hoor je alleen maar wat inlaat geluid en windgeraas. :duh:

Ze hadden ook gewoon strengere regels moeten toepassen op het geluid van de driftwagens zelf, had dit misschien niet nodig geweest.

Uiteindelijk komt het er allemaal op neer dat niets meer mag in Nederland.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Driften op Zandvoort, na 01.03.2016 passé!!!

Bericht door Andre » 27 jan 2016, 12:32

Ik zie Driften meer als wagenbeheersing oefening maar als sport is het niet mijn ding. Jury sporten zijn zo bi zo niet mijn ding.

De flitsende lampen en handremrukkende drifters valt bij mij meer onder de noemer fast en furious en als deze jongens ook 650 keer per driftronde konden schakelen zouden ze dat ook doen:)

Een kleine drift om soms het onderstuur op te heffen dat vindt ik heerlijk. Ik zie een kleine Drift soms meer als een noodzaak. In de rallysport wordt het ook vaak gebruikt om de neus naar de binnenkant van de bocht te houden. Dus het woord drift is voor mij misschien verkeerd. Rally style is more like it.

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Driften op Zandvoort, na 01.03.2016 passé!!!

Bericht door Knot » 27 jan 2016, 12:43

Soms wel wat teveel sensatie maar waar ik me over verbaas, wat heeft iedereen toch tegen die hydraulische handrem. Ik heb m ook 2x gehad/inbouwd en het is echt geweldig, je hebt veel meer controle, kunt combinaties halen waar je normal meters tekort kwam, je kunt 200m voor de bocht al inzetten, alleen maar voordelen.

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Driften op Zandvoort, na 01.03.2016 passé!!!

Bericht door KW » 28 jan 2016, 09:04

Andre schreef:Een kleine drift om soms het onderstuur op te heffen dat vindt ik heerlijk. Ik zie een kleine Drift soms meer als een noodzaak. In de rallysport wordt het ook vaak gebruikt om de neus naar de binnenkant van de bocht te houden. Dus het woord drift is voor mij misschien verkeerd. Rally style is more like it.
Iets laten glijden voor extra controle of lichte powerslide bij bocht-uit zonder echt dat 'bwoop bwoop bwoop' doserende geluid te maken valt niet echt onder driften. Lijkt me dat dat gewoon blijft kunnen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Driften op Zandvoort, na 01.03.2016 passé!!!

Bericht door GTRene » 28 jan 2016, 21:12

stelletje drift-kikkers :mrgreen:

kan me wel voorstellen dat de driftdagen geluiden meer irritant zijn en na jaren kan je er meer last van hebben
als je minder weerstand hebt door/vanwege? en dan kan het als een trigger gaan werken op den duur.

anders moeten een paar hele rijke auto lui maar eens alles opkopen in en rond het circuit zodat niemand anders dan autolui en of doven en slechthorenden :tooth: er nog hinder van ondervinden.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Driften op Zandvoort, na 01.03.2016 passé!!!

Bericht door Dennis Cavallino » 28 jan 2016, 22:08

Het hele verhaal in de pers is behoorlijk uit de duim van een paar 'journalisten' gezogen. De werkelijke reden is in de mail van CPZ aan ons organisatoren niet genoemd, en in de wandelgangen (wij zitten met kantoor aan zo'n wandelgang) horen we heel andere argumenten dan je in de 'pers' kunt lezen. De rest is vooral roddel en achterklap, omdat er geen officieel bericht is met daarin alle argumenten om het driften niet meer toe te staan.

We mogen blij zijn dat we na lang lobbyen 4 open pitlane driftdagen als pilot hebben mogen doen. Dat is ons in ieder geval nog gegund terwijl het besluit al in de lucht hing. We hebben daarover geen klachten gehad (op een enkele drifter die teveel over de curbstones ging en het gras omploegde en gevaarlijke kuilen creëerde. Ter plekke aangesproken en probleem was opgelost)

Op Facebook zie ik dat met name de omwonenden er nogal van langs krijgen door deze publicaties, maar dat is niet helemaal terecht. Dat het CDA vragen gaat stellen aan het gemeentebestuur van Zandvoort is ook vrij kansloos IMHO. De waarheid is misschien niet helemaal wat ze verwachten.

Moraal van 't verhaal: geloof niet iedere publicatie. Een verhaal kent vaak meerdere kanten. Dat 't niet meer mag is wel kut. Daarover is iedereen het wel eens. Zondag gaan we nog een keer lekker los! :df:

Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Driften op Zandvoort, na 01.03.2016 passé!!!

Bericht door Eric Z » 29 jan 2016, 00:07

Maar de werkelijke reden mag/kan/wil je niet publiceren?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Driften op Zandvoort, na 01.03.2016 passé!!!

Bericht door Dennis Cavallino » 29 jan 2016, 00:25

Nee, want het zijn roddels. Dus dan zou ik hetzelfde doen. :D

Vandaag en zondag ben ik op Zandvoort, dan kunnen we lekker met z'n allen roddelen. :coffee:

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Driften op Zandvoort, na 01.03.2016 passé!!!

