Marshalls noodklok veiligheid

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27813
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Luco » 15 jun 2016, 15:31

Ik insinueer niks, ik stel alleen vast dat er bij andere organisatoren wel voldoende baanposten zijn, dat mag ik dan toch op zijn minst vreemd vinden?
Dan is het net wat Nutkees zegt, als er iets ernstigs gebeurd ben je als organisator net zo aansprakelijk als het circuit als je weet dat er niet aan de veiligheid wordt voldaan en toch de boel laat rijden.
Want dan werk je willens en wetens eraan mee.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Peter Tunissen » 15 jun 2016, 15:55

Lekker zinnige reactie Luco…
Iedere organisator is verplicht om het veiligheidspakket van CPZ af te nemen (alleen treintje rijden organisaties niet, Bleekemolen hoeft het dus bijv. niet). Of dat duur is, weet ik niet, maar op jaarbasis komt er volgens mijn berekening dan nog zo'n €1,5 miljoen aan veiligheidspakket inkomsten binnen bij CPZ. Voor semi-vrijwillige marshalls, medische dienst, één personeelslid in de toren en twee ambulances vind ik dat vrij veel geld, maar daar zullen zeker ook de nodige kosten tegenover staan.
Het wordt echter echt vervelend als er niet voldoende marshalls op een dag zijn, want dit gaat ten eerste ten koste van de rijtijd (i.v.m. vaker en langer code rood) en ten tweede ook ten koste van de veiligheid.
Ik ben afgelopen zondag op mijn enige vrije dag deze maand naar Zandvoort gereden om een gesprek te voeren hierover, omdat ik een herhaling van 27 mei wilde voorkomen; toen is me verzekerd dat er keihard aan gewerkt wordt en het probleem binnen 1-2 maanden opgelost zou moeten zijn. Mijn aanbod was om voortaan zelf marshalls, medische dienst en toren bemanning te regelen, maar dit was niet nodig.
Alleen spreek ik daarna weer met marshalls zelf en die geven een exact tegenover gesteld signaal, dus dat is een beetje raar.
Dat ik op maandagavond om 22:00 nog een appje krijg met de vraag of we nog zelf mensen kunnen regelen is ook een beetje raar en dat kan uiteraard op zo'n korte termijn nooit meer, maar ik zoek eerder een duurzame oplossing, niet iets ad hoc en last minute als het een keer zo uit komt.

Dat iedere dorpsidioot hier zijn mening mag geven is mooi, maar je kunt in Dennis zijn post ook al lezen dat ook andere organisatoren met dezelfde problemen kampen; sterker nog, er zijn al dagen van andere organisaties geannuleerd omdat het (met name voor motorclubs) echt te gevaarlijk wordt om met zulke minimale marshall bezetting toch te rijden.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27813
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Luco » 15 jun 2016, 17:44

Ja jij mag het een onzinnige reactie noemen, ik heb uit betrouwbare bron dat er bij de organisaties die ik ken wel altijd voldoende bezetting is.

Maar ja ik insinueer natuurlijk, Dennis doet dat natuurlijk niet door de opmerking de voorzitter van de oca's is dezelfde als die zandvoort runt, tja zo maak je wel vrienden met de verhuurder, maar geef vooral een ander de schuld, dat veiligheidspakket is er gekomen omdat onder andere er bij df destijds slecht gevlagd werd of er te weinig bezetting was, maar dat zal ook wel weer niet waar zijn.

Het blijft natuurlijk een vervelende situatie, maar ik denk dat je als organisatie net zo verantwoordelijk bent als er iets gebeurd en de veiligheid blijkt niet in orde te zijn, als die veiligheid naar jullie mening niet op orde is zoals Dennis zegt moet je niet laten rijden, al snap ik dat dat ook heel erg vervelend kan zijn.

Maar je geeft dan iig wel aan dat jij als organisator veiligheid wel belangrijk vind.

Eric Z
Berichten: 3968
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Eric Z » 15 jun 2016, 18:14

Ja lekker makkelijk gezegd, je klanten zie je niet meer terug als je het aflast. Wel betalen niet kunnen rijden. Hoe ga je dat oplossen dan?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27813
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Luco » 15 jun 2016, 18:16

Ik zou daar persoonlijk dus wel begrip voor hebben, ik vind veiligheid stukken belangrijker dan wel rijden met een gevaarlijke situatie. (daarom rij ik nu geen trackdays, geen auto met kooi)
En als je dan ook nog mede aansprakelijk gesteld kan worden als er iets gebeurd heb je nog veel meer gezeik lijkt me, ik ben dan wel geen advocaat maar het lijkt me dat je niet alles af kan schuiven op de verhuurder?

Eric Z
Berichten: 3968
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Eric Z » 15 jun 2016, 18:25

Natuurlijk is veiligheid belangrijk en wil je hier niet voor verantwoordelijk zijn. Maar als je circuitdag niet door gaat kost het je nog steeds geld ongeacht of je je inschrijving eventueel terug zou krijgen.

Ook kan het df bijvoorbeeld imagoschade opleveren, waardoor je klanten weer misloopt.

Aflassen moet wat mij betreft gebeuren door het circuit park, en zij mogen dan ook financieel tegemoed komen. Als je voor veiligheid betaald en het kan niet geleverd worden is dat raar om op DF af te schuiven.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Nutkees » 15 jun 2016, 18:51

Het lijkt mij dat het circuit waar je het pakket afneemt bepaalde voorwaarden daaraan koppelt. Dus ook het aantal mensen op post.

Maak dan een prijs per marshall en een minimale bezetting. Zijn er minder marshalls dan betaal je minder en zijn er uiteindelijk niet genoeg dan niet rijden OF voor eigen risico laten doorgaan. Dan de verantwoordelijkheid dus bij de organisator neerleggen.

geen idee hoe je anders ook een financiele verantwoordelijkheid bij het circuit neer moet leggen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9327
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Bert ///M3 » 15 jun 2016, 19:50

Als je een veiligheidspakket van 3100 afneemt, en dat dus in weze niet geleverd word, zou je IMHO het circuit best aansprakelijk kunnen stellen. Eea afhankelijk van de voorwaarden.

Maar weet je, wat dan als je dat probeert? Krijg je een paar euro terug als je mazzel hebt. De moeite niet. PLus je krijgt de imagoschade sowieso niet terug.

Peter geeft al aan dat hij pas na de start hoorde dat er maar 5 van de 9 posten bezet zijn. CPZ gaat daarmee IMHO behoorlijk in de fout. Het is namelijk best mogelijk om een normale circuitdag te rijden met maar 5 posten bezet.

Alleen had het een kwestie geweest van duidelijker communiceren vanuit CPZ. Als jij voor aanvang zegt er zijn maar 5 posten bezet, en dat word ook duidelijk richting de rijders gecommuniceerd, welke posten er wel of niet bezet zijn dan moet het best mogelijk zijn. Dan hoef je niet elke keer code rood te geven maar hou je gewoon dat baanvak geel. Is een wat langer stuk als wanneer je 9 posten had maar moet gewoon te doen zijn.

Vroeger werden er vaak zat circuitdagen gereden met maar 4 bemande posten en het was nooit een probleem.

Desnoods zet je een mobiele baanpost in op de afsleeptruck die vlak voor het ongeval extra vlagt.

Oplossingen zat maar dan moet CPZ er wel mee komen.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door alt » 15 jun 2016, 23:21

Als je een veiligheidspakket inkoop, dan hoort daarbij op papier omschreven te zijn wat men inkoopt.
Als dat niet klopt hoeft je ook niet te betalen, want je hebt niet gekregen wat op papier staat,
Oplichting heet dat in gewoon Nederlands.
Als een organisatie constant de boel oplicht, dan moet men een aanklacht gaan indienen wegens oplichting met voorbedachte rade tot mogelijk gevolg van aan brengen van lichamelijk letsel.

Ik hoop dat de rijders tijdens de briefings nu gaan vragen hoe het met de veiligheid gesteld is op deze dag.
Ik hoor al jaren het zelfde verhaaltje van alle organisaties.
Ik ook verscheidene suggesties tijdens de briefings gedaan,die zijn ingevoerd.
Wat toch inhoud dat men er toch erg makkelijk over denkt
Elkaar maar een beetje na lult.

Van fouten kan je leren, maar van steeds de zelfde fouten maken wordt niet geaccepteerd.

Eric Z
Berichten: 3968
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Eric Z » 15 jun 2016, 23:36

Toch lijkt het imo nog steeds een lastige zaak. Je bent namelijk toch afhankelijk van hun. Zoveel circuits hebben we tenslotte niet in NL.
Juridisch getouwtrek worden beide partijen niet vrolijk van, dus waarom niet met meerdere organisaties samen het bespreekbaar maken en tot een betere oplossing komen, daar heeft iedereen profijt van!

