F1 Seizoen 2021 MAX VERSTAPPEN WDC 2021

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie

Wie wordt er wereldkampioen?

Peiling eindigde op 11 dec 2021, 16:06

Lewis Hamilton
33
49%
Max Verstappen
35
51%
 
Totaal aantal stemmen: 68

Gijzert
Berichten: 4999
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Gijzert » 15 sep 2021, 14:55

k33z schreef: 15 sep 2021, 14:43
Als Lewis die tweede chicane na de start de binnenkant had doorgezet (identieke situatie) terwijl hij er niet helemaal naast zat, dan hadden de Lewis haters hem hier ook de schuld van gegeven.
Wat had hij willen doorzetten dan aan de buitenkant van de bocht?

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door frankie » 15 sep 2021, 14:57

De uitdager krijgt van de meesten toch altijd meer sympathie dan degene die de afgelopen jaren met 2 vingers in zijn neus gewonnen heeft, lijkt me logische reactie.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9103
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door smiley » 15 sep 2021, 14:58

Ik denk dat in een sport waarin 90% in de auto zit en 10% in de coureur we hier aardig in kunnen schatten waar de performance vandaan komt.
Lewis moet de auto overdriven momenteel in het gevecht met Max.
Daar komen de fouten vandaan.
Daarom is er wat minder respect voor Lewis hier, omdat de Merc jarenlang oppermachtig was, en niet de rijder.
Dat ie nu in een gordijn rondloopt als hobbie is leuk meegenomen.

k33z
Berichten: 2700
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door k33z » 15 sep 2021, 15:07

Tuurlijk juichen wij graag voor de underdog en zeker als het zo iemand is als Max. Maar er zit wel een verschil tussen meer support hebben voor de underdog en zeggen dat een 7 voudig wereldkampioen een pannenkoek is. Toen Lewis startte met zijn F1 carriere stonden we voor hem op de banken. En nu is het een nietsnut? Haha, no way.

En Gijzert, natuurlijk start Lewis buiten bij die 2e chicane (net als Max in de 1ste chicane), maar als hij het doorgezet dan had hij de volgende bocht aan de binnenkant gezeten (net als Max). Hij doet dat niet / hij kan dat niet / hij wil dat niet, vul maar in. Maar situatie is identiek. Ook daar paste het niet met 2. Enige verschil is dat Max agressiever is dan Lewis, waardoor Lewis wel rechtdoor moest. Lewis laat half wat ruimte, dat snap ik ook wel. Maar uiteindelijjk dezelfde situatie, Max zat er niet goed naast dus had ook kunnen afsteken.

Goed, dat ongeval is ook genoeg over gezegd. Maakt de strijd alleen maar mooier. Dat is meer mijn punt, geniet van de strijd in plaats van dat gejank richting Lewis.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Knot » 15 sep 2021, 15:07

Ik had niks tegen Lewis tot de afgelopen 2 jaren hij zielig is gaan doen, dat siert hem totaal niet, een slechte verliezer is het.

Als Max had afgestoken en meteen op de bumper was gaan zitten en daarna had ingehaald zou het zeer waarschijnlijk een 5 of 10sec straf geweest zijn vanwege verkrijgen voordeel door afsnijden... FIA he.
Laatst gewijzigd door Knot op 15 sep 2021, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom
Berichten: 21725
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Tom » 15 sep 2021, 15:07

k33z schreef: 15 sep 2021, 14:52
Verbaas me daarom wel altijd dat op een liefhebbersforum als DF er geen waardering is voor de coureur Lewis Hamilton.
Eens.
Ik denk wel dat hier nogal eens twee discussies door elkaar lopen... namelijk Lewis als coureur en Lewis als persoon. Daarin is hij wat minder geliefd.
Als coureur vind ik 'm top. Als persoon vind ik 'm minder sympathiek, met dat BLM gedram.

Gijzert
Berichten: 4999
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Gijzert » 15 sep 2021, 15:11

k33z schreef: 15 sep 2021, 15:07 Tuurlijk juichen wij graag voor de underdog en zeker als het zo iemand is als Max. Maar er zit wel een verschil tussen meer support hebben voor de underdog en zeggen dat een 7 voudig wereldkampioen een pannenkoek is. Toen Lewis startte met zijn F1 carriere stonden we voor hem op de banken. En nu is het een nietsnut? Haha, no way.

En Gijzert, natuurlijk start Lewis buiten bij die 2e chicane (net als Max in de 1ste chicane), maar als hij het doorgezet dan had hij de volgende bocht aan de binnenkant gezeten (net als Max). Hij doet dat niet / hij kan dat niet / hij wil dat niet, vul maar in. Maar situatie is identiek. Ook daar paste het niet met 2. Enige verschil is dat Max agressiever is dan Lewis, waardoor Lewis wel rechtdoor moest. Lewis laat half wat ruimte, dat snap ik ook wel. Maar uiteindelijjk dezelfde situatie, Max zat er niet goed naast dus had ook kunnen afsteken.

Goed, dat ongeval is ook genoeg over gezegd. Maakt de strijd alleen maar mooier. Dat is meer mijn punt, geniet van de strijd in plaats van dat gejank richting Lewis.
Juist het verschil is dat Max gewoon geen halve ruimte overlaat maar duidelijk direct de bocht opeist.
Hierdoor heeft hij niets door te zetten. Kijk nog maar eens terug. Zeker niet identieke situatie.


Ik jank niet richting Lewis. Ja Silverstone was een gevaarlijke fout maar thats it.

k33z
Berichten: 2700
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door k33z » 15 sep 2021, 15:11

Knot schreef: 15 sep 2021, 15:07 Als Max had afgestoken en meteen op de bumper was gaan zitten en daarna had ingehaald zou het zeer waarschijnlijk een 5 of 10sec straf geweest zijn vanwege verkrijgen voordeel door afsnijden... FIA he.
Ja, dit klinkt enorm logisch.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31236
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door JP » 15 sep 2021, 15:12

Lewis is echt wel een goede rijder die inderdaad wel op het juiste moment in de beste auto rijdt, wat hem minder sympathiek maakt is dat hij graag in de slachtofferrol kruipt.
Dan hebben we het nog niet over de racismekaart die hij na Silverstone weer eens trok, en het hele BLM circus wat sinds vorig jaar door hem en voor hem georganiseerd werd. Terwijl hij juist een blonde slaaf heeft die zijn kont (of kant) nadraagt. Stel je een rijder voor met een donkere personal-assistent…..de paddock zou te klein zijn.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door RS-Ron » 15 sep 2021, 15:16

Lewis heeft wel heel veel te danken aan de Merc. Maar dat heeft ie zelf afgedwongen door de keuze te maken daar naartoe te gaan. Schumacher had ook een team wat in zijn geheel voor hem werkte. Maar ik kan me wel mooie gevechten met Hakkinen herinneren. Dat was de laatste jaren met Merc, vind ik, wat minder. Waar Schumacher, die beslist geen lieverdje was, zijn mouwen oprolde heb ik dat altijd een beetje bij Lewis gemist. Vind hem een beetje te veel een crybaby. Wat ie in zijn eigen tijd doet boeit me niet zoveel, dat moet ie zelf weten. Ik vind Lewis een beetje sneaky, maar andere zullen dat als slim uitleggen. Ben bang dat de WK beslist gaat worden door het cancelen van races waar Max met de RBR een beter package zou moeten hebben, bijv. Mexico en Brazilië. Maar we gaan het zien.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11440
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Hielke » 15 sep 2021, 15:19

k33z schreef: 15 sep 2021, 15:11
Knot schreef: 15 sep 2021, 15:07 Als Max had afgestoken en meteen op de bumper was gaan zitten en daarna had ingehaald zou het zeer waarschijnlijk een 5 of 10sec straf geweest zijn vanwege verkrijgen voordeel door afsnijden... FIA he.
Ja, dit klinkt enorm logisch.
Als Max de slimheid van Lewis had gehad, had ie z'n rust bewaard, had ie met z'n warmere banden een betere exit van de eerste chicane gehad, en had z'n auto er op weg naar en bij aanremmen tweede chicane gewoon voorbij gezet. Maar die slimheid heeft ie niet, ergens denkt ie nog steeds dat Lewis z'n bitch is.

Door dat gebrek aan slimheid zal ie door z'n tirade jegens de cheatende Ferrari's van 2019 ook never nooit niet een kans bij de Italianen krijgen. Ook Mercedes heeft liever een meer representatieve rijder die op de juiste momenten de goede dingen zegt.

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Robin » 15 sep 2021, 15:58

Ten tijde van Nico Rosberg was ik pro Lewis. 100%. Nu zie ik een goede rijder in 't topauto die vergeten is hoe je de strijd tegen een nog betere rijder in óók een topauto moet aangaan. True colours heet dat toch?

k33z
Berichten: 2700
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door k33z » 15 sep 2021, 16:09

Iemand de Schumacher docu al gezien? Staat sinds vandaag op Netflix. Van de week eens zien of ik kan kijken.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26714
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Martijn_bmw » 15 sep 2021, 16:47

JP schreef: 15 sep 2021, 15:12 Lewis is echt wel een goede rijder die inderdaad wel op het juiste moment in de beste auto rijdt, wat hem minder sympathiek maakt is dat hij graag in de slachtofferrol kruipt.
Dan hebben we het nog niet over de racismekaart die hij na Silverstone weer eens trok, en het hele BLM circus wat sinds vorig jaar door hem en voor hem georganiseerd werd. Terwijl hij juist een blonde slaaf heeft die zijn kont (of kant) nadraagt. Stel je een rijder voor met een donkere personal-assistent…..de paddock zou te klein zijn.
100% eens, zeker een goede rijder maar dat gezeik altijd van hem over de radio, in de media, BLM, racisme kaart dat maakt het een naar mannetje

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door alt » 15 sep 2021, 16:54

Die nieuwe elektromotor van Ferrari gaat van 400 V naar 800 V, dat de elektramotor 15 pk extra geeft.

Toen Nico de monteurs van Lewis kreeg, werd hijwereldkampioen.

Gijzert
Berichten: 4999
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Gijzert » 15 sep 2021, 17:20

k33z schreef: 15 sep 2021, 16:09 Iemand de Schumacher docu al gezien? Staat sinds vandaag op Netflix. Van de week eens zien of ik kan kijken.
Yep.

Weinig nieuws als je de F1 al een tijd volgt.
Wel oke.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door daNpy » 15 sep 2021, 17:41

Hielke schreef: 15 sep 2021, 15:19 ergens denkt ie nog steeds dat Lewis z'n bitch is.
Ik heb Max nog nooit iets dergelijks horen uiten, of een variant erop, naar eender van de rijders.
Max gaat voor een half gat en dat doet ie bij iedereen. Niet altijd slim, maar het is niet zo dat hij het alleen bij Lewis doet.
Er is maar 1 coureur die volledig in dienst van een ander rijder en dat is Bottas. Die wordt dus regelmatig de "bitch" genoemd van, juist.

Mercedes vind het maar wát naar dat ondanks 4 DNFs, Max nog steeds bovenaan beide Mercedessen staat dit seizoen. En dat doet alleen, zonder 2e rijder.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Luco » 15 sep 2021, 18:15

Hielke schreef: 15 sep 2021, 15:19
k33z schreef: 15 sep 2021, 15:11
Knot schreef: 15 sep 2021, 15:07 Als Max had afgestoken en meteen op de bumper was gaan zitten en daarna had ingehaald zou het zeer waarschijnlijk een 5 of 10sec straf geweest zijn vanwege verkrijgen voordeel door afsnijden... FIA he.
Ja, dit klinkt enorm logisch.
Als Max de slimheid van Lewis had gehad, had ie z'n rust bewaard, had ie met z'n warmere banden een betere exit van de eerste chicane gehad, en had z'n auto er op weg naar en bij aanremmen tweede chicane gewoon voorbij gezet. Maar die slimheid heeft ie niet, ergens denkt ie nog steeds dat Lewis z'n bitch is.

Door dat gebrek aan slimheid zal ie door z'n tirade jegens de cheatende Ferrari's van 2019 ook never nooit niet een kans bij de Italianen krijgen. Ook Mercedes heeft liever een meer representatieve rijder die op de juiste momenten de goede dingen zegt.
Volledig mee eens, Max heeft best veel geleerd, maar soms is die te gretig, soms moet je ook je verlies nemen als je slim bent.
Hoe eng ik Lulu ook vind, op dat vlak is die slimmer dan Max.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door RS-Ron » 15 sep 2021, 18:31

Dat is wel een beetje de huidige wereld waarin we leven, ben je iets meer uitgesproken en direct wordt dat tegen je gebruikt, er is altijd wel een zieligert te vinden die je kwetst. Max moet voor iedere punt vechten, alleen tegen twee auto's van Mercedes. Dat deed ie zo goed dat hij meer dan 30 punten voorsprong had. Eerst tikt Lulu hem er bewust af in Silverstone = min 18 punten als ie tweede was geworden. Dan tikt de bitch van Lulu hem et via Norris in Hongarije af = 1 punt ipv 18. Lulu heeft zelf het precedent geschapen, met goedkeuring FIA om iemand met alle middelen die je maar kan verzinnen als tegenstander te elimineren. Gevolg is een fopstrafje. Dat noemen we dan slim. Ok daar moet Max nog in groeien. Maar hij geeft het eerste signaal af dat hij slim genoeg is om dat te begrijpen. Nu de uitvoering wat fine-tunen. En in Sochi Gasly en of Perez Lulu elimineren door een remfoutje. Dat level om WK te worden heeft Lulu/Merc. zelf geïntroduceerd in het titelgsvecht. Na Sochi lekker met 25/30 punten naar de volgende race. Zou een slimme zet zijn.

Gr Ron

Gijzert
Berichten: 4999
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Gijzert » 15 sep 2021, 19:09

RS-Ron schreef: 15 sep 2021, 18:31 Dat is wel een beetje de huidige wereld waarin we leven, ben je iets meer uitgesproken en direct wordt dat tegen je gebruikt, er is altijd wel een zieligert te vinden die je kwetst. Max moet voor iedere punt vechten, alleen tegen twee auto's van Mercedes. Dat deed ie zo goed dat hij meer dan 30 punten voorsprong had. Eerst tikt Lulu hem er bewust af in Silverstone = min 18 punten als ie tweede was geworden. Dan tikt de bitch van Lulu hem et via Norris in Hongarije af = 1 punt ipv 18. Lulu heeft zelf het precedent geschapen, met goedkeuring FIA om iemand met alle middelen die je maar kan verzinnen als tegenstander te elimineren. Gevolg is een fopstrafje. Dat noemen we dan slim. Ok daar moet Max nog in groeien. Maar hij geeft het eerste signaal af dat hij slim genoeg is om dat te begrijpen. Nu de uitvoering wat fine-tunen. En in Sochi Gasly en of Perez Lulu elimineren door een remfoutje. Dat level om WK te worden heeft Lulu/Merc. zelf geïntroduceerd in het titelgsvecht. Na Sochi lekker met 25/30 punten naar de volgende race. Zou een slimme zet zijn.

Gr Ron
Ik teken ervoor. Helaas moet het wel een hele fout zijn van Perez van plek 9 om Lulu te raken.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door daNpy » 15 sep 2021, 19:56

Dan doet ie het toch als ie gelapt wordt.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door RS-Ron » 15 sep 2021, 20:00

Gijzert schreef: 15 sep 2021, 19:09
RS-Ron schreef: 15 sep 2021, 18:31 Dat is wel een beetje de huidige wereld waarin we leven, ben je iets meer uitgesproken en direct wordt dat tegen je gebruikt, er is altijd wel een zieligert te vinden die je kwetst. Max moet voor iedere punt vechten, alleen tegen twee auto's van Mercedes. Dat deed ie zo goed dat hij meer dan 30 punten voorsprong had. Eerst tikt Lulu hem er bewust af in Silverstone = min 18 punten als ie tweede was geworden. Dan tikt de bitch van Lulu hem et via Norris in Hongarije af = 1 punt ipv 18. Lulu heeft zelf het precedent geschapen, met goedkeuring FIA om iemand met alle middelen die je maar kan verzinnen als tegenstander te elimineren. Gevolg is een fopstrafje. Dat noemen we dan slim. Ok daar moet Max nog in groeien. Maar hij geeft het eerste signaal af dat hij slim genoeg is om dat te begrijpen. Nu de uitvoering wat fine-tunen. En in Sochi Gasly en of Perez Lulu elimineren door een remfoutje. Dat level om WK te worden heeft Lulu/Merc. zelf geïntroduceerd in het titelgsvecht. Na Sochi lekker met 25/30 punten naar de volgende race. Zou een slimme zet zijn.

Gr Ron
Ik teken ervoor. Helaas moet het wel een hele fout zijn van Perez van plek 9 om Lulu te raken.
Daarom heb ik Gasly er ook bijgezet :wink:

Gr Ron


Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12548
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Downforce Hans » 15 sep 2021, 20:13

Daar heeft Will wel een punt denk ik.....

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31236
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door JP » 15 sep 2021, 20:18


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 gasten