Marshalls noodklok veiligheid
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Marshalls noodklok veiligheid
Voorstel: laat iedere deelnemer € 10.00 extra betalen voor de baco.s, want dat zijn zij minimaal waard.
- smiley
- Berichten: 9103
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Marshalls noodklok veiligheid
Als ik het goed lees Alt, heeft CPZ besloten de goede dagvergoeding terug te schroeven naar een broodje kaas, een dropveter en een klop op de schouder. (even gechargeerd)
Een tientje pp extra, richting CPZ hoeft dan nog niet automatisch naar de Marshalls te gaan.
Nu heeft bijna de helft besloten zich nog eens om te draaien in bed ipv te komen vlaggen.
Een goed gesprek tussen Peter en CPZ over hoe nu verder is dan wel op zijn plaats ja.
Dank voor de openheid hierin Peter
Een tientje pp extra, richting CPZ hoeft dan nog niet automatisch naar de Marshalls te gaan.
Nu heeft bijna de helft besloten zich nog eens om te draaien in bed ipv te komen vlaggen.
Een goed gesprek tussen Peter en CPZ over hoe nu verder is dan wel op zijn plaats ja.
Dank voor de openheid hierin Peter
- JP
- Berichten: 31246
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Marshalls noodklok veiligheid
Wat zijn eigenlijk de eisen aan een marshall ? Hij/zij moet kunnen vlaggen maar rijkt zijn/haar takenpakket ook tot aan ehbo verlening ? Een gewone brand blussen mag tegenwoordig ook niet iedereen, laat staan als het op een circuit zich voordoet.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Marshalls noodklok veiligheid
Geld terug in elk geval
- Gert.
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19
- Contacteer:
Re: Marshalls noodklok veiligheid
Duidelijke uitleg Peter, dank daarvoor.
Het verlies aan rijtijd door codes rood wordt de laatste tijd steeds meer.
Ik heb 35% van mijn klanten naar huis moeten sturen.
Het is slecht voor DF want je krijgt als organisatie een slechte naam zonder dat de oorzaken bij de klagers helder zijn.
Als een auto niet weggesleept kan worden, maar op een andere manier weggehaald moet worden gaat het mis.
Pas als blijkt dat het nodig is wordt er gezocht naar iemand met een autoambulance en andere zaken om de auto van het circuit te krijgen.
Hier gaat ook veel tijd aan verloren.
Het verlies aan rijtijd door codes rood wordt de laatste tijd steeds meer.
Ik heb 35% van mijn klanten naar huis moeten sturen.
Het is slecht voor DF want je krijgt als organisatie een slechte naam zonder dat de oorzaken bij de klagers helder zijn.
Als een auto niet weggesleept kan worden, maar op een andere manier weggehaald moet worden gaat het mis.
Pas als blijkt dat het nodig is wordt er gezocht naar iemand met een autoambulance en andere zaken om de auto van het circuit te krijgen.
Hier gaat ook veel tijd aan verloren.
- Luco
- Berichten: 27886
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Marshalls noodklok veiligheid
Autoambulance is simpel op te lossen.
Gesprek met CPZ zal lastiger zijn, je moet toch ook de relatie goed houden als je wat van ze wilt.
Gesprek met CPZ zal lastiger zijn, je moet toch ook de relatie goed houden als je wat van ze wilt.
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
- Contacteer:
Re: Marshalls noodklok veiligheid
Moet zeggen rijdt afgelopen jaren hoofdzakelijk op assen, niet met Df, maar dat heeft puur met de datums te maken, omdat door de weeks voor mij gewoon lastig is.
Daar zie ik weinig tot geen problemen, ook nauwelijks tot geen rood, heeft misschien ook met de ruimere lay-out te maken.
Daar zie ik weinig tot geen problemen, ook nauwelijks tot geen rood, heeft misschien ook met de ruimere lay-out te maken.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Marshalls noodklok veiligheid
Voor alle kanjers onder de marshalls is er dit filmpje.
https://youtu.be/FvKG_jA7mmg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nog 1 voorbeeld van de onderbezetting op de baanposten afgelopen vrijdag. Nutkees was met de DFRacing.com E36 M3 GTR tot stilstand gekomen in de Tarzan. Ik had door de situatie een porto en besloot na een tijdje om maar eens melding te maken van dat feit, omdat ik een soort radiostilte vernam.
In de toren was het nog niet opgemerkt dat er een auto stilstond en de marshall bij einde pitstraat (niet André dit keer) kon het wel zien, maar die zag het kennelijk niet (op persoonlijke titel heb ik daar wel zo mijn gedachten over, maar iedereen die de beste man heel de dag voor zich uit zag staren denk ik ook wel...). Kortom, je hebt gewoon meer, goed gemotiveerde en goed getrainde mensen nodig. En Peter heeft al aan een goede oplossing gedacht. Wordt vervolgd.
https://youtu.be/FvKG_jA7mmg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nog 1 voorbeeld van de onderbezetting op de baanposten afgelopen vrijdag. Nutkees was met de DFRacing.com E36 M3 GTR tot stilstand gekomen in de Tarzan. Ik had door de situatie een porto en besloot na een tijdje om maar eens melding te maken van dat feit, omdat ik een soort radiostilte vernam.
In de toren was het nog niet opgemerkt dat er een auto stilstond en de marshall bij einde pitstraat (niet André dit keer) kon het wel zien, maar die zag het kennelijk niet (op persoonlijke titel heb ik daar wel zo mijn gedachten over, maar iedereen die de beste man heel de dag voor zich uit zag staren denk ik ook wel...). Kortom, je hebt gewoon meer, goed gemotiveerde en goed getrainde mensen nodig. En Peter heeft al aan een goede oplossing gedacht. Wordt vervolgd.
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Marshalls noodklok veiligheid
Zo te zien op de pitcam vandaag wel genoeg baco's op cpz.
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Marshalls noodklok veiligheid
Inderdaad. Apart, want zoveel volk rijdt er niet op de baan.alt schreef:Zo te zien op de pitcam vandaag wel genoeg baco's op cpz.
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Marshalls noodklok veiligheid
Ja inderdaad typisch:)
Hoe zou dat nou kunnen?
Hoe zou dat nou kunnen?
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Marshalls noodklok veiligheid
Ik denk dat ze dit topic in de smiezen hebben gekregen en aanpassingen hebben gedaan.
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Marshalls noodklok veiligheid
Ja dat moet wel.
Voor echte races bijna geen vrijwilliger te vinden en een paar demo ronden met een veredelde zeepkist zijn alle posten dik bemand!
Voor echte races bijna geen vrijwilliger te vinden en een paar demo ronden met een veredelde zeepkist zijn alle posten dik bemand!
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Marshalls noodklok veiligheid
Het moest een keer gebeuren.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Marshalls noodklok veiligheid
Van voorheen weet ik wel wat van de hoed en de rand. Ik wil me er niet teveel over uitlaten. Maar de prijs van het veiligheidspakket heb ik altijd al van de pot gerukt gevonden. Peter noemde het al 3100 euro.. Ex btw dat is gewoon zwaar verdienen/marge voor Cpz. Dat is net zoiets als 2000 euro voor 4 autobanden vragen. Dat Peter voor het blok word gezet door Cpz door gewoon geen Marshalls genoeg te leveren is op zijn zachts gezegd schandalig. Even voor alle duidelijkheid dit schrijf ik op persoonlijke titel
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Marshalls noodklok veiligheid
Rico,
voor die centen krijg je 9 Marshalls, een ambulance, shockroom, medisch personeel, en iemand op racecontrol.
Is dat duur?
voor die centen krijg je 9 Marshalls, een ambulance, shockroom, medisch personeel, en iemand op racecontrol.
Is dat duur?
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Marshalls noodklok veiligheid
Of het duur is laat ik in het midden. Maar als je er voor betaald en je hebt ipv 9 baanposten maar 5 baanposten, en daardoor word je dag verziekt dan is CPZ wel behoorlijk in gebreke gebleven.
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Marshalls noodklok veiligheid
Correct.Bert ///M3 schreef:Of het duur is laat ik in het midden. Maar als je er voor betaald en je hebt ipv 9 baanposten maar 5 baanposten, en daardoor word je dag verziekt dan is CPZ wel behoorlijk in gebreke gebleven.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Marshalls noodklok veiligheid
idd met wat gevolg schade er bij wellicht, dat mag CPZ dan wel terug dokken en mag nooit weer gebeuren, ze moeten dan een soort back up plan hebben anders zijn ze in gebreken en dus verantwoordelijk.
- Luco
- Berichten: 27886
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Marshalls noodklok veiligheid
De vraag is dus of er voor betaald wordt of dat er misschien andere afspraken zijn, bij sommige organisators zijn de baanposten namelijk wel bezet.Bert ///M3 schreef:Of het duur is laat ik in het midden. Maar als je er voor betaald en je hebt ipv 9 baanposten maar 5 baanposten, en daardoor word je dag verziekt dan is CPZ wel behoorlijk in gebreke gebleven.
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Marshalls noodklok veiligheid
Ik was verleden week op Assen, daar waren maar 3 baanposten bezet volgens een van de baco's.
Dat was volgens hem voldoende.
Assen is zo vlak als een biljarttafel.
Dat was volgens hem voldoende.
Assen is zo vlak als een biljarttafel.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Marshalls noodklok veiligheid
Assen is idd redelijk overzichtelijk, scheelt wel
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Marshalls noodklok veiligheid
Tijdens de motor trackdays waren er maar 3 marshalls. En die haddden ook nog eens regen... gezellig!
Bij Audi S stond gisteren wel een auto van een marshall, maar ik heb heel de dag geen marshall gezien daar. Die lag denk ik lekker te slapen.
Verder is er vanalles beloofd door iemand van de OCA, maar dat blijkt allemaal gelogen hebben we alweer van insiders gehoord. Gaat echt niet goed dit. Tot er een keer iemand dood gaat. Daarna kan alles opeens weer wel, denk ik.
De marshalls krijgen nu 3 tientjes. De oude garde is daar boos over (voor sommigens is 't 3x zo weinig als voorheen, dus dat snap ik wel). Junior marshalls willen heel graag op onze trackdays staan, maar die moeten eerst 9 races (!) hebben gevlagd. Ik zou dat omdraaien. Eerst vlaggen tijdens trackdays of testdagen en pas DAARNA tijdens races. Maar misschien snap ik de logica niet zo goed.
Verder is de voorzitter van de OCA dezelfde als die 't circuit runt. Nough said.
Op persoonlijke titel enzo blabla, gewoon omdat ik mij zorgen maak.
Bij Audi S stond gisteren wel een auto van een marshall, maar ik heb heel de dag geen marshall gezien daar. Die lag denk ik lekker te slapen.
Verder is er vanalles beloofd door iemand van de OCA, maar dat blijkt allemaal gelogen hebben we alweer van insiders gehoord. Gaat echt niet goed dit. Tot er een keer iemand dood gaat. Daarna kan alles opeens weer wel, denk ik.
De marshalls krijgen nu 3 tientjes. De oude garde is daar boos over (voor sommigens is 't 3x zo weinig als voorheen, dus dat snap ik wel). Junior marshalls willen heel graag op onze trackdays staan, maar die moeten eerst 9 races (!) hebben gevlagd. Ik zou dat omdraaien. Eerst vlaggen tijdens trackdays of testdagen en pas DAARNA tijdens races. Maar misschien snap ik de logica niet zo goed.
Verder is de voorzitter van de OCA dezelfde als die 't circuit runt. Nough said.
Op persoonlijke titel enzo blabla, gewoon omdat ik mij zorgen maak.
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
- Contacteer:
Re: Marshalls noodklok veiligheid
Probleem wordt het pas echt wanneer iemand verongelukt en daardoor invalide raakt of erger.
Als ik als rijder een ongeluk krijg nadat ik ben stilgevallen en blijkt dat dit komt omdat er simpelweg te weinig marshalls aanwezig waren, dan zou ik dus de verhuurder van het circuit op dat moment aansprakelijk stellen voor het feit dat ik bijvoorbeeld mijn werk niet meer kan doen vanwege dat ongeluk.
Nu zal dit niet zo snel gebeuren, maar voor DF wel een belangrijk punt om te bespreken met het circuit, want je kan van alles tekenen vooraf, maar wanneer het veiligheidspakket niet afdoende is geweest ben ik benieuwd wat je positie in een rechtszaak nog is.
Dat ik met een afgebroken draagarm midden in de Tarzan stil stond duurde het inderdaad vrij lang voordat er code rood werd gegeven. Ik heb kijkende naar mijn onboard beelden meer dan 1 minuut moeten wachten totdat er code rood was. Vind ik vrij lang en dan ook nog dankzij Dennis.
Blijft gewoon een lastig pakket omdat je te afhankelijk bent van andere partijen.
Als ik als rijder een ongeluk krijg nadat ik ben stilgevallen en blijkt dat dit komt omdat er simpelweg te weinig marshalls aanwezig waren, dan zou ik dus de verhuurder van het circuit op dat moment aansprakelijk stellen voor het feit dat ik bijvoorbeeld mijn werk niet meer kan doen vanwege dat ongeluk.
Nu zal dit niet zo snel gebeuren, maar voor DF wel een belangrijk punt om te bespreken met het circuit, want je kan van alles tekenen vooraf, maar wanneer het veiligheidspakket niet afdoende is geweest ben ik benieuwd wat je positie in een rechtszaak nog is.
Dat ik met een afgebroken draagarm midden in de Tarzan stil stond duurde het inderdaad vrij lang voordat er code rood werd gegeven. Ik heb kijkende naar mijn onboard beelden meer dan 1 minuut moeten wachten totdat er code rood was. Vind ik vrij lang en dan ook nog dankzij Dennis.
Blijft gewoon een lastig pakket omdat je te afhankelijk bent van andere partijen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Marshalls noodklok veiligheid
Luco schreef:De vraag is dus of er voor betaald wordt of dat er misschien andere afspraken zijn, bij sommige organisators zijn de baanposten namelijk wel bezet.Bert ///M3 schreef:Of het duur is laat ik in het midden. Maar als je er voor betaald en je hebt ipv 9 baanposten maar 5 baanposten, en daardoor word je dag verziekt dan is CPZ wel behoorlijk in gebreke gebleven.
Als ik het goed begrijp insinueer je dat DF mischien niet betaald voor baanposten? Danwel afspraken maakt waarbij DF baanposten niet belangrijk vind?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 329 gasten