Rijden in de Clio Cup Benelux? Testdag op 18 februari

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Jotwoo
Berichten: 101
Lid geworden op: 20 jul 2010, 12:51
Locatie: Haarlem

Rijden in de Clio Cup Benelux? Testdag op 18 februari

Bericht door Jotwoo » 16 feb 2016, 11:14

Zakelijk heb ik veel van doen met Renault en deze dag kwam voorbij. Volgens mij interessant om te delen met de DF leden.

Komende donderdag is er een testdag op Zandvoort voor mensen die interesse hebben om te gaan racen in de Clio Cup. Interessant voor mensen hier? Als dit als spam wordt gezien mag ie natuurlijk verwijderd worden.

Afbeelding

TESTDAG & INTRODUCTIE ZANDVOORT

18 februari Introductie- en testdag Renault Clio Cup Benelux op Zandvoort

Test en kennismaking voor nieuwe rijders
Testmiddag voor huidige rijders Clio 3 en 4

Op 18 Februari aanstaande is er op Circuit Park Zandvoort een kennismakingsdag voor nieuwe rijders die geïnteresseerd zijn in de Renault Clio Cup Benelux. Tijdens deze dag kunnen rijders die in bezit zijn van een geldige racelicentie kennis maken met de Clio 4 cup auto.

Het hele team van de Clio Cup Benelux is tijdens deze dag aanwezig om uitleg te geven over het komende seizoen. Zowel Team Bleekemolen als team Certainty zijn deze dag aanwezig om de coureurs te begeleiden maar ook om deze van informatie te voorzien over deelname aan de Clio Cup Benelux. Herman Minderhout is aanwezig voor informatie over de techniek, onderdelen en het kopen of huren van een cupauto.

Tijdens deze dag zijn tevens de huidige rijders welkom om te komen testen voor het nieuwe seizoen.

Programma:

11.00 ontvangst in VIP Box Dutch Racing Driver Academy (boven pitbox 23)
13.00-17.00 testritten

Aanmelding voor deze dag e-mailen naar: peter@mdh.nl

Contact: Peter Plevier

0031-612423103

http://www.cliocupbenelux.com" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.facebook.com/RenaultClioCupBenelux" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Rijden in de Clio Cup Benelux? Testdag op 18 februari

Bericht door Luco » 16 feb 2016, 11:36

Ik zie nergens de kosten vermeld?

Jotwoo
Berichten: 101
Lid geworden op: 20 jul 2010, 12:51
Locatie: Haarlem

Re: Rijden in de Clio Cup Benelux? Testdag op 18 februari

Bericht door Jotwoo » 16 feb 2016, 11:56

Is ook gratis ;) Het is vooral kennismaken met de organisatie en teams om te kijken wat je voor elkaar kunt betekenen.

Gebruikersavatar
Peter-Paul
Berichten: 907
Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
Locatie: Rosmalen

Re: Rijden in de Clio Cup Benelux? Testdag op 18 februari

Bericht door Peter-Paul » 16 feb 2016, 12:18

Ik denk niet dat ze op bandenschoppers en testpiloten zonder budget zitten te wachten....

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Rijden in de Clio Cup Benelux? Testdag op 18 februari

Bericht door Luco » 16 feb 2016, 12:58

Peter-Paul schreef:Ik denk niet dat ze op bandenschoppers en testpiloten zonder budget zitten te wachten....
Ja aan de blauwe ogen kan je zien dat ze budget hebben :tooth:
En ik zag testritten staan, dus vandaar mijn vraag.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Rijden in de Clio Cup Benelux? Testdag op 18 februari

Bericht door Bert ///M3 » 16 feb 2016, 14:06

Lol paar rondjes proberen Luco? :mrgreen:

Moet zeggen dat het op eerste gezicht wel een leuke serie lijkt. Afwisselend qua circuits. Clio cup auto is ook best interessant en ook vrij betaal baar.

Kan een goed alternatief zijn voor bijvoorbeeld DSC sport als je meer competitie met gelijkwaardig materiaal zoekt.

Denk alleen dat je wel op een ton kan rekenen het eerste jaar en dat is wel heel minimaal. Zeker als je al even over de 50K kwijt bent voor een auto.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Rijden in de Clio Cup Benelux? Testdag op 18 februari

Bericht door Luco » 16 feb 2016, 15:53

Gratis een paar rondjes is nooit weg :tooth:
FF kijken of die renault troep vooruit wil :hungry:
Nee zou het alleen doen als ik het zou kunnen betalen, maar ton is denk ik niet genoeg gezien het close racing is en je dus een flink schadebudget moet hebben.
Supersport in dsc is minder dan een ton, sport moet zeker goedkoper kunnen.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Rijden in de Clio Cup Benelux? Testdag op 18 februari

Bericht door Tristan » 16 feb 2016, 17:21

Luco schreef: Supersport in dsc is minder dan een ton, sport moet zeker goedkoper kunnen.
Tja, als je veel zelf sleutelt wel, weinig banden verbruikt, geen verzekering en transport zelf regelt. Anders red je onder een ton in de DSC SS echt niet.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Rijden in de Clio Cup Benelux? Testdag op 18 februari

Bericht door Luco » 16 feb 2016, 20:01

Ach ik heb het drie jaar gedaan en elk jaar toch ruim onder een ton gebleven en gewoon 6 tot 8 banden per weekend (onderhoud tussen races door deed ik zelf, vond dat ook gewoon leuk en leerzaam) zelf doen is bijna niet goedkoper dan bij een team, heb ik ook een jaar gedaan, je zal dan ook weer extra spullen aan moeten schaffen, nu is dat een aantal jaren geleden, maar uiteindelijk is clio cup toch echt duurder, was toen niet te verzekeren.

ps eerste twee jaar geen verzekering gehad maar met dat erbij zit je rond de ton.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Rijden in de Clio Cup Benelux? Testdag op 18 februari

Bericht door Reind » 17 feb 2016, 09:31

Wat een bedragen eigenlijk hé. Wie krijgt er tegenwoordig nog een budget van een ton rond. Niet gek dat er de laatste jaren zo'n verschuiving is geweest van A naar B evenementen.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Rijden in de Clio Cup Benelux? Testdag op 18 februari

Bericht door Luco » 17 feb 2016, 10:13

Uiteindelijk hebben die drie jaar dsc voor mij gelukkig weinig gekost, maar laatste jaar was eigenlijk niet te doen, had ik beter af kunnen blazen, hoop gezeik met tweede rijder, doe ik ook nooit meer.
Ach als de economische omstandigheden echt beter worden kan ik zo weer bij mijn toenmalige sponsors terecht, maar ik denk dat ik dan gewoon een stoeltje koop, arrive and drive :tooth:

Jotwoo
Berichten: 101
Lid geworden op: 20 jul 2010, 12:51
Locatie: Haarlem

Re: Rijden in de Clio Cup Benelux? Testdag op 18 februari

Bericht door Jotwoo » 17 feb 2016, 11:45

Naar wat ik weet staan beide opties open Je kunt een eigen team starten (€€€) of je aansluiten bij een bestaand team, cq instappen, zoals Luco zegt ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten