Verstappen in een BMW Z4 GT3

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Mathieu » 27 mei 2009, 19:42

Entry List van http://www.lemans.org

OO7 AMR EASTERN EUROPE (CZE) MICHELIN LOLA ASTON MARTIN (5993A)
J.CHAROUZ (CZE)
T.ENGE (CZE)
ST.MUCKE (DEU)

OO8 ASTON MARTIN RACING (GBR) MICHELIN LOLA ASTON MARTIN (5993A)
A.DAVIDSON (GBR)
D.TURNER (CHE)
J.VERSTAPPEN (DEU)

OO9 ASTON MARTIN RACING (GBR) MICHELIN LOLA ASTON MARTIN (5993A)
ST.HALL (GBR)
H.PRIMAT (CHE)
P.KOX (GBR)

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Marco R. » 27 mei 2009, 20:27

J. Verstappen (DEU). Ga je me vertellen dat ze hem als Duitser hebben betiteld of?

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Mathieu » 03 jun 2009, 10:51

Deze kan ik me ook nog wel herinneren.
Zonta moest het drie of vier keer proberen voordat hij Verstappen in de Arrows voorbij was en dan nog maar heel krap er voorbij.
:clap: :clap: :clap: Go, Jos.


Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Dutch » 03 jun 2009, 22:06

Marco R. schreef:J. Verstappen (DEU). Ga je me vertellen dat ze hem als Duitser hebben betiteld of?
Nou, Jos is inmiddels NLD. Maar Peter is intussen GBR! :lol:

Kan onze autosportminnende premier even aan die Fransen uitleggen waar Nederland precies in de Europese Unie ligt? :hammer:

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Mathieu » 10 jun 2009, 17:29

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2697
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Mark 320iS » 10 jun 2009, 18:42

Voor de geïnteresseerden bij deze een linkje naar een livestream en livetiming:


Livestream: http://nl.justin.tv/sportzone004

Livetiming: http://www.lemans.org/24heuresdumans/pa ... os_gb.html

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Mathieu » 11 jun 2009, 10:23

Zo doen ze dat dus. Een Photoshoot.


Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Mathieu » 11 jun 2009, 10:25

Aston Martin at the 24 houres at Le Mans 2009.


Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Mathieu » 28 jan 2011, 13:28



Effe een onboardje in de Minardi tijdens de GP van Monaco 8)

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Chris van S. » 28 jan 2011, 13:32

Mathieu schreef: Effe een onboardje in de Arrows tijdens de GP van Monaco 8)
:whistle:

http://f12001season.blogspot.com/2008/0 ... -2001.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Mathieu » 04 mei 2011, 13:15


Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Mathieu » 16 aug 2011, 09:39


Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Verstappen in een Tyrell

Bericht door Wouter81 » 16 aug 2011, 10:37

Machtige beelden dit weekend, Jos in de Tyrrell. Gaf me flashbacks naar vroeger... mis het wel, Jos in de F1. Gaf elke race toch een extra dimensie.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12545
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Verstappen in een Tyrell

Bericht door Downforce Hans » 16 aug 2011, 12:25

Opmerkelijk dat hij toch nog zo onder de indruk van zo`n wagen is........
Ik denk dat je als gewone sterveling helemaal niet weet wat je mee maakt.

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Verstappen in een Tyrell

Bericht door Wouter81 » 16 aug 2011, 12:31

Hier nog stuk tekst van de Verstappen site, met wat leuke feiten en een steekje onder water richting Tom Coronel. :)
Onder toeziend oog van 46.500 toeschouwers, volgepakte tribunes en duinen, heeft Jos Verstappen tijdens het RTL GP Masters of Formula 3 weekend een memorabele Formule 1 demonstratie gegeven. De fans konden de geschiedenis herleven toen Jos een Tyrrell 026 uit 1998 op Circuit Park Zandvoort de sporen gaf.

"Waanzinnig!", is de eerste reactie van Jos als hij uit de dertien jaar oude F1-auto klimt. "In de eerste meters dat ik de pitbox uitreed, wist ik even niet wat me overkwam. Die kracht en die snelheid... Het is inmiddels acht jaar geleden dat ik in een Formule 1 auto gereden heb, maar het voelt waanzinnig om dit weer te doen. Je verleert niet om met zo'n auto om te gaan, maar de krachten die erbij vrijkomen zijn nergens mee te vergelijken. Daar stond ik de eerste ronde echt van te kijken. Dit is het mooiste wat er is", zegt Jos met een grijns van oor tot oor. Krijg je dan geen heimee? "Ja, dan krijg ik wel heimwee naar de competitie, de acceleratie en het nemen van snelle bochten. Dat is wat ik leuk vind."

