Karten voor kids

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Karten voor kids

Bericht door ///Joost » 07 jun 2019, 12:13

Vaak zijn het juist de ouders die veel ambities hebben, en niet de kinderen. Ik ken verschillende voorbeelden uit mijn omgeving waar de kinderen op 16-17 jarige leeftijd totaal geen interesse meer hadden in de (auto)sport, ondanks dat ze ongeveer met een zilveren paplepel de kansen aangereikt kregen. Ze krijgen op die leeftijd een compleet andere (sociale) interesse. Houd er dan ook rekening mee dat ze moeten leven voor die sport, en dat heeft vaak meer na- dan voordelen. Weinig vrije tijd voor vrienden is er een van, en dat is nou net zo belangrijk. Vraag het maar aan iedere (huidige) topsporter. Die moeten alles laten om maar voor die sport te leven.

Niet alleen bij karten gaat het zo, maar ook bij voetbal, tennis, noem maar op. Op het moment dat ze uitblinken, 'moet' je toernooien af buiten het rayon, vervolgens buiten de provincie en vervolgens buiten de landsgrenzen. Dat kost op een gegeven moment flink geld. In karten zit je dan ook nog eens in een van de duurste sporten die er zijn.

Ik zou met mijn kinderen gewoon kijken of ze het leuk vinden, om het even welke sport, er vanuit gaan dat ze nooit de volgende Max worden, en ze vooral motiveren omdat ze er plezier in hebben, en niet motiveren zodat ze er plezier in krijgen/blijven houden. ;)

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Karten voor kids

Bericht door ErikS » 07 jun 2019, 12:51

ArjandeV schreef: 07 jun 2019, 12:04 Mooi dit :-) Mijn zoontje is nu 9 maanden, dus ik heb nog even.

Had het er echter laatst met Andre, en die stipte even een keerzijde aan, wel mooi, want zo had ik er nog niet na gekeken. Stel nou voor he, je kind is straks 13-14-15 jaar en lepelt heel kartend Nederland op. Wint 2 keer NK op en je kan daarna Europa in, om daar mee te doen ben je tonnetje per jaar kwijt ofzo? Vervolgens is hij of zij op zijn of haar 16 of 17e klaar voor de volgende stap. Hoe ga je dan geen "teleurstelling" verkopen omdat papa geen geld meer heeft om bijv Formule Renault 2.0 of Formule Ford te rijden? Ben gewoon benieuwd naar jullie ideeen hierover? Moet ik straks wel beginnen met karten met mijn kind, of kan ik beter een mini simrig bouwen om vervolgens maar online te gaan racen, samen met papa?

Eerlijk is eerlijk, ik projecteer ook mijn droom op mijn kind hoor, goh wat lijkt het me gaaf als het de volgende Lewis Hamilton of Max Verstappen is.. Die laatste had toch al klein beetje voorsprong, papa van Lewis moest 3 banen werken en zijn huis op het spel zetten enzo.
Als je de doorstroming vanuit de SIM wereld ziet op het moment..... Is dat misschien helemaal geen gek alternatief.

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3244
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Karten voor kids

Bericht door ADV » 07 jun 2019, 13:03

///Joost schreef: 07 jun 2019, 12:13 Vaak zijn het juist de ouders die veel ambities hebben, en niet de kinderen. Ik ken verschillende voorbeelden uit mijn omgeving waar de kinderen op 16-17 jarige leeftijd totaal geen interesse meer hadden in de (auto)sport, ondanks dat ze ongeveer met een zilveren paplepel de kansen aangereikt kregen. Ze krijgen op die leeftijd een compleet andere (sociale) interesse. Houd er dan ook rekening mee dat ze moeten leven voor die sport, en dat heeft vaak meer na- dan voordelen. Weinig vrije tijd voor vrienden is er een van, en dat is nou net zo belangrijk. Vraag het maar aan iedere (huidige) topsporter. Die moeten alles laten om maar voor die sport te leven.

Niet alleen bij karten gaat het zo, maar ook bij voetbal, tennis, noem maar op. Op het moment dat ze uitblinken, 'moet' je toernooien af buiten het rayon, vervolgens buiten de provincie en vervolgens buiten de landsgrenzen. Dat kost op een gegeven moment flink geld. In karten zit je dan ook nog eens in een van de duurste sporten die er zijn.

Ik zou met mijn kinderen gewoon kijken of ze het leuk vinden, om het even welke sport, er vanuit gaan dat ze nooit de volgende Max worden, en ze vooral motiveren omdat ze er plezier in hebben, en niet motiveren zodat ze er plezier in krijgen/blijven houden. ;)
Volledig met je eens hoor, meeste ambitie staat inderdaad vaak langs de lijn.. Maar stel dat je kind wel tot het bot gemotiveerd is, al vanaf 11 jaar zegt: ik wil formule 1 in en wereldkampioen worden, dan zit je dus toch. Ik snap dat het in andere sporten ook zo is, maar een hotelletje + vliegen een paar keer per jaar zijn andere kosten dan een tonnetje per jaar.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Karten voor kids

Bericht door ///Joost » 07 jun 2019, 15:29

Heel simpel, dat gaat dus niet, want geen centen. :lol:

Even zonder gekkigheid, het zal niet van de ene op de andere dag zijn dat ze moeten reizen, dus je kunt ze wel enigszins afremmen (no pun) tijdens hun progressie en het onderwerp bespreekbaar maken. Dan zitten ze wel op een leeftijd dat ze dat begrijpen. Op amateurniveau kun je ook nog heel leuk, en heeeel lang karten, plus ze kunnen zich prima met school en vrienden bezig houden. Veel belangrijker op die leeftijd imho.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Karten voor kids

Bericht door Martin van der Zwaard » 07 jun 2019, 21:25

Ik ga zeker niet met mijn zoon karten met de gedachte dat hij wel even de nieuwe Max Verstappen gaat worden.

Misschien vind ie er geen zak aan. Dus gaan we eerst eens kijken....daarna eens rijden en dan zien we wel verder. Het zou al leuk zijn als het een leuke zondagsbesteding wordt. En als mijn dochter straks begint dan mag ze net zo goed.

Is ie echt heel goed dan zien we wel verder.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Karten voor kids

Bericht door Wouter81 » 07 jun 2019, 21:48

ArjandeV schreef: 07 jun 2019, 12:04 Mooi dit :-) Mijn zoontje is nu 9 maanden, dus ik heb nog even.

Had het er echter laatst met Andre, en die stipte even een keerzijde aan, wel mooi, want zo had ik er nog niet na gekeken. Stel nou voor he, je kind is straks 13-14-15 jaar en lepelt heel kartend Nederland op. Wint 2 keer NK op en je kan daarna Europa in, om daar mee te doen ben je tonnetje per jaar kwijt ofzo? Vervolgens is hij of zij op zijn of haar 16 of 17e klaar voor de volgende stap. Hoe ga je dan geen "teleurstelling" verkopen omdat papa geen geld meer heeft om bijv Formule Renault 2.0 of Formule Ford te rijden? Ben gewoon benieuwd naar jullie ideeen hierover? Moet ik straks wel beginnen met karten met mijn kind, of kan ik beter een mini simrig bouwen om vervolgens maar online te gaan racen, samen met papa?

Eerlijk is eerlijk, ik projecteer ook mijn droom op mijn kind hoor, goh wat lijkt het me gaaf als het de volgende Lewis Hamilton of Max Verstappen is.. Die laatste had toch al klein beetje voorsprong, papa van Lewis moest 3 banen werken en zijn huis op het spel zetten enzo.
Yep, daar ben ik me ook bewust van. Zoals eerder gemeld in dit topic ben ik met onze zoon van 7 aan het karten. Nog niet enorm fanatiek, we trainen gemiddeld eens per 2 of 3 weken een aantal uur in Lelystad. Maar hij gaat lekker vooruit. Het ventje rijdt inmiddels ongeveer dezelfde rondetijden als mij daar, terwijl ik op een kart ook niet heel erg langzaam ben. Die progressie is prachtig om te zien.
kart.JPG
kart.JPG (198.45 KiB) 16014 keer bekeken
Hij doet het goed maar het is nog veel te vroeg om te beoordelen of hij echt veel talent heeft. Ik merk ook dat hij nog redelijk 'speels' is en sommige dingen nog niet heel serieus neemt. Dat is ook prima, ik wil hem niet pushen. Nu vooral een kwestie van meters maken, zolang hij het zelf ook leuk vind en blijft vinden. Hij is ook nog heel jong, we hebben nog tijd zat. En zelf moet ik (als begeleider, monteur, coach, chauffeur, sponsor etc.) ook nog veel leren over de kartsport. :)

Om terug te komen op jouw post, ja het zou kunnen dat ze echt goed worden en de carrière serieus wordt. En dan gaat het mogelijk erg veel geld kosten. Maar ik kijk niet te ver vooruit, dat zien we dan wel. Al zou hij noodgedwongen moeten stoppen vanwege geldgebrek, dan nog is het een leuke en leerzame periode geweest.

Nu heb ik een succesvol en groeiend bedrijf dus wellicht is het budget tegen die tijd wel geen probleem. We zullen zien. Ik kijk niet te ver vooruit. Misschien is racen tegen die tijd ook wel totaal verboden, door de milieugekkies. Wij genieten er op dit moment in ieder geval enorm van.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Karten voor kids

Bericht door ///Joost » 07 jun 2019, 21:53

Supertof Wouter. Gaaf dat je dit kan doen!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31027
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Darten voor kids

Bericht door JP » 07 jun 2019, 23:20

Vorige week deze set gekocht voor de kinderen, kijken of daar toekomst voor ze in is.....

Afbeelding

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Darten voor kids

Bericht door SlowCo » 08 jun 2019, 10:50

JP schreef: 07 jun 2019, 23:20 Vorige week deze set gekocht voor de kinderen, kijken of daar toekomst voor ze in is.....
Waarschijnlijk deze toekomst:
https://www.dumpert.nl/mediabase/756491 ... r_een.html

:lol:

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Karten voor kids

Bericht door Martin van der Zwaard » 09 jun 2019, 22:10

Vandaag in Strijen wezen kijken. Wat rijden sommige gassies al hard zeg! Echt gaaf om te zien.

Kleine man was eerst wel even onder de indruk maar langzaam aan kwam het enthousiasme wel naar boven.

Binnenkort ff een keer op zondag bij de training kijken en dan maar eens kijken om zelf te rijden.

Knite Force
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 okt 2019, 00:47
Auto: 2004 CivicType R

Re: Karten voor kids

Bericht door Knite Force » 23 okt 2019, 11:04

Wouter81 schreef: 07 jun 2019, 21:48
ArjandeV schreef: 07 jun 2019, 12:04 Mooi dit :-) Mijn zoontje is nu 9 maanden, dus ik heb nog even.

Had het er echter laatst met Andre, en die stipte even een keerzijde aan, wel mooi, want zo had ik er nog niet na gekeken. Stel nou voor he, je kind is straks 13-14-15 jaar en lepelt heel kartend Nederland op. Wint 2 keer NK op en je kan daarna Europa in, om daar mee te doen ben je tonnetje per jaar kwijt ofzo? Vervolgens is hij of zij op zijn of haar 16 of 17e klaar voor de volgende stap. Hoe ga je dan geen "teleurstelling" verkopen omdat papa geen geld meer heeft om bijv Formule Renault 2.0 of Formule Ford te rijden? Ben gewoon benieuwd naar jullie ideeen hierover? Moet ik straks wel beginnen met karten met mijn kind, of kan ik beter een mini simrig bouwen om vervolgens maar online te gaan racen, samen met papa?

Eerlijk is eerlijk, ik projecteer ook mijn droom op mijn kind hoor, goh wat lijkt het me gaaf als het de volgende Lewis Hamilton of Max Verstappen is.. Die laatste had toch al klein beetje voorsprong, papa van Lewis moest 3 banen werken en zijn huis op het spel zetten enzo.
Yep, daar ben ik me ook bewust van. Zoals eerder gemeld in dit topic ben ik met onze zoon van 7 aan het karten. Nog niet enorm fanatiek, we trainen gemiddeld eens per 2 of 3 weken een aantal uur in Lelystad. Maar hij gaat lekker vooruit. Het ventje rijdt inmiddels ongeveer dezelfde rondetijden als mij daar, terwijl ik op een kart ook niet heel erg langzaam ben. Die progressie is prachtig om te zien.

kart.JPG

Hij doet het goed maar het is nog veel te vroeg om te beoordelen of hij echt veel talent heeft. Ik merk ook dat hij nog redelijk 'speels' is en sommige dingen nog niet heel serieus neemt. Dat is ook prima, ik wil hem niet pushen. Nu vooral een kwestie van meters maken, zolang hij het zelf ook leuk vind en blijft vinden. Hij is ook nog heel jong, we hebben nog tijd zat. En zelf moet ik (als begeleider, monteur, coach, chauffeur, sponsor etc.) ook nog veel leren over de kartsport. :)

Om terug te komen op jouw post, ja het zou kunnen dat ze echt goed worden en de carrière serieus wordt. En dan gaat het mogelijk erg veel geld kosten. Maar ik kijk niet te ver vooruit, dat zien we dan wel. Al zou hij noodgedwongen moeten stoppen vanwege geldgebrek, dan nog is het een leuke en leerzame periode geweest.

Nu heb ik een succesvol en groeiend bedrijf dus wellicht is het budget tegen die tijd wel geen probleem. We zullen zien. Ik kijk niet te ver vooruit. Misschien is racen tegen die tijd ook wel totaal verboden, door de milieugekkies. Wij genieten er op dit moment in ieder geval enorm van.
Heel mooi geschreven, denk dat je er precies goed instaat!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten