GP Bahrein
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
GP Bahrein
Ik open 'm alvast maar... :twisted:
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
1e training:
Pos Driver Team Time Laps
1. Kubica BMW-Sauber (M) 1:32.170 20
2. Wurz Williams-Cosworth (B) 1:32.184 + 0.140 18
3. Raikkonen McLaren-Mercedes (M) 1:33.388 + 1.218 6
4. M.Schumacher Ferrari (B) 1:33.469 + 1.299 5
5. Klien Red Bull-Ferrari (M) 1:34.800 + 2.630 6
6. Jani Toro Rosso-Cosworth (M) 1:34.831 + 2.661 15
7. Montoya McLaren-Mercedes (M) 1:34.887 + 2.717 6
8. Massa Ferrari (B) 1:34.925 + 2.755 6
9. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) 1:35.017 + 2.847 4
10. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) 1:35.083 + 2.913 8
11. Doornbos Red Bull-Ferrar (M) 1:35.203 + 3.033 15
12. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) 1:35.371 + 3.201 7
13. Monteiro MF1-Toyota (B) 1:36.542 + 4.372 9
14. Albers MF1-Toyota (B) 1:36.930 + 4.760 9
15. Winkelhock MF1-Toyota (B) 1:37.918 + 5.748 16
16. Sato Super Aguri-Honda (B) 1:38.190 + 6.020 15
17. Ide Super Aguri-Honda (B) 1:40.782 + 8.612 15
18. Davidson Honda (M) No Time 2
19. Alonso Renault (M) No Time 2
20. Fisichella Renault (M) No Time 2
21. R.Schumacher Toyota (B) No Time 2
22. Trulli Toyota (B) No Time 1
23. Webber Williams-Cosworth (B) No Time 1
24. Rosberg Williams-Cosworth (B) No Time 1
25. Barrichello Honda (M) No Time
26. Button Honda (M) No Time
27. Heidfeld BMW-Sauber (M) No Time
28. Villeneuve BMW-Sauber (M) No Time
All timing unofficial
Tweede training is bijna afgelopen: Liuzzi staat momenteel vijfde. Het V10-is-te-sterk-verhaal zal wel weer de kop opsteken. Maar Toro Rosso zegt ongetwijfeld: it's only Friday...
Pos Driver Team Time Laps
1. Kubica BMW-Sauber (M) 1:32.170 20
2. Wurz Williams-Cosworth (B) 1:32.184 + 0.140 18
3. Raikkonen McLaren-Mercedes (M) 1:33.388 + 1.218 6
4. M.Schumacher Ferrari (B) 1:33.469 + 1.299 5
5. Klien Red Bull-Ferrari (M) 1:34.800 + 2.630 6
6. Jani Toro Rosso-Cosworth (M) 1:34.831 + 2.661 15
7. Montoya McLaren-Mercedes (M) 1:34.887 + 2.717 6
8. Massa Ferrari (B) 1:34.925 + 2.755 6
9. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) 1:35.017 + 2.847 4
10. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) 1:35.083 + 2.913 8
11. Doornbos Red Bull-Ferrar (M) 1:35.203 + 3.033 15
12. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) 1:35.371 + 3.201 7
13. Monteiro MF1-Toyota (B) 1:36.542 + 4.372 9
14. Albers MF1-Toyota (B) 1:36.930 + 4.760 9
15. Winkelhock MF1-Toyota (B) 1:37.918 + 5.748 16
16. Sato Super Aguri-Honda (B) 1:38.190 + 6.020 15
17. Ide Super Aguri-Honda (B) 1:40.782 + 8.612 15
18. Davidson Honda (M) No Time 2
19. Alonso Renault (M) No Time 2
20. Fisichella Renault (M) No Time 2
21. R.Schumacher Toyota (B) No Time 2
22. Trulli Toyota (B) No Time 1
23. Webber Williams-Cosworth (B) No Time 1
24. Rosberg Williams-Cosworth (B) No Time 1
25. Barrichello Honda (M) No Time
26. Button Honda (M) No Time
27. Heidfeld BMW-Sauber (M) No Time
28. Villeneuve BMW-Sauber (M) No Time
All timing unofficial
Tweede training is bijna afgelopen: Liuzzi staat momenteel vijfde. Het V10-is-te-sterk-verhaal zal wel weer de kop opsteken. Maar Toro Rosso zegt ongetwijfeld: it's only Friday...
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Geen races, maar de enkele rondjes zijn afgeschaft. Ervoor in de plaats is een ingewikkeld programma van een uur gekomen dat bestaat uit drie delen:Dennis Cavallino schreef:Wat ik begrepen had, waren er toch kwalificatie races ofzo? Wanneer zijn die? Waren die vandaag, of zijn ze morgen?
- 15 minuten iedereen de baan op, de zes met de slechtste tijden vallen af en komen op plaatsen 17-22 op de grid te staan
- 5 minuten pauze
- 15 minuten de rest de baan op, de zes met de slechtste tijden vallen af en komen op plaatsen 11-16 op de grid te staan (tijden uit het eerste blok tellen niet mee)
- 5 minuten pauze
- 20 minuten de beste tien de baan op, waarin die mogen proberen pole te pakken (tijden uit de eerste twee blokken tellen niet mee)
- de langzaamste 12 mogen op zondag met zo veel benzine starten als ze willen
- de snelste tien starten met de benzine waarmee ze aan het laatste kwalificatieblok zijn begonnen
- voor elke ronde die ze hebben gereden, mogen ze weer benzine bijtanken
- die hoeveelheid is een vaste hoeveelheid kilo's per ronde
- voor elke ronde die langzamer is dan 110% van de poletijd, mogen ze geen benzine bijtanken.
Dus mocht je je afvragen wat die potsierlijke toestand was aan het begin van het laatste blok - toen het hele veld de eerste tien minuten langzame, maar niet al te langzame rondjes reed - dat komt dus door die laatste regel. Als je zo'n rondje langzaam rijdt, verbruik je namelijk minder benzine dan je er achteraf weer bij krijgt... En hoe zwaarder je start, des te langer je eerste stint - en we weten allemaal hoe voordelig dat is.
Als je het niet meer kunt volgen - wat volkomen begrijpelijk is - dan is hier nog iets beter en leuker uitgelegd:
http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_ ... t_id=27210
Tot slot, gisteren werd op de valreep een nieuwe regel geïntroduceerd: stop and you're out. Ofwel, als je langs de baan komt te staan, lig je eruit, ook al is je tijd goed genoeg om je (voor de volgende ronde) te kwalificeren. Daar is Räikkönen vandaag meteen al het slachtoffer van geworden. Maar goed, die had nog niet eens een tijd gezet.
Man, wat hunker ik terug naar de tijd dat iedereen gewoon vol een uur mocht knallen, waarna de snelste de volgende dag vooraan startte.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Dat is nog wel de beste samenvatting dan!Man, wat hunker ik terug naar de tijd dat iedereen gewoon vol een uur mocht knallen, waarna de snelste de volgende dag vooraan startte.
Wat ik had begrepen, was dat ze dus allemaal korte racejes zouden rijden. Snapte het al niet helemaal, maar op zich leek het me wel gaaf
Dit is iets waar ik echt niet op zit te wachten.
En Knot: het wijzigen van een plan, is een teken van zwakte, dus je hebt een goed punt. Dit zorgt voor teveel onduidelijkheid bij kijkers. F1 begint steeds meer haters te krijgen ipv liefhebbers. In ieder geval in Europa en de VS. Het klinkt misschien heel hard, maar het zou voor iedereen beter zijn als Ecklestone 's ochtends een keertje niet wakker zou worden... Of heeft ie allemaal goeie testamenten opgesteld en komen we nooit van zijn wangedrag af?
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ergens een diep respect voor die man, hij heeft de F1 echt een heel end op weg gebracht, maar is mijns inziens ook veels tever doorgeschoten.
Racen = een veld vol auto's en coureurs. Trainen, kwalificeren en racen. De snelste wint. Hier en daar wat reglementen erbij om hele grote verschillen te elimineren en om het veld wat af te bakenen. That's about it.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Gave race zeg! Diverse coureurs blonken uit, anderen hadden wat pech, maar zowel vooraan, als in het middenveld werd mooi geracet. Ook dankzij de layout van de baan moet ik zeggen. Ik had nog nooit een race op Bahrein gezien, maar dit circuit biedt mooie mogelijkheden tot dog fights.
Ik ben tevreden als kijker.
Ik ben tevreden als kijker.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 139 gasten