Het mag dan al acht jaar geleden zijn dat Jos voor het laatst meters maakte in een Formule 1 bolide, verleerd is Verstappen senior het zeker niet. Direct in de eerste ronde gaat het gas er vol op. Dat is ook nodig om de banden en remmen op temperatuur te houden. Helaas moet er wel voorzichtig met het materiaal omgesprongen worden. De eigenaar van de Tyrrell, Frits van Eerd, rijdt er namelijk nog regelmatig mee in de BOSS GP serie en wil dat ook na de demo blijven doen. Het draaien van donuts zit er dus niet in.

Na zijn eerste installatieronde, kan Jos al feilloos aangeven wat de pijnpunten van de Tyrrell zijn. "Ik zou wat minder voorvleugel zetten, daar heb ik teveel druk. Tijdens mijn ronde heb ik de rembalans een paar klikken naar voren gezet, omdat de achterwielen blokkeerden. En hoewel de auto een gebrek aan tractie heeft, loopt hij echt hard. Dat meen ik echt. Maar de balans is er nu nog niet. Geef me een paar sessies met die auto en ik stel hem voor je af om een betere wegligging te krijgen. Dan kan er nog zo 2,5 tot 3 seconden van de tijd af."

Ondertussen - terwijl Jos na de eerste vliegende ronde met rokende remmen in de pitbox staat - valt de verbazing in de pitbox van de gezichten af te lezen. Ook bij Frits van Eerd, die toch al duizenden kilometers achter het stuur gezeten heeft en bij de monteurs die de auto van binnen en van buiten kennen. "Dit is niet normaal. Jos stapt na al die jaren weer eens in een Formule 1 auto en kan na het eerste rondje aangeven wat er aan de auto mankeert en hoe de auto sneller zou kunnen gaan", aldus een doorgewinterde monteur.
Frits van Eerd ging eerder op de dag met ongeveer 260km/uur over het rechte stuk. Jos deed het tijdens zijn tweede serie van vier vliegende ronden keer op keer met 297km/uur. Een respectabel verschil.

Het gejank van de V10 motor, die 15.500 toeren draait, laat het hart van menig autosportfan sneller kloppen. De aanblik van de helm van Jos in de Tyrrell, op volle snelheid over het Zandvoortse circuit vliegend, brengt zelfs kriebels van weleer terug bij de doorgewinterde Jos-fans. De wave wordt spontaan ingezet en golft over de volledige lengte van het rechte stuk. Als Jos dan aan het einde van de demo de Tyrrell stilzet pal voor de hoofdtribune, gaat het publiek op de banken voor een staande ovatie.

"Dit was leuk, echt super. Vooral de eerste ronde. Ik reed de Tarzanbocht uit en gaf vol gas. Die Tyrrell accelereerde zo hard, dat is te gek. Een echte Formule 1 auto, heel erg tof. Hij stuurt zo zwaar dat ik er pijn van in mijn armen heb." Heb je voluit gereden? "Het was een kwestie van de balans vinden. Ik heb acht jaar niet meer in zo'n ding gereden en er zitten volle tribunes op mij te wachten, dus ik wil niet in de grindbak belanden of de auto in de muur zetten. Toch wil je wel een beetje gas geven en daar moet ook een leuke tijd uit komen. De coureurs uit de BOSS GP serie kijken stiekem mee hoe hard ik ga. Het kriebelde weer. Echt waanzinnig leuk om te doen!"

Maar hoe hard ging Jos nou uiteindelijk? Zijn snelste rondetijd was een 1:27.802. Eerder op de dag zette Tom Coronel tijdens de BOSS GP race de snelste rondetijd op 1:29.352. Coronel had toen al drie dagen in de snellere Benetton B197 gereden. Jos zat pas een paar minuten in de Tyrrell 026...

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12545
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Verstappen in een Tyrell

Bericht door Downforce Hans » 16 aug 2011, 13:31

Gaaf om te lezen..........
Ze moeten hem maar niet uitnodigen in die BOSS klasse want dan wordt dat een ééntonige serie......

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9349
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Verstappen in een Tyrell

Bericht door Bert ///M3 » 16 aug 2011, 14:20

Downforce Hans schreef:Opmerkelijk dat hij toch nog zo onder de indruk van zo`n wagen is........
Ik denk dat je als gewone sterveling helemaal niet weet wat je mee maakt.
Denk het ook.

Een collega van mij heeft er 1 gereden, je kon dan een paar rondjes in een F1 auto rijden kostte wel 3000 euro of zoiets. Ze werden ook niet meteen in een F1 weg gestuurd maar ze kregen eerst les in een Formule Renault geloof ik, dan een F3 en aan het einde van de dag in een F1 wagen, achter een instructeur aan rijden.

Die zegt ook het is ongelovelijk. Normaal reed hij een Ferrari 360 op circuitdagen maar hij vertelde werkelijk waar alles deed pijn na een paar rondjes in zo'n F1 auto :lol:

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Verstappen in een Tyrell

Bericht door Mathieu » 04 jan 2012, 08:43

Jaloezie in de autosport

(1/1/2012)
Toen ik enige tijd geleden vernam dat Jos Verstappen misschien Dakar zou gaan rijden, dacht ik direct: "Wat leuk voor hem en Nederland." Maar tegelijkertijd werd ik alweer misselijk van al die betweters met alle verhalen over grindbakken, schades en dat Dakar niets voor Jos zou zijn.
Toen Jos Formule 1 ging rijden, kreeg de autosport in Nederland door zijn prestaties een ongelooflijke boost. Zowel in het aantal deelnemers als de budgetten van sponsoren. Maar op datzelfde moment nam eveneens de jaloezie geweldig toe.
Tot dan toe had heel Nederland alleen maar gelezen hoe Jan Lammers en consorten telkens weer op de autosportladder strandden, omdat er niet genoeg geld beschikbaar was. Nu was daar opeens Jos, die het echt door zijn eigen talent tot in de Formule 1 geschopt had. Dit was op dat moment jammer voor de rest van de Nederlandse coureurs, maar die kwamen niet meer voor in het gevecht om een F1-stoeltje en bijbehorende sponsoren.
Toen ik in 2007 contact opnam met Jos om te praten over de plannen van Van Merksteijn by Equipe Verschuur in de Le Mans Series en de 24 Uur van Le Mans, ontmoette ik een persoon die ik alleen kende van de kartbaan en waar ik verder slechts terloops kennis mee had gemaakt.
Aangezien ik lang in de autosport meeloop - inmiddels 33 jaar - ben ik meer dan wijs genoeg om geen mening over een rijder te vormen zonder hem persoonlijk te kennen. Dus ging ik dit gesprek met hem ook neutraal in. Na twee middagen met hem over zijn raceverleden en mijn visie op het opzetten en runnen van een team van gedachten gewisseld te hebben, kwam ik wederom tot de conclusie dat je eerst iemand moet leren kennen alvorens een mening te vormen.

Jos kon van meet af aan lezen en schrijven met de Porsche RS Spyder
Over zijn rijkwaliteiten wist ik tot dan natuurlijk alleen hetgeen je ziet en leest over Jos. Door de wol geverfde mannen zoals Frits van Eldik en Huub Rothengatter zijn lyrisch over hoe Jos met een auto rijdt. Maar ook hoe hij de auto vertaalt. Oftewel als hij een half uur achter het stuur gezeten heeft, weet Jos eigenlijk al hoe de rest van het seizoen zal gaan verlopen.
Nou ja, dit soort uitspraken klonken mij toen behoorlijk slijmerig en overtrokken in de oren. Maar op het moment dat Jos in Guadix in Spanje na de eerste test van een half uur met de Porsche RS Spyder uitstapte, glimlachend naar mij toeliep en zei "met deze auto gaan we winnen", begreep ik wat al die anderen bedoelden. De auto stond ondertussen aan alle kanten te roken en te sissen alsof zij zojuist ontmaagd was.
Mijn engineer keek met grote ogen - alsof hij water zag branden - naar de data op zijn computerscherm. Na slechts een half uur testen, perste Jos het maximale uit de Porsche RS Spyder. Dat had de beste man nog nooit een andere coureur in wat voor een auto dan ook zien doen. Werkelijk ongelooflijk.

Jos Verstappen, race engineer Ludo Loots en teambaas Frans Verschuur in overleg
Het seizoen 2008 liep op rolletjes en met Van Merksteijn by Equipe Verschuur wonnen we alles. Ik heb Jos in dat jaar meegemaakt als een rijder die doet wat er is afgesproken. Ook al is dat niet altijd even gemakkelijk voor hem, omdat je in de langeafstandsracerij natuurlijk rekening moet houden met je medecoureurs en ook teamorders. Maar omdat we dat in het begin van het jaar goed hadden afgesproken, maakte hij daar geen punt van. Samen met Peter van Merksteijn en Jeroen Bleekemolen was het een geweldig team.
Één ding is heel duidelijk bij Jos: Afspraken moet je nakomen. Dat is iets wat in de autosport altijd zeer moeilijk is gebleken en zeker in het harde Formule 1 wereldje, waar politiek een bijzonder grote rol speelt. Hierin is Jos niet zo bedreven en dit is naar mijn mening net het ontbrekende puzzelstukje dat hij gemist heeft om bij topteams aan de bak te komen.
Toen eind december 2007 bekend werd gemaakt dat Jos de Le Mans Series ging rijden, kreeg ik weer veel mailtjes met de vraag waar ik toch aan begonnen was met hem. Zelfs van andere coureurs, die beweerden dat ze beter waren dan Jos en dat het seizoen wel zou eindigen met ruzie en ontevreden sponsoren. Samengevat: De jaloezie was weer volop aanwezig.
Datzelfde kwam naar boven toen de mogelijke deelname van Jos aan Dakar speelde. Dat is jammer maar blijkbaar hoort het nu eenmaal bij de autosport.

Frans Verschuur

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Verstappen in een Tyrell

Bericht door Luco » 04 jan 2012, 09:06

Mooi stukje :thumbup:

Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Verstappen in een Tyrell

Bericht door Andre » 04 jan 2012, 11:50

Hij schrijft mooi. Als ie er ook even bij verteld hoe extreem veel geld dat heeft gekost van het runnen van die RS spyder voor Le Mans.
De grote raceteams op CPZ hebben speciale reuk organen om mensen zoals Van Merkenstein in een jaar zoveel af te vragen dat ze het geen 2e keer meer doen. Dan zie je dus heel vaak dit. Er komen nieuwe mensen met een grote zak met geld voor autosport die worden in 1 jaar leeg getrokken en nemen net zo hard weer afstand van de autosport.

Ik kan me nog oud verhaal voor de geest halen in de clio cup.

Iemand won een of andere veronica contest en kreeg 50.000 gulden budget voor een clio race seizoen. Je zou denken dat die 50.000 euro budget voor die rijder was.

Maar dat ging heel anders. Die contest winnaar kreeg gebruikte spullen en de eigen vaste rijders of laten we zeggen de cpz gevestigde orde kregen nieuw spul. Het gewonnen budget van 50.000 gulden werd in ieder geval niet aan de contest winner besteed. Maar wel in de zakken waar het in ieder geval niet de bedoeling was.

En zo leert men er bij veronica ook weer van en doen ze het meer. Bij vele autosport teams zie je allemaal korte termijn denkwijze. Je doet dit 1 jaar en dan zie je ze vaak niet weer. Jammer een gemiste kans.

Dus lees die verhalen aub met een grote korrel zout. Er zal wel weer eigen gewin aanzitten.
Laatst gewijzigd door Andre op 04 jan 2012, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
///Martin
Berichten: 547
Lid geworden op: 21 mei 2009, 23:31
Locatie: Rotterdam

Re: Verstappen in een Tyrell

Bericht door ///Martin » 04 jan 2012, 12:02

Inderdaad een mooi stukje van Frans Verschuur.

Dat het RS Spyder project veel geld heeft gekost lijkt mij niet meer dan logisch, maar in hoeverre is dat relevant in dit verhaal? Het staat mij bij dat het avontuur is beeindigd omdat alle gestelde doelen behaald zijn in dat eerste jaar.

De WRC en Dakar hobby's geschieden ook niet geheel uit armoede....

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Verstappen in een Tyrell

Bericht door Petrolhead Tom » 04 jan 2012, 12:05

Maar ja aan de andere kant kun je je ook afvragen of Peter van Merksteijn niet beter moet weten? Hij gaat er nou niet bepaald onwetend in, runt een rally team, een onderneming, Je weet toch van te voren wat zo'n Porsche geintje je gaat kosten en dan ga je toch even rond vragen of iemand anders het goedkoper kan of wat ze van de prijs vinden?

Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Verstappen in een Tyrell

Bericht door Andre » 04 jan 2012, 12:09

Van merkenstein is wakker en runt nu alles in eigen beheer. Dan weet je ieder geval waar je geld blijft.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Verstappen in een Tyrell

Bericht door Luco » 04 jan 2012, 12:23

Andre schreef:Van merkenstein is wakker en runt nu alles in eigen beheer. Dan weet je ieder geval waar je geld blijft.
Je wilt niet weten wat de reserveonderdelen voor die auto hebben gekost, echt belachelijk veel, ja en die zooi kon je alleen bij porsche kopen.
Het jaartje rijden heeft iig enkele miljoenen gekost. aan alleen de auto en onderdelen, dan praat ik nog niet eens over de bijkomende zaken.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12545
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Verstappen in een Tyrell

Bericht door Downforce Hans » 04 jan 2012, 12:28

Sorry maar er ontgaat mij iets volgens mij.
Wat heeft het vele geld wat er in die spider gestoken is door van Merkestein te maken met het verhaal over Verstappen en zijn rij kwaliteiten.
En waarom moet dat in het verhaal genoemd worden dan, het gaat toch over Verstappen en niet over het budget?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 276 gasten