Marshalls noodklok veiligheid

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Dennis Cavallino » 20 mei 2016, 19:53

Voor marshalls had ik altijd enorm veel respect. In weer en wind staan ze te vlaggen voor zowel hobbyrijders tijdens circuitdagen, als tijdens races. Na een race zwaai je ook altijd naar ze, tenminste, dat hoort in mijn ogen. Even bedanken, dat ze er zijn.

Toch heb ik de laatste tijd erg slechte indrukken gekregen op verschillende circuits. Zonder namen te noemen, even een opsomming vanaf 1 januari tot op heden.

- Marshall met alcoholwalm om 9 uur 's ochtends (Zandvoort)

- Marshall die NIET vlagt met geel terwijl mijn cursist is gespind tijdens het insturen van Audi-S. Er kwamen eerst nog 3 auto's aan en ik zag dat ze alleen maar naar onze auto keek, zonder te vlaggen. Pas toen die 3 auto's ons ontweken hadden ging ze vlaggen, maar ja, dat had dus ook heel anders kunnen aflopen.

- In diezelfde Audi S stond een keer géén marshall en ook niet vóór Audi-S, omdat ze die dag niet genoeg vrijwilligers konden vinden (en wel de volle mep afrekenen met de huurder). Met als gevolg dat er een rijder in de grindbak van Audi-S kwam. De eerstvolgende Porsche GT3 remde af en stuurde naar de binnenzijde, curbstone bij de eerste rechter. Daarachter kwam een Porsche Cup-auto en bovenop het heuveltje van Audi S zag hij dat er iemand gespind was

Assen, er stond een auto in het grind, precies op een plek waar je eraf kunt vliegen. De marshall die er pal voor stond keek ernaar, een beetje vertwijfeld. Ik zei tegen mijn cursist: pas op, het is waarschijnlijk geel. Echter, de beste man zwaaide niet met geel, hij had alleen de vlag, opgerold en wel, in zijn hand. Na een ronde was het nog steeds hetzelfde. Geen gewapper met geel, maar een opgerolde gele vlag in zijn hand. Wat moet je daar nou mee?

- Final 4 race op Zandvoort. Er kwam na de eerste opwarmronde een 2e opwarmronde. Echter spinde er iemand halverwege het startveld in de Tarzan. Er stonden 2 of marshalls in het marhallhuisje links voor de Tarzan, maar die pakten geen van allen een gele vlag. Vervolgens dook heel het veld in elkaar en bijna op elkaar. Maar de BMW 328 Touring safetycar van CPZ, met Gerrit achter het stuur, had 4 wagenlengtes nodig om NAAST 4 deelnemers tot stilstand te komen. Pas toen werd er met geel gezwaaid.

- Op Zolder stond een auto in de grindbak. Een andere deelnemer vliegt vervolgens vol onder geel die geparkeerde auto in en krijgt op zijn flikker. Echter, heeft deze deelnemer nooit geel gezien. En waarschijnlijk is hij gespind op olie/benzine van een ander waar óók niet voor gevlagd werd.

- Monaco: historic GP. Tijdens de historische GP werd er een McLaren opgetakeld met een kraan. Dit schoot echter op en de McLaren landde tussen Café de Paris en het Casino op het asfalt. Race control startte net de race en zat even niet op te letten. Dus het hele veld komt de eerste bocht door, gaat vol op het gas naar boven... pas daar zwaait men met gele vlaggen. Een auto vliegt door de chaos al voor het insturen in de muur en de rest duikt nipt langs de marshalls die in paniek naar de McLaren waren gelopen.

- Op Zandvoort mag je niet roken in de pitstraat. Echter staat er altijd 1 marshall bij het uirijden pitstraat met een sigaar.

- Spanje GP: Tijdens de GP van Spanje, spoot een marshall zijn brandblusser leeg op zijn collega, in plaats van op de auto va Hulkenberg.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik weet niet hoor, maar ik heb het idee dat we de noodklok moeten luiden. Zijn er meer mensen met persoonlijke, of wel vrij recente voorbeelden van gevaarlijke situaties DOOR marshalls? Misschien kunnen we dat samenvoegen en een keer opsturen naar de KNAF en de circuiteigenaren. In de hoop dat er snel verbetering komt. Ik maak mij oprecht zorgen.

Ik ken gelukkig ook een heel stel goede marshalls met wie ik dit soort zaken gewoon kan bespreken. Zij lopen echter wel tegen het feit aan dat er een vaste kliek is, die maar wat aankloot en waar zij zelf geen verandering in kunnen aanbrengen omdat ze lager in de pik/rangorde staan (lees: minder lang actief als marshall. Ook bieden ze binnen de OCA geen mogelijkheid voor feedback, want door de vriendjespolitiek word je daarna gewoon niet meer gevraagd. Kritiek wordt niet professioneel behandeld.

En er zijn amper 'doorgroeimogelijkheden', want eenmaal een 'topfunctie' als marshall, wordt die niet meer afgestaan. Op Zandvoort zijn de vergoedingen voor de (vrijwillige) marshalls ook flink gereduceerd en gelijkgetrokken. Dat is denk ik ook de reden dat er soms onderbezetting is. Met een beetje km-vergoeding en een lunchpakket krijg je natuurlijk niet de beste marshalls. Want de meesten hebben geen baan en dus geen geld om een heel stuk te rijden. Ik snap wel dat het steeds lastiger wordt om goede marshalls te vinden. Het is achter de schermen gewoon verziekt. En dat is gevaarlijk.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Andre » 20 mei 2016, 20:08

Heel simpel verhaal.

Bijv. Supercar challenge betaal je 1600 euro inschrijfgeld per deelnemer en dan mag jij als vrijwilliger voor een broodje kaas de hele dag in de kou staan.

Het loopt op de circuits compleet scheef. Er zitten organisatoren en circuit eigenaren zakken te vullen en dan denken ze dat de Marshalls lachend voor een broodje kaas gaan staan vlaggen.

Tja en uiteindelijk krijg je nivo tokkies die nog wel eens een dagje willen staan anders zitten we toch bij een zeurend wijf thuis.

Gebruikersavatar
Alexander
Berichten: 479
Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
Locatie: Nürburgring 1700+ laps

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Alexander » 20 mei 2016, 20:19

You pay peanuts you get monkeys..

Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Eric Z » 20 mei 2016, 20:41

Hetzelfde niveau dus als de verkeersregelaar zo nu en dan op de openbare weg.

Maar wat is de motivatie van de mensen die dit doen, goedkoop eerste rangs staan? Want dat idee krijg ik hierbij wel.
Ik kan me voorstellen dat als deze mensen zelf ook nooit een rondje circuit doen, ze er heel anders tegenaan kijken. Als jij vanuit de auto al een betere conclusie trekt dan de mensen die je moeten waarschuwen is er wel iets goed mis ja.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Bert ///M3 » 20 mei 2016, 21:02

De man met de sigaar, A. Staat daar al jaren. Als je over de witte lijn staat dan rook je overigens niet in de pitsstraat :lol:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Luco » 20 mei 2016, 21:03

:lollerdelol:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door smiley » 20 mei 2016, 21:05

Dennis Cavallino schreef:Met een beetje km-vergoeding en een lunchpakket krijg je natuurlijk niet de beste marshalls.
Ik vindt het al knap dat daar überhaupt iemand op af komt.
Ik ken iemand met een gruwelijk ombouwproject voor een sierra, zonder kilometervergoeding en daar kwam ook niemand op af. :tooth:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Dennis Cavallino » 20 mei 2016, 21:07

Touché!

:dood: :tooth: :wink:

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1055
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Alexsti » 20 mei 2016, 21:23

Als marshall zijnde wil ik toch reageren, ik doe het 'spelletje' al bijna 20 jaar en heb het ook zien veranderen de afgelopen jaren, en ook niet alleen maar in positieve zin.
Ook hebben we als marshall zijnde een mediacode , dus kan ik niet op alle zaken een ingaan/of een uitspraak over doen maar zal toch proberen te reageren op bovenstaande.

Dat iemand naar alcohol ruikt (en dat maakt niet uit hoe laat) die kan naar huis en mag daar blijven....denk dat daar iedereen het wel over eens is.
Over de andere punten, de verloop van de Marshalls is idd. erg groot en dus ook onervarenheid van de mensen en ja soms kan de reactie dan wat langzamer zijn, ook nog als het het eerste weekend is voor de beste man of vrouw.

Ook als men lange dagen maakt, soms 10/12 uur op post met 2 of 3 man ( vaak genoeg zonder pauze ) en ja dan kan de scherpte er ook wel eens af zijn.
Tuurlijk begrijp ik dat je als rijder ( ik rij soms zelf ook ) dat je verwacht dat er een super fitte Rambomarshall staat als er wat gebeurt bij/met je, maar dat is helaas niet altijd het geval.

Wel vindt ik dat je het wel heel erg schetst Dennis , er gebeuren ook heel veel goede dingen en als je die op zou noemen dan valt het lijstje 'slechte' dingen wel mee....maar de goede dingen zijn niet gelijk zichtbaar of worden als vanzelfsprekend gezien.... de slechte worden herinnerd en filmpjes gemaakt.

Maar ook de heren coureurs maken er soms een potje van, als we dat op gaan sommen ben ik ook nog even bezig...

En natuurlijk de ene marshals is de andere niet....als ik voor mezelf spreek, ik ben marshal omdat ik gek ben van de autosport en het super vindt om mooie races te zien en alles wat erbij hoort,

Al sta ik niet hoog in 'rang' maar je mag mij altijd aanschieten op CPZ, al kennen de meeste mij wel.... ik loop in zo'n oranje pakje... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Luco » 20 mei 2016, 21:32

Je rook een beetje naar drank de laatste keer Alex :tong: :lol:

Geintje he

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1055
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Alexsti » 20 mei 2016, 22:10

:beer:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door smiley » 20 mei 2016, 22:25

Alexsti schreef:als ik voor mezelf spreek, ik ben marshal omdat ik gek ben van de autosport en het super vindt om mooie races te zien en alles wat erbij hoort,
Dat moet toch voor het gros gelden, anders ga je toch geen 8 uur in zo'n zweethok zitten voor een broodje kaas?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Luco » 20 mei 2016, 22:30

Zomers is het nog wel te doen, maar swinters lijkt me niks 10/12 uur stilstaan in de kouw pfffffffffffff
Respect Alex
Ik heb een aantal keren gevlagd, waaronder 1 dag bijna alleen maar regen, nou geef mijn portie maar aan fikkie

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Dennis Cavallino » 20 mei 2016, 22:35

Hoi Alex,

Top dat je even reageert.
Maar ook de heren coureurs maken er soms een potje van, als we dat op gaan sommen ben ik ook nog even bezig...
Ja daar kunnen we een boek over schrijven, denk ik!

En ik ben dus zeer tevreden over heel veel zaken. Dus het gaat mij nu even aan het beeld dat ik zelf heb gekregen door intenstief bezig te zijn. Zowel vanuit de organisatie (die dus een veelvoud betaalt voor de marshalls, dan dat de marshalls zelf krijgen), als instructeur (dan zit je ernaast en zie je meer) en als rijder. Maar dus ook als TV-kijker. Dat in Monaco en tijdens de GP van Spanje was wel weer erg typerend om aan te geven dat het niet alleen bij de amateur-evenementen fout gaat. En begrijp mij niet verkeerd: fouten maken is menselijk. Van fouten kunnen we leren. Daarom ook dit draadje. Want ik vind wel dat we er iets aan moeten doen. Dit gaat een keer fout en dan zegt iedereen achteraf: "Ja, maar dat wisten wij al lang!".

Afgelopen jaar heb ik een paar keer op 't punt gestaan om aan de bel te trekken, maar daarmee snijd ik ook onszelf in de vingers. Daarom hier uit eigen naam (voor zover dat kan). We worden al heel erg veel tegengewerkt en ondervinden veel weerstand vanuit diverse kanten, dus daarom heb ik al eens geopperd om een huurderbelangenvereniging op CPZ op te richten, zodat het zich niet alleen maar tegen ons alleen keert als we een keer klagen (om de veiligheid én kwaliteit te verbeteren). Tot nu toe wordt ons commentaar gebagatelliseerd, of terzijde geschoven. Daarna komt het als een boemerang terug. Dat schiet echt niet op. En dat spelletje speel ik dus ook niet mee.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Dennis Cavallino » 20 mei 2016, 22:40

Luco schreef:Zomers is het nog wel te doen, maar swinters lijkt me niks 10/12 uur stilstaan in de kouw pfffffffffffff
Respect Alex
Ik heb een aantal keren gevlagd, waaronder 1 dag bijna alleen maar regen, nou geef mijn portie maar aan fikkie

Zelf ook staan vlaggen vroeger. En Peter ook.

Wat er meespeelt is dat wij een hele dag een (duur) circuit huren met een (duur) veiligheidspakket. Een uur pauze houden is gewoonweg geen optie, want dat uur betaal je ook. En je klanten zijn er ook niet blij mee.

Dat soort gedoe kun je tackelen door de marshalls een deel van het geld te geven dat betaald wordt door de huurder (en een veiligheidspakket is dus enkele duizenden (!) euro's per dag). En misschien toch maar 2 ploegen op 1 dag in zetten, of een paar man extra, zodat je tijdens pauzes even kunt rouleren... Ik verzin maar wat.

Aan het veiligheidspakket verdient de circuiteigenaar gewoon dik geld. Prima, als dat ook geld geïnvesteerd wordt in marshallauto's, brandblussers, trainingen, helmen en andere veiligheidsverhogende items voor de marshalls en rijders. Maar als huurder verwacht je gewoon een professionele groep mensen, ongeacht of ze nou wel of niet betaald worden. Dat is namelijk niet aan ons. Wij betalen ervoor.

@Alex: weet je trouwens waar onze koffiekan is? Die is al een paar maanden kwijt nadat we jullie een rondje hebben gegeven. :coffee: :bag:
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 20 mei 2016, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Luco » 20 mei 2016, 22:41

Misschien ook handig om pas commentaar/kritiek te leveren als men zelf de zaakjes perfect op orde heeft, anders krijg je het inderdaad gewoon terug.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door smiley » 20 mei 2016, 22:48

Ik neem aan dat die ambulance het gros van het veiligheidspaket opslokt.

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1055
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Alexsti » 20 mei 2016, 23:26

smiley schreef:
Alexsti schreef:als ik voor mezelf spreek, ik ben marshal omdat ik gek ben van de autosport en het super vindt om mooie races te zien en alles wat erbij hoort,
Dat moet toch voor het gros gelden, anders ga je toch geen 8 uur in zo'n zweethok zitten voor een broodje kaas?
Zweethokje ? het is meestal een kouwe pleuris wind wat op Zandvoort staat... :tooth: en ja idd. datzelfde geld voor de meeste ja. :wink:


Luco, daarom waarderen we het ook als de rijders ons bedanken door ff een handje op te steken of je te bedanken op het paddock i.p.v stug voorbij lopen...( jij niet he...... :beer: )
Helemaal leuk is het als ze zo druk zitten te zwaaien dat ze bijna de grindbak in rijden.... :tooth:


En Dennis, ook als rijder zelf kijk ik er met een ander oog naar, en probeer dat ook over te brengen aan de andere marshalls waarmee ik samen sta...hoe de rijder de marshalpost ziet en kan reageren ed. :wink:

En dat brandje in spanje ging idd. niet echt soepel..... :hmmm:

Voor de rest, alles draait om geld, net zoals in de rest van de wereld.....
Kan er ook 1 2 3 niet ff een oplossing voor bedenken.



Die koffiekan geen idee, misschien naar de verkeerde teruggebracht de Mickey's miss. ?

P.s. zo'n rondje koffie met een koek word altijd zeer gewaardeerd !

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Bert ///M3 » 21 mei 2016, 07:08

Dennis Cavallino schreef:
Luco schreef:Zomers is het nog wel te doen, maar swinters lijkt me niks 10/12 uur stilstaan in de kouw pfffffffffffff
Respect Alex
Ik heb een aantal keren gevlagd, waaronder 1 dag bijna alleen maar regen, nou geef mijn portie maar aan fikkie

Zelf ook staan vlaggen vroeger. En Peter ook.

Wat er meespeelt is dat wij een hele dag een (duur) circuit huren met een (duur) veiligheidspakket. Een uur pauze houden is gewoonweg geen optie, want dat uur betaal je ook. En je klanten zijn er ook niet blij mee.

Dat soort gedoe kun je tackelen door de marshalls een deel van het geld te geven dat betaald wordt door de huurder (en een veiligheidspakket is dus enkele duizenden (!) euro's per dag). En misschien toch maar 2 ploegen op 1 dag in zetten, of een paar man extra, zodat je tijdens pauzes even kunt rouleren... Ik verzin maar wat.

Aan het veiligheidspakket verdient de circuiteigenaar gewoon dik geld. Prima, als dat ook geld geïnvesteerd wordt in marshallauto's, brandblussers, trainingen, helmen en andere veiligheidsverhogende items voor de marshalls en rijders. Maar als huurder verwacht je gewoon een professionele groep mensen, ongeacht of ze nou wel of niet betaald worden. Dat is namelijk niet aan ons. Wij betalen ervoor.

@Alex: weet je trouwens waar onze koffiekan is? Die is al een paar maanden kwijt nadat we jullie een rondje hebben gegeven. :coffee: :bag:
De meeste organisaties hebben gewoon een middagpauze, half uur of uurtje je rijders moeten ook eten. Voor zover ik weet word daar niet moeilijk over gedaan.

Verder was het tot een aantal jaren geleden ook gewoon mogelijk de baan af te huren zonder baanposten en je eigen baanposten mee te nemen. Maar dat is door een aantal incidenten bij een bepaalde huurder om zeep geholpen en nu ben je dus verplicht om het standaard pakket van CPZ af te nemen.

Wat wel een verschil is tussen CPZ en andere circuits is, dat de toren de Baanposten niet of nauwelijks corrigeert, of in elk geval tot jaren terug was dat niet zo. Op zolder bijvoorbeeld mochten de baanposten gewoon vrijwilligers van de organisatie zijn maar je had altijd een veiligheidsteam in de toren zelf zitten die de baanposten desgewenst corrigeerde, als niet alle posten bezet waren dan krijg de baanpost die wel bezet was gewoon van de toren door dat geel uit moest indien een ongeluk uit het zicht was.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Dennis Cavallino » 21 mei 2016, 14:39

De toren staat altijd in contact met alle marshalls en vice versa.

In de toren zijn camerabeelden. Die zijn ook na een incident terug te kijken. Zo zag ik laatst dus dat er te laat gevlagd werd, of dat er een marshallpost gewoonweg niet bemand was. Dan krijg je ook te horen dat ze daar zelf ook niet blij mee zijn.

Overigens leuk om een keer een rondleiding te doen.

Pauzes zijn echt een nogo bij open pitlane. Een uur pauze kost 1/8e van de huurprijs. En 1/8e van het veiligheidspakket. Je betaalt voor de pauze dus zo een paar mille. Pauze houden bepalen de rijders zelf. En dat doen ze dus ook heel de dag door. Het is eten/drinken is bij DF all inclusive.

Sommige marshalls lezen wel eens een boek tot ze bandengepiep horen. Peter zag er eens één slapen bij de Renault bocht. Daar word je echt woest van. Wellicht dat zulk soort acties er ook aan bijgedragen hebben dat de vergoedingen van CPZ aan de marshalls zijn teruggeschroefd, maar daar wordt het dus nóg slechter door. Denk ik.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Luco » 21 mei 2016, 14:45

Ik zou het als huurder dan bespreken met de verhuurder ipv het hier neer te zetten.
Maar nogmaals, zolang jezelf de zaakjes niet op orde heeft zal het weinig tot geen nut hebben om de verhuurder aan te spreken.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Mari Oh Oh! » 21 mei 2016, 16:36

Dennis Cavallino schreef: Sommige marshalls lezen wel eens een boek tot ze bandengepiep horen. Peter zag er eens één slapen bij de Renault bocht. Daar word je echt woest van. Wellicht dat zulk soort acties er ook aan bijgedragen hebben dat de vergoedingen van CPZ aan de marshalls zijn teruggeschroefd, maar daar wordt het dus nóg slechter door. Denk ik.
Ik zou juist zeggen strenger optreden(1-strike) en vergoeding opschroeven zodat die mensen in elk geval het gevoel hebben een verantwoordelijke taak te hebben. Als je daar voor een lunchpakketje staan kan het ook niet belangrijk zijn toch? (Verkeerde redenatie, maar ik snap het heel in de verte ook nog wel)

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Mari Oh Oh! » 21 mei 2016, 16:40

Luco schreef:Ik zou het als huurder dan bespreken met de verhuurder ipv het hier neer te zetten.
Maar nogmaals, zolang jezelf de zaakjes niet op orde heeft zal het weinig tot geen nut hebben om de verhuurder aan te spreken.
Verzaken om een levensgevaarlijke situatie te voorkomen(de enige reden waarom je daar staat te blauwbekken tenslotte), lijkt mij ongeacht andere zaken niet iets om door de vingers te zien tot andere zaken op orde zijn.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Luco » 21 mei 2016, 16:45

Mari Oh Oh! schreef:
Luco schreef:Ik zou het als huurder dan bespreken met de verhuurder ipv het hier neer te zetten.
Maar nogmaals, zolang jezelf de zaakjes niet op orde heeft zal het weinig tot geen nut hebben om de verhuurder aan te spreken.
Verzaken om een levensgevaarlijke situatie te voorkomen(de enige reden waarom je daar staat te blauwbekken tenslotte), lijkt mij ongeacht andere zaken niet iets om door de vingers te zien tot andere zaken op orde zijn.
Het zijn nog altijd vrijwilligers, of moet het circuit profis in gaan huren, als ze dat doen dan gaan de huurders weer zeuren dat het allemaal te duur is.
Diezelfde huurders die ook van alles op de baan laten om maar zoveel mogelijk binnen te halen.
Iets met de pot en de ketel.
Overigens mocht je in het verleden zelf vlaggers leveren, dat was pas een puinhoop bij sommige huurders.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door smiley » 21 mei 2016, 16:49

Ik neem aan dat het cpz veiligheidspaket er gekomen is na die brand in de formule ford van Ultimate Experience in 2010?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marc Sierra en 89 gasten