Ring klappers

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Ring klappers

Bericht door Tristan » 06 apr 2006, 12:42


M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 06 apr 2006, 13:23

Het is natuurlijk aan de beheerders van dit forum, maar ik kan je zeggen dat de mensen die de Touristen Fahrten een warm hart toedragen...niet zo blij zijn met dit soort draadjes.
Het levert veel negatieve publiciteit op, en dat kunnen we zeker niet gebruiken met het oog op de toekomst van de TF.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 06 apr 2006, 13:37

Marcel van Meerbeek schreef:Het is natuurlijk aan de beheerders van dit forum, maar ik kan je zeggen dat de mensen die de Touristen Fahrten een warm hart toedragen...niet zo blij zijn met dit soort draadjes.
Het levert veel negatieve publiciteit op, en dat kunnen we zeker niet gebruiken met het oog op de toekomst van de TF.
Denk je niet dat de Ring al een naam heeft op het gebied van gevaar? Zie het probleem niet echt. Meestal zijn het de tekortkomingen/fouten van de coureurs. Misschien kan dit ook een soort tip/waarschuwing zijn dat fouten altijd op de loer liggen op de Ring, en deze filmpjes zijn het resultaat daarvan.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 06 apr 2006, 13:45

Tsja, mij maakt het niet uit, ga er misschien ook nog wel een keer (hard) vanaf, kan iedereen overkomen, olie, klapband, inzicht, wat dan ook.

Maar positief is het niet nee, en hoor al verhalen over sluiten in de toekomst.

stefan van der burgh
Berichten: 406
Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05

Bericht door stefan van der burgh » 06 apr 2006, 14:01

Lekker geluidje die GT3. Ding lijkt behoorlijk 'snappy'. Wat deed ie nou fout? Botweg te hard?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 06 apr 2006, 14:12

Wieltje van de grond zo uit het hoofd.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 06 apr 2006, 14:15

Tristan schreef:
Marcel van Meerbeek schreef:Het is natuurlijk aan de beheerders van dit forum, maar ik kan je zeggen dat de mensen die de Touristen Fahrten een warm hart toedragen...niet zo blij zijn met dit soort draadjes.
Het levert veel negatieve publiciteit op, en dat kunnen we zeker niet gebruiken met het oog op de toekomst van de TF.
Denk je niet dat de Ring al een naam heeft op het gebied van gevaar? Zie het probleem niet echt. Meestal zijn het de tekortkomingen/fouten van de coureurs. Misschien kan dit ook een soort tip/waarschuwing zijn dat fouten altijd op de loer liggen op de Ring, en deze filmpjes zijn het resultaat daarvan.

De toekomst van de TF hangt al aan een zijden draadje. 3 jaar geleden hadden we al het idee dat we misschien in 2006 al niet eens meer zouden kunnen genieten van dit unieke stukje asfalt.

De Ring heeft idd een ontzagwekkende reputatie, maar je kan als voorbeeld nemen hoe filmpje over geweld razendsnel over het www vliegen, en hoe de media daarop reageert. Met crashes is het net zo. Veel mensen langs de baan staan daar alleen maar voor sensatie. Een mooie snelle ronde ervaren zij als saai. Schade willen ze zien...het liefst met een zo duur mogelijke auto.

stefan van der burgh
Berichten: 406
Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05

Bericht door stefan van der burgh » 06 apr 2006, 14:23

Goed. Ik kom er ook alleen als kijkert.

Vonkenregens wil ik zien. Van motorrijders met de knie aan de grond.
Snaarstrakke lijnen, of driftpartijen, of het nou een geprepareerde E30 is, of een E60M5 boeit me vrij weinig. Ik wil voornamelijk zien dat er goed gereden wordt.

Echter, ik heb 1 keer een nederlandse corsa (oud model) bij breidscheid in de muur zien klappen, maar dat was categorie 'net goed'. Dom, onbehouwen boerenvolk was dat, beter thuis blijven voor de trekkertrek. Vooral toen ik ze de volgende dag weer sprak en ze trots wisten te vermelden dat ze zo'n ruzie hadden gehad met de hoteleigenaar, alleen maar omdat ze een kamerdeur ingetrapt hadden met hun zatte harses. Jezus wat een volk heb je af en toe in NL. :(

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 apr 2006, 15:06

Heren we zijn nog even aan het overleggen of dit draadje acceptabel is, maar voorlopig geen paniek in de tent.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 apr 2006, 15:13

Oke we hebben besloten om het te laten staan, we schatten het niveau van de posters hoog genoeg in om er geen sensatie bloed aan de muur draadje van te maken.

filmpjes met dodelijke ongevallen kunnen iig niet.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 06 apr 2006, 15:20

Begrijp me goed, ik wil net zo als jullie dat de Ring openbaar blijft voor publiek, en heb dit draadje niet geopend om sensatie te scheppen. Maar of de filmpjes nou hier staan of ergens anders. De meeste filmpjes zullen toch van een andere site gepakt zijn. Vond het gewoon interessant om te zien hoe veradelijk het kan zijn en iedereen vind het wel gaaf om een klapper zien (mits natuurlijk er geen dode vallen).

Dus mod's, hou goed in de gaten en van mij mag je hem nu ook sluiten als er teveel commentaar op is, no hard feelings.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 06 apr 2006, 15:27

Marcel van Meerbeek schreef:De toekomst van de TF hangt al aan een zijden draadje. 3 jaar geleden hadden we al het idee dat we misschien in 2006 al niet eens meer zouden kunnen genieten van dit unieke stukje asfalt.
Daar geloof ik eerlijk gezegd ook niet zo in.
Tuurlijk zal het voor de Ring niet zoveel uitmaken, die krijgen hun tijd ook wel verhuurd voor extra races of industrietesten, dat zal het probleem niet zijn.
Maar de halve buurt daar hangt wel aan elkaar van de mensen die op de TF afkomen, denk niet dat ze bijv. bij Pinocchio gelukkig worden van vier testrijders die de hele zondagmiddag in de tent zitten te klaverjassen achter een glaasje cola light.
Om over de autoindustrie, bergers, tuningindustrie, bedrijfjes als Ringracing, souvenirshops en -handel etc. etc. nog maar te zwijgen.

Dat zijden draadje valt imho dus wel mee, zie ook de investeringen voor dit jaar (tolpoorten voor de TF), die waren er niet gekomen denk ik als de toekomst van de TF echt serieus op de tocht zou staan.
Maar misschien dat Fabian hier wel iets zinnigers over kan zeggen?

Komt als laatste nog bij dat deze filmpjes ook gewoon op google staan, die site schat ik qua internationale bekendheid en belang (voorlopig 8)) toch nog net even iets hoger in dan deze, dus ik denk dat het allemaal wel los zal lopen. 8)

Filmpjes van ongelukken, hoe vervelend ook, kunnen altijd leerzaam zijn, als je iemand een bepaalde fout ziet maken (bijv. ergens de curbs meenemen waar dat niet kan) kun je die kennis altijd in je achterhoofd meenemen en zorgen dat je dezelfde fout niet maakt; al wordt er maar één ongeval voorkomen, dan heeft het eerdere ongeval toch nog enig nut gehad.
Laten we dat dan als insteek houden en er geen ramptoerisme/aasgieren-langs-de-Ring (jij niet Stefan, jij bent lief :lol:) draadje van maken, dat was denk ik ook de insteek van de topicstarter. :)

Edit:
Wat hierboven dus ook al staat.
Iemand nog een typcursus te leen? :P

stefan van der burgh
Berichten: 406
Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05

Bericht door stefan van der burgh » 06 apr 2006, 15:30

*hoopt nog steeds een keer een Citroen C5 onderstuurd over de muur van breidscheid te zien flikkeren, net voor een aanstürmende 60 tons vrachtwagen²*

Knot kan wel hosten. :mrgreen:
















²) 10tonner beladen met 6 nieuwe E90 M3's. :p

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 06 apr 2006, 15:35

Met een niet-WRC Citroën de Ring op gaan is ongeveer net zoiets als trombone proberen te spelen in een telefooncel, dat gaat niet werken. :lol:

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7026
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Bericht door Fabian » 06 apr 2006, 16:32

Heel eerlijk, ik zie de filmpjes hier liever niet. Maar ik heb het hier niet voor het zeggen :lol:

Zou wel willen voorstellen om het anders te beperken tot race-incidenten en de TF-incidenten erbuiten te laten. Maar goed, that's me :wink:

Wat betreft het zijden draadje, hij is er nog steeds. Al moet ik zeggen dat het zijden-draadje iets dikker is geworden afgelopen jaar aangezien de ongevallen op de RIng niet meer meegeteld worden in de statistieken van justitie Koblenz. Doordat zij hierdoor ineens een extreem lagere ongevalsstatistiek hebben hoor je ze bijna niet meer. En dat is postitief. Maw: het wordt een beetje ondergestopt.

Wat echt negatief is is dat er rondom de Ring vele malen meer ernstige/dodelijk ongevallen gebeuren als ooit tevoren. Zelfs meer doden en zwaar gewonden als ooit op de Ring. In een omtrek van 30km van de Ring het afgelopen jaar 16 doden dacht ik, en dat is heel slecht. (afgelopen jaar 2 doden op de Ring, jaar ervoor geen, jaar ervoor 2, jaar ervoor geen, jaar ervoor 7, jaar ervoor geen) Deze tellen wel mee, en daarom wordt er dit jaar ook verzwaarde Polizei-controle aangekondigd in de regio. De wegen rondom de RIng worden gebruikt als race-baan, het zijn veelal diegenen die juist NIET op de RIng rijden, maar zich vol adrenaline pompen voor de terugweg.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 06 apr 2006, 16:39

Met een niet-WRC Citroen ging anders prima hoor! Passagiere vond het, middels een niet geheel objectieve beoordeling, leuker dan in de Mazda 6 en 350z :wink:














<rent lachend weg voor Jeroen en Fabian>



Maar goed. Die filmpjes moeten wij niet bekijken voor de sensatie, maar vanuit het oogpunt: wat kunnen wij ervan leren?

Dat is mijn mening.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 06 apr 2006, 16:39

Tristan schreef:Begrijp me goed, ik wil net zo als jullie dat de Ring openbaar blijft voor publiek, en heb dit draadje niet geopend om sensatie te scheppen. Maar of de filmpjes nou hier staan of ergens anders. De meeste filmpjes zullen toch van een andere site gepakt zijn. Vond het gewoon interessant om te zien hoe veradelijk het kan zijn en iedereen vind het wel gaaf om een klapper zien (mits natuurlijk er geen dode vallen).

Dus mod's, hou goed in de gaten en van mij mag je hem nu ook sluiten als er teveel commentaar op is, no hard feelings.
Die filmpjes staan vaak op sites waarvan de gebruikers geen enkel baat hebben bij het gebruik van de Ring.
Dat wij er volwassen mee om kunnen gaan wil nog niet zeggen dat anonieme bezoekers dat kunnen.

Dat de TF veel geld in het laadje brengt voor de directe omgeving lijkt me duidelijk. Maar heb je al gezien wat voor een ontwikkeling diezelfde omgeving doormaakt? Er worden steeds meer activiteiten rondom de Ring georganiseerd...en dat is deels te danken aan de onzekerheid van omwonenden.

Begrijp me goed..ik bedoel specifiek de TF filmpjes met crashes.

ps. Een filmpje van een goede ronde vind ik leerzamer dan een Porsche die daar de vangrail in duikt.


overigens....ook geen hard feelings, gewoon mijn mening

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 06 apr 2006, 17:40

Die van de C5 kan ik zeker hosten ;)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 apr 2006, 20:33

http://video.google.com/videoplay?docid ... sh&pl=true

Nog een filmpje, is al wat ouder, maar ik kan me nog herinneren dat dit gebeurde, speelde toen ook al op de forums, je ziet de auto in de gevaarlijkste hoge snelheidsbocht er uit gaan.

Overigens zie ik een gezonde waarschuwing uitgaan van dit soort filmpjes. Op het moment dat jezelf zo'n punt nadert speelt toch ergens diep van achteren dat filmpje in je hoofd. met als gevolg dat je er nog even goed rekening houd met de gevaren.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 apr 2006, 20:40

http://video.google.com/videoplay?docid ... nt&pl=true

Een mercedes die goed de fout ingaat als ie een E30 325i (?) wil volgen.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 08 apr 2006, 07:23

Lang leve de E30 325's! :lol:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 08 apr 2006, 09:46

Rico v Velzen schreef:http://video.google.com/videoplay?docid ... sh&pl=true

Nog een filmpje, is al wat ouder, maar ik kan me nog herinneren dat dit gebeurde, speelde toen ook al op de forums, je ziet de auto in de gevaarlijkste hoge snelheidsbocht er uit gaan.

Overigens zie ik een gezonde waarschuwing uitgaan van dit soort filmpjes. Op het moment dat jezelf zo'n punt nadert speelt toch ergens diep van achteren dat filmpje in je hoofd. met als gevolg dat je er nog even goed rekening houd met de gevaren.
Stuurt wat vroeg in en precies op een bult :?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 08 apr 2006, 09:48

Kamikaze rijder die Mercedes... maargoed, wanneer ik in mn 4e rondje die auto gereden zou hebben ipv mn astra diesel was het misschien ook wel gebeurd.... rustig beginnen...

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 08 apr 2006, 10:36

Zow, die Mercedes-rijder komt er goed vanaf. Waarschijnlijk aan het spelen met die BMW. Je hoort hem nog keihard gasgeven in het gras. Als hij dat niet gedaan had, was hij waarschijnlijk weer keurig op de baan gekomen. Zo te horen was het een V8 (CLK 500).

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 apr 2006, 15:24

Waar die Mercedes er af klappert, op dat punt begon de 120d de allereerste keer dat ik op de ring ermee reed ook heel erg vreemd te doen, dat kwam omdat ik alle stumperhulpjes had ingeschakeld, Het resultaat was een raar slingerende auto die ik ternauwernood op de weg kon houden. Ik schrok daar serieus van. Michien dat die Mercedes hetzelfde overkwam ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 128 gasten