DF'er Kevin Abbring doet mee aan de Monte Carlo rally

IJs, sneeuw, asfalt, gravel of zand, als het met rally's te maken heeft kom je het hier tegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

DF'er Kevin Abbring doet mee aan de Monte Carlo rally

Bericht door Mathieu » 21 okt 2011, 14:40

VW plans for 2012 and beyond

Kris Nissen, VW Motorsport director came under fire in Salou for his decision on Wales Rally GB to break with the habit of including a candidate driver from the nation concerned on the events when their candidate drivers were driving their Skoda cars.

Lindroos had driven in Finland, Riedemann in Deutschland, Lemes in Catalunya but for Rally GB - a Dutch and a German driver. Nissen had his reasons, bringin continued hope for the British hopefuls. “I can only say what I’ve always said, Volkswagen wants to have a young driver in the team that we believe can be the new Sebastien Loeb or Petter Solberg, or whoever, who can one day win the world championship. The quality is much more important than the nationality. Of course we cannot ignore that we are a German manufacturer and we are proud of that, and we also have a bit of a job to do to make rallying more popular in Germany. This is why we also need to know, as soon as possible, which German drivers might have the talent, even if they are not ready for 2012 or 2013. We are watching Hermann Gassner, we have given Christian Riedemann a drive for the second time, we found another young German Sepp Wiegand, who will drive in England. But we are also trying the Dutch driver Kevin Abbring in England because he is recommended to us by the FIA Academy. We have some British drivers on our list and I’m sure by the latest next year March/April we will have done tests with one or two British drivers, and if we are convinced by the testing then we will put them also in a car for a rally. We don’t announce which drivers we are testing in case we find they are not ready and we do not take them. We understand that working with young people you can also not push them around like a car, like a tool. They are human beings, young guys who really want to be a racing driver, to be professional, but also mostly they need to learn a lot. We check out into which category each driver belongs, how many months or years of experience has he had, what have been his opportunities to learn. If you drive in a private team three years a row in a national championship, and you win everything, you might be a good driver but you have not learned a lot. You’ve never had a proper engineer, you’ve never been proper testing, you’ve always been short of money, a German driver has probably only ever done asphalt rallies. It is unfair to put one of these guys in a car against a much more experienced driver like say Andreas Mikkelsen, who has done a lot of races in the last years. It is not possible for us to find for each rally a driver of the nationality of the event and who will benefit from the opportunity the drive would give him.”

“We have a clear goal which is to be with a good team in 2013 in the WRC, to win our first race in 2014 and to fight for the championship in 2015. We believe that it is a good way to have minimum one young driver connected to us and giving him or her all the chances to learn.

Sebastien Vettel was very young when he came to Red Bull, Lewis Hamilton was young when he came to McLaren. Sebastien Loeb was quite young and fresh in motorsport when he came to Citroen and Sebastien Ogier also. I think it is a good way of doing it. At Volkswagen we want to have a Volkswagen junior who believes in us and we believe in him.

To find the right person we need to give different drivers the chance to test the car. We are looking on the longer term. “For the first race in 2012 we go to Monte Carlo then Mexico and Argentina. We are planning to start proper testing with the Polo in February 2012. The plan is that we will run with our Skoda cars for minimum six races and then we will find an agreement with Skoda to run the rest of the races with minimum one car. We do believe that by that time in 2012 we should have found one young driver who we think should do a complete season. Maybe we will be interested in two drivers, then we will have to decide if we will drive with two cars or if they will share the races. I don’t want to take the decision too early and waste too much time and energy and money and then find out at the end with someone who was not the right choice. In 2013 the plan is still to have two experienced drivers, the best possible, and one junior driver. At this time there is no plan for privateer drivers or teams to drive our cars. We want to be at the start with three works cars.”
Laatst gewijzigd door Mathieu op 23 dec 2011, 08:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport

Bericht door Mathieu » 21 okt 2011, 14:41

Buitengewone kans Abbring in World Rally Championship

Het officiële team van Volkswagen geeft in de aanloop naar hun deelname in het WRC, Kevin Abbring uit Son een mooie kans in het WK-rally.

Enkele weken geleden nog veroverde Abbring de Franse titel bij de tweewiel aangedreven auto’s van het onverhard kampioenschap, nu maakt hij de verplaatsing naar het gravel van Wales.

