Ring klappers
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Heb m nog eens goed bekeken, is het niet Luuk in die 325i?
De Mercedes rijder gaat er veel te hard in terwijl hij niet eens op het juiste instuurpunt zit. Op het gas is oke, tot je weg bent bij de vangrail daarna is kansloos natuurlijk. Al roken de banden wel snel moet ik zeggen. Wanneer ik plaats mocht nemen toen ie net weg van de vangrail was ging ik met een vol rookgordijn kallenhard door
De Mercedes rijder gaat er veel te hard in terwijl hij niet eens op het juiste instuurpunt zit. Op het gas is oke, tot je weg bent bij de vangrail daarna is kansloos natuurlijk. Al roken de banden wel snel moet ik zeggen. Wanneer ik plaats mocht nemen toen ie net weg van de vangrail was ging ik met een vol rookgordijn kallenhard door
- Ruud Hulsegge
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
- Locatie: Doesburg
Nee Knot,Knot schreef:Kamikaze rijder die Mercedes... maargoed, wanneer ik in mn 4e rondje die auto gereden zou hebben ipv mn astra diesel was het misschien ook wel gebeurd.... rustig beginnen...
We schatten je wel iets hoger in dat dit niveau toch?
Typisch geval van opnaaien en voor de bocht inhalen. Lijkt een beetje op de Schwedenkreuz situatie. Ook te vroeg erin na een inhaalactie. Resultaat alleen iets minder dramatisch.
- Ruud Hulsegge
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
- Locatie: Doesburg
Stumperhulpjes zijn zeau 2e millenium!Rico v Velzen schreef:Waar die Mercedes er af klappert, op dat punt begon de 120d de allereerste keer dat ik op de ring ermee reed ook heel erg vreemd te doen, dat kwam omdat ik alle stumperhulpjes had ingeschakeld, Het resultaat was een raar slingerende auto die ik ternauwernood op de weg kon houden. Ik schrok daar serieus van. Michien dat die Mercedes hetzelfde overkwam ?
Ik vraag me nog steeds af of teveel hulpmiddelen je uit dit soort situaties kan helpen of kan helpen voorkomen.
Volgens mij niet.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Standaard stumperhulpjes zijn goedkoper dan een goed onderstel, en doen het bij de NCAP en de folderschrijvers goed.Ruud Hulsegge schreef:Stumperhulpjes zijn zeau 2e millenium!Rico v Velzen schreef:Waar die Mercedes er af klappert, op dat punt begon de 120d de allereerste keer dat ik op de ring ermee reed ook heel erg vreemd te doen, dat kwam omdat ik alle stumperhulpjes had ingeschakeld, Het resultaat was een raar slingerende auto die ik ternauwernood op de weg kon houden. Ik schrok daar serieus van. Michien dat die Mercedes hetzelfde overkwam ?
Ik vraag me nog steeds af of teveel hulpmiddelen je uit dit soort situaties kan helpen of kan helpen voorkomen.
Volgens mij niet.
Michel
- Ruud Hulsegge
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
- Locatie: Doesburg
Dat vraag ik me dus af. Aftermarket zijn goede onderstellen duurder.Michel Pol schreef:[Standaard stumperhulpjes zijn goedkoper dan een goed onderstel, en doen het bij de NCAP en de folderschrijvers goed.
Michel
Maar kijk nou naar jouw legacy. Comfort en goed onderstel is mogelijk.
Kunnen de fabrikanten zich niet beter daar op richten? Kost toch niet zoveel meer? Ik denk dat je gelijk hebt met de marketingtechnische waarde van stumperhulpjes en testjes in de autoweek.
Zelfs lotus gaat zich uiteindelijk aan stumperhulpjes wagen.
Ruud.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Ruud, ik zal eens kijken of ik het filmpje van mn 4e ronde op google kan krijgen, kan iedereen die hier beoordelen. Inmiddels ben ik wel anders gaan rijden, teller staat nu op 32 ronden ervaring na de 10 van vorige week maandag waarvan meer dan de helft in de regen gereden. Het kan nogsteeds leip maar ik heb wel de complete Nordschleife uit mn hoofd geleerd en 100en video's bekeken.Ruud Hulsegge schreef:Nee Knot,
We schatten je wel iets hoger in dat dit niveau toch?
ESP van de Astra GTC heb ik maar 1x gemerkt, en dat was bij pflanzgarten II de bult af, toen trok het systeem even de rem rechtsachter aan omdat ik niet 100% recht reed, gevolg is dus een bijna blokkerend wiel rechtsachter, het is dat ik het verwacht had, een anders had er misschien een gekke stuuractie van gemaakt en de gevolgen waren op die snelheid niet te overzien.
Macboy heeft m meegemaakt alleen 2 ronden eerder was het 3x zo heftig wat er gebeurde.
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
De problemen liggen altijd bij de bestuurder zelf, maar ik heb auto's met ESP gezien met nono's achter het stuur die ver over de limiet heen gingen, maar met een paar simpele basisregels in het achterhoofd toch nog (vierwielglijdend) een bocht haalden en geen last hadden van tankslappers etc. Dus die systemen werken wel degelijk in je voordeel als je je auto verliest. Maar je moet gewoon niet je auto verliezen.
Rico zal wel hebben tegengestuurd, dat is een natuurlijke reactie van iemand die Driving Fun snapt... maar tegensturen moet je met ESP gewoon niet doen.
Rico zal wel hebben tegengestuurd, dat is een natuurlijke reactie van iemand die Driving Fun snapt... maar tegensturen moet je met ESP gewoon niet doen.
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Bij de astra krijg ik de kans niet, wel handig dat het systeem per wiel kan remmen, dat kan je zelf niet dus hij haalt je wel uit gekke situaties, maar bijvoorbeeld een wiel in het gras dan weet ik niet of ik zo blij ben als ie de rem aantrekt, evenals mijn voorbeeld bij het springen pflanzgarten II.Dennis Cavallino schreef:maar tegensturen moet je met ESP gewoon niet doen.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Wordt tijd voor een rijvaardigheidstraining met z'n allen, als ik het zo lees. Dan is het je eind van de dag allemaal duidelijk.
Niet gericht op driften, maar op 'wat doet mijn auto onder dagelijkse omstandigheden in zowel normale als noodsituaties?'.
Marijke wil dat ook doen met de 535. Zal ik een prijs opvragen en willen er dan mensen van hier mee? Het is bij http://www.teamswanborn.nl
Niet gericht op driften, maar op 'wat doet mijn auto onder dagelijkse omstandigheden in zowel normale als noodsituaties?'.
Marijke wil dat ook doen met de 535. Zal ik een prijs opvragen en willen er dan mensen van hier mee? Het is bij http://www.teamswanborn.nl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: EmielS60 en 89 gasten