Dutch supercar challenge.

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Evert Thomas » 25 okt 2011, 00:01

Toch heel bijzonder. Schaffen ze zo'n duur systeem aan om het vermogen te meten om er vervolgens niks mee te doen, waardoor er vervolgens kennelijk allerlei gedoe ontstaat.

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Andre » 25 okt 2011, 01:08

Bedoel je dat power logger systeem?

Gaat toch gewoon nooit werken. Teveel variabelen.

Wil je de klasse s zo dicht mogelijk qua pk bijelkaar hebben. Gewoon met air restictors werken. Makkelijkste manier en goed te controleren.

En als een team dan ze auto goed voorelkaar heeft qua wegligging en daardoor snel is. Heeft zijn zaken dan goed voorelkaar. Nu is het vaak een pk wedloop. Met air restictors op alle auto s is dat relatief makkelijk op te lossen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Bert ///M3 » 25 okt 2011, 04:40

Werkt toch ook niet.

Elke auto heeft een ander gewicht dus maximaal vermogen. Moet je voor elke auto een specifieke restrictor maken.

Daarbij moet je echt een hele strenge TC hebben, zo moeilijk is hat namelijk niet om iets te maken wat de restrictor omzeilt.

Plus je krijgt weer gedoe met speciale benzines etc. Bijvoorbeeld de 1 rijd met gewone 98 octaan en de ander met race benzine die van zichzelf zuurstof bevat, hoger octaangetal dus hoge compressie zuigers etc. Gaat allemaal schelen.

FIA GT enz daar werkt het maar die klassen zijn veel zwaarder gereguleerd. Bij de DSC gaat het IMHO meer om de controle als om de technische mogelijkheden. Er word gewoon niks aan gedaan, en als er dus niet op ingegrepen word dan werkt helemaal niks. Daarnaast denk ik ook dat een groot deel van het deelnemersveld er niet op zit te wachten, en wie betaald bepaalt toch? :)

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Andre » 19 feb 2012, 23:52

DSC finale race op Assen SS2 klasse.


Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3868
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Emiel » 20 feb 2012, 07:20

Knap staaltje rijden Meneer de Vries ;)

Mooi om het lijnen spel te zien om te zorgen dat je profijt hebt van het sneller uit acceleren ( en het er naar toe remmen )

Rijd goed in de weg die Porsche. :lol:

Gebruikersavatar
Peter-Paul
Berichten: 918
Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
Locatie: Rosmalen

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Peter-Paul » 20 feb 2012, 09:43

Oww, dat is dus de terminologie van een rijdende chicane. Prachtige beelden!!! :hungry:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door GTRene » 20 feb 2012, 10:06

wow wat gaaf en wat loopt die beemer mooi...opzwepend...
die porsche is op de rechte stukken sneller dat zie je...en rond de 8min? raakte hij je toen van achter waardoor je iets een zwieper kreeg? anyway, mooi om te zien, je was met die auto de betere rijder, weet niet hoe die porsche zicht gedraagt? je hebt in elk geval een mooie rijstijl en netjes.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Michel P » 20 feb 2012, 10:22

Prachtig gereden, Porsche rijden was op een gegeven moment meer bezig jou ten koste van alles er achter te houden, en had daar zelfs een tik voor over...... daarna heeft hij nog defensiever gereden, prachtinge lijnen Andre, samen het rechte stuk op. Er fraaie beelden.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Snipe » 20 feb 2012, 10:25

Mooie video. En een rondje later perfect in positie om dat tikkie terug te geven en het dan toch niet doen. Dat noemen we Zelfbeheersing.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door dvh » 20 feb 2012, 10:57

Ziet er spannend uit !
( wel beetje een lullo streek van de Porsche, zodra je ervoor bij bent gelijk een tik geven )

Maar ik had een vraag.
Hoe werkt het schakelen bij zo'n auto ?
Want je gebruikt geen schakel pook, het zal dus automatisch gaan ?
Maar gaat dat precies in zijn werk ?