Tijdens de ‘Wales rally GB’ komt hij uit in een vierwiel aangedreven Skoda Fabia S2000 ingezet door het officiële team van Volkswagen. “Ik heb dit mede te danken aan de persoonlijkheid die ik via de Young Talent Excellence Driver Academy van autosportbond FIA heb weten op te bouwen. Via mijn contacten bij de FIA kwam ik aan het e-mailadres van VW Motorsport directeur Kris Nissen en nam ik contact met hem op. Hij nodigde me uit voor een gesprek en door de indruk die ik daar kon maken en mijn palmares mocht ik gaan testen. Die test vond plaats in Zuid Frankrijk vorige maand op asfalt en gravel en die resultaten gaven de doorslag voor mijn inzet nu in de Rally van Wales, een van de meest aansprekende WK rally’s van het jaar. Ik ben erg blij!”aldus Abbring.

Van Dakar naar WK-rally.

Volkswagen maakte de afgelopen jaren vooral furore tijdens de Dakarrally. Het team won meerdere Dakar rally’s met de Race Touareg. Omdat die doelstelling bereikt was vond men bij Volkswagen dat het tijd was voor een nieuwe uitdaging. Kort daarop volgde de bekendmaking van de officiele instap in het WK-rally met de Polo WRC met ingang van 2013. Het team liet blijken niet alleen een goede auto te willen ontwikkelen maar ook een goed team met mensen rond die auto. Een programma met jonge talenten aan het stuur van een Skoda Fabia S2000 (tevens VW groep) was het gevolg. Om talentvolle rijders te ontdekken, maar ook om het team aan de WK-sfeer te laten wennen. Op 10-13 November krijgen de 22 jarige Kevin Abbring en zijn Belgische navigatrice Lara Vanneste de kans om hun kunnen te tonen aan de duitse teamleiding. “Kevin Abbring heeft al flink wat internationale ervaring opgedaan met zelfs enkele overwinningen in het J-WRC maar zal zich tijdens deze rally aan het team en zijn auto moeten aanpassen”. Hij heeft onze volledige ondersteuning” laat VW motorsport teambaas Nissen weten.

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport

Bericht door indobesar » 21 okt 2011, 15:18

Afbeelding

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3856
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport

Bericht door Emiel » 21 okt 2011, 16:45

Heel goed! Ik ga duimen voor hem :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport

Bericht door GTRene » 21 okt 2011, 17:43

das een mooie kans voor hem, gefeliciteerd alvast :df:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport

Bericht door Niels » 21 okt 2011, 22:07

Nice! :D

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport

Bericht door Wouter81 » 21 okt 2011, 22:18

Super!!

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport

Bericht door Dutch » 10 nov 2011, 23:15

Kevin Abbring is grandioos bezig op de eerste dag in Wales. Veruit de snelste S2000 en zelfs zesde algemeen op de tweede proef.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport

Bericht door Mathieu » 11 nov 2011, 09:35

Geweldig :wave:

Gaaf als je kunt zeggen dat Mathew Wilson, Kris Meeke, Henning Solberg en Kimi Räikkönen achter je hebt gelaten :cool:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport

Bericht door GTRene » 11 nov 2011, 11:04

vielen die uit dan? :mrgreen:

just kidding, mooie prestatie dan :clap:

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport

Bericht door Mathieu » 11 nov 2011, 11:33

Kevin met VW sensationeel snel ik Rally Wales

Friday, 11 November 2011
Na afloop van tweede klassementsproef van de WK Rally Great Britain keek menigeen vol verbazing naar de lijst met gerealiseerde tijden van de deelnemers.

Op plaats zes stonden de namen van de Nederlands-Belgische equipe Kevin Abbring-Lara Vanneste in de Skoda S2000 van Volkswagen Motorsport uit Duitsland. Het Nederlandse rallytalent had een huzarenstukje volbracht door met zijn S2000 auto, waarmee hij nog nauwelijks had gereden, het merendeel van de krachtiger WRC-auto’s achter zich te laten. Waaronder voormalig Formule I coureur Kimi Räikkönen en de Amerikaanse superster Ken Block, bekend van de spectaculaire Gymkhana internetvideo’s.

Op de eerste dag van de Wales Rally Great Britain werden slechts 25,25 wedstrijdkilometers gereden, maar de actie was er niet minder om. Tweemaal over de spekgladde Great Orme proeven in de omgeving van Llandudno, geflankeerd door rotsachtige hellingen aan de ene kant en steile afgronden naar de zee aan de andere kant, en een verraderlijke proef in het bos leverden een eerste indicatie op van het wedstrijdverloop.

