Marshalls noodklok veiligheid

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door alt » 29 mei 2016, 11:13

Voorstel: laat iedere deelnemer € 10.00 extra betalen voor de baco.s, want dat zijn zij minimaal waard.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9094
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door smiley » 29 mei 2016, 11:57

Als ik het goed lees Alt, heeft CPZ besloten de goede dagvergoeding terug te schroeven naar een broodje kaas, een dropveter en een klop op de schouder. (even gechargeerd)
Een tientje pp extra, richting CPZ hoeft dan nog niet automatisch naar de Marshalls te gaan.

Nu heeft bijna de helft besloten zich nog eens om te draaien in bed ipv te komen vlaggen.
Een goed gesprek tussen Peter en CPZ over hoe nu verder is dan wel op zijn plaats ja.

Dank voor de openheid hierin Peter :thumbup:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31177
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door JP » 29 mei 2016, 12:11

Wat zijn eigenlijk de eisen aan een marshall ? Hij/zij moet kunnen vlaggen maar rijkt zijn/haar takenpakket ook tot aan ehbo verlening ? Een gewone brand blussen mag tegenwoordig ook niet iedereen, laat staan als het op een circuit zich voordoet.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Macboy » 29 mei 2016, 15:25

Geld terug in elk geval :x

Gebruikersavatar
Gert.
Berichten: 361
Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19
Contacteer:

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Gert. » 30 mei 2016, 12:12

Duidelijke uitleg Peter, dank daarvoor.
Het verlies aan rijtijd door codes rood wordt de laatste tijd steeds meer.
Ik heb 35% van mijn klanten naar huis moeten sturen.
Het is slecht voor DF want je krijgt als organisatie een slechte naam zonder dat de oorzaken bij de klagers helder zijn.

Als een auto niet weggesleept kan worden, maar op een andere manier weggehaald moet worden gaat het mis.
Pas als blijkt dat het nodig is wordt er gezocht naar iemand met een autoambulance en andere zaken om de auto van het circuit te krijgen.
Hier gaat ook veel tijd aan verloren.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27858
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Luco » 30 mei 2016, 18:41

Autoambulance is simpel op te lossen.
Gesprek met CPZ zal lastiger zijn, je moet toch ook de relatie goed houden als je wat van ze wilt.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door PD power » 30 mei 2016, 19:21

Moet zeggen rijdt afgelopen jaren hoofdzakelijk op assen, niet met Df, maar dat heeft puur met de datums te maken, omdat door de weeks voor mij gewoon lastig is.

Daar zie ik weinig tot geen problemen, ook nauwelijks tot geen rood, heeft misschien ook met de ruimere lay-out te maken.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Dennis Cavallino » 31 mei 2016, 20:31

Voor alle kanjers onder de marshalls is er dit filmpje.

https://youtu.be/FvKG_jA7mmg" onclick="window.open(this.href);return false;



Nog 1 voorbeeld van de onderbezetting op de baanposten afgelopen vrijdag. Nutkees was met de DFRacing.com E36 M3 GTR tot stilstand gekomen in de Tarzan. Ik had door de situatie een porto en besloot na een tijdje om maar eens melding te maken van dat feit, omdat ik een soort radiostilte vernam.

In de toren was het nog niet opgemerkt dat er een auto stilstond en de marshall bij einde pitstraat (niet André dit keer) kon het wel zien, maar die zag het kennelijk niet (op persoonlijke titel heb ik daar wel zo mijn gedachten over, maar iedereen die de beste man heel de dag voor zich uit zag staren denk ik ook wel...). Kortom, je hebt gewoon meer, goed gemotiveerde en goed getrainde mensen nodig. En Peter heeft al aan een goede oplossing gedacht. Wordt vervolgd.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door alt » 04 jun 2016, 13:35

Zo te zien op de pitcam vandaag wel genoeg baco's op cpz.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11438
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Hielke » 04 jun 2016, 13:56

alt schreef:Zo te zien op de pitcam vandaag wel genoeg baco's op cpz.
Inderdaad. Apart, want zoveel volk rijdt er niet op de baan.

Andre
Berichten: 11227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Andre » 04 jun 2016, 13:58

Ja inderdaad typisch:)

Hoe zou dat nou kunnen?

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11438
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Hielke » 04 jun 2016, 14:01

Ik denk dat ze dit topic in de smiezen hebben gekregen en aanpassingen hebben gedaan.

Andre
Berichten: 11227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Andre » 04 jun 2016, 14:05

Ja dat moet wel.

Voor echte races bijna geen vrijwilliger te vinden en een paar demo ronden met een veredelde zeepkist zijn alle posten dik bemand!

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11438
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Hielke » 04 jun 2016, 14:50

Het moest een keer gebeuren.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door RVV » 04 jun 2016, 15:53

Van voorheen weet ik wel wat van de hoed en de rand. Ik wil me er niet teveel over uitlaten. Maar de prijs van het veiligheidspakket heb ik altijd al van de pot gerukt gevonden. Peter noemde het al 3100 euro.. Ex btw dat is gewoon zwaar verdienen/marge voor Cpz. Dat is net zoiets als 2000 euro voor 4 autobanden vragen. Dat Peter voor het blok word gezet door Cpz door gewoon geen Marshalls genoeg te leveren is op zijn zachts gezegd schandalig. Even voor alle duidelijkheid dit schrijf ik op persoonlijke titel ;-)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11438
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Hielke » 04 jun 2016, 16:06

Rico,

voor die centen krijg je 9 Marshalls, een ambulance, shockroom, medisch personeel, en iemand op racecontrol.

Is dat duur?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9346
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Bert ///M3 » 04 jun 2016, 16:21

Of het duur is laat ik in het midden. Maar als je er voor betaald en je hebt ipv 9 baanposten maar 5 baanposten, en daardoor word je dag verziekt dan is CPZ wel behoorlijk in gebreke gebleven.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11438
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Hielke » 04 jun 2016, 16:46

Bert ///M3 schreef:Of het duur is laat ik in het midden. Maar als je er voor betaald en je hebt ipv 9 baanposten maar 5 baanposten, en daardoor word je dag verziekt dan is CPZ wel behoorlijk in gebreke gebleven.
Correct.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door GTRene » 04 jun 2016, 20:44

idd met wat gevolg schade er bij wellicht, dat mag CPZ dan wel terug dokken en mag nooit weer gebeuren, ze moeten dan een soort back up plan hebben anders zijn ze in gebreken en dus verantwoordelijk.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27858
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Luco » 14 jun 2016, 21:01

Bert ///M3 schreef:Of het duur is laat ik in het midden. Maar als je er voor betaald en je hebt ipv 9 baanposten maar 5 baanposten, en daardoor word je dag verziekt dan is CPZ wel behoorlijk in gebreke gebleven.
De vraag is dus of er voor betaald wordt of dat er misschien andere afspraken zijn, bij sommige organisators zijn de baanposten namelijk wel bezet.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door alt » 14 jun 2016, 23:06

Ik was verleden week op Assen, daar waren maar 3 baanposten bezet volgens een van de baco's.
Dat was volgens hem voldoende.
Assen is zo vlak als een biljarttafel.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door GTRene » 15 jun 2016, 00:33

Assen is idd redelijk overzichtelijk, scheelt wel :)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Dennis Cavallino » 15 jun 2016, 13:54

Tijdens de motor trackdays waren er maar 3 marshalls. En die haddden ook nog eens regen... gezellig!

Bij Audi S stond gisteren wel een auto van een marshall, maar ik heb heel de dag geen marshall gezien daar. Die lag denk ik lekker te slapen. :lol:

Verder is er vanalles beloofd door iemand van de OCA, maar dat blijkt allemaal gelogen hebben we alweer van insiders gehoord. Gaat echt niet goed dit. Tot er een keer iemand dood gaat. Daarna kan alles opeens weer wel, denk ik.

De marshalls krijgen nu 3 tientjes. De oude garde is daar boos over (voor sommigens is 't 3x zo weinig als voorheen, dus dat snap ik wel). Junior marshalls willen heel graag op onze trackdays staan, maar die moeten eerst 9 races (!) hebben gevlagd. Ik zou dat omdraaien. Eerst vlaggen tijdens trackdays of testdagen en pas DAARNA tijdens races. Maar misschien snap ik de logica niet zo goed.

Verder is de voorzitter van de OCA dezelfde als die 't circuit runt. Nough said.


Op persoonlijke titel enzo blabla, gewoon omdat ik mij zorgen maak. :hmmm:

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Nutkees » 15 jun 2016, 14:17

Probleem wordt het pas echt wanneer iemand verongelukt en daardoor invalide raakt of erger.

Als ik als rijder een ongeluk krijg nadat ik ben stilgevallen en blijkt dat dit komt omdat er simpelweg te weinig marshalls aanwezig waren, dan zou ik dus de verhuurder van het circuit op dat moment aansprakelijk stellen voor het feit dat ik bijvoorbeeld mijn werk niet meer kan doen vanwege dat ongeluk.

Nu zal dit niet zo snel gebeuren, maar voor DF wel een belangrijk punt om te bespreken met het circuit, want je kan van alles tekenen vooraf, maar wanneer het veiligheidspakket niet afdoende is geweest ben ik benieuwd wat je positie in een rechtszaak nog is.

Dat ik met een afgebroken draagarm midden in de Tarzan stil stond duurde het inderdaad vrij lang voordat er code rood werd gegeven. Ik heb kijkende naar mijn onboard beelden meer dan 1 minuut moeten wachten totdat er code rood was. Vind ik vrij lang en dan ook nog dankzij Dennis.

Blijft gewoon een lastig pakket omdat je te afhankelijk bent van andere partijen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door RVV » 15 jun 2016, 15:08

Luco schreef:
Bert ///M3 schreef:Of het duur is laat ik in het midden. Maar als je er voor betaald en je hebt ipv 9 baanposten maar 5 baanposten, en daardoor word je dag verziekt dan is CPZ wel behoorlijk in gebreke gebleven.
De vraag is dus of er voor betaald wordt of dat er misschien andere afspraken zijn, bij sommige organisators zijn de baanposten namelijk wel bezet.

Als ik het goed begrijp insinueer je dat DF mischien niet betaald voor baanposten? Danwel afspraken maakt waarbij DF baanposten niet belangrijk vind? :hmmm:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten