Wanli

Slowly sideways, maar oh zo leuk om te doen. Hier vind je alles over driften.
Plaats reactie
Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Re: Wanli

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 15 feb 2014, 17:53

Ha, die Knetjuh;

Lekker belangrijk, een 'mooi' profiel bij een driftband. Mooie rookontwikkeling lijkt me belangrijker.

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Wanli

Bericht door Knot » 15 feb 2014, 20:28

1088 is prima, bewezen band op nat, alleen op droog niet te lang doorgaan, wordt ie te heet en vliegen de lappen eraf.

Knetjuh
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 feb 2014, 17:41

Re: Wanli

Bericht door Knetjuh » 17 feb 2014, 12:41

Hans
ik rij ook nog op straat met die wagen.
En naar meetings enz dus het oog wil ook wat.
En ik vind die 1023 gewoon een lelijke band.

:)

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Re: Wanli

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 19 feb 2014, 20:08

Ha, die Knetjuh;

Oké, maar dan nog: een band die lekker wil driften lijkt me sowieso nix voor op straat. Ik zou dan eerder investeren in een goedkoop extra setje wielen voor dat werk. Kun je ook los gaan wat betreft diameter en breedte zonder dat de boel op straat onhandelbaar wordt. Ook een aanrader als het op gebrek aan grip aankomt: Sailun Atrezzo; dingen glijen al bij het eerste wolkje aan de hemel. Weet alleen niet of die er is in de maten die je zoekt.

Gebruikersavatar
Arjan B
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 jan 2010, 22:05
Locatie: Brabant

Re: Wanli

Bericht door Arjan B » 05 mar 2014, 14:58

Bevinding Wanli S1063 op circuit onder opel gt turbo

Voor het driften op de achteras Wanli S1063 gelegd, maar vond dat deze op droog asfalt goed grip had en daarom deze wielen erop laten zitten. Vond het een beetje als de Bridgestone re50 die er eerst op lag. Nu ook maar dezelfde wielen met banden op de vooras gelegd, staat mooier, 4 dezelfde velgen. Niks te klagen met Wanli rondom.

Afgelopen weekend naar Zandvoort met rondom Wanli S1063. 'S ochtends was de baan nog nat, gelijk geconfronteert met veel onderstuur. Ohh ja, gripnivo bij nat is echt lager dan de RE50, bij RE50 geen last van onderstuur gehad.

Gedurende de dag kwam het zonnetje erdoor en droogde de baan op en nog steeds wat last van onderstuur. Na 15minuten begonnen de voorbanden te fluiten als je wat te hard in de bocht ging. Als je je best deed schreeuwden ze het uit :). Nog wat gespeeld met de bandenspanning maar na een aantal ronden begonnen ze weer te fluiten. De band is wel goed voorspelbaar, aan het piepen kun je horen of je dicht bij de grens zit :D.

Alleen wanneer de ABS inkomt begint deze te flippen, het lijkt wel of de voorwielen continu blokkeren en de vertraging is slecht te noemen. Als je iets minder hard remt, net voordat ABS inkomt vertraagd de auto wel beter. Dus volgende keer Wanli achter en weer Bridgestone op de vooras.
Laatst gewijzigd door Arjan B op 05 mar 2014, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Wanli

Bericht door Knot » 05 mar 2014, 15:37

Ik heb ze vaak eronder, maar dan alleen achter. Op nat lekker driften, op droog kan je nog best vaart maken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten