Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Djessey
Contacteer:

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Djessey » 03 apr 2019, 13:29

Robin schreef:
03 apr 2019, 12:52
En Djessey, zag je überhaupt nog wel wat met dat reclamebord voor je kop?:)
Ging prima!

Hielke

Bericht door Hielke » 03 apr 2019, 13:56

Lekker tempo Djessey!

Maar waarom word ik nou zo zeeziek van die video? :mrgreen:

Djessey
Contacteer:

Bericht door Djessey » 03 apr 2019, 13:59

Hielke schreef:
03 apr 2019, 13:56
Lekker tempo Djessey!

Maar waarom word ik nou zo zeeziek van die video? :mrgreen:
Gopro zit vast op de kooi, dat resoneert zo lekker mee!

Tempo was niet slecht voor een shakedown, vooral het remmen ging erg goed. Als je naar de laatste chicane kijkt voor t rechte stuk (eind v/d video) zie je hoe laat de auto in de remmen kan gaan. Dat terwijl er achter nog 330 remklauwen zitten en je toch met 180-200 aankomt.

Maargoed, ik ben nog met de remmen bezig want ik ben van mening dat het nog harder kan! 1.6-1.8 G moet te doen zijn.

Voor de rest nog tweaken met wegligging, veren enz.

bartb
Auto: E87 130i LCI

Bericht door bartb » 03 apr 2019, 19:18

Hielke schreef:
03 apr 2019, 11:01
bartb schreef:
02 apr 2019, 22:36
Bliksum, Hielke op dreef. De nurburgring in VLN lay-out ook al sub7 gereden zag ik.
I'm back Bart!

En waarschijnlijk ook alweer weg. Moet er nog vrede mee zien te krijgen dat de auto dan wel uit de BMW fabriek gerold mag zijn, maar dat het in de basis gewoon een 118d dieseltje met standaard onderstel met 255.00 km is. Gisteren was ook meer een experimentje. Wat doet de auto als ik 'm maximaal gebruik. Op De Ring had ik een onverklaarbaar momentje met een naar rechts wegzettende achterkant, en nu in de video hieronder zie je datzelfde gebeuren bij ingaan Ramshoek met 160 km/h (z'n topsnelheid op Assen) bij minuut 2.55. Ik kan het nog steeds niet verklaren. Ik stuurde rustig in, in de ronden hiervoor en hierna vond het niet plaats.

Belandde per ongeluk in de Sportklasse. De getoonde ronde was m'n snelste. Een 2.21,77. Het had sneller gekund als ik daarna niet iedere ronde bij aanremmen en ingaan bochten iedere keer werd opgehouden. Ook de banden hadden snel hun beste tijd gehad. Het was toch wel behoorlijk druk voor een maandag.

Baal een beetje van de situatie met de safetycar en de marshalls die de gestrande Leon proberen weg te halen. De auto stond er al enkele ronden, van enige actie door marshalls was toen geen sprake. Je gaat dan al snel denken dat die auto daar gewoon de hele stint zal blijven staan. Achteraf via de beelden heb ik gezien dat er in de bocht ver daarvoor door een mannetje in de verte met geel gezwaaid werd. Vanuit de bestuurderspositie (achter auto's) was dat niet te zien. Gezien de gestrande positie van die Leon hadden er hele andere maatregelen genomen moeten worden.

https://www.youtube.com/watch?v=utxbIf7nzCQ
Het wordt tijd voor een 130i heb ik wel door:)

Plaats reactie