Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.

Formule 1: Heeft Lauda een punt?

Peiling eindigde op 18 dec 2016, 11:49

Lauda heeft gelijk
8
20%
Lauda moet niet zeuren
32
80%
 
Totaal aantal stemmen: 40

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door RutgerK » 02 nov 2016, 11:00

Macboy schreef:Lauda moet natuurlijk niet zeiken. Dat is duidelijk. Maar Max moet zelf soms meer geduld bewaren. Zou hij dat gedaan hebben in Mexico, dan had hij P2 gereden denk ik. Iets te greedy soms. Maar dat is alleen maar een goede (vernieuwende) eigenschap in de F1.
Ik zou niet weten hoe Max op P2 terecht kon komen anders dan dat ene moment na het foutje van Rosberg direct te pakken. De Mercs waren duidelijk te snel om bij Bocht 1 in te halen. Andere mogelijkheden heb ik heel de race niet gezien zonder elkaar te raken.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door Spijkerhard » 02 nov 2016, 11:14

Edit. Discussie past beter in het andere topic.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31029
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door JP » 02 nov 2016, 11:18

Ach......Toto Wolff had ook wat te zeiken over Max in bocht 1;
als je drie races voor het einde van het seizoen knokt met de leider in de tussenstand, dan behoor je niet te wheel bangen
Dus je moet die 2 taxi's maar vooruit laten rijden en de rest mag zich alleen bemoeien met p3 ?

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door Luco » 02 nov 2016, 11:35

Laat die Toto Wolff zich maar eens druk maken over zijn eigen rijders die elkaar eraf rossen :-)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door Hielke » 02 nov 2016, 11:54

Lauda heeft in dit geval gelijk.

Maar ik snap de aard van Verstappen ook wel. Overal proberen in te halen waar het kan geeft smaak aan de races. Goodwill bij de andere rijders kweekt ie er niet mee. Dat zag je heel goed toen Vettel zijn plaats innam. De onderlinge vriendelijkheden vielen Vettel wel, en Verstappen niet ten deel.

Ik ben bang dat op termijn, wanneer Verstappen om de titel kan strijden, hij het in onderlinge gevechten zonder die goodwill niet gegund zal krijgen. Een viervoudig wereldkampioen een cry baby noemen was ronduit dom. Als het die andere rijders nergens meer om gaat laten ze 'm bij aanremmen, zoals Verstappen nu doet, ook gewoon staan. Dan lig je ernaast, en kun je een eventueel wereldkampioenschap op de buik schrijven.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door RutgerK » 02 nov 2016, 13:00

Hielke, Verstappen ziet dat Hamilton zich verremd in de racelijn waar Rosberg ook op rijdt. Dan kan je toch zeggen dat hij er niet voor moet gaan aan de binnenkant? Met het WK in het achterhoofd zal Rosberg echt wel eerder van het gas gaan om zijn vleugel niet kapot te rijden achterop Hamilton (als deze op de baan was gebleven).
Het blijft wel F1 en ik vind het onzin om te accepteren dat het de laatste races een onderonsje moet worden tussen Hamilton en Rosberg. Hamilton zal je er nu niet over horen die weet wel beter dat het in zijn voordeel is dat Verstappen en Ricciardo er vol voor rijden en voor Rosberg willen finishen.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door allen » 02 nov 2016, 13:08

Hielke schreef:blabla + en kun je een eventueel wereldkampioenschap op de buik schrijven.
Ik dacht dat autosport om het racen ging in plaats van kampioenschappen cadeau krijgen? :bag:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door Tristan » 02 nov 2016, 13:09

Hielke schreef:Lauda heeft in dit geval gelijk.

Maar ik snap de aard van Verstappen ook wel. Overal proberen in te halen waar het kan geeft smaak aan de races. Goodwill bij de andere rijders kweekt ie er niet mee.
Goodwill tonen bij andere rijders, is dat nieuw? Volgens mij is het een egoïstische sport, iedereen gaat voor eigen succes.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door Hielke » 02 nov 2016, 13:23

Ja, ik was er al bang voor geen goodwill te kweken met mijn reactie :D

https://www.youtube.com/watch?v=g27599QD3NU" onclick="window.open(this.href);return false;

De harde feiten. Verstappen heeft gewoon teveel snelheid voor T1. Hij toucheert Rosberg en dwingt 'm van de baan. Voor hetzelfde vliegen de wielen in het rond.

Ik snap 'm wel, ik vind die aanvalsdrift juist prachtig, maar het is wel OPNIEUW Verstappen die in zo'n situatie belandt. Coureurs zijn als Olifanten; ze vergeten niks. Vettel, Raikonen, Rosberg, allemaal mannen die vooraan blijven rijden.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door Luco » 02 nov 2016, 13:28

Haal Vettel en Raikonen maar weg :-)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door Hielke » 02 nov 2016, 13:31

Luco schreef:Haal Vettel en Raikonen maar weg :-)
Vertel. Stoppen ze ermee? Stopt Ferrari ermee?

Nee, die zitten ook in 2017 de Red Bulls minimaal op de hielen.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door ///Joost » 02 nov 2016, 13:43

Ik vind het ook uitermate frappant dat er zo velen (niet alleen op DF) met een roze Max-bril zitten te kijken. Geen enkele journalist die zich openlijk durft uit te spreken dat Max soms wel over het randje gaat, want dan zijn ze bang alleen te komen staan. Max is een geweldig coureur, met een ongekend talent, maar geen enkele journalist of racer met enige invloed durft zijn foutjes te benoemen.
Omdat het nu zo tof is om te kijken, en de F1 weer aantrekkelijk is geworden, is elke vorm van kritiek op Max not done helaas. Overigens vind ik het prima dat hij zo doorgaat, want ook ik heb na 10+ jaar afwezigheid weer eens een race in z'n geheel gekeken. :mrgreen:

Wout309t
Berichten: 1142
Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door Wout309t » 02 nov 2016, 13:56

///Joost schreef:Ik vind het ook uitermate frappant dat er zo velen (niet alleen op DF) met een roze Max-bril zitten te kijken. Geen enkele journalist die zich openlijk durft uit te spreken dat Max soms wel over het randje gaat, want dan zijn ze bang alleen te komen staan. Max is een geweldig coureur, met een ongekend talent, maar geen enkele journalist of racer met enige invloed durft zijn foutjes te benoemen.
Omdat het nu zo tof is om te kijken, en de F1 weer aantrekkelijk is geworden, is elke vorm van kritiek op Max not done helaas. Overigens vind ik het prima dat hij zo doorgaat, want ook ik heb na 10+ jaar afwezigheid weer eens een race in z'n geheel gekeken. :mrgreen:
Helemaal mee eens. Ik erger me ook kapot aan die roze brildragers. En dan valt het hier nog mee.
Het lijkt steeds meer op die stompzinnige voetbalsupporters: alles wat andere coureurs doen is belachelijk en alles wat Max doet is goed. Max maakt nog veel foutjes waarmee hij zichzelf en anderen dupeert. Dat is ook niet erg, zeker gezien zijn leeftijd, maar doe niet net of het altijd aan een ander ligt.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door RutgerK » 02 nov 2016, 14:23

Dat er wat van een roze bril aanwezig is zal ik niet ontkennen. Toch vind ik dat de actie van Hamilton grote gevolgen had voor uiteindelijk de touch tussen Rosberg en Verstappen.
Verstappen zat ernaast aan de binnenkant (heeft hij dan minder recht op de racelijn?). Rosberg kon er naast blijven omdat Hamilton T2 afsneed. Op foto 3 had Rosberg ook van het gas gekund en terug kunnen sturen maar koos bewust om T2 af te snijden.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door allen » 02 nov 2016, 14:24

Persoonlijk wil ik gewoon een mooie race zien. Tanden in het stuur en gas geven. Voorkeur voor een rijder heb ik niet. Kan wel slecht tegen jankerds.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door ///Joost » 02 nov 2016, 14:42

RutgerK schreef: Verstappen zat ernaast aan de binnenkant (heeft hij dan minder recht op de racelijn?). Rosberg kon er naast blijven omdat Hamilton T2 afsneed. Op foto 3 had Rosberg ook van het gas gekund en terug kunnen sturen maar koos bewust om T2 af te snijden.
Voor het gemak wordt even de snelheid vergeten. Zo van bovenaf is op basis van positie en locatie op de baan wellicht te discussieren over wie er 'voorrang' had. Ga je echter het snelheidselement toevoegen dan kun je niet anders concluderen dat Verstappen wist dat ie die bocht nooit ging halen vanaf de rechterkant komende. Links kun je uitwijken naar het gras, maar je weet dat je vanaf rechts komende een auto tegen gaat komen. Dat is m.i. verwijtbaar onbesuisd gedrag en onnodig. Gelukkig dat wij het allemaal zo goed weten vanachter onze computer. :tong:

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door ErikS » 02 nov 2016, 15:00

Oplossing;

Een muur / bandenstapel daar aan de buitenkant bocht.
Een beetje suicidaal idee, maar wel de oplossing.

Hamilton, die pakt pas voordeel...... Wat een meters pakt die op de rest. Was ook niet gebeurd met een bandenstapel.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door RutgerK » 02 nov 2016, 15:11

Enige discussie lijkt mij toch op z'n plaats. Alonso reed tijdens de US GP tegen Massa aan omdat hij teveel snelheid had en won daarmee een positie. Dat bleef onbestraft.
Verstappen reed op de zachtste compound en had extra voorvleugel staan.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door Mari Oh Oh! » 02 nov 2016, 15:28

Hielke schreef:https://www.youtube.com/watch?v=g27599QD3NU

De harde feiten. Verstappen heeft gewoon teveel snelheid voor T1.
Hij focust zich natuurlijk ook op Hamilton die ervoor rijdt. Die remt te laat en 'dus' remt Verstappen ook te laat. Je kan zelfs stellen dat Verstappen zich amper verremt(hij komt één wagenbreedte verder naar links dan de normale lijn) aangezien hij de volgende bocht nog enigszins normaal kan nemen. En Nico zou ook ervaren genoeg moeten zijn om te erkennen dat je niet buitenom kan bij een wagen die zich verremt( in aanloop naar een (dubbele) chicane). Toch probeert ie dat en neemt dan ook nog eens de snellere lijn over het gras als dat toch niet blijkt te kunnen.

En idd de andere 20 coureurs mogen, nee moeten zich mengen in de WK strijd, anders kunnen we die bokaal nu net zo goed aan
Nico geven. Ieder die dat niet doet mag wat mij betreft zijn ontslag krijgen.

En als Lewis en Nico het elkaar toe doen ontstaat er ook geen enorme heisa om. 2014 Drukte Nico Lewis van de baan, 2 jaar later andersom
Canada 2014:

Canada 2016:


Je zou ook kunnen concluderen dat een chicane in bocht 1 misschien niet zo'n goed idee is. En al helemaal geen dubbele chicane zoals in Mexico. Vind dat sowieso dé ergernis aan new-school tracks.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door Luco » 02 nov 2016, 17:21

Volgens mij heb ik een tijd geleden al gezegd dat die er een keer voor gestraft gaat worden (terecht of onterecht) het is een opstapeling van incidentjes en dat blijft toch hangen bij mensen, en uiteindelijk krijg je dan een keer de rekening.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door daNpy » 02 nov 2016, 21:06

RutgerK schreef:Enige discussie lijkt mij toch op z'n plaats. Alonso reed tijdens de US GP tegen Massa aan omdat hij teveel snelheid had en won daarmee een positie. Dat bleef onbestraft.
Verstappen reed op de zachtste compound en had extra voorvleugel staan.
Alonso deed het twee maal in de laatste rondes en pakte daarmee dus 2 plaatsen. Maar op een of andere manier heeft niemand dat gezien.

Maarja over Alonso zeikt niemand, het is Max die we moeten hebben. De omgekeerde roze bril zeg maar :P

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door daNpy » 02 nov 2016, 21:13

Luco schreef:Volgens mij heb ik een tijd geleden al gezegd dat die er een keer voor gestraft gaat worden (terecht of onterecht) het is een opstapeling van incidentjes en dat blijft toch hangen bij mensen, en uiteindelijk krijg je dan een keer de rekening.
Natuurlijk gaat hij er een keer terecht of onterecht voor bestraft worden. De FIA heeft alleen dit jaar al veelvuldig laten zien dat ze zo inconsequent zijn als ik weet niet wat.

Als Max zich niet aan de regels houd, waarom wordt hij dan niet vaker bestraft?
Waarom worden anderen ook niet bestraft?
Mag de ene coureur wel anderen van de baan drukken (Alonso), maar sommigen niet (Sainz?)
Mag de ene coureur wel de bocht afsnijden (ham, ros), maar een ander niet (ves)?
Mogen bijna alle coureurs wel een keer crashen in hun carriere (hoort erbij) maar als Max het doet is hij een idiote puber die denk dat het playstation spelletjes zijn?

Je kan zeggen wat je wil, roze bril, geen bril, voor Max, anti-Max, maar hij zet gewoon de formule 1 wereld op zijn kop. Iedereen bij Ferrari haat hem omdat hij HUN derde plek pakt. Bij Mercedes zijn ze zo bang van hem dat beide coureurs door het gras gaan omdat ze niet met hem in gevecht willen. Zijn teammaat moet alle zeilen bij zetten om te zorgen dat hij niet compleet voorbij gestoomd wordt. Goede coureur en een aardige man hoor, maar hij is geen echte winnaar/vechter. Ook deze race was weer te zien hoeveel moeite hij heeft met achterblijvers in te halen. Max zat na zijn pitstop binnen no time weer op zijn staart. En ervoor.

En hij is pas 19. Een leeftijd waarop zijn leeftijdgenoten meer op hun smartphone kijken dan naar de wereld om hun heen.
Ik kan niet meer dan respect daarvoor hebben, ik doe het hem niet na.

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door indobesar » 02 nov 2016, 21:58

Mooi gezegd Danny en volkomen mee eens.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door Wouter81 » 02 nov 2016, 22:22

Prachtig omschreven ja, uiteraard volledig eens!

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Formule 1: Lauda over Max in bocht 1

Bericht door Luco » 03 nov 2016, 08:08

Klopt helemaal Danpy, behalve dat van zijn teamgenoot, Die is echt wel gewaagd aan Max.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten