Verstappen in een BMW Z4 GT3
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Verstappen in een BMW Z4 GT3
Laatst gewijzigd door Mathieu op 26 okt 2012, 14:37, 4 keer totaal gewijzigd.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
was vaak wel alles of niksArthur schreef:Stond die daar nu echt zo vaak?Tom944 schreef:Ik hoop dat Jos zijn oude reputatie als grindbak specialist niet gaat voortzetten. Aan de auto zal het in ieder geval niet liggen.
Wij, Nederlanders, zien het vaak niet zo positief
prachtig om te zien, maar zorgt ook voor teleurstelling als het weer eens niks was
maar was het alles springend op de bank
kan me canada nog goed voor de geest halen
stonden met een man of 10 hier op de bank te springen
Laatst gewijzigd door Luco op 27 dec 2007, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineTom V
- Berichten: 4861
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Dat zeg ik niet, maar zo is z'n reputatie wel een beetje. Nou moet ik zeggen dat ik ook niet echt een hoge pet van 'm op heb, hij kan echt wel sturen alleen z'n instelling deugt niet. Maar misschien is dat wel deels veranderd.Arthur schreef:Stond die daar nu echt zo vaak?Tom944 schreef:Ik hoop dat Jos zijn oude reputatie als grindbak specialist niet gaat voortzetten. Aan de auto zal het in ieder geval niet liggen.
Wij, Nederlanders, zien het vaak niet zo positief
- elogiov6
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 aug 2007, 15:21
Vanaf zijn arrows tijd ging het weer perfect, (niet meer de grintbak).
Ik heb hier nog een Autovisie liggen van zijn test bij Mclaren in 1993. Het was toen zo onwerkelijk Jos in een F1. Hij kwam toen in een oude ford fiesta aanrijden op silverstone en reed die dag in de Mclaren maar een paar tienden langzamer dan superstar Mika.
Ik blijf in ieder geval fan van Jos Verstappen.
Ik heb hier nog een Autovisie liggen van zijn test bij Mclaren in 1993. Het was toen zo onwerkelijk Jos in een F1. Hij kwam toen in een oude ford fiesta aanrijden op silverstone en reed die dag in de Mclaren maar een paar tienden langzamer dan superstar Mika.
Ik blijf in ieder geval fan van Jos Verstappen.
- Corvette
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19
Wij moeten op dit forum toch zeker met zijn allen een gat in de lucht springen als er een Nederlander weer eens aan een prachtige klasse kan meedoen.
En dan moeten we niet slap ouwehoeren over het verleden, want de meeste op dit forum weten daar helemaal niets en dan ook echt niets vanaf.
Neem maar van deze ouwe soepkip aan dat Jos kan rijden als de beste en laat dat gelul over grindbakken maar achterwege.
Als we op dit forum iemand zouden hebben die ook maar de helft van Jos in zijn mars zou hebben dan zouden we hem adoreren.
Dus hallo mannuhhhhh positief over onze Jos...............en ik ga naar Le Mans om het mee te maken. Wie gaat er nog meer.
De Pistonheads hebben op hun site al de nodige informatie verstrekt over verblijfplaatsen en dergelijke.
Vriendelijke groet
Cor
En dan moeten we niet slap ouwehoeren over het verleden, want de meeste op dit forum weten daar helemaal niets en dan ook echt niets vanaf.
Neem maar van deze ouwe soepkip aan dat Jos kan rijden als de beste en laat dat gelul over grindbakken maar achterwege.
Als we op dit forum iemand zouden hebben die ook maar de helft van Jos in zijn mars zou hebben dan zouden we hem adoreren.
Dus hallo mannuhhhhh positief over onze Jos...............en ik ga naar Le Mans om het mee te maken. Wie gaat er nog meer.
De Pistonheads hebben op hun site al de nodige informatie verstrekt over verblijfplaatsen en dergelijke.
Vriendelijke groet
Cor
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
- Contacteer:
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Ook al kunnen de LMP2's in Europa niet tegen de LMP1-diesels op* en zal Jos dus nooit voor de eindoverwinning strijden, ik ben wel benieuwd hoe zijn team het gaat doen tegen de andere Porsches die nu het LMP2-veld gaan versterken.
Over de snelheid van Jos hoeven we niet te twijfelen, al helemaal niet in een endurance-veld met veel gentleman drivers waarin pure snelheid sowieso niet echt nodig is, en de Porsches zullen ongetwijfeld de rest van het LMP2-veld deklasseren.
Samen met Bleekemolen moet hij de Deense Essex Porsche van Nielsen/Elgaard en een onbekende derde en de Zwitserse Horag-Lista Porsche van Theys/Lienhard/Van de Poele op snelheid op afstand kunnen houden.
Maar bij de ervaring van het team van Verschuur kun je natuurlijk flink wat vraagtekens zetten: die hebben nog nooit op dit niveau en in deze tak van sport gewerkt. En we moeten ook nog maar zien hoe Van Merksteijn zich houdt op dit niveau.
Voorlopig zal het Zwitserse team het verder schoppen: jarenlange ervaring in deze klasse en drie coureurs die niet voor elkaar onderdoen.
* In de ALMS konden de Porsches winnen doordat de races daar maar twee uur en drie kwartier duren. In de LMS zijn het 1000km-races en die duren tegen de zes uur. Hoe langer de race duurt, des te meer zijn de diesels in het voordeel.
Disclaimer: we moeten nog zien of er wel diesels meedoen aan de LMS. Peugeot doet als fabrieksteam niet meer mee en het is nog niet bekend of een privéteam de zaak overneemt. Audi heeft wel de intentie uitgesproken om zowel in de ALMS als de LMS mee te doen, maar het Europese programma is nog niet officieel bevestigd. Dus misschien blijft er alleen dieseltegenstand over op Le Mans zelf en moeten de Porsches het in de LMS opnemen tegen Pescarolo's en Courages. Dan maken ze misschien nog enige kans op een eindoverwinning.
Over de snelheid van Jos hoeven we niet te twijfelen, al helemaal niet in een endurance-veld met veel gentleman drivers waarin pure snelheid sowieso niet echt nodig is, en de Porsches zullen ongetwijfeld de rest van het LMP2-veld deklasseren.
Samen met Bleekemolen moet hij de Deense Essex Porsche van Nielsen/Elgaard en een onbekende derde en de Zwitserse Horag-Lista Porsche van Theys/Lienhard/Van de Poele op snelheid op afstand kunnen houden.
Maar bij de ervaring van het team van Verschuur kun je natuurlijk flink wat vraagtekens zetten: die hebben nog nooit op dit niveau en in deze tak van sport gewerkt. En we moeten ook nog maar zien hoe Van Merksteijn zich houdt op dit niveau.
Voorlopig zal het Zwitserse team het verder schoppen: jarenlange ervaring in deze klasse en drie coureurs die niet voor elkaar onderdoen.
* In de ALMS konden de Porsches winnen doordat de races daar maar twee uur en drie kwartier duren. In de LMS zijn het 1000km-races en die duren tegen de zes uur. Hoe langer de race duurt, des te meer zijn de diesels in het voordeel.
Disclaimer: we moeten nog zien of er wel diesels meedoen aan de LMS. Peugeot doet als fabrieksteam niet meer mee en het is nog niet bekend of een privéteam de zaak overneemt. Audi heeft wel de intentie uitgesproken om zowel in de ALMS als de LMS mee te doen, maar het Europese programma is nog niet officieel bevestigd. Dus misschien blijft er alleen dieseltegenstand over op Le Mans zelf en moeten de Porsches het in de LMS opnemen tegen Pescarolo's en Courages. Dan maken ze misschien nog enige kans op een eindoverwinning.
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Wat de kritiek ook mag zijn (en die heb ik zelf ook in zeer ruime mate), met name op de manier van presenteren: ik blijf een absolute Verstappen fan.
Een onvoorstelbaar talent dat het ver had kunnen schoppen met de juiste backing van serieuze bedrijven, een echte manager (Willy bijvoorbeeld, niet die clown van een huub), een betere PR instelling (niet Rob Kamphues uitschelden en zo, was voor mij een breekpunt, terecht of niet) en een flinke dosis geluk. Jammer. Zal zeker een generatie duren voor we weer een dergelijk supertalent voorbij zien komen. Nadat Jan Lammers eerst de mist was ingegaan ondanks enorm potentieel (hij is nog steeds van een onaards niveau) en daarna Jos, zal er in de jaren 2010_2020 wel weer een super talent in NL opstaan. Laten we hopen dat het dan wel een keer lukt. In Finland (mini economie en qua inwoners mini land) lukt het wel steeds...
Go Jos, ook al doet een gentleman driver jouw tijden steeds weer teniet...
Een onvoorstelbaar talent dat het ver had kunnen schoppen met de juiste backing van serieuze bedrijven, een echte manager (Willy bijvoorbeeld, niet die clown van een huub), een betere PR instelling (niet Rob Kamphues uitschelden en zo, was voor mij een breekpunt, terecht of niet) en een flinke dosis geluk. Jammer. Zal zeker een generatie duren voor we weer een dergelijk supertalent voorbij zien komen. Nadat Jan Lammers eerst de mist was ingegaan ondanks enorm potentieel (hij is nog steeds van een onaards niveau) en daarna Jos, zal er in de jaren 2010_2020 wel weer een super talent in NL opstaan. Laten we hopen dat het dan wel een keer lukt. In Finland (mini economie en qua inwoners mini land) lukt het wel steeds...
Go Jos, ook al doet een gentleman driver jouw tijden steeds weer teniet...
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Niet op dit niveau. Of ze moeten wat lui van Lammers overnemen, nu RfH geen LM-programma heeft voor 2008. Het is toch vooral een cupklassenbedrijf. De stap van de Megane Trophy (nu het hoogste wat ze doen) naar de LMS is toch wel fors.luco hornsveld schreef:team verschuur heeft wel degelijk ervaring met 24 uurs races
Wat ik trouwens vreemd vind, is dat Verschuur met LMS-baas Patrick Peter had afgesproken dat er maar één professionele coureur in zijn team zou zitten, omdat twee professionals in een Porsche de rest van het LMP2-veld zou afschrikken en het begin van het einde van een bloeiende klasse zou kunnen betekenen. Maar wat doet Verschuur? Toch twee professionals tekenen, ook al draaft amateur Van Merksteijn als derde rijder op (maar die kun je beperkte tijd in de auto geven). Of doet Verschuur dit omdat de twee andere Porsches ook met (minstens) twee profs rijden? Want Elgaard is dan wel officieel een gentleman driver, maar ook maar mooi tweevoudig Deens toerwagenkampioen in een kampioenschap waarin hij zijn teamgenoot Nielsen en Jan Magnussen te snel af was. En Fredy Lienhard Jr is ook een zeer bruikbare coureur die goed kan meekomen met Theys en Van de Poele (sowieso ook twee profs).
Nog vergeten te melden dat LMP2 in 2008 een extra handicap heeft: het gewicht gaat met 50 kg omhoog, zogenaamd uit naam van de veiligheid, maar uiteraard vooral om er helemaal zeker van te zijn dat de kleintjes niet sneller zijn dan de grote (en zwaardere) prototypes.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: JvH en 154 gasten