Trackday Tips

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
HSR
Berichten: 5277
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 16 jul 2008, 15:15

HANZ06 schreef:Gezond verstand gebruiken en goed kijken........
DAt heeft volgens mij iedereen gedaan de afgelopen track day`s en dat ging prima.
Dus die regels moet je maar even vergeten :wink:

Inderdaad, common sense is sleutel in dit hele verhaal.

Hetzelfde als er toevallig iemand voor je rijdt die op de rechte stukken zijn meters pakt en je die met je minder vermogende wagen steeds poogt in te halen omdat je de bochten wel kent/meer ervaring hebt dan kan je beter gewoon even 50 seconden in de pits wachten, is die ergernis ook weer weg.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 16 jul 2008, 18:58

Ik ben het met Jouke eens dat de "alleen links inhalen" regels best goed werken, met name dat je daardoor minder ongelukken krijgt (ik heb zelf ook een lotus on track circuitdag gedaan, en wie kent de Ring niet? :wink: ).
Maar als je meer ervaring krijgt wordt de regel soms irritant en kan je vaak zelf een beter punt kiezen om in te halen.
Voor beginners is het vooral een handige regel, omdat iedereen weet wat ze kunnen verwachten, voor meer gevorderden is het wat minder en ben ik het weer met Elmar eens...

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Trackday Tips

Bericht door Robin » 13 mei 2009, 10:37

geconcentreerd blijven en spiegels kijken en gaan. Ik was een paar jaar niet op Assen geweest en 't was druk, maar nog niks 'verleerd' en eigenlijk geen 'moment' gehad en toch wat uitremacties /rechts inhalen gedaan: wat zullen we nou krijgen een E30/36 325i op slicks en kooi is allemaal best, maar soms is 'n straatauto op gewone banden gewoon ff sneller(uitaccelleratie vooral) en ook al wil dat er bij 'n paar niet in LOL :mrgreen:

concentratie, frisse lucht tegen je kop, dedication en SPIEGELS kijken.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Trackday Tips

Bericht door Dennis Cavallino » 13 mei 2009, 16:11

:)

Nog een tip: Neem nooit fruit mee in je helmtas!!! Ik pakte gisteren even mijn helmtas uit mijn auto. En maakte hem open omdat ik mijn handschoenen zocht. EEN LUCHT!!!!!!!! Die appel zag er nog eetbaar uit, NOT, maar die sinasappel, GETVERDEMME.

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Trackday Tips

Bericht door indobesar » 13 mei 2009, 16:19

Fruit van twee geleden, Dennis? :wink:

Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1869
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: Trackday Tips

Bericht door Joost H. » 13 mei 2009, 16:20

Dennis Cavallino schreef::)

Nog een tip: Neem nooit fruit mee in je helmtas!!! Ik pakte gisteren even mijn helmtas uit mijn auto. En maakte hem open omdat ik mijn handschoenen zocht. EEN LUCHT!!!!!!!! Die appel zag er nog eetbaar uit, NOT, maar die sinasappel, GETVERDEMME.
Kan best hoor, moet je alleen wat vaker als 1x per jaar rijden :nana: . :wink:

/edit
Oh, indobesar was me voor :mrgreen:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Trackday Tips

Bericht door Dennis Cavallino » 13 mei 2009, 16:38

Ow Joost heeft ook een keer in een raceauto gereden en meteen praatjes.... :roflol: :wink:

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl
Contacteer:

Re: Trackday Tips

Bericht door René130i » 13 mei 2009, 17:35

:mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], daNpy, vigilante en 150 gasten