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door MarkS » 15 jun 2016, 23:58

alt schreef:Als dat niet klopt hoeft je ook niet te betalen, want je hebt niet gekregen wat op papier staat,
Oplichting heet dat in gewoon Nederlands.
Ben geen jurist of neerlandicus maar volgens mij heet dat wanprestatie.

Dat icm veiligheidsrisico lijkt me ook de weg via welke je de discussie met de circuits aan zou moeten gaan. Denk niet dat je met "oplichting" en "voorbedachte rade" ver gaat komen, want daarmee stel je dat er op voorhand al geen vertrouwen is.

Verder alle vertrouwen dat DF hier met CPZ ea uit gaat komen. Lijkt me toch dat zij en de rijders daarin een gezamenlijk belang hebben. Niemand zit te wachten op escalatie en ongelukken.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Macboy » 16 jun 2016, 00:24

Toch blijft CPZ keer op keer in gebreke blijkt wel. Moet dan wel iets aan gedaan worden.

Dat rijders het een probleem gaan vinden als een dag niet doorgaat geloof ik geen snars van. DF organiseert 300 circuitdagen heb ik wel eens het idee dus dan maakt één zo'n dag echt niks uit. Bovendien betaalt de helft toch pas achteraf heb ik vaak het idee. De baanhuur kan DF dan gewoon terugvorderen.

Maar ik kan me voorstellen dat DF dit ook niet wil vanwege de onderlinge verhoudingen, but you just gotta make a point once !

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9327
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Bert ///M3 » 16 jun 2016, 01:11

Denk dat dat tegenvalt. Je neemt een dag vrij, boekt hotel, maakt je auto klaar enz. Dag die niet doorgaat worden de meeste rijders niet vrolijk van.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27813
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Luco » 16 jun 2016, 05:52

Bert ///M3 schreef:Denk dat dat tegenvalt. Je neemt een dag vrij, boekt hotel, maakt je auto klaar enz. Dag die niet doorgaat worden de meeste rijders niet vrolijk van.
Volgens mij wordt je er nog veel minder vrolijk van als je bv de bocht mist, in de grindbak schuift, op zijn dak gaat en je auto in de brand vliegt met de eerste marshall met blusser 400 meter verderop staat en je niet ziet liggen.
Ik hoop dat het nooit gebeurd, maar dan heeft DF een net zo groot probleem als CPZ.

En ook als je als DF daar dan niet verantwoordelijk voor bent omdat je alles ingedekt hebt, dat wil je toch gewoon niet meemaken en mede op je geweten hebben?

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door alt » 16 jun 2016, 08:20

Wat ik mij nu realiseer, het door Luco aangehaalt voorbeeld van dat je auto in de brand vliegt .
Wel dat is mij gebeurt in 2011, in de renaultbocht, mijn Westfield xtr8 volledig uitgebrand, v.w. gebroken brandstofleiding.
Destijds waren er ook te weinig baco's.
De oude baco, die 500 m door het mulle zand met een zware brandblusser moest komen, was uitgeput & te laat.
Dit is nog goed afgelopen omdat ik enkel gespind was v.w. brandstof op de achterwielen & uitlaat.
Wel de auto uitgebrand.

Kijk op:

https://www.youtube.com/watch?v=nhDT4yuT3nA" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Hielke » 16 jun 2016, 11:21

alt schreef: Kijk op:

https://www.youtube.com/watch?v=nhDT4yuT3nA" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoiets mag natuurlijk niet gebeuren. Het duurt wel twee minuten voordat er wordt geblust. Waarom die marshall al niet bij 1.15 z'n brandblusser leegt is me een raadsel.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door allen » 16 jun 2016, 11:23

Waarschijnlijk omdat het toch al geen zin heeft met zo'n miniblusser als je pas zoveel later komt aankakken. Niet dat hij er zelf overigens wat aan had kunnen doen.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door MarkS » 16 jun 2016, 12:40

En als het dan inmiddels een flink brandje is hebben die bacos dan brandwerende kleding aan of kunnen ze sowieso niet meer in de buut komen om goed te blussen?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9327
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Bert ///M3 » 16 jun 2016, 12:50

allen schreef:Waarschijnlijk omdat het toch al geen zin heeft met zo'n miniblusser als je pas zoveel later komt aankakken. Niet dat hij er zelf overigens wat aan had kunnen doen.
Dit.

Zelf brandje blussen met zo'n mini blusser is ook niet zonder risico.

Als de tank barst oid dan ben je zelf de pineut als je niet uitkijkt. Lullig voor de eigenaar maar ik zou het ook niet riskeren voor die paar tientjes vergoeding, zolang de rijder er uit is.

Als het al flink brand dan kom je er haast niet meer bij met een handblusser. Die pickup heeft een systeem met een groter bereik.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Peter Tunissen » 16 jun 2016, 13:04

Echt niet lullig bedoeld Lucas, maar ik vind dit filmpje exact te reden waarom een brandblusser in een raceauto nauwelijks nut heeft.
Je staat hier echt met gevaar voor eigen leven 10 seconden in een brandende auto om je blusser te pakken en daarna nog veel langer rondom die auto om te proberen te blussen, wat met zo'n klein blussertje sowieso nooit gaat lukken. Dat is bij een brandende auto niet zo'n probleem, maar als hij ontploft wordt het vervelender…

De enige reden die ik kan bedenken dat een rijder zelf belang heeft bij een blusser, is als iemand bewusteloos en niet bekneld in een brandende auto zit, dan zou je die kunnen gebruiken om hem eruit te halen (liefst als je met twee of meer personen bent, eentje blust rondom de deur en de ander haalt de bestuurder eruit).
Maar verder heb ik echt een enorme voorkeur voor het laten uitbranden van alles wat brandt op rijders en bijrijders na en jezelf in veiligheid brengen, zo'n auto zijn er wel meer van, de bestuurder als het goed is maar eentje...

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Eric H » 16 jun 2016, 13:11

Tja, ik kan me ergers wel vinden in Luco (zij het wat stevig aangezette) posts

Nu laten "we" het maar gewoon gebeuren (zowel CPZ als DF)
Maar wat nou als er eens iets verschrikkelijk mis gaat....
Gaan we daar dan maar op wachten, en hopen en gokken dat het nooit gebeurd.

Er wordt hier gesproken over imago schade bij het aflassen van een circuit dag, hoe groot denk je dat de imago schade is als er iemand (ernstig) verongelukt tijdens een door jouw organisatie georganiseerde dag.
Of denken we dan dat dit op te lossen/weg te werken is door maar heel hard naar de ander gaan staan te wijzen...

"Ja maar ik neem een veiligheidspakket af" VS "ja maar wij hebben je verteld wat de bezetting van de baanposten was"

M.i. neem je als organisator willens en wetens een risico als je een circiut dag door laat gaan als je weet dat er "onvoldoende" baanposten zijn. Ik hoop dan ook niet dat dit risico ooit uitdraait op ellende.....

De teneur de laatste tijd met veel dingen is, ach, zo lang het goed gaat......
Tot het een keer niet goed gaat, en dan begint iedereen te blaten over dat er toch regels zijn en waarom men zich daar niet aan heeft gehouden....

Probleem is dat deze discussies pas plaatsvinden als het al te laat is...

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Spijkerhard » 16 jun 2016, 13:21

Wat mij betreft staat dit topjc in schril contrast met de wens om weer een F1 race te organiseren.

Natuurlijk moet er heel wat gebeuren voordat dat mogelijk is, maar als ik lees dat een avond van te voren pas duidelijk is dat er te weinig personeel is, dat ik van de marshalls begrijp dat ze een of 2 dagen van te voren gevraagd worden, dan concludeer ik dat het management (of in ieder geval de planning) van CPZ erg zwak is.
Met dat level ga je nooit een F1 binnen halen.

Begreep ook van sommige Marshalls dat ze er binnenkort helemaal mee stoppen. Voor die 30 Euris kunnen ze nauwlijks nog naar Zandvoort komen. Maar misscbien is dat de hidden agenda van CPZ?

Gebruikersavatar
Ti-Tourist (Erik)
Berichten: 508
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:04
Locatie: 0348

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 16 jun 2016, 13:28

Interessante discussie.

M'n oom en ik lopen al zo'n 30 jaar op Zandvoort rond en kennen een aantal marshalls goed. De kern van het problem is simpelweg dat in de afgelopen jaren de trackday-organisaties steeds professioneler zijn geworden, maar dat de OCA als organisatie een stuk achterblijft. Waarbij het vreemd is dat er wel voor een professioneel veiligheidpakket betaald moet worden.

De OCA zou eigenlijk naar een x-aantal full-time marshalls moeten die gewoon in loondienst zijn, aangevuld met vrijwilligers voor de weekenden .

Omdat het nu alleen maar vrijwilligers zijn met als vergoeding slechts een lunchpakket (& een paar vrijkaarten), zit je gewoon met diverse problemen:

Wisselende kwaliteit van de marshalls. Slechte beschikbaarheid. Veel vrijwilligers zijn boven de pensioengerechtigde leeftijd. Die hebben de tijd wel, maar zijn fysiek niet geweldig meer. Bekende moest stoppen i.v.m. hartproblemen. Dan de afstand tot het circuit. Als men in Haarlem, Overveen of Zandvoort woont, is het nog wel te doen, maar moet je uit Woerden komen met de auto, zonder dat je ook maar een tankpas of kortingspas krijgt, moet je wel heel erg van het spelletje houden.

Als je gratis wil kijken & dichtbij wil staan, hoef ik niet zo nodig een OCA lidmaatschap. We lopen wel achterom het circuit op. En bij de histo-races kun je ook in de boxen komen, een praatje maken en een auto helpen aanduwen / starten. Voor welke meerwaarde zou je dan een hele dag bij de OCA moeten gaan "werken"? De groenten van Hak, zou ik zeggen (even heel zwart/wit gesteld).

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door allen » 16 jun 2016, 14:05

Eric H schreef:Er wordt hier gesproken over imago schade bij het aflassen van een circuit dag, hoe groot denk je dat de imago schade is als er iemand (ernstig) verongelukt tijdens een door jouw organisatie georganiseerde dag.
Of denken we dan dat dit op te lossen/weg te werken is door maar heel hard naar de ander gaan staan te wijzen...
Ik denk dat het nog niet eens zozeer om imagoschade gaat, maar zet een paar keer teveel een streep in zo'n dag, dan kunnen mensen nog zoveel medeleven tonen, ze komen niet meer. En dan is het daarna ook een kwestie van tijd dat je een streep door de trackdaytoko zelf kunt halen.
Voor mensen die alleen zo nu en dan een trackday komen rijden of zelfs alleen maar even komen kijken is het altijd wat makkelijker praten dan degene die zo'n dag financieel moet rondbreien.

Overigens weet ik nog wel dat ik in de Speedster destijds verplicht een blusser moest monteren om mee te mogen doen met een aantal trackdays. Werd me tegelijkertijd verteld dat wanneer het ooit zover mocht komen ik de wagen beter kon laten uitfikken. Doorgaans ben je toch al te laat, dan kun je dus beter zo snel mogelijk jezelf in veiligheid brengen.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Eric H » 16 jun 2016, 14:32

allen schreef:
Eric H schreef:Er wordt hier gesproken over imago schade bij het aflassen van een circuit dag, hoe groot denk je dat de imago schade is als er iemand (ernstig) verongelukt tijdens een door jouw organisatie georganiseerde dag.
Of denken we dan dat dit op te lossen/weg te werken is door maar heel hard naar de ander gaan staan te wijzen...
Ik denk dat het nog niet eens zozeer om imagoschade gaat, maar zet een paar keer teveel een streep in zo'n dag, dan kunnen mensen nog zoveel medeleven tonen, ze komen niet meer. En dan is het daarna ook een kwestie van tijd dat je een streep door de trackdaytoko zelf kunt halen.
Voor mensen die alleen zo nu en dan een trackday komen rijden of zelfs alleen maar even komen kijken is het altijd wat makkelijker praten dan degene die zo'n dag financieel moet rondbreien.
Dus zo lang het geld oplevert en goed gaat is er niets aan de hand ?
Nou, waar maken we ons dan zo druk om....

Oh ja, voor die ene keer dat het een keertje giga-fout gaat en we dan naar elkaar gaan lopen wijzen.

Begrijp me niet verkeerd, ik neem nooit deel aan een track-day, kom zelfs nooit kijken.
Ik stoor me echter wel in toenemende mate aan de volslagen willekeur waarmee men in dit land met de regels omgaat.

Wordt er een evenement afgezegd omdat niet aan de bepalingen wordt voldaan, lopen we te schreeuwen hoeveel mensen er wel niet gedupeerd zijn/worden en waarom er nou altijd zo nauw gekeken moet worden.
Is toch altijd goed gegaan....waarom wordt er nu opeens zo moeilijk gedaan ??

Wordt er een keertje wat minder nauw gekeken en het gaat verkeerd dan lopen we weer te schreeuwen dat de regels er toch niet voor niets zijn en willen we de verantwoordelijke(n) gelijk met de kop op het hakblok leggen. (Monstertruck drama anyone ??)

Het naar eigen inzicht interpreteren van regeltjes gaat goed zo lang het goed gaat.....tot het een keer goed fout gaat.....

Botom line : geldelijk gewin gaat boven alles, want o wee als het geld gaat kosten....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten