Voorlopig heeft die juwelier Max op een legale wijze weer terug ingehaald, dat is andersom nog niet gelukt
*Rent heel hard weg nu
Geen idee of Bottas een snelle lap had toen Max naar binnen ging dan de ronden ervoor.daNpy schreef: ↑03 mei 2021, 12:02Daarom zeg ik ook dat het op de baan zijn uitwerking had.Hielke schreef: ↑03 mei 2021, 11:53Ben ik niet me je eens. Bottas ging na z'n pitstop met 2 seconden voorsprong op Max de eerste bocht in. Maar typisch voor Bottas is dat ie dan moeite heeft om weer op tempo te komen. Dat ie dan ook nog wijverig op Max (op wie niet eigenlijk) verdedigt kost 'm vervolgens de derde plaats. Never en te nooit niet dat dit Lewis of Max was overkomen.
Max had ook geen snelle outlap want zijn pitstop was een seconde sneller dan die van Bottas en hij kwam er alsnog 2 sec achter.
Lewis een 10 omdat ie zat te slapen bij de herstartRapportcijfers:
Lewis: 10
Max: 7
Perez: 6
Bottas: 4
En dan zeggen dat de max fans een oranje bril op hebbenHielke schreef: ↑03 mei 2021, 11:53Ben ik niet me je eens. Bottas ging na z'n pitstop met 2 seconden voorsprong op Max de eerste bocht in. Maar typisch voor Bottas is dat ie dan moeite heeft om weer op tempo te komen. Dat ie dan ook nog wijverig op Max (op wie niet eigenlijk) verdedigt kost 'm vervolgens de derde plaats. Never en te nooit niet dat dit Lewis of Max was overkomen.
Rapportcijfers:
Lewis: 10
Max: 7
Perez: 6
Bottas: 4
Ik denk dat Max gewoon gekeken heeft naar de startlijn en het een beetje uit heeft gerekend zodat ie met een hogere snelheid nog net achter Ham zat op de lijn. Niet door dicht achter Ham te blijven, maar iets afstand te houden zodat ie eerder op het gas kon gaan.Hielke schreef: ↑03 mei 2021, 13:07 Nu begint bijna iedereen te roepen dat Lewis een slechte herstart had. Treurig, ik ga het uitleggen.
Wat is Max z'n favoriete manier van herstarten? Correct, weaven tot op het rechte stuk van start/finish en dan gaan. Waarom? Omdat meestal Hamilton en Bottas (ook in die volgorde) achter 'm zitten en zij niet in staat zijn het weaven (banden op temperatuur houden) net zo lang door te zetten als de nr. 1. Waarom niet? Omdat als ze het wel zouden doen, de voorligger, op het moment dat de volgers stuuruitslag hebben, met voordeel op het gas kan gaan omdat de mensen achter hem 1. eerst de auto nog recht moeten zetten, en 2. de stuuruitslag eruit moeten halen voordat ze vol op het gas kunnen gaan. Je ziet daarom de nrs. 2 en 3 (en meestal ook nog verder daarachter) niet meer weaven. Zij hebben daardoor een nadeel opgelopen bij het opwarmen van de banden. De nummer 3 in het veld heeft tov de nummer 2 een voordeel. Hij kan 1. en heel dicht achter de nummer 2 blijven rijden, en 2. toch vol zicht op de nummer 1 houden. Op het moment van herstart gaat ie dus gelijktijdig met de nummer 2 van start waardoor ie direct voordeel heeft van de slipstream.
En exact zo voltrok zich de herstart. De nummer 2 wordt in zo'n geval altijd genaaid. Dat Max het tov Hamilton en Bottas doet is slim, dat Bottas het als bitch van Hamilton jegens diezelfde nr. 1 van het team doet vond ik stupide. Het kostte Hamilton kortstondig z'n tweede plaats.
"Ik focuste me natuurlijk op Valtteri (Bottas, de leider in de race, red.) en ik keek letterlijk een fractie van een seconde in mijn spiegels om te kijken waar Max zat en echt precies op dat moment ging Valtteri op z'n gas en verloor ik 'm", zegt Hamilton tegen diverse media.
Hamilton zat naar eigen zeggen in de slipstream van Bottas en probeerde daar uit te komen om zo te verdedigen, maar gaf op die manier de slipstream over aan Verstappen waarna hij hem kon inhalen. Niet zo slim, aldus de zevenvoudig wereldkampioen. "Ik zei echt 'jij idioot' tegen mezelf op dat moment", lacht Hamilton.
Blijven rennen, nee blijven rennen, nee nog verder, nog verder….stukje nog…..(afgrond…)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 132 gasten