Mooi filmpje verder !

Online
KoenM
Berichten: 1767
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door KoenM » 20 feb 2012, 11:17

Mooi gereden hoor :)
Op 8:57 ramt die Porsche er ook nog bijna een Evora af..

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Hielke » 20 feb 2012, 11:47

Schitterende, pure racebeelden

Is die Porscherijder sigarenroker? (Lees: rijdt ie in dezelfde klasse?)

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Andre » 20 feb 2012, 11:48

De versnellings bak is volledig seq. Dus je kan volgas opschakelen dmv onderbreking van de onsteking. Je kan evt handmatig schakelen mochten de pedals aan het stuur een storing geven.

De pedals achter het stuur geven opdracht aan een apparaat dat je aan je schakel stang zit om zodoende de volgende versnelling in te zetten. Gaat volgens mij op lucht. Werkt supersnel. Bij terug schakelen geeft ie automatisch tussen gas.

Mark N
Berichten: 959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 12:07

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Mark N » 20 feb 2012, 15:49

Snipe schreef:Mooie video. En een rondje later perfect in positie om dat tikkie terug te geven en het dan toch niet doen. Dat noemen we Zelfbeheersing.
+1, ik zat nu al achter het beeldscherm te schelden. Laat staan als ik in de auto zat. :lollerdelol:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27892
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Luco » 20 feb 2012, 16:38

Mark N schreef:
Snipe schreef:Mooie video. En een rondje later perfect in positie om dat tikkie terug te geven en het dan toch niet doen. Dat noemen we Zelfbeheersing.
+1, ik zat nu al achter het beeldscherm te schelden. Laat staan als ik in de auto zat. :lollerdelol:
Het gesprek daarna met Dick, bleef die ook beheerst, al zag ik Andre wel steeds roder worden :hot:
Ja die porsche is het hele jaar al gezeur om, teveel pk's voor ss2, maar die jongen moet het toch ook leren (wordt dan gezegd), en ja in ss1 was die wat bang denk ik :blink:

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4046
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Spijkerhard » 20 feb 2012, 16:55

Groot Genieten! Gentleman!

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Hielke » 20 feb 2012, 19:59

Luco schreef:
Mark N schreef:
Snipe schreef:Mooie video. En een rondje later perfect in positie om dat tikkie terug te geven en het dan toch niet doen. Dat noemen we Zelfbeheersing.
+1, ik zat nu al achter het beeldscherm te schelden. Laat staan als ik in de auto zat. :lollerdelol:
Het gesprek daarna met Dick, bleef die ook beheerst, al zag ik Andre wel steeds roder worden :hot:
Ja die porsche is het hele jaar al gezeur om, teveel pk's voor ss2, maar die jongen moet het toch ook leren (wordt dan gezegd), en ja in ss1 was die wat bang denk ik :blink:
In hufterig rijgedrag is die knaap in ieder geval weinig meer bij te brengen :?

Hij rookt dus sigaar. Was er al bang voor.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27892
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Luco » 20 feb 2012, 20:46

Hielke schreef:
In hufterig rijgedrag is die knaap in ieder geval weinig meer bij te brengen :?

Hij rookt dus sigaar. Was er al bang voor.
Hij rookt niet volgens mij :blink:
Maar Hielke we zijn natuurlijk niet allemaal met zoveel talent als jij geboren, maar willen wel leren, daar is die jongen met die porsche mee bezig, naar mijn mening heeft die al veel geleerd, dat die in ss2 rijdt kan je hem niet kwalijk nemen.
Ik zou alleen wat makkelijker opzij gaan.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Hielke » 20 feb 2012, 23:28

Je zegt net zelf dat ie al een jaar bezig is geweest z'n "reputatie" op te bouwen Luco.

Deze leert klaarblijkelijk erg langzaam :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27892
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Luco » 21 feb 2012, 00:15

Hielke schreef:Je zegt net zelf dat ie al een jaar bezig is geweest z'n "reputatie" op te bouwen Luco.

Deze leert klaarblijkelijk erg langzaam :tooth:
Nee Hielke, ik zei dat er het hele jaar gezeur om de porsche is, dat jij dat interpreteert als hufterig gedrag is voor jouw rekening.
Hij rijdt nu eenmaal in de ss2 (terecht of niet)
Dan hoef je niet aan de kant als het om positie gaat, jij kan dat hufterig vinden, maar het gezeur was om het vermogen, dat moet je niet verwarren met rijgedrag.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Snipe » 21 feb 2012, 00:21

Dat 'ie niet opzij gaat is één ding, maar dat duwtje in die bocht zou je best hufterig kunnen noemen.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door dvh » 21 feb 2012, 02:12

Andre schreef:De versnellings bak is volledig seq. Dus je kan volgas opschakelen dmv onderbreking van de onsteking. Je kan evt handmatig schakelen mochten de pedals aan het stuur een storing geven.

De pedals achter het stuur geven opdracht aan een apparaat dat je aan je schakel stang zit om zodoende de volgende versnelling in te zetten. Gaat volgens mij op lucht. Werkt supersnel. Bij terug schakelen geeft ie automatisch tussen gas.
Gaaf :)
Stomme vraag wellicht. Maar volgens mij rijdt dit geweldig. Waarom wordt dat niet op snellere straatauto's toegepast ?

( afgezien de dure exooten waar het volgens mij al wel op zit , of een vorm van.. )

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Downforce Hans » 21 feb 2012, 07:21

Luco schreef:
Hielke schreef:
In hufterig rijgedrag is die knaap in ieder geval weinig meer bij te brengen :?

Hij rookt dus sigaar. Was er al bang voor.
Hij rookt niet volgens mij :blink:
Maar Hielke we zijn natuurlijk niet allemaal met zoveel talent als jij geboren, maar willen wel leren, daar is die jongen met die porsche mee bezig, naar mijn mening heeft die al veel geleerd, dat die in ss2 rijdt kan je hem niet kwalijk nemen.
Ik zou alleen wat makkelijker opzij gaan.
Vettel, Hamilton en zelfs Schumacher gaan nog wel eens op audiëntie bij de alwetende paus in Friesland voor wat tips voor op de baan...........wist je niet hé?.....

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27892
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Luco » 21 feb 2012, 08:15

dvh schreef:
Andre schreef:De versnellings bak is volledig seq. Dus je kan volgas opschakelen dmv onderbreking van de onsteking. Je kan evt handmatig schakelen mochten de pedals aan het stuur een storing geven.

De pedals achter het stuur geven opdracht aan een apparaat dat je aan je schakel stang zit om zodoende de volgende versnelling in te zetten. Gaat volgens mij op lucht. Werkt supersnel. Bij terug schakelen geeft ie automatisch tussen gas.
Gaaf :)
Stomme vraag wellicht. Maar volgens mij rijdt dit geweldig. Waarom wordt dat niet op snellere straatauto's toegepast ?

( afgezien de dure exooten waar het volgens mij al wel op zit , of een vorm van.. )

DVH, als je zon 20k over hebt voor de bak inclusief elektronica en dan nog eens een 6 tot 8 k voor het flippersetje op je stuur inclusief toebehoren kan het zo op je straatauto :blink:
Dan nog elke 5 tot 10 duizend kilometer een revisie van de bak :?

Hans, ja dat wist ik wel, Hielke heeft die razendsnelle Fiat als gunst gekregen van Schumacher :crazy:

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door PD power » 26 feb 2012, 10:05

Vind die posche rijder, eigenlijk helemaal niet zo slecht rijden, iedereen die minder snel dan Andre rijdt, hoeft natuurlijk niet meteen een slechte rijder te zijn.

Mooi filmpje.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frankie en 3 gasten