Jean Ragnotti

IJs, sneeuw, asfalt, gravel of zand, als het met rally's te maken heeft kom je het hier tegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Jean Ragnotti

Bericht door Mathieu » 26 apr 2006, 17:51

Wie in de jaren ’80 de rallysport volgde, kent beslist de naam Jean Ragnotti. De Fransman was onlosmakelijk verbonden met het merk Renault. Hij scoorde vele overwinningen met de R5 Alpine Groep 2 en behaalde vier Franse kampioenschappen. Later reed Ragnotti met de R5 Turbo. Verder reed hij ook Parijs-Dakar en nam hij deel aan tal van internationale races, zoals de 24 uur van Francorchamps.

Jeroen Bleekemolen is ooit een keertje met hem mee moeten rijden toen hij formule Renault reed, maar dat was eens maar nooit meer. Omdat, volgens Jeroen, deze man echt niet wijs is :D


http://videos.streetfire.net/hottestvid ... 942236.htm
Laatst gewijzigd door Mathieu op 27 apr 2006, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
kZieNix
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 apr 2006, 14:44
Locatie: Amersfoort

Bericht door kZieNix » 26 apr 2006, 21:45

echt mooi om te zien!

zie ik nou goed dat ie op het laatst de vonken van z'n velgen rijdt in de bochten?

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 27 apr 2006, 08:39

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mathieu op 27 okt 2008, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 27 apr 2006, 09:52

Schitterend, al vraag ik me af waarom Renault er niet gewoon een driewieler van gemaakt had 8)

Eventjes over het fenomeen 'Rallye kijken'

Ik heb het nog noooit live mogen meemaken....maar is het voor de toeschouwers een soort sport om op de meest gevaarlijke plekken te gaan staan? Ik zie de laatste tijd veel filpjes langskomen waarbij die rallyekanonnen vol het publiek ingaan. Ik zal wel een schijtluis zijn....maar ik bekijk het wel hoog vanaf een heuvel oid.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 27 apr 2006, 09:55

Blijft gaaf!

Ik verbaas me ook over de positie van de fans langs de baan :shock: Levensmoe ;-)

Michel

Gebruikersavatar
Ruud Hulsegge
Berichten: 817
Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
Locatie: Doesburg

Bericht door Ruud Hulsegge » 29 apr 2006, 17:01

En dan hebben sommige nog kinderen bij zich ook. Hoe ziek en onverantwoordelijk kun je zijn. Als je zelf dood wil is dat een eigen keus, maar beslis niet over het leven van je kinderen. :roll:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 29 apr 2006, 19:58

Ruud Hulsegge schreef:En dan hebben sommige nog kinderen bij zich ook. Hoe ziek en onverantwoordelijk kun je zijn. Als je zelf dood wil is dat een eigen keus, maar beslis niet over het leven van je kinderen. :roll:
Maar als het kut kinderen zijn ;-)

Michel

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Bericht door Brava » 29 apr 2006, 20:04

Michel Pol schreef:Maar als het kut kinderen zijn ;-)

Michel
Dan is een heel klein zetje genoeg. :twisted:

Gebruikersavatar
Ruud Hulsegge
Berichten: 817
Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
Locatie: Doesburg

Bericht door Ruud Hulsegge » 29 apr 2006, 23:35

dus ik begrijp dat jullie binnenkort naar een rally gaan kijken?

had je in Duitsland moeten kijken dit weekend. Schijnt het weer goed misgegaan te zijn. Had je niet eens hoeven duwen toen die 2 eraf gingen.

Lullig he? :roll:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 29 apr 2006, 23:52

Ja Ruud Kevin en Lars moesten mee van Marrie ;-)

Michel

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 30 apr 2006, 09:45

Ruud Hulsegge schreef:dus ik begrijp dat jullie binnenkort naar een rally gaan kijken?

had je in Duitsland moeten kijken dit weekend. Schijnt het weer goed misgegaan te zijn. Had je niet eens hoeven duwen toen die 2 eraf gingen.

Lullig he? :roll:
29-4-2006 rallysport.nl
De Deutsche Rally Serie heeft de slechtst denkbare start te pakken die zich de nieuwe serie kon denken. Een dodelijk ongeval en heftige sneeuwval hebben er voor gezorgd dat de 40e AVD Sachsen Rallye na negen klassementsproeven afgebroken is.

De start gisteren in Zwickau was uitermate spektakulair tijdens de showproef. Vanmorgen kregen de deelnemers echter een enorme schok te verwerken toen bekend werd dat de Trabant équipe David Langheinrich en Oliver Bleich dodelijk verongelukt waren. De Trabant van het duo was van de weg af en over de kop gegaan. De auto was zijdelings in een boom tot stilstand gekomen waarbij de rolkooi van de Trabant het begeven heeft. Beide mannen stierven, ondanks snelle inzet van reddingsmensen, nog op de plaats van het ongeval.

In eerste instantie besloot de organisatie de rally niet af te breken, wel werd de re-run van de ongeluksproef afgeblazen. Toen de weersomstandigheden drastisch verslechterden en het heftig begon te sneeuwen, restte de organisatie niets anders dan de rally na negen verreden klassementsproeven af te breken.

"Een verstandig besluit. Vanavond om zes uur weten we of de stand na negen proeven definitief word," wist Patrick Gerritsen ons te melden vanaf het serviceterrein in Zwickau, dat in diepe rouw gedompeld is. Winnaar van de Sachsen Rallye wordt hierdoor Kristian Poulsen in de Toyota Corolla WRC van Wevers Sport. Erik Wevers zelf is derde geworden op anderhalve minuut van Poulsen.

Voorlopige uitslag AvD Sachsen Rallye:

1. Poulsen/Frederiksen (DK/DK), Toyota Corolla WRC
2. Zeltner/Zeltner (D/D), Mitsubishi Lancer EVO 8 op 1.12,7
3. Wevers/Goddé (NL/B), Toyota Corolla WRC op 1.30,3
4. Gassner/Thanhauser (D/D), Mitsubishi Lancer EVO op 2.01,5
5. Kahle/Gobel (D/D), Skoda Fabia WRC op 3.25,9
6. Wallenwein/Zeitlhofer (D/D), Skoda Octavia WRC op 3.28,9

Het team van Rallysport.nl spreekt zijn deelneming uit met de nabestaanden van David Langheinrich en Oliver Bleich
Een rolkooi die afbreekt? Dat mag dus echt nooit gebeuren. Hopelijk zet het iedereen weer aan het denken als het gaat om zijn/haar eigen veiligheid. Een kooi van een paar knaken gaat je leven niet redden!

Triest dat zoiets gebeurd is.


Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 30 apr 2006, 13:34


Lionheart

Bericht door Lionheart » 30 apr 2006, 14:22

Mathieu schreef:Echt normaal is die man niet :D
http://video.google.com/videoplay?docid ... ti&pl=true
Cool ! Of dat puur stuurmanskunst id of wat geluk: het ziet er erg goed uit :lol:

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 10 nov 2007, 18:30

Mijn rallyheld:
(hoor ik daar iemand zeggen dat je dwars kunt gaan met FDW? :wink: )
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 9013559192

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 10 nov 2007, 18:31


Gebruikersavatar
Jan Speed
Berichten: 251
Lid geworden op: 01 mar 2006, 00:31
Locatie: 040

Bericht door Jan Speed » 14 nov 2007, 20:49

Dennis Cavallino schreef:
Ruud Hulsegge schreef:dus ik begrijp dat jullie binnenkort naar een rally gaan kijken?

had je in Duitsland moeten kijken dit weekend. Schijnt het weer goed misgegaan te zijn. Had je niet eens hoeven duwen toen die 2 eraf gingen.

Lullig he? :roll:
29-4-2006 rallysport.nl
De Deutsche Rally Serie heeft de slechtst denkbare start te pakken die zich de nieuwe serie kon denken. Een dodelijk ongeval en heftige sneeuwval hebben er voor gezorgd dat de 40e AVD Sachsen Rallye na negen klassementsproeven afgebroken is.

De start gisteren in Zwickau was uitermate spektakulair tijdens de showproef. Vanmorgen kregen de deelnemers echter een enorme schok te verwerken toen bekend werd dat de Trabant équipe David Langheinrich en Oliver Bleich dodelijk verongelukt waren. De Trabant van het duo was van de weg af en over de kop gegaan. De auto was zijdelings in een boom tot stilstand gekomen waarbij de rolkooi van de Trabant het begeven heeft. Beide mannen stierven, ondanks snelle inzet van reddingsmensen, nog op de plaats van het ongeval.

In eerste instantie besloot de organisatie de rally niet af te breken, wel werd de re-run van de ongeluksproef afgeblazen. Toen de weersomstandigheden drastisch verslechterden en het heftig begon te sneeuwen, restte de organisatie niets anders dan de rally na negen verreden klassementsproeven af te breken.

"Een verstandig besluit. Vanavond om zes uur weten we of de stand na negen proeven definitief word," wist Patrick Gerritsen ons te melden vanaf het serviceterrein in Zwickau, dat in diepe rouw gedompeld is. Winnaar van de Sachsen Rallye wordt hierdoor Kristian Poulsen in de Toyota Corolla WRC van Wevers Sport. Erik Wevers zelf is derde geworden op anderhalve minuut van Poulsen.

Een rolkooi die afbreekt? Dat mag dus echt nooit gebeuren. Hopelijk zet het iedereen weer aan het denken als het gaat om zijn/haar eigen veiligheid. Een kooi van een paar knaken gaat je leven niet redden!

Triest dat zoiets gebeurd is.
Het probleem is dat als er EEN auto is waarbij je zoiets kan verwachten dan is het de Trabant wel:
De carrosserie van deze auto is van een soort fiber versterkte cellulose, kunststof dus! Daar KAN je dus niet eens een doorgelaste rolkooi in lassen al zou je het WILLEN.

Dan is er nog die regel in de Duitse autosport die een SCHROEFkooi vereist. ( ze waren er zelfs laatst op aan het controleren op de Ring. Auto geen gekeurde/gecertificeerde schroefkooi erin? Van de baan af.)

Een heel erg triest ongeval in het jaar dat de Trabi jubileert...
Was een soortgelijk ongeval gebeurt met een willekeurige andere auto met daarin een doorgelaste kooi dan was de kans reel aanwezig geweest dat ze het hadden overleefd. Zo denk ik erover.

Blijft heel erg triest natuurlijk...

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 06 mei 2008, 16:00



Kanonne, wat kan die vent hard de hoek om.
Een fwd auto rijden alsof het een rwd is 8) :lol:

Het schijnt dat Gigi Galli alle filmpjes heeft die de laatste jaren verschenen van de Jean.
Laatst gewijzigd door Mathieu op 27 okt 2008, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 12 mei 2008, 10:43

Filmpje heb ik thuis op m'n PC staan,en een keer of 20 gezien,groot respect voor d'n Jean!

Vorige week op Spa reed hij rond met een 5 Turbo,en elke bocht dwars,erg mooi!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 12 mei 2008, 12:34

Mijn respect voor deze man is heel erg groot, ik ken niemand die hieraan kan tippen met een FWD. Echt niemand.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re:

Bericht door Aernoudt » 27 okt 2008, 12:08

Dennis Cavallino schreef:Mijn respect voor deze man is heel erg groot, ik ken niemand die hieraan kan tippen met een FWD. Echt niemand.
Daar kan ik alleen maar mee eens zijn. Panizzi met de Peugeot 206wrc deed het ook leuk, maar niet op het niveau van Ragnotti !

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Re: Jean Ragnotti

Bericht door Dennis van der Schoot » 27 okt 2008, 20:40

Kan echt uren naar filmpje's kijken van Jean.
Wat en verschrikkelijk goede wagenbeheersing heeft die gast toch,niet normaal he?
Hij gooit die Clio echt alle kant op,super!!

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Re: Jean Ragnotti

Bericht door Dennis van der Schoot » 25 dec 2008, 11:45

Jean,nu binnen komen! :df:

Afbeelding

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Jean Ragnotti

Bericht door Aernoudt » 25 dec 2008, 11:57

All show, no go volgens sommigen :mrgreen:

Leuke foto !

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3665
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Jean Ragnotti

Bericht door Paskal » 25 dec 2008, 12:14

Jean is mijn held op rally-sport-gebied... Kan er net zoals Dennis uren naar kijken. Vele malen gaver dan al dat strakke gedoe van die huidige WRC's.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten