Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie

Formule 1: Heeft Lauda een punt?

Peiling eindigde op 18 dec 2016, 11:49

Lauda heeft gelijk
8
20%
Lauda moet niet zeuren
32
80%
 
Totaal aantal stemmen: 40

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door Spijkerhard » 31 okt 2016, 11:49

Lauda uitte kritiek op Max in bocht 1 van de GP van Mexico. Hij kwam in contact met Rosberg, klassements leider en titelkandidaat.
Natuurlijk houden we van de acties van Max, zijn onverschrokkenheid, en zijn "gebrek aan respect" voor de gevestigde orde. Dat komt verfrissend over, doet de sport goed, en is voor ons kijkers fantastisch, zeker als Nederlander.
Lauda is volgens mij fan van Max, geen duitser (alhoewel werkerd voor Mercedes), en geeft aan dat de actie van Max verregaande consequenties gehad zouden kunnen hebben voor het kampioenschap. Daar zou Max meer respect voor moeten tonen. Natuurlijk heeft hij nog zeker eigenbelang, hij kan voor Kimi en Seb eindigen, maar ik denk dat als ik me voorstel dat Max volgend jaar kampioen zou kunnen worden, en een willekeurige andere coureur zijn bolide tegen die van Max zou zetten (of er zelfs af zou beuken), de sociale media zouden ontploffen in NL...

Dus, poll: heeft Lauda een punt?

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door Reind » 31 okt 2016, 12:15

Max gaat gewoon voor het maximale en ik vind dat de juiste insteek. Elk puntje is geld waard en dus belangrijk, dan ga je toch niet minder aanvallend rijden omdat je respect moet tonen. Rosberg is feitelijk gewoon een makkelijke prooi aangezien hij veel te verliezen heeft. Als coureur moet je daar gewoon gebruik van maken. Ik vond zijn actie niet extreem agressief en daarbij zetten Rosberg de deur gewoon open. Dat Max daar induikt en laat remt is logisch, helemaal bij een coureur als Max. Ik weet zeker dat coureurs als Ricciardo/Alonso/Perez hetzelfde hadden gedaan. En logisch want je krijgt niks cadeau.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door smiley » 31 okt 2016, 12:17

Mercedes wist goed genoeg wat er ging komen in bocht 1, toen de strategie van RBR op SS stond.
Hamilton durfde er zelfs een stuk voor af te snijden om maar bij Max uit de buurt te blijven.
(Niet om de touche goed te praten, maar wel dat het met het mes tussen de tanden zou zijn)

Lauda mag vinden wat ie wil. Ik vindt het helemaal mooi wat er gebeurd.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door tomgtr » 31 okt 2016, 12:21

Nee ik vind wel dat Lauda een punt heeft. Ik mag graag de agresieve stijl van Max zien maar de race duurt heel wat rondjes, soms moet je even wijzer zijn, zeker met Mercedes op P1 en2 waar ze thuis horen en zoveel op het spel staat voor beide Mercedes rijders.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door Luco » 31 okt 2016, 12:24

Lauda praat graag, zal wel komen omdat die niet zo goed kan luisteren. :devil:

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door EvdP » 31 okt 2016, 12:25

Wat betreft respect, neen. Wat een onzin. Op zich heeft hij wel een punt, bepaalde acties hebben bepaalde gevolgen. Alleen is het allemaal heel makkelijk redeneren als je het in de herhaling ziet... Maar als je achter het stuur zit maak je een beslissing in fracties van seconden en kun je niet rustig even kijken wat de consequenties hadden kunnen zijn. Respect moet je verdienen en met al dat gejank van tegenwoordig gaat die vlieger niet meer op.

Als hetzelfde gezeik op Hulkenber / Sainz / Perez of wie dan ook was geweest had ik het ook onzin gevonden. Alleen nu is het Max en die is iets controversiëler dan menig ander F1 coureur qua rijstijl. Maar meneer Lauda heeft ook elke race weer een andere menig daarover. Het ene moment moet hij naar de psychiater, dan is hij fantastich en vervolgens moeten de jonkies meer respect hebben voor de ouderen. beetje "Wij van WC eend adviseren WC eend".

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door JP » 31 okt 2016, 12:32

Ach, was het Rosberg geweest die door het gras was gegaan, en Max had Hamilton aangetikt, dan had je "der Niki" niet gehoord.....
Hij is toch ook wel meer voor Rosberg, maar van de andere kant, ook wij kijken mogelijk met een rozere bril naar Max.

Lauda zie je ook minder bij RTL Duitsland en dat heeft imo ook weer te maken met zijn objectiviteit of eigenlijk, verlies daarvan sinds hij bij Mercedes op de payroll staat.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door ///Joost » 31 okt 2016, 12:48

Lauda heeft gelijk vwb het wat 'slimmer' moeten rijden van Max. De uitremactie waarbij hij tegen Rosberg botste was m.i. volkomen onnodig, maar blijkbaar ben ik een van de weinigen die dit op deze manier bekijkt. Max heeft genoeg race ervaring om in te zien dat hij die bocht nooit kon halen, maar hij probeerde het toch. Beetje hetzelfde als met gestrekt been inkomen met voetbal. Gelukkig voor hem kwam hij er mee weg. Overigens ben ik geen Lauda-fan, laat dat even voorop staan. :lol: En ja, ik vind ook dat hij te veel zeikt.

Dat het hier Rosberg betrof en dat hij het kampioenschap in gevaar heeft gebracht doet m.i. niet ter zake. Zulke uitremacties vind ik ook over de schreef gaan. Dit is ook niet goed te praten met 'that's racing'. De latere inhaalpoging vond ik een compleet ander verhaal. Dat is wel racen, dat is wel er voor gaan. Helaas liep het op niets uit.

Ik ben wel in het algemeen vol lof over Max en zijn aggressievere rijstijl. Het brengt de F1 veel meer kleur en het is mooi om te zien hoe de 'ouwe rotten' zich links en rechts druk maken over die whippersnapper. Af en toe vind ik dat ie over het randje gaat en dat maakt 'm niet geliefd. Ik hoop niet dat 'm dat gaat tegenhouden in z'n ontwikkeling. Brutalen hebben de halve wereld, prima, maar respect naar collega's is ook wat waard tot op zekere hoogte.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door Knot » 31 okt 2016, 12:56

Hij deed wel net of Rosberg er niet reed vond ik... maar opmerkelijker waarom moest het zo, hij had een goede start, zat ernaast en zakte spontaan 2 wagenlengtes terug, hoe dat zo??

Online
ErikS
Berichten: 18514
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door ErikS » 31 okt 2016, 12:56

Ik ken d'r een klein beetje inkomen.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door Spijkerhard » 31 okt 2016, 13:02

@ Joost: Je ziet zowel Hamilton als Max zich verremmen op die vuile lijn... Op Spa was het volgens mij een meer bewuste "ik zie een gaatje" actie, ik denk hier dat de actie minder bewust was, er was minder vertraging en dus een langere remweg dan verwacht... het was ook geen mooie 'ronde bocht' die hij maakte, nog vertragen tijdens het sturen.

Desondanks, als ie Rosberg meer schade had toegebracht, dan was de wereld te klein geweest. Terecht of onterecht? Nu kon het afgedaan worden als race incident.
Maar de vraag is meer of je als rijder (meer) rekening moet houden met de titelstrijd, waar je zelf niet aan mee doet...

@ Rody: Vermogen? Of positioneren?

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door Wouter81 » 31 okt 2016, 13:06

Gestemd voor 'Lauda heeft gelijk'. Want Lauda heeft net als Bernie altijd gelijk. :) Niet in dit geval maar toch heeft hij gelijk. Zijn gelijk.

Zowel Niki als Bernie zijn mannen die graag de knuppel in het hoenderhok gooien en er lomp ingaan, prachtig is dat. Zo stelde Bernie dit weekend voor om langs elke bocht een laag muurtje te plaatsen. Natuurlijk zijn dat niet opmerkingen die je heel serieus moet nemen maar dat is ook hun stijl een beetje. Ik vind dat wel vermakelijk. En achter elke uitspraak zit altijd een belang, zo ook hier.

Rationeel bekeken meet Niki natuurlijk met 2 maten. Of is hij de inhaalactie van Rosberg op Kimi in Maleisië vergeten? En waarom zou Max rekening moeten houden met het kampioenschap van Mercedes? Staat Max bij Mercedes op de loonlijst?

Nee, niet te serieus nemen dit soort uitspraken. Goeie kans dat het bij de volgende race weer 180 graden omgekeerd is wat Niki roept. Net zoals Bernie dat vaak doet. Het zijn kleurrijke figuren die ik altijd graag mag zien en horen. :)

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door Spijkerhard » 31 okt 2016, 13:18

Het kampioenschap is al gewonnen door Mercedes. Het gaat dus om de coureurs. Dat ze allebei bij Mercedes rijden is geen toeval, maar doet er niet toe. De vraag zou hetzelfde zijn als bijvoorbeeld Kimi tweede zou staan en er -bijna- afgetikt werd door Max (of een andere coureur).

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door Andre » 31 okt 2016, 14:12

We zijn aan het racen en niet aan het kantklossen.

Laat Lauda zich aub inschrijven in het bejaarden tehuis en laat hem met de lokale bingo bemoeien.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door WJ » 31 okt 2016, 15:27

Andre schreef:We zijn aan het racen en niet aan het kantklossen.

Laat Lauda zich aub inschrijven in het bejaarden tehuis en laat hem met de lokale bingo bemoeien.
Hoezo, verveel je je daar in je eentje? :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door tomgtr » 31 okt 2016, 16:37

:tooth: :tooth: :tooth: :tooth:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door Riceaux » 31 okt 2016, 18:34

:lol:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door Peric » 31 okt 2016, 19:39

Die actie van MAx zie je wel vaker. Hem er naast zetten en je plek afdwingen. Daar ging Rosberg deze keer niet in mee. Daarom raakten ze elkaar denk ik.
En Lauda moet niet zo zeiken.. :P

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door daNpy » 31 okt 2016, 21:06

Dat Lauda het niet vind kunnen wat Verstappen doet, is prima. Hij is voor Mercedes, Verstappen niet.

Maar hoor je hem ook zo janken over Vettel? Die Rosberg uit de race heeft getikt? Of anderen die fouten maken? Niet echt nee, want daar was Max niet bij. Hij wordt meer en meer een oude zeurpiet en het respect wat veel mensen voor hem (nog) hebben of hadden is flink aan het zakken.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door Spijkerhard » 31 okt 2016, 22:28

Oh? Is dat zo?

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door daNpy » 31 okt 2016, 22:49

Naar mijn mening wel, ik zie in ieder geval meer en meer minder respectvolle uitlatingen richting Nikki. En dat is eigenlijk niet nodig.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door WJ » 01 nov 2016, 00:11

Zoals ik in het andere topic al schreef, Volgensmij is het gewoon hypejournalistiek om te vragen wat Lauda van Max vond, denk niet dat die zelf de boel gaat opzoeken om weer een gedetailleerd verslag te doen over Max.
Als je hem naar acties van een van die andere rijders zou vragen zou die daar ook wel z'n zegje daar over doen, maar die doen er niet toe en zijn saai dus nobody cares. Max is hot, over Max willen ze juicy uitspraken.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door smiley » 01 nov 2016, 08:58

Dus dit hele topic is gebaseerd op riooljournalistiek :coffee:

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door daNpy » 01 nov 2016, 10:07

Had je wat anders verwacht?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door Macboy » 02 nov 2016, 09:58

Lauda moet natuurlijk niet zeiken. Dat is duidelijk. Maar Max moet zelf soms meer geduld bewaren. Zou hij dat gedaan hebben in Mexico, dan had hij P2 gereden denk ik. Iets te greedy soms. Maar dat is alleen maar een goede (vernieuwende) eigenschap in de F1.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Djessey, Google [Bot] en 109 gasten