F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27891
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Luco » 30 sep 2019, 12:03

Als die dat doet rijdt die nooit meer😂

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door allen » 30 sep 2019, 13:40

Inderdaad verkeerd voorbeeld JP. Beide wagens hebben betrouwbare krachtbronnen van Ford, niet Renault!

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Mari Oh Oh! » 30 sep 2019, 15:34

Hielke schreef: 29 sep 2019, 20:11 Vettel houdt zich niet aan de gemaakte afspraken, Vettel parkeert z’n auto wat tot een SC en de overwinning van Mercedes leidt, en vervolgens krijgt Leclerc het hier in de commentaren voor de kiezen.

:D

Ik begrijp werkelijk waar niets van de slordigheden waar Ferrari Vettel mee laat wegkomen. Alsof ze hem iets schuldig zijn. Terwijl het juist andersom is. Onder druk is Vettel in z’n Ferrari jaren altijd bezweken. Laat ‘m aub z’n laatste jaren bij Red Bull doorbrengen.
Lecletter wil dat Vettel hem voorbij laat terwijl Hamilton er vrij dicht achter zit. Boiet hem niet wat er met zijn team(genoot) gebeurt zo lang hij maar zijn beloofde plekje krijgt. Vettel had gewoon gelijk dat ze pas moesten wisselen als ze een gat opgebouwd hadden. Maar blijkbaar kan Leclerc alleen goede kwalificatierondes rijden, aangezien alleen het gat tussen Vettel en Leclerc flink groter werd...

Het allerergste nog is dat ze Vettel buiten hebben gelaten tot ze zeker wisten dat dat entitled etterje er langs kon. Dat gastje heeft in de laatste 3 races zijn waarde aard laten zien.

En wat snap je niet aan stop the car now? Dat is niet hetzelfde als drive the car to the pits. Het is niet Vettel's beslissing geweest hem ergens te parkeren.

No one is bigger than Ferrari. Volgens mij hebben we er één gevonden die er(na een half seizoen) anders over denkt...

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9103
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door smiley » 30 sep 2019, 16:04

Ik zie nu al uit naar S2 van Drive to survive.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Hielke » 30 sep 2019, 16:33

Mari, je probeert een uitleg te geven voor iets waar geen uitleg voor bestaat. Er was een afspraak en Vettel heeft zich niet aan die afspraak gehouden. Of dat plan van het team kwam, of dat Vettel en Leclerc het hebben afgesproken, dat doet er niet toe. Uit het commentaar van Vettel (let's wait another two laps) was overduidelijk dat hij van de tactiek op de hoogte was. Op het moment dat het uitgevoerd moest worden had Leclerc 2,8 seconden voorsprong op Hamilton. Lucht genoeg dus om het zonder risico te doen.

Maar de gedachte om Hamilton achter zich te krijgen zal Vettel wel weer dun door de broek zijn gegaan. Jammer.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Downforce Hans » 30 sep 2019, 16:42

Volgens mij was het Leclerc die zich in 1 van de vorige race/qualy zich niet aan de afspraken hield. Dat zal hij gezien zijn reactie wel al vergeten zijn.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door allen » 30 sep 2019, 16:49

Tactiek stelt geen klote voor als je teamgenoot je niet kan bijhouden. Niet iedereen denkt en handelt als Bottas.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Mari Oh Oh! » 30 sep 2019, 17:13

Downforce Hans schreef: 30 sep 2019, 16:42 Volgens mij was het Leclerc die zich in 1 van de vorige race/qualy zich niet aan de afspraken hield. Dat zal hij gezien zijn reactie wel al vergeten zijn.
Precies, dàt was naaien. Binotto heeft het hem publiekelijk vergeven, maar dat duidt dus aan dat het ongewenst gedrag was.

Met wat ronden later van plek wisselen verlies je niks. Tenzij je team je keihard naait en te lang rond laat rijden natuurlijk...

Bovendien is die hele afspraak vrij dom natuurlijk... Wie verzint het om de langzaamste auto naar voren te schuiven? Ik zou bij zo'n voorbespreking op zijn minst eisen dat de auto die voorgelaten wil worden wel mag bewijzen dat zijn pace hoger ligt. En niet lager....

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door RS-Ron » 30 sep 2019, 17:32

Ik zie Vettel nog wel weggaan bij Ferrari aan het eind van dit seizoen.

In Singapore moest Ferrari op de pitstop van Max anticiperen door Vettel tegelijkertijd binnen te halen. Daarna is het de hele race bal geweest op de radio. Er zat, naar mijn inzien, toen geen opzet in om Vettel te bevoordelen. Krijgen we de volgende race, wordt er kennelijk een afspraak gemaakt dat Vettel de positie teruggeeft als ie door een tow van Leclerc de leiding pakt. Zou kunnen dat Vettel dit een goed idee vond en zich heeft geconformeerd aan deze afspraak. Ik kan me ook zomaar voorstellen dat Vettel gewoon door de teamleiding is verteld dat ie de plek weer in moet leveren als ie zijn teamgenoot door een tow voorbij komt. Heb af en toe het idee dat het begrip teambelang nogal rekbaar is bij de teamleiding van Ferrari. Vettel heeft een wereldstart en stuurt kort na de flauwe bocht op het rechte stuk al achter leclerc weg en zet hem ernaast. Heb geen race-ervaring, dus als dat toch door de tow van Leclerc komt of door de retegoede start van Vettel kan ik minder goed beoordelen dan de racers onder ons. Daarna doet Vettel gewoon zijn werk en zet betere rondetijden neer dan Leclerc en, belangrijker nog, dan Hamilton. Ferrari heeft dan dus P1 en P2 in handen. Dan gaat de teamleiding lopen kutten om de wederom over de boordradio mauwende leclerc op zijn wenken te bedienen. Dan krijgen ze het voor elkaar om uiteindelijk het strategisch voordeel wat ze met P1 en P2 hebben zo te verkloten dat ze P3 eindigen. Denk dat Toto, Lewis en Bottas zich blauw hebben gelachen na de wedstrijd. De pech van Vettel met de auto is overmacht, maar het pleasen van Leclerc ten koste van Vettel nog voor de helft van de race getuigd van een bijzondere naïviteit. Daar wacht je dan mee tot 3 ronden voor het einde. Leclerc doet niet mee voor het WK en een 1 en 2 zijn gewoon waardevolle punten. Wat gaan ze nu in Japan doen ? Weer een alternatieve strategie zodat leclerc blij is ? Je kan van RBR zeggen wat je wilt, maar als Vettel voor Max komt en Max doet niet mee voor het WK zie ik ze niet zo snel de opdracht geven voor een swap van posities. Mooi verhaal, stel jij de auto af op een goede race-setup, je teamgenoot op een qualificatie-setup............. mag je hem alleen met de start inhalen als je die plek terug geeft. Denk dat Max voor die opdracht/oplossing twee letters zou gebruiken. Ik zou er niet van staan te kijken als Vettel volgend jaar naast Max zit.

Gr Ron

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31255
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door JP » 30 sep 2019, 17:34

Je kan nog tien plannen en strategieën verzinnen maar na bocht 1, kan alles anders zijn.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Aernoudt » 30 sep 2019, 17:37

-
Laatst gewijzigd door Aernoudt op 04 sep 2020, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Mari Oh Oh! » 30 sep 2019, 18:02

Ik vraag me ook af in hoeverre Leclerc zich(en zijn setup) teveel op kwalificatie focust. Doet het goed voor de statistieken natuurlijk en mensen geloven dan ook dat je de snelste bent, maar de race is letterlijk het enige wat telt. En ik geloof echt dat op een goeie dag Vettel over een volledige race-afstand sneller is, ook al kwalificeert Charles een halve seconde sneller.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9103
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door smiley » 30 sep 2019, 18:07

Zo'n kwalificatiesetup heeft dan toch alleen zin op banen waar je niet in kunt halen zoals Monaco en Zandvoort?

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Mari Oh Oh! » 30 sep 2019, 18:19

Klopt, maar het hoeft niet bewust te zijn. Je zult altijd de balans tussen race en kwalificatiesetup moeten vinden aangezien je NIETS(behalve de stand van de voorvleugel) aan mag passen na het begin van Q1. En Vettel is daar misschien iets beter in. Beter is natuurlijk ook relatief aangezien hij het in de kwalificatie meestal minder doet(maar zoals gezegd het gaat om de eindstand in de race). Leclerc heeft in elk geval eerder dit jaar geroepen dat hij nog kan leren van Vettel's race pace dus hij ziet zelf ook waar hij nog wat kan/kon winnen.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door daNpy » 30 sep 2019, 19:16

Laten we niet vergeten dat Leclerc aan het begin van het seizoen ook is geslachtofferd en genaaid om Vettel voor te laten. Ferrari maakt gewoon domme keuze's en/of afspraken.
Degene die het snelste is rijdt voorop, klaar. Zolang je 1-2 bent wordt je dus ook niet in punten voorbij gegaan door een andere rijder. Aan het einde wint degene met de meeste overwinningen, fair & square. Maar Ferrari meent zich tactisch op te moeten stellen om Mercedes voor te zijn alleen moeten ze daarvoor net wat vroeger opstaan (en beter hun best doen). Want dat gaat alleen maar mis.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11742
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door WJ » 30 sep 2019, 19:26

Zoals ik al eerder zei, dat team heeft de afgelopen 40 jaar alleen kampioenschappen met Schumi gehad. En dat lag 100% aan Schumi, het is gewoon een waardeloos team. Tijd om eens wat anders dan Italianen daar de boel te laten sturen.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Mari Oh Oh! » 30 sep 2019, 19:36

....zoals in de tijd van Schumi's succes :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31255
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door JP » 30 sep 2019, 19:42

Met welk team is Kimi kampioen geworden, WJ ? :hmmm:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27891
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Luco » 30 sep 2019, 19:46

WJ schreef: 30 sep 2019, 19:26 Zoals ik al eerder zei, dat team heeft de afgelopen 40 jaar alleen kampioenschappen met Schumi gehad. En dat lag 100% aan Schumi, het is gewoon een waardeloos team. Tijd om eens wat anders dan Italianen daar de boel te laten sturen.
HOHO Jody Scheckter in 1979 :lol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39745
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Arthur » 30 sep 2019, 19:46


Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11742
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door WJ » 30 sep 2019, 19:49

Tja, ik zou ook niet zeggen dat ik misschien langzamer zou zijn. ;)
Luco schreef: 30 sep 2019, 19:46
WJ schreef: 30 sep 2019, 19:26 Zoals ik al eerder zei, dat team heeft de afgelopen 40 jaar alleen kampioenschappen met Schumi gehad. En dat lag 100% aan Schumi, het is gewoon een waardeloos team. Tijd om eens wat anders dan Italianen daar de boel te laten sturen.
HOHO Jody Scheckter in 1979 :lol:
Dat is ondertussen 40jaar geleden. :P

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27891
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Luco » 30 sep 2019, 19:53

ja dat zeg je toch, afgelopen 40 jaar :tooth:

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4046
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Spijkerhard » 30 sep 2019, 20:08

Ook voor de race stond die pannekoek al hoger op de ranglijst voor Rusland. Dus de strategie was van te voren uitgestippeld.

Ik heb weinig op met de strategie van Ferrari, maar deze lag op straat, en was niet verkeerd...

Texhniek en SC fucked alles up, dat dan weer wel.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Hielke » 30 sep 2019, 22:15

Je merkt duidelijk dat er paniek in het kamp Verstappen is. De progressie en positiviteit van net voor de zomerstop is weg. In plaats van Mercedes te kunnen aanvallen is Ferrari erop en erover gegaan. De twijfel over de kansen in 2020 is toegeslagen.

Ik heb me altijd verwonderd over het gebrek aan belangstelling van de Verstappens voor Ferrari. Ook over uitspraken van anderen dat Ferrari niet bij Verstappen zou passen. Begrijp daar werkelijk helemaal niets van. Met het tempo en de stabiliteit van Verstappen was hij in een Ferrari (ipv Vettel) al een paar keer wereldkampioen geweest. Ze zaten bij Ferrari te snakken naar een rijder als Verstappen, ze hadden 'm op handen gedragen. Maar nu is Ferrari voorzien. Leclerc is al duidelijk veel sterker dan Vettel, en hij wordt zienderogen sterker. Als Vettel komend jaar of het jaar daarna opstapt dan mag Leclerc bepalen of hij Verstappen als teammaat wil hebben. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Wel zie ik Mick Schumacher (direct of via een tussenjaar bij Alfa Romeo) bij Ferrari komen. De komst van een rookie kan Leclerc niet tegenhouden.

Nu de weg naar Ferrari voor Verstappen geblokkeerd is (is niet erg, er is nooit liefde van Verstappen voor Ferrari geweest, dat kan 'm later gaan bezuren), geldt datzelfde voor Hamilton. Zowel Hamilton als Leclerc zullen niet bij elkaar in een team willen rijden. En voor Hamilton maakt dat niks uit. Het was leuk voor hem geweest als ie ook met Ferrari nog een paar keer wereldkampioen kon worden, maar nu hij bij Mercedes blijft zijn z'n kansen er niet minder om. Voor Verstappen heeft dit echter de consequentie dat de weg naar Mercedes geblokkeerd is zolang Hamilton daar rijdt. En dat kan zomaar nog een jaar of 3 of nog langer duren. Als er in die tijd een nieuw talent binnenstroomt en naast Hamilton weet te rijpen, dan blijft die deur naar Mercedes dicht.

Bij Red Bull zie ik Verstappen geen wereldkampioen worden. Der Doctor Helmut Marko en Christian Horner hebben mega ego's, kunnen er prima mee leven dat non persoonlijkheden als Kvyat, Gasly en Albon met hun tekort aan rijderstalent keurig naar de pijpen van de leiding dansen. Zonder stabiele snelle rijder naast zich wordt het een toprijder extreem moeilijk gemaakt een kampioenschap binnen te slepen. Ook is het voor het eerst sinds jaren dat Red Bull na de zomerstop in plaats van de achterstand op de topteams in te lopen, nu verder achterop raakt. Je kunt ook zeggen dat ze voor de zomerstop te vroeg gepiekt hebben. Want van die pieken moeten ze het qua reputatie de laatste jaren hebben. Iedere keer bij aanvang van een seizoen laten ze verstek gaan waardoor anderen veilige buffers kunnen aanleggen.

Nu wordt alles in het werk gesteld om over twee weken de reputatie van Honda en de Japanse natie op Suzuka een boost te geven. Ik zie het niet gebeuren. Ferrari is op maximale oorlogssterkte, Mercedes zal iedere pk uit de motor peuren om Hamilton ook daar een kans te geven. Moeilijke tijden voor Max.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31255
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door JP » 30 sep 2019, 22:25

Ah, Hielke heeft ook de angst van papa Verstappen gezien en/of gelezen.

https://www.gpfans.com/nl/artikelen/456 ... dFG7g_exDg

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Sabberjoch, ThomasGTT, Wout309t en 345 gasten