Bericht door MarkS » 29 jan 2016, 01:08

Het verhaal van de journalisten zou niet waar zijn. (Uit de duim gezogen)
Dat is niet per definitie hetzelfde als een roddel.

En de roddel, voor zover van toepassing, is hiermee al ingezet
alleen kies je ervoor geen volledige openheid van zaken te geven.

:sealed: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Driften op Zandvoort, na 01.03.2016 passé!!!

Bericht door Macboy » 29 jan 2016, 02:28

Nee vandaar dat zondag 10 jaar DF wordt gevierd voor omwonenden ....

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Driften op Zandvoort, na 01.03.2016 passé!!!

Bericht door KW » 29 jan 2016, 22:58

Dus... Het is een feit dat er een driftverbod komt, dat is niet gelogen in de media. Maar dat het komt door klachten van omwonenden schijnt niet helemaal (dus wel een beetje) zo te zijn.

Er blijft weinig anders over dan dat het circuit dat zelf gaat verbieden. En dan is het een feit dat dat niet bepaald logisch is. Dan blijft er over dat het waarschijnlijk toch klachten van omwonenden en evt vriendjespolitiek is...

Dus, iets uit wandelgangen opvangen maar niet vertellen wat dan wel is net zo min geloofwaardig. Iets met politiekcorrectheid of zo?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Driften op Zandvoort, na 01.03.2016 passé!!!

Bericht door Dennis Cavallino » 29 jan 2016, 23:46

:bag:
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 02 feb 2016, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Driften op Zandvoort, na 01.03.2016 passé!!!

Bericht door Downforce Hans » 30 jan 2016, 09:43

De prins zit er achter..........
Dit jaar niet driften volgend jaar niet racen.
Wat kan je dan nog..............verkopen en een bungalowpark neer zetten. :shithappens: :sealed: :whistle:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Driften op Zandvoort, na 01.03.2016 passé!!!

Bericht door Dennis Cavallino » 30 jan 2016, 12:56

Haha, de Prins heeft nog helemaal niets gekocht en hij zal eerder investeren in tribunes, dan in nóg een vakantiepark. Er is net een vakantiepark in aanbouw ten noorden van de Tarzan, dat is bijna klaar. Erg leuke 6-persoonshuisjes met vloerverwarming. En er komen nog nieuwe cabins op 't strand, voor de verhuur aan toeristen. De 200 tijdelijke strandhuisjes van de Amsterdamse kampeervereniging zullen ze eerdaags wel weer gaan plaatsen.

Er staan genoeg huizen te koop in Zandvoort. En er zijn meer dan genoeg vakantiehuisjes. Hotels in overvloed. Ik denk dat we ons daarover géén zorgen hoeven te maken. Wel over de werkelijke redenen dat er niet meer gedrift mag worden. Als de Prins het circuit niet koopt, dan is het voor de 9e keer in 7 jaar dat de deal niet doorgaat en er dus wéér niet geïnvesteerd gaat worden in de faciliteiten, asfalt en organisatie. Dat biedt aan de andere kant ook weer kansen. Komende weken weten we of er een deal komt, of niet.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Driften op Zandvoort, na 01.03.2016 passé!!!

Bericht door Downforce Hans » 30 jan 2016, 15:18

Dennis Cavallino schreef:Haha, de Prins heeft nog helemaal niets gekocht en hij zal eerder investeren in tribunes, dan in nóg een vakantiepark. Er is net een vakantiepark in aanbouw ten noorden van de Tarzan, dat is bijna klaar. Erg leuke 6-persoonshuisjes met vloerverwarming. En er komen nog nieuwe cabins op 't strand, voor de verhuur aan toeristen. De 200 tijdelijke strandhuisjes van de Amsterdamse kampeervereniging zullen ze eerdaags wel weer gaan plaatsen.

Er staan genoeg huizen te koop in Zandvoort. En er zijn meer dan genoeg vakantiehuisjes. Hotels in overvloed. Ik denk dat we ons daarover géén zorgen hoeven te maken. Wel over de werkelijke redenen dat er niet meer gedrift mag worden. Als de Prins het circuit niet koopt, dan is het voor de 9e keer in 7 jaar dat de deal niet doorgaat en er dus wéér niet geïnvesteerd gaat worden in de faciliteiten, asfalt en organisatie. Dat biedt aan de andere kant ook weer kansen. Komende weken weten we of er een deal komt, of niet.
Je neemt me nooit serieus en ik hoop dat je dat nu ook niet doet............ :wink:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Driften op Zandvoort, na 01.03.2016 passé!!!

Bericht door Dennis Cavallino » 30 jan 2016, 15:57

Jij spreekt altijd de waarheid, dacht ik.

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Driften op Zandvoort, na 01.03.2016 passé!!!

Bericht door KW » 13 feb 2016, 12:51

Het is dus rond en de prins is sinds gisteren eigenaar!

http://www.ad.nl/ad/nl/1020/Formule-1/a ... oort.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten