F1 seizoen 2018
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: F1 seizoen 2018
Die hypersoft zullen inderdaad geweldig zijn maar wat is de levensverwachting ? 10rondjes ??
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
- Joop
- Berichten: 8893
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: F1 seizoen 2018
Alfa Romeo ook weer 'terug' in de Formule 1...
...de livery is bekend voor 2018. Nu nog de Martini kleuren erop:
...de livery is bekend voor 2018. Nu nog de Martini kleuren erop:
- WJ
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: F1 seizoen 2018
VERDORIE WAT LEKKER
Oh wacht, het is geen capslock day.
Oh wacht, het is geen capslock day.
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: F1 seizoen 2018
Nice, mooi, schön, sauber !!!!
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: F1 seizoen 2018
Mooie auto.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: F1 seizoen 2018
Anwb abo zit erbij?
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: F1 seizoen 2018
Mooi filmpje over de Hamiltons. Erg knap wat ze beide hebben bereikt.
- WJ
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: F1 seizoen 2018
Kortom:WJ schreef: ↑07 dec 2017, 14:16 https://www.formula1.com/en/latest/head ... irmed.html
2018 calendar
- 21 races ipv 20
- Duitsland en Frankrijk weer terug op de kaart, geen Maleisie
- 3 weekenden racen achter elkaar eind juni/begin juli
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: F1 seizoen 2018
Sorry, niet helemaal objectief, maar de BBC plaatst wat over Max.
http://www.bbc.com/sport/formula1/42256276
Gr Ron
http://www.bbc.com/sport/formula1/42256276
Gr Ron
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: F1 seizoen 2018
Zo, net de eerste GP geboekt. Komend jaar in ieder geval naar de GP van Oostenrijk (1 juli 2018) samen met m'n broer, vader en zwager. Nog niet eerder hier geweest dus ben benieuwd.
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10422
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: F1 seizoen 2018
Gaaf, kennis van me gaat elk jaar naar Oostenrijk F1, schijnt erg leuk te zijn.
- Opa
- Berichten: 6229
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: F1 seizoen 2018
Kubica waarschijnlijk toch niet meer in de F1: https://racingnews365.nl/robert-kubica- ... r-williams
- Downforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: F1 seizoen 2018
Nou, dat zag ik wel aankomen..........
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10422
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: F1 seizoen 2018
Ja was een leuk verhaal maar geloof niet dat iemand er echt in geloofde. Heel triest dat carriere zo vroeg gesloopt wordt door een ongeluk maar dat hoort bij deze sport.
-
OnlineBram
- Berichten: 15877
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: F1 seizoen 2018
Sneu voor die gast, maar zo werkt het nou eenmaal in de sport.
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: F1 seizoen 2018
Je zou denken dat de talenten in de rij staan voor een F1 zitje. Lijkt me niet dat ze op die 33 jarige Kubica staan te wachten, of hij stond misschien nog bij Williams op de loonlijst? Misschien kan die de vrachtwagen gaan besturen.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6148
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: F1 seizoen 2018
Afgelopen week startte ik Netflix op om de documentaire over Williams te bekijken. Een prachtige inkijk in de ontstaansgeschiedenis van het roemruchte Williams F1 team. Ooit opgestart door Frank Williams, een die-hard racer die letterlijk alles aan de kant zetten voor zijn raceteam, gezin incluis. Een racer-pur-sang die na dat vreselijke ongeluk in zuid-Frankrijk de rest van zijn leven aan de rolstoel was gekluisterd. Maar ondanks dat ging hij gewoon door, het heilige racevuur was niet gedoofd. Altijd te weinig geld maar ook altijd doorgaan, nooit opgeven. Williams, een team waar legendes als Mansell, Prost, Piquet en Senna reden. Teams waar rijders als Damon Hill en Jacques Villeneuve in de jaren 90 van de vorige eeuw hun WK titel grepen. Naast McLaren en Ferrari het meest legendarische team in de sport.
En die roemruchte formatie gaat 2018 in met twee rookies. Twee paydrivers die gezamelijk zo'n 50 miljoen dollar op tafel leggen voor hun stoelje. Lance Stroll en Sergey Sirotkin. In een team waar ooit de net genoemde legenden reden. Een team wat de weg omhoog zou inzetten. Een team waar een Formule 1 grootheid als Paddy Lowe, afkomstig van Mercedes, zich heeft ingekocht om te zijner tijd weer mee te kunnen doen om de prijzen. En dat team kiest nu keihard voor de dollars. Natuurlijk is de Formule 1 een jungle waar er keiharde dollars nodig zijn om het hoofd boven water te houden. Het is geen sport meer waar privateers kunnen winnen. Zelfs grote concerns als Toyota, BMW en Honda zijn gestruikeld in hun wens voor succes. Maar toch, deze keuze voor 2 zeer middelmatige betaalcoureurs gaat ze opbreken bij Williams. Want het kan ook anders. Het beste voorbeeld is Force India. Het team van de obscure Vijay Mallya. Gezocht door de Indiase justitie. Wazige financiëring. Een andere aandeelhouder met de naam Roy Sahara die al in de gevangenis zit. Juist ja, ook vanwege financiële malversaties. Een team met de kleinste begroting van het gehele veld. Maar ook een team wat andere keuzes heeft gemaakt. Keuzes voor de beste coureurs die er beschikbaar waren. Geen paydrivers. Maar een zeer degelijke betrouwbare Mexicaan die heel veel punten pakt (Perez) en een jong en absoluut toptalent (Ocon). Rijders die elkaar en het team beter maken en daarmee heel veel punten pakken. Keuzes los van euro's en dollars. En keuzes die het team met de nogmaals kleinste begroting in het afgelopen seizoen wederom een waanzinnige vierde plek in het WK hebben gebracht. Een plek die óók heel veel geld oplevert. Een veel dapperder keuze ook dan die van Williams. Je begroting zien in te vullen door het presteren op de baan in plaats van het kiezen van de coureurs met de dikste cheque, waarvan je bij de Rus nog maar moet afwachten of die beloofde 15 miljoen inderdaad wordt overgemaakt. Dat ging bij Sauber ook al eens mis... en zo lekker gaat het momenteel niet bij die SMP Bank die achter Sirotkin staat.
En de keuze voor zulke matige rijders heeft meer gevolgen. Wat voor zin heeft het om miljoenen in de R&D van je auto te steken als je rijders hebt die niet eens het maximum uit die auto weten te halen. Lance Stroll was domweg abominabel in kwalificaties vorig jaar, gemiddeld zo'n seconde langzamer dan Felipe Massa die ook niet bepaald een wereldtopper was. En de getoonde progressie gedurende het raceseizoen vorig jaar was ook zeer twijfelachtig, op een lucky podium in Baku na. En dan Sirotkin. Natuurlijk kan hij wel iets, anders wordt je geen derde in de GP2 maar het is tegelijkertijd geen Ocon qua talent en zijn wilde do-or-die acties in GP2 zijn we ook niet vergeten. Daar komt bij dat het zeker een half seizoen kost voordat hij gewend is aan Formule 1 en de Pirelli banden en je kunt op voorhand al spreken van een verloren seizoen voor Williams. Waar ze in het afgelopen seizoen nog vijfde werden voorzie ik nu een strijd in de achterhoede met Haas, Toro Rosso en Sauber. En dan is er nog de kwestie van goed personeel. Als je je team wilt opbouwen, dan heb je top-engineers nodig. Maar welke topper wil werken voor een team met zulke rijders? Het is algemeen bekend dat goede engineers ook willen werken met topcoureurs. Je wilt werken met mannen als Hamilton, Vettel, Verstappen, Ricciardo, Ocon.... en niet voor nobodies als Stroll en Sirotkin. Ik was bepaald geen Felipe Massa fan maar uiteindelijk hadden ze het beste Massa kunnen behouden. Van alle beschikbare kandidaten was dat de meest betrouwbare keuze geweest. Een zekerheidje qua punten en nog belangrijker: een referentiepunt in je team. Een punt waarmee je de prestaties van je auto kunt meten en de prestaties van Stroll op kunt beoordelen. Nu met Sirotkin is dat referentiepunt verdwenen.
Nee, het is gewoon een treurig schouwspel, vooral als je die uitstekende Netflix docu hebt gezien. Zo'n groot team, zo'n icoon als Frank Williams. En dan zo'n teloorgang als team. Zulke keuzes. Heel jammer. Ik hoop op het beste voor ze maar ik vrees voor het ergste...
En die roemruchte formatie gaat 2018 in met twee rookies. Twee paydrivers die gezamelijk zo'n 50 miljoen dollar op tafel leggen voor hun stoelje. Lance Stroll en Sergey Sirotkin. In een team waar ooit de net genoemde legenden reden. Een team wat de weg omhoog zou inzetten. Een team waar een Formule 1 grootheid als Paddy Lowe, afkomstig van Mercedes, zich heeft ingekocht om te zijner tijd weer mee te kunnen doen om de prijzen. En dat team kiest nu keihard voor de dollars. Natuurlijk is de Formule 1 een jungle waar er keiharde dollars nodig zijn om het hoofd boven water te houden. Het is geen sport meer waar privateers kunnen winnen. Zelfs grote concerns als Toyota, BMW en Honda zijn gestruikeld in hun wens voor succes. Maar toch, deze keuze voor 2 zeer middelmatige betaalcoureurs gaat ze opbreken bij Williams. Want het kan ook anders. Het beste voorbeeld is Force India. Het team van de obscure Vijay Mallya. Gezocht door de Indiase justitie. Wazige financiëring. Een andere aandeelhouder met de naam Roy Sahara die al in de gevangenis zit. Juist ja, ook vanwege financiële malversaties. Een team met de kleinste begroting van het gehele veld. Maar ook een team wat andere keuzes heeft gemaakt. Keuzes voor de beste coureurs die er beschikbaar waren. Geen paydrivers. Maar een zeer degelijke betrouwbare Mexicaan die heel veel punten pakt (Perez) en een jong en absoluut toptalent (Ocon). Rijders die elkaar en het team beter maken en daarmee heel veel punten pakken. Keuzes los van euro's en dollars. En keuzes die het team met de nogmaals kleinste begroting in het afgelopen seizoen wederom een waanzinnige vierde plek in het WK hebben gebracht. Een plek die óók heel veel geld oplevert. Een veel dapperder keuze ook dan die van Williams. Je begroting zien in te vullen door het presteren op de baan in plaats van het kiezen van de coureurs met de dikste cheque, waarvan je bij de Rus nog maar moet afwachten of die beloofde 15 miljoen inderdaad wordt overgemaakt. Dat ging bij Sauber ook al eens mis... en zo lekker gaat het momenteel niet bij die SMP Bank die achter Sirotkin staat.
En de keuze voor zulke matige rijders heeft meer gevolgen. Wat voor zin heeft het om miljoenen in de R&D van je auto te steken als je rijders hebt die niet eens het maximum uit die auto weten te halen. Lance Stroll was domweg abominabel in kwalificaties vorig jaar, gemiddeld zo'n seconde langzamer dan Felipe Massa die ook niet bepaald een wereldtopper was. En de getoonde progressie gedurende het raceseizoen vorig jaar was ook zeer twijfelachtig, op een lucky podium in Baku na. En dan Sirotkin. Natuurlijk kan hij wel iets, anders wordt je geen derde in de GP2 maar het is tegelijkertijd geen Ocon qua talent en zijn wilde do-or-die acties in GP2 zijn we ook niet vergeten. Daar komt bij dat het zeker een half seizoen kost voordat hij gewend is aan Formule 1 en de Pirelli banden en je kunt op voorhand al spreken van een verloren seizoen voor Williams. Waar ze in het afgelopen seizoen nog vijfde werden voorzie ik nu een strijd in de achterhoede met Haas, Toro Rosso en Sauber. En dan is er nog de kwestie van goed personeel. Als je je team wilt opbouwen, dan heb je top-engineers nodig. Maar welke topper wil werken voor een team met zulke rijders? Het is algemeen bekend dat goede engineers ook willen werken met topcoureurs. Je wilt werken met mannen als Hamilton, Vettel, Verstappen, Ricciardo, Ocon.... en niet voor nobodies als Stroll en Sirotkin. Ik was bepaald geen Felipe Massa fan maar uiteindelijk hadden ze het beste Massa kunnen behouden. Van alle beschikbare kandidaten was dat de meest betrouwbare keuze geweest. Een zekerheidje qua punten en nog belangrijker: een referentiepunt in je team. Een punt waarmee je de prestaties van je auto kunt meten en de prestaties van Stroll op kunt beoordelen. Nu met Sirotkin is dat referentiepunt verdwenen.
Nee, het is gewoon een treurig schouwspel, vooral als je die uitstekende Netflix docu hebt gezien. Zo'n groot team, zo'n icoon als Frank Williams. En dan zo'n teloorgang als team. Zulke keuzes. Heel jammer. Ik hoop op het beste voor ze maar ik vrees voor het ergste...
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 17 jan 2018, 12:34, 2 keer totaal gewijzigd.
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: F1 seizoen 2018
Tja Wouter, het begint met een businessplan en een begroting.... heritage of niet.
Maar ik zal Netflix ook eens aanslingeren...
Maar ik zal Netflix ook eens aanslingeren...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 350 gasten