onboard e30 M3 race ronde NS

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 27 feb 2006, 20:25

Simracing is puur en das mooi.

Maar simracing is leuk maar uiteindelijk blijft het spelletje voor de buitenwereld. Huttu kan dan een naam in de sim wereld hebben maar die simwereld is zo klein. Dat betekend nagenoeg niks. 8 uren per dag eraan besteden haalt niks uit. Ik was in 99 en 2000 ook top 5 van de wereld op gpl gebied. Het brengt je nul komma nul. Ik zie simracing als vertier en concentratie training. En je leert veel van setups maken. Das leuk.

Tja dan het real life racen. En als je niet de hele dag wilt zeuren en mekkeren en gebukt willen staan voor poen is racen:

a veel te duur.
b op nationaal nivo is het rommelen in de marge.

Daarom gaat mijn voorkeur ook naar rally rijden op internationaal nivo (praat me niet van nationaal nivo.) heb je in je rally auto 3 pk meer dan een ander dat brengt je bijna niks. Zeker op glad wegdek niet.

Cup races is meestal een beuk partij van jewelste en ik denk dat je na een aantal schades ook daar wel mee klaar bent. Tenzij je fabrieks rijder bent bijv. WTTC rijder.

Door de samenwerking met de bmw dealer kan ik leuk racen en hebben we redelijk sponsering. Dus i go with the flow zullen we maar zeggen DSC prima wek ook prima. Gewoon lekker sturen de sfeer etc. De echte competitie nee die is er niet zoals jij dat wenst hielke. Maar zoals jij dat wenst bestaat niet en kan je beter gaan simracen kan je thuis doen kost bijna geen knaken.

Ook bij simracing gaat het er oneerlijk aan toe, want de een kan geen setups maken en ander snap het wel. De een heeft wel een snellere pc met hoge frame rates de ander moet het met goedkoop pc cq grafisch kaartje doen. De een heeft een stuur de ander een joystick.

De competitie die jij wil is iederreen exact het zelfde materiaal. En dat bestaat echt niet.

Zelfs rijden met dezelfde auto op circuit gaat niet. De eerste die rijdt heeft nog knappe banden en remmen diegene daarna al niet meer.

En zo kan je wel doorgaan.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 27 feb 2006, 20:51

Toch zou het wel kunnen, Andre.
Af en toe heb ik wel wat hersenspinsels; hieronder een, dit is wat ik dus serieus mooi zou vinden.

Om te beginnen heb je 10 man nodig, die aan het begin van het jaar +/- €5000 de man willen lappen.
Van dat geld koop je 10 zo goed als identieke auto's, zeg e30 325i vanwege de beschikbaarheid, maar zou net zo goed 10 V360's kunnen zijn vanwege de kosten of wat dan ook.
Stalen remleidingen en sportblokken erop, 4 cheapies semi-slicks, kooi, kuipje en vierpuntsgordel en verder niks (ok, oliebeurtje), kost misschien €2000 in totaal per auto.
Maar het mooie: iedereen koopt een plaatsje in de cup, geen auto, na iedere race wordt er geruild, winnaar krijgt de auto van de nummer laatst, nummer 9 de auto van nummer 2 etc.
Schades zijn voor eigen rekening, mechanische kosten worden betaald uit de pot.

De rest van het geld is inschrijfgeld voor 8-10 evenementen.
Dagje Venray of Niederrhein of Lelystad afhuren, 's morgens oefenen, 's middags een race (of twee).
Geen moeilijk gedoe met (dure) tijdwaarneming of sponsors of belangen of wat dan ook. Gewoon lekker racen met zo goed als gelijke auto's en als je eens een langzamere auto loot of pech hebt weet je dat je de volgende race toch weer in de snelste auto terecht komt.

Eventueel zou het voor de variatie afgewisseld kunnen worden met een heuvelklim of een onverharde rallyproef.
Aan het eind van het seizoen alle auto's weer op marktplaats trappen net op tijd voor de licentiecursussen, ben je daar ook weer vanaf.

Alleen valt het weer met het grootste probleem bij dit soort dingen: 10 mensen zien te vinden die meer dan 10k guldens op tafel willen gooien voor eigenlijk niks.
Ja, 8 zondagen raceplezier, maar volgens mij zitten daar niet zoveel mensen op te wachten, voor hetzelfde geld kun je ook ieder weekend naar de Ring rondjes toeren als je wil.
Geen competitie, maar wel meer rijtijd.
Ergens toch jammer, want ik zou zoiets supergaaf vinden.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 27 feb 2006, 21:08

Peter, wat jij omschrijft, dat is eigenlijk de volvo cup in 2006.

2k is trouwens wat weinig voor veiligheidsgoodies. Ben inmiddels wel tot inkeer gekomen dat je knappe spullen moet hebben, zeker als het om kooi, stoel en gordels gaat. Bezuinigen is gewoon dom. Genoeg mensen gezien die blij waren met hun dure spullen, genoeg mensen gezien die zeggen dat ze geluk hebben gehad met hun goedkope spullen.

Daarnaast nog je helm, pak, ondergoed, overall, schoenen, sokken, handschoenen. Die 2k heb je al bijna alleen daarvoor nodig. 2e hands of via goedkope merken en uitverkoop kom je voor minder misschien een heel end.

Inschrijfgeld in ZAC is 180 euro per dag, lidmaatschap ook zoiets per race. Reken op 5000 tot 10000 euro voor een seizoen en je hebt echt dikke pret.

Onze 360 staat al klaar met de beste kooi, volledig legaal. Nu nog even beurtje en dat gaat die trutteschudder weer los.

Enige wat goedkoper kan zijn is om te gaan racen met Suzuki Alto's op Lelystad en Venray. Geen rolkooi, geen brandblussers etc. Gewoon 10 van die gebakjes en rijden tot ze stuk zijn. :lol:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 27 feb 2006, 21:11

Ow en als je eerlijke competitie wilt, dan moet je gewoon op huurkarts gaan karten.

15 teams van 3 man, willekeurig geselecteerd. 20 karts (5 reserve). Allemaal vers rubber eronder. Loodjes trekken wie waar mag starten.

1 time attack per rijder
3 sprint races
1 endurence race

Alleen tanken is toegestaan.

Is goedkoper dan racen, eerlijker, spannender en gevoelsmatig misschien wel sneller dan de 360 of 325 cup.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 28 feb 2006, 12:13

Zal jammergenoeg nooit werken Dennis.

Pak 20 huurkarts en je hebt 20 verschillen. Tussen de snelste en de langzaamste zit er qua motorvermogen zomaar 2 seconden verschil. En karten staat of valt met gewicht. Tis geen wonder dat het gros van de snelle karters kleine mennekes zijn die heel lang tegen de logica in zijn blijven geloven dat meer gewicht op een kart niet noodzakelijkerwijze langzamer hoeft te zijn. De groepsraces op de huurkarts zijn trouwens wel ontzettend leuk. Heb er een paar gereden en het was altijd genieten.

Autosport is een sport voor ego's. Ik bedoel daarmee te zeggen dat de sport prima in staat is jou als bestuurder een ego-boost te geven. Of de tegenstander heeft een krachtiger motor, of je banden hebben door een ongelukkige omstandigheid zomaar lucht verloren, of het team van de tegenstanders steekt er meer tijd en geld in, of je raakte net per ongeluk in een langzaam groepje verzeild. Het is in de autosport normaal om tig redenen te bedenken waarom die tegenstander net even sneller was dan jezelf. In andere sporten heb je dat niet of veel minder omdat daar door het ontbreken van veel factoren het direct duidelijk is wie de sterkere is.

Maar ik klaag niet. Dingen zijn zoals ze zijn en de autosport zet er zoveel leuke dingen tegenover dat het me altijd wel zal blijven trekken.

Dat er variaties van autosport mogelijk zijn die het racen met gelijke kansen en met een hele kleine beurs (zeg maar volksracen :lol: ) wel tot ontwikkeling kunnen brengen, dat weet ik zeker. Andre weet wat ik bedoel en ik deel zijn scepsis maar gedeeltelijk. Ik heb het op fora wel eens uitgewerkt. Het komt er kortweg op neer dat een groep mensen met dezelfde auto's een time trial gaat rijden (lijkt sterk op Lelystad maar dan met een vaste set auto's). Het aspect van het echte racen gaat verloren maar het minstens zo belangrijke deel van het qualificeren middels tijdrijden komt volledig tot z’n recht. Het zal wel nooit van de grond komen maar in theorie valt het zeer simpel te realiseren.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 28 feb 2006, 12:41

Ben ik trouwens nogsteeds voor, wat Wim toen georganiseerd had vond ik super, de beker staat nog bij mij op de kast, helaas geen eerste plek toen maar wel goed op weg met zn 3en...

[img:640:480]http://sjaro.speed.planet.nl/fok/prokart_dreamteam.jpg[/img]

Leuke tijden waren dat.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 feb 2006, 12:58

In snap eerlijk gezegd de ophef over "oneerlijkheid" niet zo. Dat iedereen in exact hetzelfde materiaal moet rijden om de beste er uit te pikken. Alsof iemand altijd maar even goed presteert ? Dat is immers de grootste variabele factor imho.

simracen is in mijn beleving niet te vergelijken met echt racen, er zijn overeenkomsten, maar ook hele grote verschillen. Een simcompetitie heeft niks met een IRL competitie te maken. Wie van de simracers (wereldtop) raced ook echt ? En dan bedoel ik ook racen op het hoogste nivo ?

Achter je computer kun je de beste zijn, maar op een echt circuit een prutser.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 28 feb 2006, 13:17

Rico,

Net als dat ventje van nog geen 3 jaar volgens mij, die zie ik niet niet los gaan in een DTM bak.

Ik ben zelf juist minder op de simulator, maar in het echt heb ik ook nog niet getest, bijvoorbeeld met 200+ pk rond op Zandvoort.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 28 feb 2006, 13:52

Ik zeg ook niet dat het oneerlijk is wanneer er in verschillend materiaal in eenzelfde race gereden wordt. Het is de vrije keuze van die deelnemers zelf om aan zo'n race mee te doen. Maar om uit zo'n veld de beste rijder naar voren te halen is dan natuurlijk een onmogelijke zaak geworden. Ik hoop dat je dat begrijpt.

Of simracen nu wel of niet met echt racen te vergelijken is, daarover zal altijd discussie blijven. Die discussie hoeft er over de kwaliteiten van diegenen die EN echt EN simracen niet te zijn. Iedere goede echte racer is met een geschikte computer en een goede portie trainingsarbeid ook een goede simracer. En iedere goede simracer is, mits hij gezond van lijf en leden is, ook een goede echte racer. Van de uitwisselbaarheid tussen de twee hobbies ken ik tientallen voorbeelden. Andersom nog geen enkele. Mooiste voorbeeld van de laatste tijd is Albèrt. Had van Andre al gehoord dat hij IRL een hele goede rijder was en dat heeft hij in 3 maanden simracen middels GTR ook sterk bewezen. Hij is zo sterk geworden dat hij zich in de simracing.nl GTR competitie (sterkste autosimcompetitie in Nederland) met gemak in de top 10 kan handhaven. Heel knap voor de korte tijd die hij aan de sport tot nu toe besteed heeft.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 28 feb 2006, 14:21

Hielke de competitie op lelystad was er ook niet. Maar een rondje scheuren schuw je ook niet toch.

Als ze mij morgen bellen voor de vln om te rijden en het kost weinig competitie of niet. Ik ga wel racen. Competitie tov anderen is niet mijn enige drang in het totaal concept racen. Tegen jezelf racen tegen de klok is voor mij ook racen. Maximale controle over je auto hebben in moeilijke bochten en daarop trainen is voor mij ook racen.

Die competitie drang van jou leeft wel in hoge zweren.:) Misschien gaat het wel een beetje te ver.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 28 feb 2006, 14:31

Competitie in die pure vorm die ik heb omschreven is er op Lelystad inderdaad niet geweest Andre. En van gewoon rondjes rijden op een circuit ben ik allerminst vies. Heb het veel gedaan en er altijd lol in gehad.

En misschien heb je wel gelijk dat het niet juist van me is om de beleving van competitie zoals die in andere sporten normaal is (tennis, voetbal) ook op autosport te willen projecteren. Maar ik probeer het zo af en toe wel omdat ik de autosport mooi vind en het graag net zo serieus al andere sporten wil nemen. Dat dit niet gaat lukken weet ik ook wel, maar laat me dan maar gewoon in de waan aub :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 feb 2006, 14:54

Hielke schreef:Ik zeg ook niet dat het oneerlijk is wanneer er in verschillend materiaal in eenzelfde race gereden wordt. Het is de vrije keuze van die deelnemers zelf om aan zo'n race mee te doen. Maar om uit zo'n veld de beste rijder naar voren te halen is dan natuurlijk een onmogelijke zaak geworden. Ik hoop dat je dat begrijpt.
Hielke ik begrijp je wel, maar in mijn beleving zie jij het iets te puur. Een rijder is niet alleen de bepaalende factor om de beste te zijn. Racen is een samenspel van materiaal, rijder en omstandigheden.

Vergelijk het eens met de paardesport. Een topruiter zonder het beste paard zal nooit in de prijzen vallen. Is het dan ook de beste ruiter ? Of andersom een toppaard zal nooit met de middelmatige ruiter in de prijzen vallen. Het gaat om de samensmelting/samenwerking.

Ook de beste auto maken behoort tot het competitie element. Racen is veelzijdiger dan alleen de beste coureur zijn. Als rijder ben je aan jezelf verantwoordelijk om het beste materiaal te verkrijgen, dat maakt ook deel uit van de competitie. Daarvoor is vaak veel geld nodig, sponsors, goede kontakten ed. Maar dat is altijd al zo geweest. Het kiezen van de beste rijder zoals jij voor ogen hebt is een utopie.

En STEL dat er toch een competie zou zijn, 10 dezelfde auto's doorwisselen etc. en na een jaartje racen komt er 1 als beste uit. Wat zijn de credits ? Na een paar jaar I net, forums bezoeken, ringbezoeken trackday's ed, kan ik mezelf wel een heel goed beeld vormen van wie de toprijders zijn en wie de middenmoot en wie de amateurs.

Er loopt een handvol toprijders rond, een ruime middenmoot en nog veel meer amateurs. Ik noem mezelf voor het gemak even een amateur, denk je dat ik dan de behoefte heb om me te meten met de toprijders ? Of dat ik toch erkenning moet hebben als middenmooter. No body give's a fuck.

Houden we over 5,6 of 7 toprijders. En IRL zal het stuivertje wisselen zijn, niemand steekt met kop en schouders boven de andere toprijders uit. En weet je waarom niet ? Omdat diegene geen tijd zou hebben om zich druk zou maken of ie goed is maar met de echte grote jongens op echt hoog niveau mee zou doen.

IRL zijn er teveel variabelen om de beste rijder er uit te pikken. Kortom ik ben van mening dat DE beste rijder niet bestaat.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 28 feb 2006, 16:03

5 tot 7 toprijders in NL, of 5 tot 7 rijders die jij kent via evenementen en fora??

Want ik weet zeker dat jij een aantal mensen nog nooit hebt zien rijden, die wel in de top van NL thuis horen (en zich in zekere mate ook al bewezen hebben, zij het in competities die wij amper volgen, zoals de MG B competitions ofzo, ook zo'n leuke cupklasse met écht leuke auto's).

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 28 feb 2006, 16:06

En Hielke, Albert heeft je zeker nog nooit verteld dat ie al jaren een complete sim-uitrusting in huis heeft :wink:

Blijft desondanks knap ja. Sowieso om te zien hoe hij in korte tijd ook het echte racen destijds tot in de puntjes ging beheersen. En het driften idem dito. Ik vind het zien van zulke progressie altijd veel gaver dan de bekers in iemands prijzenkast. Hetzelfde heb ik met jongens met 0,0 ervaring, die na 1 dag karten/driften/racecursus al echt een flinke stap voorwaarts hebben gemaakt. Niet zozeer alleen de natuurtalentjes.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 feb 2006, 16:24

Dennis Cavallino schreef:5 tot 7 toprijders in NL, of 5 tot 7 rijders die jij kent via evenementen en fora??

Want ik weet zeker dat jij een aantal mensen nog nooit hebt zien rijden, die wel in de top van NL thuis horen (en zich in zekere mate ook al bewezen hebben, zij het in competities die wij amper volgen, zoals de MG B competitions ofzo, ook zo'n leuke cupklasse met écht leuke auto's).
Dennis ik bedoel dan mensen die zich in "onze kring" bevinden. Dus niet de toprijders van NL. Is ook weer een ander verhaal denk ik.

Ik doel meer op de voorstellen van Hielke en Peter. Met een groep mensen bepalen wie de beste is op een Assen/Zandvoort/Ring whatever. Wat kun je winnen ? eer ? respect ?

Ik denk dat de meesten dat al wel hebben voor die mensen. Maar uiteindelijk boeit het toch niet of jij (even als voorbeeld) de ene keer iets sneller bent als Hielke (ook even als voorbeeld) of andersom.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 28 feb 2006, 16:29

Nee, dat zou inderdaad niet boeien, maar het is wel heeel leuk!! :)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 28 feb 2006, 16:54

Rico v Velzen schreef: Ik doel meer op de voorstellen van Hielke en Peter. Met een groep mensen bepalen wie de beste is op een Assen/Zandvoort/Ring whatever. Wat kun je winnen ? eer ? respect ?
Dit is een interessante en wezenlijke uitspraak en zou door het gros van de mensen die auto's en alles wat daarmee te maken heeft gedaan kunnen zijn. Ik begeef me hier op zeer glad ijs en loop nu het risico pijnlijk onderuit te gaan, maar ik doe het toch. Ik denk dat het gros van de mensen die quasi aktief met autosport bezig zijn (belangstellende, circuitdagen, clubdagen, forums over autosport) naast deze liefhebberij niet of nauwelijks in contact met competatieve sport (voetbal, korfbal, tennis, atletiek, etc.) zijn geweest. Ik heb het hier over de wedstrijdsport, niet het recreatief met een maat of je vrouw tegen een tennisbal slaan.

Ben je dat nl. wel dan zou je de bovenstaande uitspraak gedaan door Rico, een uitspraak die ik vaak hoor, nooit doen! Je vraagt immers aan voetballer of tennisser ook niet waarom ie zich in de wedstrijdtak van die sporten begeeft. Je accepteert dat zonder er misschien zelf ook maar de geringste interesse in te hebben. Mijn verlangen naar een betaalbare en competatieve vorm van autosport is niet anders dan het verlangen van andere sporters om zich middels wedstrijden aan anderen te meten. En niet eens primair om aanzien, respect en eer te behalen. Ik speel iedere week een pot tennis tegen een tennismaat die volgend jaar 60 jaar wordt. Hij is een oud marathonschaatsers en wordt pas na 3 uurtjes spelen moe. Van de 20 sets die ik tegen 'm speel win ik er 1. En toch probeer ik het iedere keer weer. Want behalve mijn verlangen naar het wedstrijdelement haal ik er nog veel meer uit. Ik hou m'n slampige conditie er toch nog enigzins mee op peil, ik heb gewoon lol in het bewegen en de techniek van de slagen, je bent buiten en hoort de vogeltjes zingen etc.

Vergelijk dat herhalende, en jammergenoeg 1-dimensionale, element van die tennispartij nou eens met de krachtmeting zoals wij die als honderden fora bezoekers onderling hebben meegemaakt. Die hebben we niet meegemaakt! Ze zijn er niet! En dat vind ik jammer. Meer ook niet hoor, ik heb er op de fora evenveel lol om, al zou het maar zijn door er op de manier zoals we nu doen wat discussie om te hebben 8) . Maar ik zou me dus om de sport wel graag eens met anderen willen meten. Misschien krijg ik klop, who cares, ik zou het als leermoment zien. Net zoals tijdens al die tennispartijen waarin ik klop krijg.

Allemachtig, wat lul ik er weer verschrikkelijk in om :D

Gebruikersavatar
Jeroen Watermulder
Berichten: 374
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:50
Locatie: Veluwe

Bericht door Jeroen Watermulder » 28 feb 2006, 17:07

Hielke schreef: Ik denk dat het gros van de mensen die quasi aktief met autosport bezig zijn (belangstellende, circuitdagen, clubdagen, forums over autosport) naast deze liefhebberij niet of nauwelijks in contact met competatieve sport (voetbal, korfbal, tennis, atletiek, etc.) zijn geweest. Ik heb het hier over de wedstrijdsport, niet het recreatief met een maat of je vrouw tegen een tennisbal slaan.
En daar zakt u door het ijs. Ik ben toevallig tweevoudig Nederlands kampioen zwemmen geweest.

En dan zijn er nog wel wat voorbeelden te noemen die met autosport bezig zijn en op een zeer hoog sportief niveau hebben gepresteerd. Wat dacht u van Rintje Ritsma. Om maar niet te spreken van Luc Alphand. Olympisch kampioen skieën geweest en nu niet onverdienstelijk in de Dakarrally.

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 28 feb 2006, 17:11

Uitzonderingen bevestigen de regel, ik denk dat Hielke gelijk heeft als hij zegt dat de meeste mensen hier nog niet eerder aan sporten in competitieverband hebben meegedaan.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 28 feb 2006, 17:31

Hielke, de grootse overwinning die ik ooit heb behaald is dat ik Astma heb overwonnen. Nadat het op mijn 14e mijn laatste aanval had, ben ik me bezig gaan houden met 'winnen'. Zo was ik beste op de coopertest en die andere standaard test op school.

Astma heb ik overwonnen door de zwemmen. Borstkas werd daardoor groter, kreeg meer longinhoud. Maatje van me was altijd iets sneller. Toen hij stopte wegens verhuizen naar groningen, toen was de lol eraf.

Doordat ik vrij intensief sportte vanaf mijn 16e, maar uiteraard een nasleep had van Astma + al die ellendige medicijnen, kreeg ik op mijn 18e last van gewrichten e.d.. Daarom voor mij geen intensieve sport meer. Af en toe hardlopen, mountainbiken. Destijds surfte ik vrij veel en wilde altijd de snelste zijn. Ouders betaalden alleen het reizen, Ik had het geld niet voor knappe spullen, dus ging krantenwijk lopen. toen kocht ik binnen de low budget merken de beste spullen en 2e hands spullen. Toen ik de snelste was, toen was de lol eraf.

Met driftchallenge merkte ik voor het eerst sinds jaren weer die competitiedrang. De spanning vooraf, het geslaagde gevoel tijdens het rijden en ik had als target gesteld hoe hoog ik verwachte te eindigen, dat lukte. Daardoor kwam de vraag naar meer.
Tijdens TF op de Ring wilde ik met mijn auto het maximaal haalbare presteren. In de meeste ogen natuurlijk harstikke fout tijdens TF, maar tijdens een paar rustige rondjes ben ik er echt voor gaan zitten. Ben best trots op de BTG tijd met die auto.

Komend seizoen hoop ik dat Remmo Niezen gewoon de draad weer op pakt en gaat racen in de 325 cup. Ik wil hem verslaan. Zal heel lastig worden, want die vent is goed, heel goed. Zijn auto ook.

Laatst op N'rhein reed mijn oude baas voor me. Paar rondjes achter mekaar aan gereden, daarna ging ik pushen, hem in foutjes drukken, hetgeen 3 keer lukte. Missie geslaagd, lol er meteen weer af.

Zo houd je jezelf binnen je eigen grenzen en budgetten steeds bezig.

Een goede simracer zal ik nooit worden, ik mis de extra dimensie. Tegen elkaar racen daarentegen vind ik heel leuk en vaak ook spannend. Ik baal echt als ik een fout maak terwijl ik eerste lig, of als ik eraf word getikt. Winnen betekent meer voor me dan ik me vaak realiseer.

Maar de grootste overwinning heb ik al behaald. Dat neemt niemand me meer af.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 28 feb 2006, 17:40

Zo kan je het ook bekijken Dennis.... zet me aan het denken.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 28 feb 2006, 17:52

De overwinning die jij beschrijft Dennis, daar kan geen overwinning tegenop. Maar je weet ook wel dat ik iets anders bedoel :wink:

Het gros Jeroen, het GROS. Dat jij Nederlands kampioen bent geweest is niet meer dan logisch natuurlijk. Als je voeten nog op de afsprong staan tik je met je handen de finish al weer aan :D Mmm, wist helemaal niet dat jij zo'n goede zwemmer bent.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 28 feb 2006, 18:04

@Hielke: er zijn genoeg overwinningen van mensen met Kanker, hongersnood, armoe etc. die mij weten te overtreffen (gelukkig). :wink:

Maar laten we hier niet filosofisch doen, Jeroen speelde gewoon vals, dat is duidelijk :lol:

Gebruikersavatar
Jeroen Watermulder
Berichten: 374
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:50
Locatie: Veluwe

Bericht door Jeroen Watermulder » 28 feb 2006, 18:16

Hielke schreef:Mmm, wist helemaal niet dat jij zo'n goede zwemmer bent.
Bent? Nou, doe maar was. Ik heb het nu over 15 jaar en 20kg geleden.
Neemt niet weg dat ik de 100m nog steeds wel ruim binnen de minuut doe hoor.

Maar jullie roepen Gros en uitzonderingen die de regel bevestigen. Maar is dat wel zo? Heeft denk ik ook veel met de tak van sport te maken. Ik kan me zo voorstellen dat mensen die aan snelheidssporten doen een bijzondere belangstelling hebben voor ook autosport / motorsport.
En onder snelheidssporten versta ik skieën, alles in een bobsleebaan, waterskieëen en wat je nog meer kunt bedenken.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 28 feb 2006, 18:29

Dat er tussen de snelheidssporten veel kruisbestuiving plaatsvindt ben ik het volledig met je eens.

Wat heb ik me trouwens geërgerd aan de Nederlandse bobsleeërs in Turijn. Vooral aan mijn provinciegenoot Arend Glas. Zoveel poehaa en praatjes, zo'n goed startteam gezien zijn starttijden, en dan een stuurprestatie van ammehoela. Bij de vrouwen niets beter. Begrijp niets van de selectieprocedure vwb de stuurlui bij de bobsleebond. Verdenk ze er ergens van dat er helemaal niet naar de daadwerkelijke kwaliteiten van de stuurlui is gekeken. En dan toch een team, slee, planning, trainingroutine en wedstrijdplanning rondom zo'n in wezen kansloze missie opbouwen. Dat had volgens mij op een hele simpele manier veel beter gekund. Stel je zet Ritsma en Glas in een virtuele omgeving (computer middels sim) of in een echte situatie (kart, slee, auto) tegenover elkaar, dat zou ik wel eens willen zien. Zeg daarmee niet dat Ritsma een goed rijder zou zijn bijv.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten