Dutch supercar challenge.
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
- Contacteer:
Re: Dutch supercar challenge.
Toch heel bijzonder. Schaffen ze zo'n duur systeem aan om het vermogen te meten om er vervolgens niks mee te doen, waardoor er vervolgens kennelijk allerlei gedoe ontstaat.
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Dutch supercar challenge.
Bedoel je dat power logger systeem?
Gaat toch gewoon nooit werken. Teveel variabelen.
Wil je de klasse s zo dicht mogelijk qua pk bijelkaar hebben. Gewoon met air restictors werken. Makkelijkste manier en goed te controleren.
En als een team dan ze auto goed voorelkaar heeft qua wegligging en daardoor snel is. Heeft zijn zaken dan goed voorelkaar. Nu is het vaak een pk wedloop. Met air restictors op alle auto s is dat relatief makkelijk op te lossen.
Gaat toch gewoon nooit werken. Teveel variabelen.
Wil je de klasse s zo dicht mogelijk qua pk bijelkaar hebben. Gewoon met air restictors werken. Makkelijkste manier en goed te controleren.
En als een team dan ze auto goed voorelkaar heeft qua wegligging en daardoor snel is. Heeft zijn zaken dan goed voorelkaar. Nu is het vaak een pk wedloop. Met air restictors op alle auto s is dat relatief makkelijk op te lossen.
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Dutch supercar challenge.
Werkt toch ook niet.
Elke auto heeft een ander gewicht dus maximaal vermogen. Moet je voor elke auto een specifieke restrictor maken.
Daarbij moet je echt een hele strenge TC hebben, zo moeilijk is hat namelijk niet om iets te maken wat de restrictor omzeilt.
Plus je krijgt weer gedoe met speciale benzines etc. Bijvoorbeeld de 1 rijd met gewone 98 octaan en de ander met race benzine die van zichzelf zuurstof bevat, hoger octaangetal dus hoge compressie zuigers etc. Gaat allemaal schelen.
FIA GT enz daar werkt het maar die klassen zijn veel zwaarder gereguleerd. Bij de DSC gaat het IMHO meer om de controle als om de technische mogelijkheden. Er word gewoon niks aan gedaan, en als er dus niet op ingegrepen word dan werkt helemaal niks. Daarnaast denk ik ook dat een groot deel van het deelnemersveld er niet op zit te wachten, en wie betaald bepaalt toch?
Elke auto heeft een ander gewicht dus maximaal vermogen. Moet je voor elke auto een specifieke restrictor maken.
Daarbij moet je echt een hele strenge TC hebben, zo moeilijk is hat namelijk niet om iets te maken wat de restrictor omzeilt.
Plus je krijgt weer gedoe met speciale benzines etc. Bijvoorbeeld de 1 rijd met gewone 98 octaan en de ander met race benzine die van zichzelf zuurstof bevat, hoger octaangetal dus hoge compressie zuigers etc. Gaat allemaal schelen.
FIA GT enz daar werkt het maar die klassen zijn veel zwaarder gereguleerd. Bij de DSC gaat het IMHO meer om de controle als om de technische mogelijkheden. Er word gewoon niks aan gedaan, en als er dus niet op ingegrepen word dan werkt helemaal niks. Daarnaast denk ik ook dat een groot deel van het deelnemersveld er niet op zit te wachten, en wie betaald bepaalt toch?
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Dutch supercar challenge.
DSC finale race op Assen SS2 klasse.
- Emiel
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Dutch supercar challenge.
Knap staaltje rijden Meneer de Vries
Mooi om het lijnen spel te zien om te zorgen dat je profijt hebt van het sneller uit acceleren ( en het er naar toe remmen )
Rijd goed in de weg die Porsche.
Mooi om het lijnen spel te zien om te zorgen dat je profijt hebt van het sneller uit acceleren ( en het er naar toe remmen )
Rijd goed in de weg die Porsche.
- Peter-Paul
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
- Locatie: Rosmalen
Re: Dutch supercar challenge.
Oww, dat is dus de terminologie van een rijdende chicane. Prachtige beelden!!!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Dutch supercar challenge.
wow wat gaaf en wat loopt die beemer mooi...opzwepend...
die porsche is op de rechte stukken sneller dat zie je...en rond de 8min? raakte hij je toen van achter waardoor je iets een zwieper kreeg? anyway, mooi om te zien, je was met die auto de betere rijder, weet niet hoe die porsche zicht gedraagt? je hebt in elk geval een mooie rijstijl en netjes.
die porsche is op de rechte stukken sneller dat zie je...en rond de 8min? raakte hij je toen van achter waardoor je iets een zwieper kreeg? anyway, mooi om te zien, je was met die auto de betere rijder, weet niet hoe die porsche zicht gedraagt? je hebt in elk geval een mooie rijstijl en netjes.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Dutch supercar challenge.
Prachtig gereden, Porsche rijden was op een gegeven moment meer bezig jou ten koste van alles er achter te houden, en had daar zelfs een tik voor over...... daarna heeft hij nog defensiever gereden, prachtinge lijnen Andre, samen het rechte stuk op. Er fraaie beelden.
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Dutch supercar challenge.
Mooie video. En een rondje later perfect in positie om dat tikkie terug te geven en het dan toch niet doen. Dat noemen we Zelfbeheersing.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Dutch supercar challenge.
Ziet er spannend uit !
( wel beetje een lullo streek van de Porsche, zodra je ervoor bij bent gelijk een tik geven )
Maar ik had een vraag.
Hoe werkt het schakelen bij zo'n auto ?
Want je gebruikt geen schakel pook, het zal dus automatisch gaan ?
Maar gaat dat precies in zijn werk ?
Mooi filmpje verder !
( wel beetje een lullo streek van de Porsche, zodra je ervoor bij bent gelijk een tik geven )
Maar ik had een vraag.
Hoe werkt het schakelen bij zo'n auto ?
Want je gebruikt geen schakel pook, het zal dus automatisch gaan ?
Maar gaat dat precies in zijn werk ?
Mooi filmpje verder !
-
Online
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: Dutch supercar challenge.
Mooi gereden hoor
Op 8:57 ramt die Porsche er ook nog bijna een Evora af..
Op 8:57 ramt die Porsche er ook nog bijna een Evora af..
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Dutch supercar challenge.
Schitterende, pure racebeelden
Is die Porscherijder sigarenroker? (Lees: rijdt ie in dezelfde klasse?)
Is die Porscherijder sigarenroker? (Lees: rijdt ie in dezelfde klasse?)
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Dutch supercar challenge.
De versnellings bak is volledig seq. Dus je kan volgas opschakelen dmv onderbreking van de onsteking. Je kan evt handmatig schakelen mochten de pedals aan het stuur een storing geven.
De pedals achter het stuur geven opdracht aan een apparaat dat je aan je schakel stang zit om zodoende de volgende versnelling in te zetten. Gaat volgens mij op lucht. Werkt supersnel. Bij terug schakelen geeft ie automatisch tussen gas.
De pedals achter het stuur geven opdracht aan een apparaat dat je aan je schakel stang zit om zodoende de volgende versnelling in te zetten. Gaat volgens mij op lucht. Werkt supersnel. Bij terug schakelen geeft ie automatisch tussen gas.
-
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 12:07
Re: Dutch supercar challenge.
+1, ik zat nu al achter het beeldscherm te schelden. Laat staan als ik in de auto zat.Snipe schreef:Mooie video. En een rondje later perfect in positie om dat tikkie terug te geven en het dan toch niet doen. Dat noemen we Zelfbeheersing.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27892
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Dutch supercar challenge.
Het gesprek daarna met Dick, bleef die ook beheerst, al zag ik Andre wel steeds roder wordenMark N schreef:+1, ik zat nu al achter het beeldscherm te schelden. Laat staan als ik in de auto zat.Snipe schreef:Mooie video. En een rondje later perfect in positie om dat tikkie terug te geven en het dan toch niet doen. Dat noemen we Zelfbeheersing.
Ja die porsche is het hele jaar al gezeur om, teveel pk's voor ss2, maar die jongen moet het toch ook leren (wordt dan gezegd), en ja in ss1 was die wat bang denk ik
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Dutch supercar challenge.
Groot Genieten! Gentleman!
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Dutch supercar challenge.
In hufterig rijgedrag is die knaap in ieder geval weinig meer bij te brengenLuco schreef:Het gesprek daarna met Dick, bleef die ook beheerst, al zag ik Andre wel steeds roder wordenMark N schreef:+1, ik zat nu al achter het beeldscherm te schelden. Laat staan als ik in de auto zat.Snipe schreef:Mooie video. En een rondje later perfect in positie om dat tikkie terug te geven en het dan toch niet doen. Dat noemen we Zelfbeheersing.
Ja die porsche is het hele jaar al gezeur om, teveel pk's voor ss2, maar die jongen moet het toch ook leren (wordt dan gezegd), en ja in ss1 was die wat bang denk ik
Hij rookt dus sigaar. Was er al bang voor.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27892
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Dutch supercar challenge.
Hij rookt niet volgens mijHielke schreef:
In hufterig rijgedrag is die knaap in ieder geval weinig meer bij te brengen
Hij rookt dus sigaar. Was er al bang voor.
Maar Hielke we zijn natuurlijk niet allemaal met zoveel talent als jij geboren, maar willen wel leren, daar is die jongen met die porsche mee bezig, naar mijn mening heeft die al veel geleerd, dat die in ss2 rijdt kan je hem niet kwalijk nemen.
Ik zou alleen wat makkelijker opzij gaan.
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Dutch supercar challenge.
Je zegt net zelf dat ie al een jaar bezig is geweest z'n "reputatie" op te bouwen Luco.
Deze leert klaarblijkelijk erg langzaam
Deze leert klaarblijkelijk erg langzaam
-
OnlineLuco
- Berichten: 27892
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Dutch supercar challenge.
Nee Hielke, ik zei dat er het hele jaar gezeur om de porsche is, dat jij dat interpreteert als hufterig gedrag is voor jouw rekening.Hielke schreef:Je zegt net zelf dat ie al een jaar bezig is geweest z'n "reputatie" op te bouwen Luco.
Deze leert klaarblijkelijk erg langzaam
Hij rijdt nu eenmaal in de ss2 (terecht of niet)
Dan hoef je niet aan de kant als het om positie gaat, jij kan dat hufterig vinden, maar het gezeur was om het vermogen, dat moet je niet verwarren met rijgedrag.
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Dutch supercar challenge.
Dat 'ie niet opzij gaat is één ding, maar dat duwtje in die bocht zou je best hufterig kunnen noemen.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Dutch supercar challenge.
GaafAndre schreef:De versnellings bak is volledig seq. Dus je kan volgas opschakelen dmv onderbreking van de onsteking. Je kan evt handmatig schakelen mochten de pedals aan het stuur een storing geven.
De pedals achter het stuur geven opdracht aan een apparaat dat je aan je schakel stang zit om zodoende de volgende versnelling in te zetten. Gaat volgens mij op lucht. Werkt supersnel. Bij terug schakelen geeft ie automatisch tussen gas.
Stomme vraag wellicht. Maar volgens mij rijdt dit geweldig. Waarom wordt dat niet op snellere straatauto's toegepast ?
( afgezien de dure exooten waar het volgens mij al wel op zit , of een vorm van.. )
- Downforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Dutch supercar challenge.
Vettel, Hamilton en zelfs Schumacher gaan nog wel eens op audiëntie bij de alwetende paus in Friesland voor wat tips voor op de baan...........wist je niet hé?.....Luco schreef:Hij rookt niet volgens mijHielke schreef:
In hufterig rijgedrag is die knaap in ieder geval weinig meer bij te brengen
Hij rookt dus sigaar. Was er al bang voor.
Maar Hielke we zijn natuurlijk niet allemaal met zoveel talent als jij geboren, maar willen wel leren, daar is die jongen met die porsche mee bezig, naar mijn mening heeft die al veel geleerd, dat die in ss2 rijdt kan je hem niet kwalijk nemen.
Ik zou alleen wat makkelijker opzij gaan.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27892
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Dutch supercar challenge.
dvh schreef:GaafAndre schreef:De versnellings bak is volledig seq. Dus je kan volgas opschakelen dmv onderbreking van de onsteking. Je kan evt handmatig schakelen mochten de pedals aan het stuur een storing geven.
De pedals achter het stuur geven opdracht aan een apparaat dat je aan je schakel stang zit om zodoende de volgende versnelling in te zetten. Gaat volgens mij op lucht. Werkt supersnel. Bij terug schakelen geeft ie automatisch tussen gas.
Stomme vraag wellicht. Maar volgens mij rijdt dit geweldig. Waarom wordt dat niet op snellere straatauto's toegepast ?
( afgezien de dure exooten waar het volgens mij al wel op zit , of een vorm van.. )
DVH, als je zon 20k over hebt voor de bak inclusief elektronica en dan nog eens een 6 tot 8 k voor het flippersetje op je stuur inclusief toebehoren kan het zo op je straatauto
Dan nog elke 5 tot 10 duizend kilometer een revisie van de bak
Hans, ja dat wist ik wel, Hielke heeft die razendsnelle Fiat als gunst gekregen van Schumacher
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
- Contacteer:
Re: Dutch supercar challenge.
Vind die posche rijder, eigenlijk helemaal niet zo slecht rijden, iedereen die minder snel dan Andre rijdt, hoeft natuurlijk niet meteen een slechte rijder te zijn.
Mooi filmpje.
Mooi filmpje.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: frankie en 3 gasten