Na de eerste dag staat de Nederlandse rallyrijder Kevin Abbring op een uitstekende 17e plaats in het algemeen klassement. Dag 1 was voor Abbring prima van start gegaan met een 18e plaats, een uitstekende prestatie omdat de Nederlander nog nooit een rally had gereden in de Skoda en ook de rally voor hem helemaal nieuw was. Maar zijn ‘moment of glory’ moest nog komen en dat gebeurde op de tweede klassementsproef. “Ik zat goed in mijn vel en de auto was uitstekend in balans. Ik had niet het idee dat ik extreem snel ging en later realiseerde ik mij pas dat we met een 6e plaats in een S2000 auto tussen al die WRC-kanonnen best wel een opmerkelijke prestatie hadden neergezet. De derde proef was moeilijk door het slechte zicht omdat de duisternis was ingevallen. Met de Xenon lampen aan zag je door de mist weinig en met de lampen uit nog minder,” zei Abbring aan de finish. “De proeven zijn voor iedereen nieuw en dus is de strijd gelijk. Dan is het leuk om te merken dat je voorin rijdt.”

Onze landgenoot, uitkomend voor het officiële Volkswagen Motorsport team en genavigeerd door Lara Vanneste uit België, is na de eerste dag de hoogst geklasseerde niet-WRC-rijder.

De dag van morgen. De klassementsproeven van vrijdag worden verreden in de bossen van Dyfi en Dyfnant. Ze zijn sinds 1996 en 1997 als klassementsproef niet meer gebruikt, dus zijn de condities voor nagenoeg alle deelnemers helemaal gelijk. Kevin en Lara zijn er klaar voor!

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport

Bericht door Peter Tunissen » 11 nov 2011, 11:34

:wave:
Echt helemaal super dit!!! :df:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport

Bericht door GTRene » 11 nov 2011, 12:00

damn, wat gaaf zo te lezen, en nog een dame naast hem die kan kaartlezen ook, dubbel luck :wave:

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport

Bericht door Dutch » 11 nov 2011, 13:25

Ook vanochtend is Kevin weer als een speer gegaan. Hij is opgeklommen naar 14e algemeen, vlak achter de teruggevallen Hirvonen (titel beslist?). Ken Block en Kris Meeke zijn in het vizier, eerstvolgende S2000 staat 22e.

Nog een paar pechgevallen de komende dagen en WK-punten komen in beeld. Moet-ie zelf natuurlijk ook op de weg blijven...

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport

Bericht door Mathieu » 13 nov 2011, 19:58

Twaalfde algemeen :wave:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport

Bericht door GTRene » 13 nov 2011, 20:08

netjes tussen de pro's :clap:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport

Bericht door ///Joost » 13 nov 2011, 21:38

Absolute topprestatie! Ik hoop echt dat ie mag blijven...Abbring en Hirvonen...zou een leuk team worden.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport

Bericht door Mathieu » 14 nov 2011, 09:55

Zelfs het AD heeft in de sportkrant een heel artikel gewaagd aan Kevin :thumbup:

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport

Bericht door indobesar » 14 nov 2011, 10:12

Afbeelding

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport

Bericht door ///Joost » 15 nov 2011, 15:07

Deze jongen verdient wat meer aandacht! Hulde.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MartijnS
Berichten: 936
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:05
Locatie: Nbr
Contacteer:

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport

Bericht door MartijnS » 15 nov 2011, 20:20

Een paar van mijn foto's van Kevin, afgelopen weekend :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer op http://www.rallymedia.nl/images/2011/wa ... llygb.html" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport

Bericht door ///Joost » 15 nov 2011, 20:40

:wave: Leuk!!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport

Bericht door GTRene » 15 nov 2011, 21:06

hij schijnt wel iemand te zijn die met modder kan gooien so to speak :blink:

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1480
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie
Contacteer:

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport

Bericht door mrbbs » 15 nov 2011, 22:43

Vanavond hebben we een interview opgenomen met Lara Vanneste, co-piloot van Kevin over de Wales Rally GB en hun plannen voor volgend jaar.

Het is op onderstaande pagina te beluisteren onder deel 1:

http://www.powerandpassion.be/?page_id=5" onclick="window.open(this.href);return false;

MartijnS
Berichten: 936
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:05
Locatie: Nbr
Contacteer:

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport

Bericht door MartijnS » 15 nov 2011, 22:59

Blijft een leuke radioshow! :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten