Semi slick welke te kiezen?

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Corsa_GSi
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Locatie: Regio 010
Contacteer:

Semi slick welke te kiezen?

Bericht door Corsa_GSi » 24 okt 2016, 14:57

Ik ben op zoek naar vervangers van mijn huidige versleten R888.
De band wordt gebruikt op straat en op de kwart mijl (als de baan niet geschikt is voor mijn M&H Dragslicks) in een Corsa B met 500+ pk/nm.
De bandenmaat waar ik mee wil gaan rijden is 205/50/15. Per jaar rij ik maximaal 1000km-er ermee.

Nu heb ik er helaas weinig verstand van welke banden er allemaal beschikbaar zijn, op het forum lees ik over de R1R, NS2, 595 en vele anderen.
Dus graag jullie tips voor welke band een beetje geschikt zou zijn, ook qua prijs.

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
witje
Berichten: 1432
Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53

Re: Semi slick welke te kiezen?

Bericht door witje » 24 okt 2016, 20:08

Afbeelding

Nankang AR1 met 80 threadwear, kost rond de 100 Euro in die maat

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Locatie: Regio 010
Contacteer:

Re: Semi slick welke te kiezen?

Bericht door Corsa_GSi » 28 okt 2016, 14:31

Bedankt voor je antwoord, misschien kan je kort vertellen waarom deze en niet de anderen?

Aangezien ik bijvoorbeeld de Federal 595 RS-R in 205/50-15 voor 70 euro vind.
https://www.bandenconcurrent.nl/banden/ ... oCwG3w_wcB

Gebruikersavatar
witje
Berichten: 1432
Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53

Re: Semi slick welke te kiezen?

Bericht door witje » 28 okt 2016, 17:29

De 595 is volgens mij 140 threadwear en de AR1 80. Dat is een stuk zachter dus bakken meer grip. Aangezien je weinig km's doet zullen ze ook niet onder je kont wegslijten :)

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Locatie: Regio 010
Contacteer:

Re: Semi slick welke te kiezen?

Bericht door Corsa_GSi » 03 nov 2016, 12:38

Threadwear:
Federal 595 RS-R: 140 AA A
Toyo R888L 100 AA A
Toyo R1R: 200 AA A
Nankang AR-1: 80
Nankang NS-2R: 120 (Track); 180 (Street) in 205/50-15 alleen 180
Kumho Ecsta V70a: Is er in 4 compounds.... bij 205/50-15
Yokohama Advan A048: 60

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre-Type/ ... ion-Tyres/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Locatie: Regio 010
Contacteer:

Re: Semi slick welke te kiezen?

Bericht door Corsa_GSi » 04 nov 2016, 09:45

Ik heb met GT Autoparts gebelt, maar die zegt dat de Nankang AR-1 in Nederland niet wordt toegestaan op de weg en de opvolger van de R888, de R8R, ook niet. Je kan dan problemen met de verzekering en politie krijgen :(

Nu beveelt hij de Nankang NS-2R aan met een TW 80 die hij alleen verkoopt (samen met Nankang ontwikkeld heeft).
http://www.gtautoparts.nl/nankang-raceb ... uct_id=243
Nu zijn deze NS-2R tw80 (123 p.s.) natuurlijk weer duurder dan de AR-1 (110 p.s.)....
En de AR-1 is weer duurder dan de Federal (70 p.s.).

Keuze is moeilijk....

Forza
Berichten: 249
Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02

Re: Semi slick welke te kiezen?

Bericht door Forza » 04 nov 2016, 10:03

Ik rij nu al 20k km op de 595 RS-R onder de Twingo. Op zich topbandjes voor het geld, maar ik denk dat jij veel zachtere kan gebruiken met zo weinig km's. NS-2R tw80 zijn dan een goed optie, de rest is een stuk duurder denk ik.

Raar trouwens dat ze zeggen dat deze niet op de weg mag in Nederland, er zit toch gewoon een E-keur op....?

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Locatie: Regio 010
Contacteer:

Re: Semi slick welke te kiezen?

Bericht door Corsa_GSi » 04 nov 2016, 10:27

Klopt Forza overal lees ik DOT- en E-keur, maar volgens GT Autoparts niet toegestaan op de straat voor de verzekering en politie.
Geen idee hoe ik dat op moet vatten, want als je voor 15 euro per band een duurdere wil verkopen aan een klant, dan ben je mijns inziens ook niet goed bezig. Dus ik vermoed dat hij wel de waarheid spreekt.

Donkervoort is ook al afgestapt van de R8R (= opvolger R888) als eerste montage band om dezelfde redenen en monteert nu een Hankook.

Andre
Berichten: 9396
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Semi slick welke te kiezen?

Bericht door Andre » 04 nov 2016, 13:01

Beste is pilot sport cup

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 1404
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Semi slick welke te kiezen?

Bericht door MarkS » 04 nov 2016, 13:19

Je zou eens naar de prijs kunnen vragen van de interstates ist80 is namelijk hetzelfde als nankang.

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Locatie: Regio 010
Contacteer:

Re: Semi slick welke te kiezen?

Bericht door Corsa_GSi » 04 nov 2016, 13:43

http://www.interstate-tires.com/sites/d ... 20DNRT.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.interstate-racing.nl/a-40559 ... 05-50-r15/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb ze een bericht gestuurd met de vraag of de 205/50-15 ist80 echt legaal is.
Prijs per band 90 euro zonder verzenden.

@MarkS bedankt voor de tip :)

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 1404
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Semi slick welke te kiezen?

Bericht door MarkS » 05 nov 2016, 01:00

iST80 is straatlegaal. Rij er zelf ook mee van en naar het circuit.
En heb het daarom ook expliciet nagevraagd. Ben al met m'n tweede setje bezig.
Plakken goed, snel warm, in de regen vielen ze me (op het circuit) ook helemaal niet tegen.
Openbare weg alleen droog gereden.

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Locatie: Regio 010
Contacteer:

Re: Semi slick welke te kiezen?

Bericht door Corsa_GSi » 07 nov 2016, 11:15

Nankang AR-1 (from deamontweeks for 2 inc ship) €210
Nankang NS-2R (from gt autoparts for 2 inc ship) €246
Interstate DNRT Race ist80 (from Interstate direct for 2 inc ship) €193

Dus ik ga die Interstates maar bestellen, ik krijg net een mailtje met de roadlegal bevestiging erin :)

MarkS bedankt voor de tip :clap:

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 1404
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Semi slick welke te kiezen?

Bericht door MarkS » 07 nov 2016, 19:11

Ben benieuwd naar jouw ervaring met de interstates ... :thumbup:

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Locatie: Regio 010
Contacteer:

Re: Semi slick welke te kiezen?

Bericht door Corsa_GSi » 08 nov 2016, 11:29

Zal er pas in lente op gaan rijden denk ik, voor de winter zet ik even tijdelijk T1R op, want dan zal de auto in de garage blijven staan.

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Locatie: Regio 010
Contacteer:

Re: Semi slick welke te kiezen?

Bericht door Corsa_GSi » 09 mei 2017, 09:43

Heb nu ongeveer 150 km met de Interstates gereden, veel betere grip dan de oude Toyo R888 die er onder zaten.
Wel zijn de Interstate 205/50/15 en waren de Toyo 195/50/15.

Maar het is een wereld van verschil, ze zijn snel op temperatuur en geven veel grip. En er is ook op een vochtige weg (regen nog niet gehad) redelijk mee te rijden, beetje oppassen bij wegrijden (535pk / 517 Nm op de voorwielen).

Mijn monteur heeft er gisteren 5 km mee gereden en zei al direct dat hij veel verschil voelde en veel minder torque steer had.

Tot nu toe ben ik er dus tevreden over, het plan is om er op het Opeltreffen in Oschersleben in juni ook wat 1/8 Mijl sprints mee te rijden. Ik wil ze daar dan vergelijken met mijn M&H 7.5/23/15 en 8.5/23/15 dragslicks qua tijden.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 1404
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Semi slick welke te kiezen?

Bericht door MarkS » 09 mei 2017, 14:21

Dat valt niet tegen dus.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15747
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Semi slick welke te kiezen?

Bericht door Dennis Cavallino » 09 mei 2017, 20:18

Wij rijden op de DF huurvloot ook met Interstates en ze bevallen ons uitstekend. Minder piekmoment dan de R888 en inderdaad snel op temperatuur. Als je de temperatuur er in de regen in krijgt plakt 't ook prima, blijft 't koud dan is het in ieder geval beter dan de meeste straatbanden. Ze gaan behoorlijk lang mee op 't circuit, vind ik. Gezien de prijs en prestaties is 't niet voor niets dat bijna de volledige DNRT erop is overgestapt.

Verder geen aandelen in die toko. Gewoon mijn ervaring als veelgebruiker.

Rnd
Berichten: 1304
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Semi slick welke te kiezen?

Bericht door Rnd » 09 mei 2017, 21:29

Pilot Sport Cup vond ik hele goede banden. Er zit bij nieuw wel al weinig profiel op en ze slijten snel. Federal 595 RS vond ik een hele goede tweede optie en lekker goedkoop.

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Locatie: Regio 010
Contacteer:

Re: Semi slick welke te kiezen?

Bericht door Corsa_GSi » 11 mei 2017, 09:27

@Rnd de Pilot Sport Cup mogen dan goede banden zijn, maar zoals beschreven niet geschikt voor de grip die ik zoek. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de Federal 595 RS-R. Zoals reeds vermeld hebben deze een TW van 140 en de Interstates een TW van 80, dit betekend dat de laatste gewoon weg veel meer grip heeft. Ik heb overigens geen idee welke TW de Michelins hebben.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 11607
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Semi slick welke te kiezen?

Bericht door MartijnGizmo » 11 mei 2017, 15:20

TW 180 voor de Pilot Sport Cup 2.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 1404
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Semi slick welke te kiezen?

Bericht door MarkS » 11 mei 2017, 19:32

TW tussen de verschillende merken is niet 100% te vergelijken maar dat de TW80 interstates zachter zijn en meer grip hebben dan de Michelins geloof ik wel.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten