Marshalls noodklok veiligheid

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1055
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Alexsti » 18 jul 2016, 21:31

Nee hoor, alleen die (top)jongens hebben er gewoon maling aan.....en gaan achteraf janken.

Online
Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door alt » 19 jul 2016, 07:56

Als ik het goed heb begrepen zijn toprijders zo goed dat zij eigenlijk geen baco's nodig hebben, ook geen radiocommunicatie systeem & pitborden.
De baco's, pitborden & radiocommunicatiesysteem er eigenlijk zijn voor de mindere rijders.

Ik ben een mindere rijder dan heb ik graag overal baco's.
Geen pitborden want dan moet ik mijn leesbril opzetten.

P.s.

Fietsen vind ik levensgevaarlijk.
Geen helm, geen beschermende kleding, zeer groot snelheidsverschil met overige verkeersdeelnemers.
Voordeel is wel je bent de grootste kandidaat voor het donarschap.
30.000 fietsers krijgen hersentrauma's per jaar.
Voor oudere heren op de fiets, een versnelt ritje naar prostaatkanker.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Luco » 19 jul 2016, 11:10

smiley schreef:Betekent dubbel geel bij een F3 race iets anders dan dubbel geel als ik een trackday doe?
Nee maar het gaat al fout bij de cursus voor licentie, daar worden de regels uitgelegd maar ook niet gehandhaafd, meestal bij de dnrt (gelukkig code 60) maar bij dubbel geel kwamen diegen die achter me reden zienderogen dichterbij.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Peric » 19 jul 2016, 12:06

Als je dat dan ziet moet je dat aankaarten bij de wedstrijdleiding Luco. Alleen op die manier kan er wat aan gedaan worden..

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door PD power » 19 jul 2016, 13:10

Snipe schreef:Ja, ik vind dat dus onzin. Ze zwaaien met dubbel geel en hij wordt nota bene nog extra gewaarschuwd via de boordradio. Als het je dan nog niet duidelijk is dat je op moet passen, dan zit je dus gewoon in de verkeerde sport.

Helemaal mee eens Perry, dan moeten ze gaan schaken ofzo :thumbup:

Gebruikersavatar
trancedrift
Berichten: 119
Lid geworden op: 21 mar 2016, 16:17
Locatie: Zuid Holland

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door trancedrift » 20 jul 2016, 13:40

Ik ben zelf van mening dat voor elke trackday een snelle herinnering van de basis vlag signalen en wat je moet en niet moet doen nodig is. Dit gebeurde twee weken geleden op Nürburgring, de Belgische Evora Exige zag dubbel geel, liet de gas los, maar bleef gevaarlijk dichtbij de marshals wie gewoon op de track naast de auto stonden. Ik denk niet dat de afstand toen hij langs reed meer dan meter was, een stapje naar achter en de marshal zoude aangereden kunnen worden.

Laatst gewijzigd door trancedrift op 20 jul 2016, 13:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door smiley » 20 jul 2016, 13:45

Exige V6. (de Evora is veel lelijker)

Gebruikersavatar
trancedrift
Berichten: 119
Lid geworden op: 21 mar 2016, 16:17
Locatie: Zuid Holland

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door trancedrift » 24 jul 2016, 09:38

En? Wil iemand al over wat gisteren op Nürburgring gebeurde hebben?

Civic vloog uit de bocht en botste tegen stilstaande auto met twee marshals ernaast, gele vlag was blijkbaar weer niks voor de Honda bestuurder.

Maar hij of zijn passagier gaan zoiets nooit meer doen, ze zijn allebei dood, auto uitgebrand, marshals zwaargewond.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Luco » 24 jul 2016, 09:57

zie draadje nurburgring

En net of de de passagier er wat aan kan doen :bag:
Laatst gewijzigd door Luco op 24 jul 2016, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1055
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Marshalls noodklok veiligheid

Bericht door Alexsti » 24 jul 2016, 09:58

Triest.........en dan vinden de rijders het gek als er in hun ogen te vaak een code rood of savetycar uit geroepen wordt...

En ach je zag zelf wat dubbel geel in de F1 betekende gister....gewoon volle pot doorgaan en je snelste rondje neerzetten. :?
De situatie was wel zo dat de auto net weg was, maar toch er hing dubbel geel en dan hoor je te kunnen stoppen in het baanvak waar het gegeven wordt....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten