Karting
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
Karting
De meeste forumleden zullen wel wat ervaring hebben met karting, de één wat meer als de ander. Maar ik ben benieuwd wat de meer ervaren karters voor technieken gebruiken en op welke kartbanen in NL (of daarbuiten?) ze rijden.
Ikzelf ben niet echt een goeie karter maar ben gisteren op Silverstone in Amsterdam geweest. Het viel me enorm op dat sommige delen van de baan geverfd beton zijn en andere delen weer constructies van geverfd hout wat onwijs glad is. Het is dus erg belangrijk om "smooth" te rijden wat niet meevalt als je met grotere groepen (onervaren rijders) gaat karten. Wel leuk met een paar goede rijders op een rustig moment, maar niet echt leuk met grotere groepen. Asfalt zou ook veel schelen t.o.v. geverfd oppervlak.
Ikzelf ben niet echt een goeie karter maar ben gisteren op Silverstone in Amsterdam geweest. Het viel me enorm op dat sommige delen van de baan geverfd beton zijn en andere delen weer constructies van geverfd hout wat onwijs glad is. Het is dus erg belangrijk om "smooth" te rijden wat niet meevalt als je met grotere groepen (onervaren rijders) gaat karten. Wel leuk met een paar goede rijders op een rustig moment, maar niet echt leuk met grotere groepen. Asfalt zou ook veel schelen t.o.v. geverfd oppervlak.
- Edwin van der Velden
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
- Wilbert
- Berichten: 429
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:34
- Edwin van der Velden
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Komma vergeten...Edwin van der Velden schreef:Wij (Kees, Wilbert 2 verkopers van mij en ikzelf) hebben tot 2004 bijna alle wedstrijden gewonnen op de kartbaan hier in Zoetermeer, wat best een technisch en moeilijk baantje is.
Dus moet zijn: Wij (Kees, Wilbert KOMMA 2 verkopers van mij en ikzelf) hebben tot 2004 bijna alle wedstrijden gewonnen op de kartbaan hier in Zoetermeer, wat best een technisch en moeilijk baantje is.
- Wouter
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09
kijk jongens het indoor karten is opzich best interesant, hier leer je met relatief weinig vermogen de kart zo rollend mogelijk over de baan te krijgen.
maar er gaat natuurlijk niets boven het outdoor karten. hierbij leer je ook nog eens met het vermogen om te gaan, en is het belangrijk dat je je kart perfect weet af te stellen zowel bij droog als nat weer.
en dit alles geeft net even dat extra's wat het zo mooi maakt.
ik heb zelf 8jaar lang profesioneel gekart.
wegens tijd gebrek ben ik er mee opgehouden
en probeer nu alles te verkopen.
Dus mocht iemand met de kartsport willen beginnen......
groeten Wouter
maar er gaat natuurlijk niets boven het outdoor karten. hierbij leer je ook nog eens met het vermogen om te gaan, en is het belangrijk dat je je kart perfect weet af te stellen zowel bij droog als nat weer.
en dit alles geeft net even dat extra's wat het zo mooi maakt.
ik heb zelf 8jaar lang profesioneel gekart.
wegens tijd gebrek ben ik er mee opgehouden
en probeer nu alles te verkopen.
Dus mocht iemand met de kartsport willen beginnen......
groeten Wouter
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Die baan in Zoetermeer vind ik persoonlijk niks, als ik lekker wil rijden ga ik meestal naar Huizen (Coronel) of naar Dordrecht.
Andre kan wel een hoop vertellen over de techniek van het karten volgens mij, hij heeft immers een eigen kartcenter.
Zelf probeer ik altijd om die karts op toeren te houden, ook al mag het niet, soms pak ik toch gas en rem tegelijk en natuurlijk waar nodig de 1e bocht opofferen om de volgende harder te kunnen nemen waardoor je op een stukje rechtuit meer snelheid kunt halen.
Om eerlijke tijden te krijgen wissel ik soms ook van kart met degene tegen wie ik aan het rijden ben. Wanneer het rustig is in Huizen gewoon even stoppen in de tunnel, van kart wisselen na 10 ronden en daarna vergelijken wat je tijden in beide karts zijn.
Edwin, ik kom expres niet meer netjes naar ASVDV omdat ik dan ook voor verkoper aangezien wordt, dat moeten we niet hebben, Knot die seat's gaat verkopen
Andre kan wel een hoop vertellen over de techniek van het karten volgens mij, hij heeft immers een eigen kartcenter.
Zelf probeer ik altijd om die karts op toeren te houden, ook al mag het niet, soms pak ik toch gas en rem tegelijk en natuurlijk waar nodig de 1e bocht opofferen om de volgende harder te kunnen nemen waardoor je op een stukje rechtuit meer snelheid kunt halen.
Om eerlijke tijden te krijgen wissel ik soms ook van kart met degene tegen wie ik aan het rijden ben. Wanneer het rustig is in Huizen gewoon even stoppen in de tunnel, van kart wisselen na 10 ronden en daarna vergelijken wat je tijden in beide karts zijn.
Edwin, ik kom expres niet meer netjes naar ASVDV omdat ik dan ook voor verkoper aangezien wordt, dat moeten we niet hebben, Knot die seat's gaat verkopen
- Wilbert
- Berichten: 429
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:34
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Maar die karts dat gaat echt helemaal nergens over, kom maar eens rijden in Noord Holland met Yamaha 100cc 2takt, die dingen hebben al wheelspin bij het wegrijden, dan praat je over kartenWilbert schreef:Ga daar niet al te snel van uit we hebben genoeg teams met ervaring zien afdruipen..Wouter schreef:kijk dat jullie in zoetermeer bijna alles gewonnen hebben heeft denk ik meer temaken met de personen die er niet waren, als met julie rij technieken..
- Wouter
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09
100cc 2takt??? toch niet op een indoor baan mag ik hopen.
binnen 10 uur moeten van die motoren de zuigers vervangen worden.
gas en rem tegelijk kan je voordeel mee opdoen in de bochten die net wel/ net niet vol gas kunnen.
voor de andere bochten heeft het totaal geen nut, kost alleen maar geld en tijd.
verder is het wel verstandig om met je lichaam naar de buitenkant te hangen, dit geeft minder wrijving op de starre achteras
binnen 10 uur moeten van die motoren de zuigers vervangen worden.
gas en rem tegelijk kan je voordeel mee opdoen in de bochten die net wel/ net niet vol gas kunnen.
voor de andere bochten heeft het totaal geen nut, kost alleen maar geld en tijd.
verder is het wel verstandig om met je lichaam naar de buitenkant te hangen, dit geeft minder wrijving op de starre achteras
- Wouter
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
http://www.karting.nl/kartbanen/overzic ... rtbaan.phpWilbert schreef:Waar is dat dan knot??
http://www.kartbaanuitgeest.nl
Uitgeest was ik met FrankD, goed te doen met die 2takt karts!
- Wouter
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: EricT en 178 gasten