Dat is toch precies waar de discussie om gaatTom schreef: 29 mar 2021, 14:18 Dat van die track limits vond ik wel oneerlijk, dat het halverwege de race werd veranderd.

Dat is toch precies waar de discussie om gaatTom schreef: 29 mar 2021, 14:18 Dat van die track limits vond ik wel oneerlijk, dat het halverwege de race werd veranderd.
Maar wel in de laatste 5 rondjes, dat is natuurlijk wat telt. En verder zaten ze telkens dicht genoeg bij elkaar om het spannend te houden. Dat is wat ik bedoel met heftige competitie vooraan, niet dat ze persé de hele race in elkaars versnellingsbak zitten en inhaalactie op inhaalactie proberen, maar wel dat het tot het einde spannend is en ze aan elkaar gewaagd zijn.Arthur schreef: 29 mar 2021, 11:52Vond ik ook nogal tegenvallen. Was maar 5 rondjes, waarvan 2-3 effectief? Verder hebben ze elkaar weinig gezien.frankie schreef: 29 mar 2021, 11:21 Jammer dat de volgende race pas over 3 weken is......
Wie er ook (tactische) fouten heeft gemaakt of de regels wat in eigen voordeel gebogen heeft, dit is toch wat we willen zien. Heftige competitie vooraan.
Ik geloof dat op Reddit voorbijkwam dat dit bijna 2tiende winst is per rondje.
En dus een "lasting advantage" van 5+ seconden. Maar daar hoor je de wedstrijdleiding niet overWJ schreef: 29 mar 2021, 15:39
Ik geloof dat op Reddit voorbijkwam dat dit bijna 2tiende winst is per rondje.
Als dat echt zo is, is die RB dus heel veel sneller dan de Merc.WJ schreef: 29 mar 2021, 15:39Ik geloof dat op Reddit voorbijkwam dat dit bijna 2tiende winst is per rondje.
Hoe kun je Hamilton nou een goede coureur vinden na de race van gisteren? Eerst weer vet bevoordeeld worden en vervolgens metéén op de boardradio janken als ie wordt ingehaald. Een onsportieve lulhannes met het gedrag van een klein kind is het.Frank_Sch schreef: 29 mar 2021, 16:29 Was een machtige race, hele tijd spannend. Max is in contention en al het andere in bijzaak. Hamilton top coureur. Perez wordt dit jaar een uitstekende wingman.
Kwalificeren onder geeldaNpy schreef: 20 mar 2021, 17:46 Gisteren de eerste episodes gezien. Meteen krijg je weer een gruwelijke hekel aan die onsportieve zakkenwasser van een Hamilton.
Overbodig. Hamilton had zelf al verteld dat ie het tot de regelwijzing midrace de hele tijd had gedaan.
Ik weet het. Maar de 2 marshalls die erop moesten letten zagen het niet.Hielke schreef: 29 mar 2021, 16:50 Overbodig. Hamilton had zelf al verteld dat ie het tot de regelwijzing midrace de hele tijd had gedaan.
Spijkerhard schreef: 29 mar 2021, 18:38Lees je de posts wel? Het was expliciet toegestaan door de wedstrijdleiding. Totdat RB begon te janken, en de wedstrijdleiding halverwege de race de regels aanpaste...
En we weten inmiddels wel dat je niet de grootste fan van Ham bent.
Het was toegestaan als er geen voordeel uit te halen viel.Spijkerhard schreef: 29 mar 2021, 18:38Lees je de posts wel? Het was expliciet toegestaan door de wedstrijdleiding. Totdat RB begon te janken, en de wedstrijdleiding halverwege de race de regels aan paste...
En we weten inmiddels wel dat je niet de grootste fan van Ham bent.
? Volgens mij..... 10 punten jou auto correct de 1 vergeten?
Het is niet vaag. Artikel 27.3 is gewoon van toepassing, waarin staat dat je de baan niet mag verlaten, tenzij het niet anders kan.WJ schreef: 29 mar 2021, 18:40 Het was toegestaan als er geen voordeel uit te halen viel.
Tegen de twee tiende per ronde is best wel wat voordeel lijkt mij.
Maar nogmaals, ik vind dat er maar 1 hier geblunderd heeft en dat is racecontrol. Onduidelijk, en dan halverwege het aanpassen is bizar en blijkt maar weer dat er geen duidelijke lijn is getrokken, maar dat krijg je met 'wazige toegestaan maar geen voordeel' blabal
Het word ook gewoon tijd dat de witte lijn is de witte lijn, klaar en einde verhaal. Dat gewoon doortrekken naar alle circuits, duidelijker kan het niet zijn.... maar nee, elk circuit zit ook met z'n eigen stewards dus daarom ook de verschillen in straffen en het bestraffen van bepaalde acties.
De F1 "jury" is gewoon een shitshow, en dat is bizar in een sport zoals deze.
Je kan die gif nog een keer bekijken en dan zien dat er 30x geen reden is waardoor Ham de bocht niet kan halen. Hij geeft het zelf ook toe. En 30 keer 0,2 seconden winst is ontegenzeggelijk toch wel een lasting advantage te noemen.27.3 Drivers must make every reasonable effort to use the track at all times and may not leave the
track without a justifiable reason.
Drivers will be judged to have left the track if no part of the car remains in contact with it and,
for the avoidance of doubt, any white lines defining the track edges are considered to be part of
the track but the kerbs are not.
Should a car leave the track the driver may re-join, however, this may only be done when it is
safe to do so and without gaining any lasting advantage. At the absolute discretion of the Race
Director a driver may be given the opportunity to give back the whole of any advantage he
gained by leaving the track.
Als Verstappen niet wijd was gegaan was het wel (weer) een aanrijding geweest. Bovendien zie je dat Max echt snel terug gaat naar de baan, ipv langs de curbs afrijdt voor hij weer terug keert.Knot schreef: 29 mar 2021, 21:54 Klopt wel, zoals Hamilton het schetste was Verstappen in overtreding omdat hij de ruimte gebruikte EN een inhaalactie pleegde. Maar zelf had hij er ook voordeel van ronde op ronde dus is hij net zo goed in "overtreding". Verstappen ging net wat te ver wijd om het ontwijken te noemen helaas, had m maar eerder ingestuurd en wiel aan wiel over die lijnen heen dan was het een ander verhaal.
Gebruikers op dit forum: k33z, Mark 320iS, RS-Ron, WJ, Wout309t en 1 gast