Verstappen in een BMW Z4 GT3

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Dennis Cavallino » 20 mei 2009, 15:57

Nu nog een paar Gulfsl@jes erbij en we kunnen definitief proosten op 't weekend Thieu :beer:

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Robin » 20 mei 2009, 18:54

Mooie shirts dragen Richards en Jos.

Gulf: nee BP
Michelin:check
JaegerLeCoultre:check
Aston Martin: :bag:

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Wouter81 » 20 mei 2009, 20:33

Hier onboard filmpje van Jos' nieuwe racert. Gaat flink hard zo'n ding.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=T30iC22G ... r_embedded[/youtube]

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Dutch » 21 mei 2009, 18:39

Laatste twee AMR-coureurs voor Le Mans zijn ook bekend: Anthony Davidson en Stuart Hall.

Leuk nieuws voor Jos: Darren Turner stapt over naar de derde auto van Jos, Davidson wordt de derde coureur van die auto. Een superteam dus!

De andere twee coureurs van de tweede auto - Primat en Ramos - krijgen Hall erbij. Dus dat wordt duidelijk een B-team. De bezetting van de eerste auto blijft onveranderd: Mücke/Enge/Charouz.

Slimme tactiek van AMR om qua coureurs alles in twee mandjes te gooien? Of hadden ze beter kunnen spreiden over drie auto's? Ergens begrijp ik 't wel, want Le Mans is allang geen endurance meer in de ouderwetse zin des woords, maar gewoon 24 uur 100% knallen - anders red je 't niet meer. En als je kans wilt maken tegen diesels die geen pech krijgen, moet je dus geen zwakke schakels in je bezetting hebben.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4855
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Tom V » 21 mei 2009, 18:45

Crap! Nou kan ik niet meer juichen voor Darren Turner. :( Gelukkig zijn het wel mooie auto's, en klinken erg goed.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Wouter81 » 21 mei 2009, 19:03

Dutch schreef:Laatste twee AMR-coureurs voor Le Mans zijn ook bekend: Anthony Davidson en Stuart Hall.

Leuk nieuws voor Jos: Darren Turner stapt over naar de derde auto van Jos, Davidson wordt de derde coureur van die auto. Een superteam dus!

De andere twee coureurs van de tweede auto - Primat en Ramos - krijgen Hall erbij. Dus dat wordt duidelijk een B-team. De bezetting van de eerste auto blijft onveranderd: Mücke/Enge/Charouz.

Slimme tactiek van AMR om qua coureurs alles in twee mandjes te gooien? Of hadden ze beter kunnen spreiden over drie auto's? Ergens begrijp ik 't wel, want Le Mans is allang geen endurance meer in de ouderwetse zin des woords, maar gewoon 24 uur 100% knallen - anders red je 't niet meer. En als je kans wilt maken tegen diesels die geen pech krijgen, moet je dus geen zwakke schakels in je bezetting hebben.
Misschien heeft Jos dat juist wel bedongen, dat hij sterke teamgenoten zou krijgen. Hij wil alleen racen als hij kans maakt om te winnen, anders was hij wel bij Pescarolo oid. ingestapt.

Mooi team in ieder geval!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Dennis Cavallino » 22 mei 2009, 10:02

Dat 100% knallen is al zo sinds Gijs van Lennep won. :D
In dat opzicht zou 't wel een mooi moment zijn als Jos met een minstens zo bijzondere Le Mans racer zou kunnen winnen. In ieder geval heeft 'ie een grote kans, nu maar hopen dat ze op de baan blijven en ze alles heel houden.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Mathieu » 22 mei 2009, 10:19

Afbeelding

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Niels » 22 mei 2009, 10:50

Afbeelding 8)

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Marco R. » 22 mei 2009, 12:20

Hij zit dus niet in het midden maar rechts?

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4855
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Tom V » 22 mei 2009, 12:24

Marco R. schreef:Hij zit dus niet in het midden maar rechts?
Ik neem aan dat ze voor gesloten prototyes dezelfde regels hanteren als voor open prototypes, daarbij moet het namelijk een "two-seater" zijn.

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2688
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Mark 320iS » 22 mei 2009, 20:40

Hoe snel is de Aston Martin eigenlijk in vergelijking met de diesels?

Op Spa twee weken geleden was de Peugeot namelijk toch een stuk sneller. Of worden voor Le Mans voor de diesels de restrictors verkleind?

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4855
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Tom V » 22 mei 2009, 20:49

Op Spa was het verschil zo'n 1,5 seconden met de Peu's, alleen verwachten ze een beetje dat Peugeot zich wat heeft ingehouden om aan extra restrictie te ontkomen.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Wouter81 » 25 mei 2009, 15:00

Vandaag kroop Jos Verstappen voor het eerst achter het stuur van de Aston Martin LMP1. Hij is op het circuit van Monza aanwezig om te testen voor Aston Martin Racing ter voorbereiding op de 24 Uur van Le Mans. Het team heeft twee auto's meegenomen naar Italië en het circuit bijna voor zichzelf want verder rijdt er alleen een Spyker C8 Laviolette (LM GT2) rond.

Vlak na de middag spreken we een goed geluimde Jos: "Het gaat als een speer, echt heel erg goed. Ik stapte in en was direct snel. Het is een heel makkelijke auto om te rijden en erg comfortabel. In het begin hebben we mijn stoeltje nog aangepast want mijn been schuurde er tegenaan maar ik heb verder vijftien probleemloze rondes kunnen rijden."
Heb je niet hoeven wennen aan het beperkte zicht, nu je voor het eerst in je carrière in een coupé zit? "Ook dat gaat prima, geen probleem. Het is echt een waanzinnige auto! De remmen zijn geweldig. Er is een lichte neiging naar onderstuur en dat is juist prettig op Le Mans. Na drie rondjes kon ik al op de limiet rijden met de Aston Martin. Ik ben heel erg tevreden."

Ook de rondetijden – hoewel niet openbaar – spreken boekdelen. Jos was sneller dan de reguliere rijders die aanwezig zijn. De snelste man op de baan dus.
Vanmiddag rijdt Jos nog een drietal stints van in totaal zo'n twintig ronden en natuurlijk kun je na afloop hier lezen hoe het gegaan is.
Wel stoer hoor, gelijk weer de snelste zijn. 8)

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Mathieu » 25 mei 2009, 15:10

Goed, zo.
Niet zeiken maar trappen met dat hok 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Dutch » 25 mei 2009, 15:56

Dutch schreef:Le Mans is allang geen endurance meer in de ouderwetse zin des woords, maar gewoon 24 uur 100% knallen - anders red je 't niet meer.
Kijk, daarvoor hebben ze 'm nu. :thumbup:

Slim trouwens om naar Monza te gaan: de perfecte testbaan voor Le Mans!

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Mathieu » 25 mei 2009, 16:59

HOT NEWS: Naast Jos Verstappen ook Peter Kox bij Aston Martin
Uitgegeven door Bas Kaligis 25 mei 2009 16:36 - Print artikel



Peter Kox heeft op het allerlaatste moment een stoeltje bemachtigt bij Aston Martin voor de 24uur van Le Mans. De coureur uit Eindhoven voegt zich op één van de Lola Aston Martins LMP1, waar onder meer ook voormalig F1 coureur Jos Verstappen uitkomt. In het verleden was Kox al succesvol voor het Prodrive van Dave Richards. In 2003 zorgde onder meer Kox tijdens de 24 uur van Le Mans voor de eerste Le Mans-overwinning voor Ferrari sinds 1974. De Nederlander bleef actief voor Prodrive en toonde naast zijn racecapaciteiten ook zijn waarde als tester. Na het Ferrari-avontuur ging men in 2005 met Aston Martin in zee voor een endurance-avontuur.

“Natuurlijk is dit super!”, was de eerste reactie van Peter Kox tegenover RaceXpress.com, die door het terug trekken van Reiter met de Lamborghini even vreesde voor de deelname aan de 24u van Le Mans. “Ik blij met deze zit. Het had te maken met afvallen van Portugese rijder Miguel Ramos, daardoor kwam ik in beeld bij Aston Martin.”

In het verleden is Peter Kox succesvol geweest met Prodrive. “Ik had op Spa wel balletje opgegooid bij Aston Martin nadat Reiter zich had teruggetrokken voor Le Mans”, verklaarde Kox. Overigens wilde Aston Martin de waardevolle coureur al van de winter in één van hun bolides. Toen bedankte hij voor de eer, omdat Peter trouw bleef aan Reiter. Nu die deelname niet door ging, was de weg vrij voor Kox.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Hans R » 25 mei 2009, 17:45

Top! :clap:

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Wouter81 » 25 mei 2009, 19:07

Ahum.... :bag:
Vanmiddag ging Jos Verstappen op Autodromo Nazionale Monza verder met de test voor Aston Martin Racing. Net als in de ochtend voerde Jos de tijdentabel aan. "Het ging weer heel gemakkelijk en goed. Ik zit lekker in de auto en was weer de snelste op de baan. Over de Aston Martin LMP1 ben ik dan ook zeer tevreden", vertelt Jos ons. "Ik zei nog tegen het team dat de auto heel erg vergeeflijk is. Het voelde heel erg goed aan tot het mis ging..."

Aan het einde van de middag ging het inderdaad mis en kwam Jos in de bandenstapels terecht. "Ik was niet eens aan het pushen voor een snelle rondetijd. Sterker nog, ik reed zelfs 1,4 seconde langzamer dan mijn snelste tijd", aldus een beduusde Jos. Hoe gebeurde het? "Ik kwam aan bij de bocht Parabolica en remde precies op hetzelfde punt als waar ik de ronde ervoor remde. Dat konden we ook op de data zien, er zat nog geen meter verschil tussen. Maar op het moment dat ik het rempedaal aanraakte, blokkeerden de achterwielen en spinde de auto. Daarna ging ik met 308km/uur de bandenstapel in en was het natuurlijk einde oefening. Het was een klap van bijna 15G en de auto is afgeschreven."
Jos vervolgt: "Ik baal hier echt ontzettend van en vind het nog het ergste voor het Aston Martin Racing team. Ik begrijp niet hoe dit heeft kunnen gebeuren want ik ging er niet eens vol voor. Het leek wel of er iets mis was, heel raar. Voor mijn gevoel heb ik het niet in de hand gehad. Ik heb er geen verklaring voor en dat maakt het ook voor mij extra zuur. Maar het is niet dat ik een excuus probeer te zoeken want ik was gewoon degene die in die auto zat.

Door de impact liep de Aston Martin LMP1 vooral links en dan met name aan de voorkant veel schade op. En Jos zelf? "Ik heb pijn aan mijn rechterhand en een hele stijve nek. Het was niet normaal hoe hard dat ging, dat deed wel even pijn. Maar dat gaat wel weer weg. Ik vind het veel erger voor het team. Ik kan het helaas niet meer terugdraaien. Hopelijk kan het team nog voor de 24 Uur van Le Mans alle drie de auto's gereed krijgen."
Heb je wel nog wat kilometers kunnen maken? "Ik heb een ronde of 30 gereden. Dat is niet heel veel maar het is genoeg. Het ging goed en voelde goed en dan is het niet nodig om veel meer te rijden. Ook fysiek ging het prima." Een wisselende dag dus op Monza. "Ja, tot aan de crash had ik het enorm naar mijn zin en volgens mij was het team ook wel onder de indruk. Natuurlijk zullen ze dat niet zomaar laten merken maar ook de andere coureurs hielden de data nauwlettend in de gaten. Dat zegt mij genoeg."

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Dutch » 25 mei 2009, 19:38

Ach, is Enge ook overkomen en die hebben ze 't ook vergeven... Hoorde 't van Kox. Verrassend en achteraf toch logisch!

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2688
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Mark 320iS » 25 mei 2009, 23:02

Tja, wel jammer van die crash.

Geweldig van Kox! ik hoopte er al een beetje op toen ik de verhalen hoorde van de problemen bij Reiter.

Weet iemand eigenlijk of Verstappen ook de resterende races in de LMS gaat rijden dit seizoen?

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Mathieu » 26 mei 2009, 08:59

MONZA - Bij de testsessie die Aston Martin gisteren met het oog op de aanstaande 24 Uren van Le Mans (13 en 14 juni) hield, dook behalve Jos Verstappen ook Peter Kox op. De Nederlander heeft afgelopen vrijdag een contract getekend bij het Britse team en zal - net als Verstappen - over drie weken bij de beroemde race op Le Mans onder de vleugels van Prodrive in de LMP1-klasse van start gaan.

Daarmee ziet Kox een droom alsnog werkelijkheid worden, nadat zijn eerdere plannen om met Lamborghini aan de start te verschijnen op het laatste moment werden doorkruist. "Afgelopen woensdag werd ik door Prodrive gebeld met de vraag of ik beschikbaar was", aldus de coureur uit Eindhoven. "Twee dagen later is het contract ondertekend en zat ik al een stoeltje te passen."

Dat stoeltje zat gisteren als gegoten bij Kox, die had genoten van de testsessie op het circuit van Monza. "Het ging allemaal supergoed. We reden op het circuit zonder de chicane en dan ga je met een snelheid van zo'n 330 km/u door de Curva Grande. Dat is echt een gigantische ervaring."

Kox zal bij de beroemde 24-uursrace niet in dezelfde bolide racen als Verstappen. "Het team gaat met drie Aston Martins van start", aldus Kox. "Jos rijdt in de 008, ik deel de 009 samen met Harold Primat en Stuart Hall."

Kox is geen onbekende bij de 24 Uren van Le Mans. In 2003 won hij - eveneens onder de vleugels van Prodrive - in een Ferrari de zogenoemde GT1-klasse.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Dutch » 26 mei 2009, 09:48

Ah, handig. Peter verklapt alvast de bezetting van de drie auto's, voordat AMR dat officieel bekendmaakt. :mrgreen:

Dat betekent dat Jos dus in de 'Oost-Europese' auto zit en niet de Tsjechen Enge en Charouz. Nou ja, dat 'andere team' voor de 008 is natuurlijk alleen maar een manier om die rare ACO-regel te ontduiken dat elk team maar twee auto's mag inzetten.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Mathieu » 26 mei 2009, 17:43

Afbeelding
Effe copy/paste :bag:
Vandaag Jos alweer een paar gesproken en voor de mensen die het interesseert, hij zegt dat het goed gaat. Beetje stijf maar dat is logisch na 15G. Hoewel, voor Jos is dat een tikkie…

Gisteren was een unieke dag. Jos en Peter Kox beiden in een Aston Martin. Dat het gezellig was blijkt wel uit de foto. Ik blijf het zeggen dat het jammer is dat de crash van Jos zoveel aandacht krijgt terwijl het nieuws dat Peter weer rijdt volgens mij belangrijker is. Als ze tenminste rijden… Wat als het team besluit om uiteindelijk maar met twee auto’s te rijden…

Overigens blijft het verbazingwekkend wat de impact van Verstappen is. Zelfs SBS Shownieuws gaan aandacht aan Jos besteden. Alsof hij doodt is… Het waren slechts een paar flinke krassen, kapot plastic en… een scheurtje in de monocoque… Dat laatste maakt het vervelend…

Vraag me af of SBS ook aandacht aan Jos bestede toen hij vorig jaar Le Mans won…

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Verstappen in een Aston Martin

Bericht door Dennis Cavallino » 27 mei 2009, 16:03

Ziet er gezellig uit :D

Ze zongen ervoor een liedje:
Zweet jij ook
ik wist wel dat ik het rook
Van je oksels tot je reet
Het is maar dat je het weet
Zweet jij ook

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten