Wanli

Slowly sideways, maar oh zo leuk om te doen. Hier vind je alles over driften.
Online
Richardt.
Berichten: 6474
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Wanli

Bericht door Richardt. » 28 okt 2009, 09:36

En wat vinden mensen hier van Viking banden?

Heb regelmatig gehad dat ik met m'n Civic stil bleef staan bij het stoplicht als het regende. Wielen spinden wel als een dolle, maar vooruit kwam ie niet en zoveel was daar niet voor nodig :lol:

Heb een tijdje een bijbaan als koerier gehad en daar stonden alle auto's ook op Vikings. In Opel Combo op Viking banden wil ook dwars heb ik daar geleerd

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Wanli

Bericht door Knot » 28 okt 2009, 09:54

Hmmz.. ga ik daar ook maar eens kijken, moet een setje pilot sport 2 hebben en een set reserve driftbanden.

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: Wanli

Bericht door Marco R. » 28 okt 2009, 13:01

Ik heb ook ervaring met Viking, grip was ver te zoeken in de regen. Weet alleen niet meer welk type band het was, alleen dat ze el cheapo waren.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Wanli

Bericht door Kasteel » 28 okt 2009, 18:23

FF in het kader van Wanli etc, ik koop nog ff een setje voor Papenburg, maar qua breedte, gewoon de std breedte aanhouden die bij de velg hoort, of net 1 tikje smaller als het kan?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Wanli

Bericht door Knot » 28 okt 2009, 18:28

Wanli of Sava is dusdanig weinig grip dat je gewoon de standaard maat aan kunt houden hoor :)

In mijn geval gaat Roadhog alleen niet verder dan 225.... ideaal omdat dat toevallig ook mijn bandenmaat is.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Wanli

Bericht door Rupie » 28 okt 2009, 18:44

Sava Intensa was niet meer op voorraad en dit was al een keuze omdat ze de Wanli s1063 niet op voorraad hadden :hammer:

Ga de wanli's gewoon maar bij autobandenmarkt bestellen denk ik, toyo's laat ik wel opsturen.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Wanli

Bericht door Knot » 12 nov 2009, 15:14

Zie net misschien een mogelijke nieuwe topper... hoe hoger de score hoe beter kwa gripverlies :) (autobandenmarkt.nl links/tests).

Infinity

INF 05 225/45 R17 94W XL

Afbeelding

Grip bij droge condities 2.5
Remeigenschappen bij droge condities 2.5
Grip bij natte condities 4.2
Remeigenschappen bij natte condities 4.2
Grip bij sneeuw 4.0
Comfort 2.6
Geluid (binnen auto) 2.7
Geluid (buiten auto) 2.6
Slijtage band 2.3

Wanli en Sava hangen rond 3.5 op nat.....!

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl
Contacteer:

Re: Wanli

Bericht door René130i » 12 nov 2009, 15:20

Hmm je kunt ook te weinig grip hebben. Doe mij maar gewoon wanli 8)

Online
Richardt.
Berichten: 6474
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Wanli

Bericht door Richardt. » 12 nov 2009, 15:45

Tering, dat ziet er toch ook niet uit zo'n band :mrgreen:

Ben ik toch blij met de Sportmaxx II's en Potenza's. Driften lukt toch niet met mijn FWD :bag:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Wanli

Bericht door Knot » 12 nov 2009, 15:48

Naja, ik vind m juist op een Toyo T1R lijken eigenlijk...

Madness
Berichten: 264
Lid geworden op: 27 okt 2009, 12:31
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wanli

Bericht door Madness » 12 nov 2009, 16:13

Infinity deed afgelopen seizoen wat rijders in de IDS sponseren, banden schenen gigantisch te houden en te roken als een idioot!
:rolleyes: Vandaag enkele "huismerk" banden meegenomen om te testen.

Wie kan er nou heel snel enkele banden oproken c.q. vernietigen? :-0

Jasper mocht voor en achter dit nieuwe merk monteren en flink gas geven/dwarsgaan/ roken om te zien hoe ze zijn tegenover de bekende WanLi.

Na 6 harde rondes zagen ze zo uit als in de foto's.

Afbeelding
Voor

Afbeelding
Achter



De erste resulaten zijn veelbelovend daar Jasper uit een set achterbanden (16") 14 rondes heeft gehaald voordat ze op de canvas zaten. Opmerkelijk was ook dat er geen verlies van grip was en dat de set voorbanden (15") ook dichtbij semislicks waren wat betreft het aanwezige grip.

"WanLi's waren bij mij al lang op" zie Jasper.. " en deze houden grip tot op het laatste moment..wat ook prettig is, interessante banden!!"

Wij laten Jasper zijn bevindigen zelf beschrijven na afloop van dit weekend, en binnenkort zullen wij dit merk banden voor een scherpe prijs ook aanbieden via het Internet.

Sebastien Lepert heeft ook voorop de banden uitgetest en was ook lovend over de aanwezige grip en controle.

Wij hebben ook een tweede merk ontdekt die wij gaan testen.

zo,na een zwaar weekend heb ik eidelijk tijd om een verslagje neer te zetten.
ik was de gelukkige om een aantal banden van het merk INFINETY uit te proberen,nou daar was ik natuurlijk erg blij mee,dus meteen wat velgjes leeg gemaakt om plaats te maken voor vers rubber(bedankt wj ;) ),achter 215/40/16 en voor 195/50/15(ik wil ook 16'' voor maar ik moet nog even wat aanpassen zodat ik ruimte krijg voor grotere wielen)
de 16'' banden hebben het dunlop sp9000 profiel als ik me niet vergis,en de voorbanden zijn van een redelijk zacht rubber,ik heb wel vaker straatbanden eronder gehad uiteraard en meestal was dat 1 en al onderstuur,ik denk dat ze kwa grip ergens tussen de toyo proxxis t1r en de r888 zitten om maar een vergelijk te maken,grip genoeg,zelfs op een natte baan.
en dan achter,normaal rij ik wanli of hankook(ook 215/40/16,of 195/50/15)deze banden deden gemiddeld op brustem 6 tot 8 rondes,dus ik denk ff lekker extra testen,dus extra hoek en lekker roken,na 6 rondes ff naar binnen want ik dacht dat het al aardig op zou zijn :pimp: maar nee nog dik 60% erop!!!! dus weer terug de baan op,bandenspanning van 2.7 naar 2.2 bar en door knallen,pas na 12!!!ronden voluit dwars ging ik merken dat de grip minder werd(en de rookwolk groter) en na 14 ronden ben ik van de baan afgegaan,en het resultaat was een prima afgesleten band,zonder brokken of happen eruit.
op nat hetzelfde verhaal,voldoende grip(1.9 bar gezet achter en 1.9 voor) en ook geen stukken die uit je profiel vliegen.

ik zeg:TEST GESLAAGD!!!!! :cheer:

we hebben een concurent voor de wanli band ;)


@graham,thanks ,dit is een prima driftband


Gebruikersavatar
Wiebe GT
Berichten: 392
Lid geworden op: 16 sep 2008, 17:21

Re: Wanli

Bericht door Wiebe GT » 12 nov 2009, 16:16

Kasteel schreef:FF in het kader van Wanli etc, ik koop nog ff een setje voor Papenburg, maar qua breedte, gewoon de std breedte aanhouden die bij de velg hoort, of net 1 tikje smaller als het kan?

Tikkeltje smaller zorgt wel voor meer gripverlies, indien ongeoefend altijd welkom, want lagere snelheid nodig voor driften.
Anders "pomp" je er behoorlijk wat snelheid in met een vermogende auto. :clap:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Wanli

Bericht door Knot » 12 nov 2009, 18:30

Om op het verhaal in te haken.. zie dat het een andere band is dan de INF 05 die ik gepost had, totaal andere opbouw!!! Op nat zouden ze toch echt slecht moeten zijn, mega gripverlies als ik de tests op autobandenmarkt moet geloven... bandje kost ook maar 50 euro t.o.v. een 125 wat een pilot sport 2 kost.

Over smaller... liever een sava of wanli 225 in de normale maat (in mijn geval) dan een michelin energy ofzo in 215 of 205. Gewoon standaard bandenmaat aanhouden met slechtere kwaliteit rubber achter, dan spoort het ook nog goed op de auto en ziet er normaler uit. Maargoed... ik ben natuurlijk ook maar een amateur :)

Die INF 05 zijn misschien het testen waard, kijken of de allround performance (driften op nat, circuit rijden op droog en duurzaamheid en harde wangen en geen loopvlak verliezen) beter is dan de Roadhog Supreme 5000... zal een lastige opgave worden!

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Wanli

Bericht door Kasteel » 12 nov 2009, 19:10

Wiebe GT schreef:
Kasteel schreef:FF in het kader van Wanli etc, ik koop nog ff een setje voor Papenburg, maar qua breedte, gewoon de std breedte aanhouden die bij de velg hoort, of net 1 tikje smaller als het kan?

Tikkeltje smaller zorgt wel voor meer gripverlies, indien ongeoefend altijd welkom, want lagere snelheid nodig voor driften.
Anders "pomp" je er behoorlijk wat snelheid in met een vermogende auto. :clap:
Std bandenmaat is 255/40-18 op een 9J velg, 245/45-18 lijkt dan oke als alternatief?

Gebruikersavatar
GarreTT
Berichten: 464
Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:02
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Wanli

Bericht door GarreTT » 12 nov 2009, 20:04

Die 245/45 zijn wel 16 mm groter in diameter. Passen doet het wel. Tenzij het nu al erg krap bij de spatborden zit.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Wanli

Bericht door Kasteel » 12 nov 2009, 20:09

GarreTT schreef:Die 245/45 zijn wel 16 mm groter in diameter. Passen doet het wel. Tenzij het nu al erg krap bij de spatborden zit.
FF geen rekenmodule bij de hand, 16mm moet nog wel kunnen, maar denk toch dat ik voor ded 255/40 ga, Wanli-zooooi :).

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Wanli

Bericht door Knot » 12 nov 2009, 21:33

In mijn geval is het simpel 225 breed.. in geval van 255 wordt het soms een ander verhaal en moet je noodgedwongen soms inderdaad wel smaller omdat het er simpelweg niet is of TE duur is. Even opzoeken.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Wanli

Bericht door Knot » 29 dec 2009, 13:08

Zit net te zoeken naar een bedrijf om even snel (voordat de sneeuwstorm komt) 2 bandjes om te leggen. Zie ik dat ze bij Niecar het merk Ki-cheyen hebben.... lijkt me een kandidaat.. niet? 8)

Online
Richardt.
Berichten: 6474
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Wanli

Bericht door Richardt. » 29 dec 2009, 13:14

Het klinkt als Chinese meuk, dus uh... waarom niet? :mrgreen:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Wanli

Bericht door Knot » 29 dec 2009, 13:19

Vond m wel gaaf klinken... alleen zag ik dat ze er niet in 225/45/17 waren. Wel 205/55/16 maar die maten rij ik nu niet meer.Wellicht voor E30'jes als driftband?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Wanli

Bericht door Knot » 24 mei 2010, 17:15

Hier een fototje van de Roadhogs, 100 euro betaald voor 2 stuks, in groningen opgehaald, hun vonden het gevaarlijke banden, prachtig! Nu 10.000km op straat gereden, driftjes op nat in de avonduren, 8 dagen driften op Papenburg waarbij de laatste dagen express wat handtekeningen in de chicanes gezet etc en het was vorige dag niet op, nog 1mm te gaan en gisteren is die mm eraf gereden maar een kale band rijdt nogsteeds. Toen maar achtjes gaan draaien (stiekem) na sluitingstijd en uiteindelijk gaven de banden zich gewonnen. En dan nog, niet geklapt, gewoon draden eraf die in de wielkast slaan, daardoor ben ik gestopt.

Deze banden zijn ZO intelligent dat ze weten dat er onder de 0,5mm profiel ingesneden moet worden dus maken ze nieuw profiel voor je!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39597
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wanli

Bericht door Arthur » 25 mei 2010, 14:45

:lol:

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Wanli

Bericht door Mathieu » 25 mei 2010, 14:49

Knot schreef:Hier een fototje van de Roadhogs, 100 euro betaald voor 2 stuks, in groningen opgehaald, hun vonden het gevaarlijke banden, prachtig! Nu 10.000km op straat gereden, driftjes op nat in de avonduren, 8 dagen driften op Papenburg waarbij de laatste dagen express wat handtekeningen in de chicanes gezet etc en het was vorige dag niet op, nog 1mm te gaan en gisteren is die mm eraf gereden maar een kale band rijdt nogsteeds. Toen maar achtjes gaan draaien (stiekem) na sluitingstijd en uiteindelijk gaven de banden zich gewonnen. En dan nog, niet geklapt, gewoon draden eraf die in de wielkast slaan, daardoor ben ik gestopt.

Deze banden zijn ZO intelligent dat ze weten dat er onder de 0,5mm profiel ingesneden moet worden dus maken ze nieuw profiel voor je!

Afbeelding
Roadhog Banden

Het merk Roadhog is een sterk groeiend merk wat steeds bekender wordt bij de consument. Dit omdat Roadhog banden een perfecte balans hebben tussen prijs en kwaliteit en veiligheid! De banden worden geproduceerd bij de grootste bandenfabrikant van Duitsland.

Voor de kleinere maten tot 190 km/h produceert Roadhog de Supreme 3001. In het bredere segment met de hogere snelheids coderingen de Supreme 4000 en Supreme 5000.

Voor de winter maanden hebben we de Supreme winter, welke uitmuntende prestaties levert bij alle weersomstandigheden!

Ga voor een offerte naar uw dealer of garagehouder.

Kijk voor meer informatie op:
http://WWW.ROADHOGAUTOBANDEN.NL

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Wanli

Bericht door Knot » 25 mei 2010, 15:06

Ken ik, die stuurt je naar een subleverancier in Capelle (in mijn geval) en moet je 115 per band betalen ofzo.. Ik had er 2 voor 100 euro, is ff andere koek. Het zijn gvd geen pilot sport2, maar wel die prijzen rekenen!

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1081
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Wanli

Bericht door Jeroen » 05 jun 2010, 21:33

Vandaag banden gekocht voor de M3 bij een willekeurige bandenshop, met de vraag: ''ik wil een band met weinig grip'' Na wat uitleg over deze vreemde vraag (vonden zij :-)) kwamen ze met Sailuns aanzetten. Nooit van gehoord, zet er maar onder. Na thuis wat gegoogled te hebben, blijken dit dus banden van Chinese makelij, en beter nog, van hetzelfde niveau als Wanli te zijn. Na montage vanavond en een rondje rijden blijkt dat dus ook zo te zijn: het is alsof je loopvlak los zit. Een zelfsturende achteras. Prima!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten