DNRT Peugeot 206 GTI Cup
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
DNRT Peugeot 206 GTI Cup
Nieuw bij de DNRT: De Peugeot 206 GTI Cup. Tijdens de laatste DF Trackday was Huub Vermeulen aanwezig om zijn nieuwe 206 GTI, die hij voor 1000 euro gekocht had, te testen. Een fotoshoot en interview door ondergetekende volgden, waarna zo'n beetje iedereen na afloop Marktplaats op dook om snel een 206 GTI voor weinig te vinden.
Lees er hier meer over en bekijk het interview:
http://www.dnrt.nl/nieuws/de-peugeot-20 ... -lion-1290
Of ga naar de Cup-site (in de maak): http://www.206gticup.ga/
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: DNRT Peugeot 206 GTI Cup
O ja, en ik was echt mega verkouden. Meer nog dan normaal (ben chronisch verkouden). Dus geen gezeur over dat ik nu extreem door mijn neus sprak.
- Luco
- Berichten: 27888
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: DNRT Peugeot 206 GTI Cup
Weer een nieuwe cup
Ben benieuwd als ze een auto voor 1000 euro kopen hoe er geraced gaat worden?
Ben benieuwd als ze een auto voor 1000 euro kopen hoe er geraced gaat worden?
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: DNRT Peugeot 206 GTI Cup
Gewoon net als altijd, de top steekt 20.000+ in de preparatie en degene die het daadwerkelijk met een klein budget doet rijd achteraan
- RonV
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 26 jun 2009, 12:59
Re: DNRT Peugeot 206 GTI Cup
Hey Bert,Bert ///M3 schreef:Gewoon net als altijd, de top steekt 20.000+ in de preparatie en degene die het daadwerkelijk met een klein budget doet rijd achteraan
Worden ze goedkoper dan, die cups?
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: DNRT Peugeot 206 GTI Cup
Bert ///M3 schreef:Gewoon net als altijd, de top steekt 20.000+ in de preparatie en degene die het daadwerkelijk met een klein budget doet rijd achteraan
Maar toch een verdomd leuk initiatief. Kan de autosport wel gebruiken.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: DNRT Peugeot 206 GTI Cup
Samen doen? Jij 10 mille, ik 10 mille. Dan rijden we in het midden.Hielke schreef:Bert ///M3 schreef:Gewoon net als altijd, de top steekt 20.000+ in de preparatie en degene die het daadwerkelijk met een klein budget doet rijd achteraan
Maar toch een verdomd leuk initiatief. Kan de autosport wel gebruiken.
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: DNRT Peugeot 206 GTI Cup
Je vraag is aan Bert gericht neem ik aan. Voor 10 mille verwacht ik toch zeker vooraan mee te rijden
Heb het interview gezien. Leuk gedaan. Enthousiasme van Huub is aanstekelijk. Zal ook eens naar die prijzen van die auto's kijken. 1000 euro voor zo'n wagen die bij de jeugd goed ligt lijkt me vrij onmogelijk. De benadering om het low budget te houden (wederom lijkt me die geschatte waarde voor het pakket a 3500 euro erg rooskleurig geschetst) is zeer verstandig. Met de huidige gesteldheid van de nationale autosport moet de drempel om mensen binnen te loodsen zo laag mogelijk zijn.
Andre heeft ook nog een blauwe maandag zo'n ding gehad. Bij gas wilde het kontje heel graag om. Niet levensbedreigend zoals een Honda dat kan, maar mooi lineair zonder ervan te schrikken.Voor een gemiddelde rijder misschien nog net wat teveel, maar met een wat harder onderstelletje kun je die karakteristiek er deels uithalen.
Ik hoop dat deze cup goed aanslaat.
Heb het interview gezien. Leuk gedaan. Enthousiasme van Huub is aanstekelijk. Zal ook eens naar die prijzen van die auto's kijken. 1000 euro voor zo'n wagen die bij de jeugd goed ligt lijkt me vrij onmogelijk. De benadering om het low budget te houden (wederom lijkt me die geschatte waarde voor het pakket a 3500 euro erg rooskleurig geschetst) is zeer verstandig. Met de huidige gesteldheid van de nationale autosport moet de drempel om mensen binnen te loodsen zo laag mogelijk zijn.
Andre heeft ook nog een blauwe maandag zo'n ding gehad. Bij gas wilde het kontje heel graag om. Niet levensbedreigend zoals een Honda dat kan, maar mooi lineair zonder ervan te schrikken.Voor een gemiddelde rijder misschien nog net wat teveel, maar met een wat harder onderstelletje kun je die karakteristiek er deels uithalen.
Ik hoop dat deze cup goed aanslaat.
- smiley
- Berichten: 9103
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: DNRT Peugeot 206 GTI Cup
Als ik er even op zoek op gaspedaal, kom ik er al 17 onder de 1000 euro tegen.
Vooral die eerste is goud natuurlijk. Mooi avontuurtje bij Jetcars. What could possibly go wrong
Vooral die eerste is goud natuurlijk. Mooi avontuurtje bij Jetcars. What could possibly go wrong
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: DNRT Peugeot 206 GTI Cup
Inderdaad, wordt aardig wat voor rond de 1000 aangeboden.smiley schreef:Als ik er even op zoek op gaspedaal, kom ik er al 17 onder de 1000 euro tegen.
Vooral die eerste is goud natuurlijk. Mooi avontuurtje bij Jetcars. What could possibly go wrong
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: DNRT Peugeot 206 GTI Cup
Op MP zijn de knap ogende exemplaren van 800 - 1250 steeds binnen 2 dagen weg.
- JoostSchouten
- Berichten: 1389
- Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
- Locatie: Waalwijk
- Contacteer:
Re: DNRT Peugeot 206 GTI Cup
Leuk initiatief!
Was mijn eerste auto zo´n 206GTi en zijn echt leuke auto´s!
En zoals Hielke al zegt, kontje komt best makkelijk om
Zie hier vanaf 0:31:
Met droge omstandigheden lukte dat trouwens ook.
Was mijn eerste auto zo´n 206GTi en zijn echt leuke auto´s!
En zoals Hielke al zegt, kontje komt best makkelijk om
Zie hier vanaf 0:31:
Met droge omstandigheden lukte dat trouwens ook.
- Jurjen
- Berichten: 1602
- Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
- Auto: 987S / 955
- Locatie: Cotswolds
Re: DNRT Peugeot 206 GTI Cup
Laat ik nou net zo'n ding nog hebben staan! Ik was al van plan om er een trackday auto van te maken, dus ga ik dit zeker in de gaten houden.
- Luco
- Berichten: 27888
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: DNRT Peugeot 206 GTI Cup
Ik doelde er meer op dat Huub altijd zegt, autoracen is geen contactsportBert ///M3 schreef:Gewoon net als altijd, de top steekt 20.000+ in de preparatie en degene die het daadwerkelijk met een klein budget doet rijd achteraan
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: DNRT Peugeot 206 GTI Cup
Die krengen zijn met hun 138 pk en 1000 kg snel. Ik meende me al te herinneren dat ik in een huur 325i eens moeite had zo'n GTI voor de knikken van de ramshoek op Assen vlot voorbij te komen. En er zat geloof ik ook nog een passagier in.
Bij 3:50 zie je die inhaalactie die met de 190 pk gestripte BMW langer duurde dan ik dacht.
https://www.youtube.com/watch?v=7axY-Xp0RlY" onclick="window.open(this.href);return false;
Gaat een hele leuke cup auto worden die 206.
Bij 3:50 zie je die inhaalactie die met de 190 pk gestripte BMW langer duurde dan ik dacht.
https://www.youtube.com/watch?v=7axY-Xp0RlY" onclick="window.open(this.href);return false;
Gaat een hele leuke cup auto worden die 206.
- Luco
- Berichten: 27888
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: DNRT Peugeot 206 GTI Cup
Je wordt gewoon traag Hielke
- Jurjen
- Berichten: 1602
- Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
- Auto: 987S / 955
- Locatie: Cotswolds
Re: DNRT Peugeot 206 GTI Cup
Ja dat herinner ik me ook nog wel jaHielke schreef:Die krengen zijn met hun 138 pk en 1000 kg snel. Ik meende me al te herinneren dat ik in een huur 325i eens moeite had zo'n GTI voor de knikken van de ramshoek op Assen vlot voorbij te komen. En er zat geloof ik ook nog een passagier in.
Bij 3:50 zie je die inhaalactie die met de 190 pk gestripte BMW langer duurde dan ik dacht.
https://www.youtube.com/watch?v=7axY-Xp0RlY" onclick="window.open(this.href);return false;
Gaat een hele leuke cup auto worden die 206.
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: DNRT Peugeot 206 GTI Cup
Luco, daar was ik laatst ook bang voor. Heb toen voor het eerst sinds 3 jaar weer even bij Andre gekart. Liep op een heerlijke egoboost uit
Jurjen, was jij dat toen in die zwarte 206?
Jurjen, was jij dat toen in die zwarte 206?
- Luco
- Berichten: 27888
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: DNRT Peugeot 206 GTI Cup
hielke
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: DNRT Peugeot 206 GTI Cup
Ja, ik zie het al, jij was dat. Met een chipje, dat wel. Maar net wat je zegt, misschien levert ie dan iets over de 140 pk. Meer zit er bij atmosferische blokken vaak niet in.Hielke schreef:
Jurjen, was jij dat toen in die zwarte 206?
Het zou me niet verbazen dat de toppers in die 206-jes in racetrim onder de 2.10 gaan rijden.
- Luco
- Berichten: 27888
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: DNRT Peugeot 206 GTI Cup
Op slicks moet dat toch wel sneller kunnen Hielke?
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: DNRT Peugeot 206 GTI Cup
Vast wel, maar ik geloof dat ze op Nankang/Interstate semi's gaan rijden. Volgens Reind ( uitspraak van 2 jaar terug) zijn die banden ongeveer 2 seconden langzamer dan Toyo 888's. Ik zie ze die 2.10 ook niet in het eerste jaar slechten. Maar wel op termijn.Luco schreef:Op slicks moet dat toch wel sneller kunnen Hielke?
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: DNRT Peugeot 206 GTI Cup
Ik neem aan dat ze met die Interstate banden gaan rijden om het veld gelijk te houden
Wbt die chip of andere trucage. Even twee seconden Google kwam ik een chip tegen die ca 11 PK extra doet. Maar goed of dat waarheid is?
Wat het wel is met dit soort lage vermogens, is dat als je er een paar PK bij kan toveren het wel meteen een hoop scheelt tov de rest van het veld. Bijvoorbeeld 120 or 130 of 140 PK doet veel meer voor je rondetijden als bijvoorbeeld van 340 naar 350 PK. Dan kom je dus automatisch alweer op het verhaal uit dat mensen die een competitieve auto bouwen gewoon een nieuwe motor laten bouwen ipv met een apparaat racen waar al 200.000 km op staat.
Wbt die chip of andere trucage. Even twee seconden Google kwam ik een chip tegen die ca 11 PK extra doet. Maar goed of dat waarheid is?
Wat het wel is met dit soort lage vermogens, is dat als je er een paar PK bij kan toveren het wel meteen een hoop scheelt tov de rest van het veld. Bijvoorbeeld 120 or 130 of 140 PK doet veel meer voor je rondetijden als bijvoorbeeld van 340 naar 350 PK. Dan kom je dus automatisch alweer op het verhaal uit dat mensen die een competitieve auto bouwen gewoon een nieuwe motor laten bouwen ipv met een apparaat racen waar al 200.000 km op staat.
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: DNRT Peugeot 206 GTI Cup
Ja, hou je waarschijnlijk toch niet tegen. Met maximale overmaat zuigers, nieuwe nokkenassen en nog wat handelingen pak je zo 15-20 pk. Zie de Max-5 cup. Er zijn natuurlijk via GPS en snelheidsmetingen wel mogelijkheden om het veld vwb vermogen dicht bij elkaar te houden. Er wordt alleen heel spaarzaam gebruik van gemaakt. Het hoort er gewoon bij moeten we maar denken.Bert ///M3 schreef:Ik neem aan dat ze met die Interstate banden gaan rijden om het veld gelijk te houden
Wbt die chip of andere trucage. Even twee seconden Google kwam ik een chip tegen die ca 11 PK extra doet. Maar goed of dat waarheid is?
Wat het wel is met dit soort lage vermogens, is dat als je er een paar PK bij kan toveren het wel meteen een hoop scheelt tov de rest van het veld. Bijvoorbeeld 120 or 130 of 140 PK doet veel meer voor je rondetijden als bijvoorbeeld van 340 naar 350 PK. Dan kom je dus automatisch alweer op het verhaal uit dat mensen die een competitieve auto bouwen gewoon een nieuwe motor laten bouwen ipv met een apparaat racen waar al 200.000 km op staat.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: DNRT Peugeot 206 GTI Cup
De Interstates van 2 jaar terug zijn niet meer hetzelfde als die van nu. Een aantal DF-rijders rijden nu sneller met Interstates dan ooit tevoren. En daar zitten ook rijders bij die weinig progressie meer kunnen boeken.Hielke schreef:Vast wel, maar ik geloof dat ze op Nankang/Interstate semi's gaan rijden. Volgens Reind ( uitspraak van 2 jaar terug) zijn die banden ongeveer 2 seconden langzamer dan Toyo 888's. Ik zie ze die 2.10 ook niet in het eerste jaar slechten. Maar wel op termijn.Luco schreef:Op slicks moet dat toch wel sneller kunnen Hielke?
Ik verwacht eigenlijk ook dat de 206 GTI sneller zal zijn dan de 2.15 die Huub mij vertelde, maar 2.15 is natuurlijk prima voor beginners die nog kilometers moeten maken en gewoon lol willen hebben.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 343 gasten