130i cup

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 11 mar 2006, 11:17

Probeer eens een RWD, WRC auto. Ben benieuwd wat het wordt als je met ±350 pk en 700Nm over de baan moet.

Voor mij zou het aandrijfconcept niet uitmaken als ik ging circuitracen, ik zou eerder blij zijn met de kans en er alles uithalen wat er in zit voor mezelf. Het lijkt me belangrijker dat je tevreden kan terugkijken met je sponsoren dan dat je gaat kijken of een FWD je wel waardig is. Eenvoudig gezegd; brullen met die spullen! :wink:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 11 mar 2006, 11:45

Het ligt er ook aan denk ik of je eigen geld mee moet nemen.
Zou ik 100% gesponsord ergens kunnen rijden (yeah right, ik wel.....), dan zou het desnoods met een bakfiets mogen zijn, FWD, AWD, RWD, 1WD, 2WD, maakt allemaal niet uit, geef maar hier.
Moet er eigen geld bij, dan gewoon never nooit een FWD.
Zal nog best een uitdaging zijn om daar echt alles uit te halen, maar niet zoals bij de andere opties.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 11 mar 2006, 11:49

Dan gaat het niet lukken Peter :lol:

Er bestaan voor de cup, merken en welke andere klassen in nederland geen sponsoren die eventjes het hele jaarbudget voor je betalen. Dat doen ze niet voor die 1500 mensen die op een druilerige zondagmiddag komen kijken en waarvan meer dan de helft uit familie en kennissen bestaat.

Als toeschouwer zie ik trouwens ook liever 30 jankende 130i's voorbijkomen dan 60 pruttelende Clio's.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 mar 2006, 16:07

Hielke schreef: Als toeschouwer zie ik trouwens ook liever 30 jankende 130i's voorbijkomen dan 60 pruttelende Clio's.

Hielke dat is natuurlijk een heel belangrijk punt, toeschouwers, interesse van publiek/kijkers TV aandacht bladen aandacht etc ,bepaald of sponsors heil zien in een raceklasse.

Is een klasse atractief dan heeft ie ook meer bestaansrecht.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 11 mar 2006, 17:21

Er bestaan voor de cup, merken en welke andere klassen in nederland geen sponsoren die eventjes het hele jaarbudget voor je betalen.


Dat is ook weer gelul Hielke. Ken een paar mensen die 50 tot 100k in een Cupauto/raceteam stoppen. Zolang je een factuurtje kunt sturen en zij dit als kosten kunnen aftrekken van de winst, hebben ze een leuk item om relaties mee naar toe te nemen. Werkt vaak beter dan dan 1 of 2 accountmanagers inhuren.

De een zegt: goh 50k, ben je gek ofzo, waar moet ik dat vandaan halen.
De ander zegt: 50k? Zo das weinig, ik betaal nu 100k.

Veel mensen leven in een andere wereld dan je denkt.

Het heeft alleen niet veel nut om 50k over te maken naar een raceteam als je 4e rijder wordt. Kans is groot dat één van de 3 heren voor je de auto aan gort rijdt. Liever 50k stoppen in een eigen auto + team, in een lagere klasse desnoods. Of geduld hebben en beginnen in de 325 cup en volgend jaar zien we weer verder :lol:

Af en toe kijk ik weleens naar de mogelijkheden om ook hier en daar een race mee te pikken in een Seat diesel. Gewoon voor de fun en tracktime. Kost de wereld niet en lijkt me best leuk om te doen. Maar zeker geen heel seizoen in zo'n auto! FWD is me daarvoor gewoon net niet leuk genoeg en in FWD rijd ik op een voor mijn gevoel onnatuurlijke manier omdat ik het niet echt gewend ben.

Cliocup zie ik nooit zitten, teveel kneuzen en kamikazes ertussen. Mijn neef had het ooit in de AX cup. Stond ie 1e in het kampioenschap, kwamen de bekende namen hem er even af rammen. Zijn sponsor hield het bij de 3e total loss voor gezien... en zijn vrouw ook trouwens.

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 27 mar 2006, 17:28

Hier een paar rijmen.

Zonder knaken gaan de race teams staken.

Zonder poen geen race roem.

Zonder poen geen race seizoen.

Zonder dikke beurs wordt er niet gestuurd door de coureurs.


:)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 mar 2006, 00:01

Zonder baan geen baan

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 apr 2006, 17:21


Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 03 mei 2006, 20:17

Toch de emige juiste kleuren combo he!!

[img:490:302]http://www.vanderhoekracing.nl/beeld/bm ... _inbox.jpg[/img]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frankie en 343 gasten