4 of 6 punts gordels? spanautomaat? Welk merk?

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1765
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

4 of 6 punts gordels? spanautomaat? Welk merk?

Bericht door StefanW » 16 jan 2016, 11:49

Goedemorgen,

Ik sta op het punt om gordels aan te schaffen. Je bent ze in verschillende soorten en maten. Je kunt bijvoorbeeld 4 of 6 punts gordels nemen. Ik lees dat het voordeel van 6 punts gordels is dat je niet onder de stoel door kan schieten.

Afbeelding

Daarnaast heb je verschillende merken als Sabelt, Sparco, QSP enz enz, maar de Schroth trekt mij de meeste aandacht. Deze riemen hebben een spanautomaat wat betekent dat je toch iets naar voren kan buigen in de gordels.

Afbeelding

Heeft iemand er ervaring mee? Werkt dat echt?

Prijzen varieren ook van 200 tot 500.

Gr
Stefan

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: 4 of 6 punts gordels? spanautomaat? Welk merk?

Bericht door smiley » 16 jan 2016, 12:25

Ik heb schroth (4 punts), maar heb gelukkig nog geen ervaring :lol:

Die spanautomaat is wat schroth als anti submarining verkoopt denk ik?


Met een 6 punts weet je bijna zeker dat er geen submarining plaats kan vinden, want je zit muurvast.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Re: 4 of 6 punts gordels? spanautomaat? Welk merk?

Bericht door Elmar » 16 jan 2016, 12:58

Neem dit aandachtspuntje dan ook mee.


Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: 4 of 6 punts gordels? spanautomaat? Welk merk?

Bericht door Bert ///M3 » 17 jan 2016, 09:30

Volgens mij is die span automaat iets wat vooral op straat gebruik gericht is. Bij de race versie in combinatie met HANS zit her er dacht ik niet op maar daar kan ik me in vergissen.


Verder zou er voor mij qua gordels maar 1 merk zijn en dat is Schroth. Ik heb zelf Sabelt in mijn racer zitten, en natuurlijk voldoet het, maar je kan bij Schroth gewooh n zien dat er veel beter over nagedacht is. Hun endurance gordels hebben de verstelling voor de heupgordels bijvoorbeeld naast het slot zitten, in plaats van naast de stoel. Naast de stoel zit je altijd te kloten met de verstelling en bij Schroth dus niet. Zelfde als dat je het 5e en 6e punt los klikken kan om te verstellen, bij Sabelt is die verstelling ook een drama. Het is niet zo erg als ze op maat staan maar zou ik nieuwe kopen dan altijd Schroth.

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1765
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: 4 of 6 punts gordels? spanautomaat? Welk merk?

Bericht door StefanW » 17 jan 2016, 12:16

Bedankt voor jullie antwoorden. Span automaat gaat niet samen met HANS inderdaad. Filmpje laat ook goed verschil zien tussen HANS en geen HANS.

6punts gordels van Schroth gaan over de 350 euro per stuk. Dat vind ik eigenlijk net iets teveel van het goede.
Biesheuvel heeft een eigen merk: Ltec. Deze gordels worden gemaakt in dezelfde fabriek als TRS, een bekend merk in de UK.

Als ik daarvan de duurste variant neem, dan heb ik volgens mij wel een goede gordel. Hebben jullie ervaring hiermee? Gaat om de onderste, LTEC Magnum 6-punts Ultralight Gordel

http://www.ltec-shop.nl/contents/nl/d12 ... _keur.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: 4 of 6 punts gordels? spanautomaat? Welk merk?

Bericht door Luco » 17 jan 2016, 12:42

Het is net wat Bert zegt, zijn op zich goede gordels maar de verstellingen zitten tussen stoel en kooi en onder de stoel, zwaar kut met verstellen, maar als je alleen zelf rijdt is dat maar eenmalig, rij je met meer dan 1 dan de schroth nemen.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: 4 of 6 punts gordels? spanautomaat? Welk merk?

Bericht door PD power » 19 jan 2016, 22:56

Kijk ook naar hoogte gordelgaten van de stoel en aanspanpunt bovenste gordelpunten, ivm rug.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 85 gasten