F1 seizoen 2016

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: F1 seizoen 2016

Bericht door allen » 22 dec 2015, 10:29

BBC moet een flink gat dichten. Had F1 dik geld opgeleverd was dat natuurlijk nooit geschrapt. Nu zelfs een paar jaar eerder. Zegt genoeg.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4861
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: F1 seizoen 2016

Bericht door Tom V » 22 dec 2015, 10:53

Luco schreef:Niemand heeft volgens mij sky F1, die is echt nog een stapje beter dan de BBC.
Het nadeel is dat het voor de meesten bijna niet te krijgen. Ik kijk het zelf wel eens online met veel moeite maar schotel heb ik niet en dat is eigenlijk de enige manier verder. Ik zou voor die zender best willen betalen maar ook die optie bestaat niet.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27869
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 seizoen 2016

Bericht door Luco » 22 dec 2015, 11:12

Tom V schreef:
Luco schreef:Niemand heeft volgens mij sky F1, die is echt nog een stapje beter dan de BBC.
Het nadeel is dat het voor de meesten bijna niet te krijgen. Ik kijk het zelf wel eens online met veel moeite maar schotel heb ik niet en dat is eigenlijk de enige manier verder. Ik zou voor die zender best willen betalen maar ook die optie bestaat niet.
Schotel is stukken goedkoper dan ziggo, kpn en al die andere meuk.
1 nadeel, bij heel slecht weer valt het beeld wel eens weg.

Wouter81
Berichten: 9062
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: F1 seizoen 2016

Bericht door Wouter81 » 22 dec 2015, 11:21

Jammer dat de BBC verdwijnt, al vind ik dat geen enorme ramp. ITV heeft minstens zulke goede voor- en nabeschouwingen. ITV is niet te ontvangen hier (behalve via de schotel dan) maar na de race zijn de voor- en nabeschouwingen altijd wel terug te vinden op internet. Deze gast post meestal vrij snel de filmpjes op Vimeo: https://twitter.com/FiftyBuckss" onclick="window.open(this.href);return false; Hem ff volgen dus. Ik ga er vanuit dat Channel 4 ook wel weer met goeie inhoud gaat komen. Of volg de Facebook groep van Bas van Bodegraven over Max Verstappen, daar komt ook bijna alle leuke content wel voorbij.

Zelf ben ik me aan het oriënteren welke GP of GP's ik komend jaar wil gaan bezoeken. Dit jaar in Australië en Abu Dhabi geweest dus. Ik zit te denken om Monaco te bezoeken. Dichter bij huis maar natuurlijk heel speciaal.

Iemand die daar al eens bij de GP van Monaco geweest is en tips heeft?

Gebruikersavatar
Ti-Tourist (Erik)
Berichten: 508
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:04
Locatie: 0348

Re: F1 seizoen 2016

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 23 dec 2015, 12:06

@ Wouter: Vlieg met Transavia / Easyjet naar Nice, boek een hotel vlak bij Nice Ville treinstation en ga dan met de trein heen & weer. Is makkelijk en heel goedkoop. Je stapt uit bij Ste. Devote.

Ik ga alleen naar de GP Historique (scheelt een factor 10 qua ticketprijzen). Staanplaatsen Rocher was ver weg in 1996. Tribunes richting het zwembad zijn niet gek en iets goedkoper. Ga dan wel meer aan de linkerkant zitten & naar boven, dan kun je nog omdraaien naar het rechte stuk en ze zien aankomen vanaf de chicane na de tunnel

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: F1 seizoen 2016

Bericht door Peter Tunissen » 23 dec 2015, 13:44

Wouter, we zijn van plan om met een groepje DF'ers naar Monaco te gaan dit jaar, dus als je wil zou je aan kunnen sluiten (zal maximaal 20 personen worden, incl. een tafel met uitzicht op de race bij Café de Paris). :df: :mrgreen:

Online
Richardt.
Berichten: 6491
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: F1 seizoen 2016

Bericht door Richardt. » 23 dec 2015, 14:13

Peter Tunissen schreef:Wouter, we zijn van plan om met een groepje DF'ers naar Monaco te gaan dit jaar, dus als je wil zou je aan kunnen sluiten (zal maximaal 20 personen worden, incl. een tafel met uitzicht op de race bij Café de Paris). :df: :mrgreen:
Binnenkort meer info of op uitnodiging?

Wouter81
Berichten: 9062
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: F1 seizoen 2016

Bericht door Wouter81 » 23 dec 2015, 14:14

Erik, thanks voor de info! Ben ooit al eens in Monaco geweest (niet bij de F1), toen ook naar Nice gevlogen (en daarna met de heli naar Monaco, was vrij ultiek :mrgreen: ).
Peter Tunissen schreef:Wouter, we zijn van plan om met een groepje DF'ers naar Monaco te gaan dit jaar, dus als je wil zou je aan kunnen sluiten (zal maximaal 20 personen worden, incl. een tafel met uitzicht op de race bij Café de Paris). :df: :mrgreen:
Oei dat klinkt interessant, keep me informed Peter. :thumbup:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: F1 seizoen 2016

Bericht door Peter Tunissen » 23 dec 2015, 15:03

Richardt. schreef:
Peter Tunissen schreef:Wouter, we zijn van plan om met een groepje DF'ers naar Monaco te gaan dit jaar, dus als je wil zou je aan kunnen sluiten (zal maximaal 20 personen worden, incl. een tafel met uitzicht op de race bij Café de Paris). :df: :mrgreen:
Binnenkort meer info of op uitnodiging?
In principe op uitnodiging, maar je kunt ervan uitgaan dat de mensen die in dit topic interesse tonen ook wel even een berichtje ontvangen hierover... :beer: ;)

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: F1 seizoen 2016

Bericht door Robin Hartog » 23 dec 2015, 15:31

Peter Tunissen schreef:
Richardt. schreef:
Peter Tunissen schreef:Wouter, we zijn van plan om met een groepje DF'ers naar Monaco te gaan dit jaar, dus als je wil zou je aan kunnen sluiten (zal maximaal 20 personen worden, incl. een tafel met uitzicht op de race bij Café de Paris). :df: :mrgreen:
Binnenkort meer info of op uitnodiging?
In principe op uitnodiging, maar je kunt ervan uitgaan dat de mensen die in dit topic interesse tonen ook wel even een berichtje ontvangen hierover... :beer: ;)
Ben ook wel nieuwsgierig eigenlijk!

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27869
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 seizoen 2016

Bericht door Luco » 01 feb 2016, 18:11

Maldonado Exit.

Aan de ene kant wel jammer nu is de garantie op mooie crashes een stuk minder :mrgreen:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: F1 seizoen 2016

Bericht door Joy » 01 feb 2016, 18:20

Op z'n fansite zijn ze ook verdrietig:

http://hasmaldonadocrashedtoday.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27869
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 seizoen 2016

Bericht door Luco » 01 feb 2016, 18:29

:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Niels 155
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 jan 2011, 17:59
Auto: Alfa 155 2.0 16V EVO4 Seq
Locatie: Amersfoort

Re: F1 seizoen 2016

Bericht door Niels 155 » 14 feb 2016, 10:35

Luco schreef:Niemand heeft volgens mij sky F1, die is echt nog een stapje beter dan de BBC.
Ik heb em, altijd top!

Wouter81
Berichten: 9062
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: F1 seizoen 2016

Bericht door Wouter81 » 14 feb 2016, 19:26

Nog nieuws over Monaco Peter? :)

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: F1 seizoen 2016

Bericht door WJ » 23 feb 2016, 23:58

http://www.nu.nl/formule-1/4219603/team ... catie.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Best wel gaaf, denk ik? Worden het bijna meerdere (mini) races.

Wouter81
Berichten: 9062
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: F1 seizoen 2016

Bericht door Wouter81 » 24 feb 2016, 07:17

Leuk idee al was met het huidige formaat ook weinig mis imo.

Volgende week donderdag vlieg ik nog even naar Barcelona om de laatste 2 testdagen live mee te maken. :)

Wouter81
Berichten: 9062
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: F1 seizoen 2016

Bericht door Wouter81 » 07 mar 2016, 19:42

Afgelopen donderdag en vrijdag in Barcelona geweest, bij de laatste 2 testdagen. Voor een luttele 15 euro kun je naar binnen en kun je bijna overal (muv. de paddock) komen. Erg rustig dus leuk om de baan en auto's vanaf alle tribunes / plekken langs te baan te bekijken. Ook een erg aangename 17 graden beide dagen dus prima uit te houden in het zonnetje. :)

Enkele indrukken:

Het geluid is zeker beter dan in 2015. Het verschil is niet enorm maar zeker merkbaar. Vooral de Honda klinkt echt wel bruut en donker, de Mercedes juist weer schel. De Ferrari en Renault waren duidelijk iets stiller. Ik vind het prima, je kunt zonder oordoppen toe maar het klinkt toch wel lekker. De V10's en V12's van vroeger waren natuurlijk meesterlijk maar dit heeft ook wel wat.

Qua livery is de Red Bull in het echt waanzinnig mooi, met name vanwege de matte kleuren. In de zon ziet dat er echt heel stoer uit. De livery van de Manor is overigens ook mooi. Bij Haas overheerst echter de saaiheid, onbegrijpelijk dat ze daar niets mooiers van gemaakt hebben. Erg conservatief. Ferrari in mijn ogen ook erg mooi. Verder jammer te zien dat teams zo behoudend zijn met hun liveries. 15 Jaar geleden was het een bonte collectie van auto's, nu blinken de kleuren grijs, zilver, zwart uit. Wat ook opvalt is dat er echt weinig sponsoren op de diverse auto's staan... dat geeft te denken.

Dan de test zelf. Mercedes en Ferrari gaan het echt uitvechten dit jaar, zaten er beide weer erg goed bij al liet Mercedes niet het achterste van de tong zien. Dat wordt spannender dan afgelopen jaar al blijft Mercedes toch de top. Toro Rosso zit er ook erg goed bij, de betrouwbaarheid van die auto is ook waanzinnig tot nu toe. Een bizarre winter om überhaupt een rijdende auto klaar te hebben na de zeer late deal met Ferrari en dan gelijk zo snel en vooral zo extreem betrouwbaar te zijn: dat is echt een wereldprestatie. Het ziet er goed uit, ze lijken ook voor Red Bull te staan. Haas en Manor moeilijk, weinig gereden door veel technische problemen, Renault ook niet enorm veel (vooral Palmer niet) maar dat zag er niet eens zo slecht uit, zeker als je weet dat die auto (ex-Lotus) in eerste instantie voor een Mercedes motor was gebouwd. Williams zag er ook sterk uit, die reden competitieve tijden en Force India ook vrij sterk. Sauber... tja. Daar rommelt het gewoon. Het geld is op, wordt al een prestatie al zij het seizoen afmaken. En McLaren tot slot: heel wat sterker dan het rampjaar 2015. Ze komen nog tekort maar het ding blijft het nu tenminste doen en de verschillen zijn geen 200 PK meer (maar een PK of 60-80). Dus middenmoot voor hen.

Op basis van mijn indrukken, de info die ik her en der lees, mijn geweldige inzicht :ongeveer als: en mijn glazen bol is dit mijn voorspelling qua rangorde 2016.

1) Mercedes (tja, duidelijk de beste in dit hybride-tijdperk, dat blijft zo in 2016)
2) Ferrari (wel dichterbij dan afgelopen jaar en gaat het Mercedes wel moeilijker maken)
3) Williams (degelijk, stabiel en Mercedes power maar niet genoeg voor de echte top)
4) Toro Rosso (hongerige toptalenten, degelijke motor, erg goed chassis en grote betrouwbaarheid)
5) Red Bull (in het begin minder competitief door motor maar geweldige engineering dus komen sterk terug)
6) Force India (goede auto, goede rijders, Mercedes motor alleen beperkt budget dus weinig ontwikkeling)
7) McLaren (van achterhoede naar middenmoot in 2016, regelmatige puntenfinishes)
8) Renault (slechte voorbereiding en 2016 is een tussenjaar voor ze, 2017 wordt beter)
9) Haas (Ferrari motor en engineering maar F1 is gruwelijk moeilijk dus leerjaar en achterhoede)
10) Manor (Mercedes motor, Williams achterkant maar het blijft een klein teampje met beperkt budget)
11) Sauber (daar gaat het van kwaad tot erger. Geen geld, geen ontwikkeling, beperkte rijders. Stilstand is achteruitgang)

Eind november weten we in hoeverre ik ernaast zat (of niet). :D Voor nu: bring it on! :df:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: F1 seizoen 2016

Bericht door GTRene » 07 mar 2016, 19:49

mooi lijstje :D

Wout309t
Berichten: 1146
Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Re: F1 seizoen 2016

Bericht door Wout309t » 07 mar 2016, 20:51

Ik ga aardig met je mee, maar zie Toro Rosso niet op 4 eindigen. Eerder op 6 en Red Bull op 4.
Geluid klinkt op tv al een stuk beter inderdaad!

Wouter81
Berichten: 9062
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: F1 seizoen 2016

Bericht door Wouter81 » 07 mar 2016, 21:11

Wout309t schreef:Ik ga aardig met je mee, maar zie Toro Rosso niet op 4 eindigen. Eerder op 6 en Red Bull op 4.
Geluid klinkt op tv al een stuk beter inderdaad!
Zit ook een stukje 'de wens is de vader van de gedachte' in. ;) Maar het zou kunnen, als alles klopt en meezit. Laten we het hopen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27869
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 seizoen 2016

Bericht door Luco » 07 mar 2016, 21:21

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/33 ... aal-ziggo/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: F1 seizoen 2016

Bericht door Hielke » 07 mar 2016, 22:49

Mooie analyse Wouter. Ik denk dat je er spot on mee zit.

Wout309t
Berichten: 1146
Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Re: F1 seizoen 2016

Bericht door Wout309t » 08 mar 2016, 07:21

Wouter81 schreef:
Wout309t schreef:Ik ga aardig met je mee, maar zie Toro Rosso niet op 4 eindigen. Eerder op 6 en Red Bull op 4.
Geluid klinkt op tv al een stuk beter inderdaad!
Zit ook een stukje 'de wens is de vader van de gedachte' in. ;) Maar het zou kunnen, als alles klopt en meezit. Laten we het hopen.
Het kan zeker ja! Het punt is dat je bij die wintertests eigenlijk nog niets weet. Ik denk dat de auto wel weer vrij goed is. De motor is dat alleen als de concurrentie niet teveel stappen heeft gemaakt.

Wat Max betreft hoop ik dat hij een groei laat zien ten opzichte van vorig jaar. Hopelijk ook qua punten, maar zeker ten opzichte van Sainz. Als hij die duidelijk de baas is denk ik dat hij definitief laat zien dat hij een grote toekomst heeft.
En dan maar eens zien of Red Bull een plek voor hem heeft in 2017. Of dat andere teams echt aan hem gaan trekken.
Vorig jaar was natuurlijk prachtig dat hij als jong menneke zich zo liet zien,maar je moet het elk seizoen gewoon weer waarmaken.
Ik kan niet wachten in elk geval... :clap:

Zed240
Berichten: 2927
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: F1 seizoen 2016

Bericht door Zed240 » 16 mar 2016, 13:25

Nog een paar dagen en het is weer zo ver! Jammer dat ik geen Ziggo heb, dus maar lekker reclames kijken op RTL. :hmmm:

Als aanloop alvast mijn voorspelling voor het kampioenschap gemaakt.

1. Mercedes: De beste auto nóg beter, maar het gat naar Ferrari wordt kleiner. Hamilton blijft heer en meester. Rosberg komt er niet bij en gaat derde worden.
2. Ferrari: Komt heel erg dicht bij Mercedes in de buurt, maar red het net niet. Vettel zit Hamilton op de hielen maar moet het onderspit delven. Raikkonen blijft goed rijden maar laat niets uitzonderlijks zien.

De teams hebben een behoorlijke afstand op de middenmoot, die naar mijn verwachting allemaal dicht bij elkaar eindigen. Tevens zijn de coureurs van deze teams érg aan elkaar gewaagd.

3. Williams: Laat niets spectaculairs zien, maar heeft wel een constante goede pace.
4. Force India: Mercedes krachtbron zorgt ook hier voor een constante pace.
5. Toro Rosso: Twee jonge honden die zich willen bewijzen. Verouderde motor en gebrek aan updates maken het wel moeilijker.
6. Red Bull: Uitstekende auto, maar toch die Renault krachtbron. Moet het afleggen tegen de jonkies van Toro Rosso.

Vervolgens weer een vrij groot gat naar de achterhoede:

7. McLaren: Power-unit blijft tegenvallen, ervaring van team en goede coureurs zorgt echter voor punten. Eindigen constant rond de 10-11e plek. Mclaren is van de achterhoede duidelijk het betere team.
8. Renault Sport: Team heeft een zeer chaotische periode achter de rug. Krachtbron werkt daarnaast ook niet in hun voordeel. Kevin Magnussen pakt een aantal keren wat punten, Jolyon Palmer gaat het niet redden.
9. Haas: Moeilijk begin voor een nieuw team, maar uitstekende krachtbron en goede onderdelen van Ferrari zorgen voor punten. Daarnaast niet gekozen voor slechte paydrivers. Grosjean gaat een paar keer in de top 10 eindigen, maar daar blijft het bij.
10. Manor: Wil zich bewijzen na waardeloos jaar. Goede power-unit en herpakt team gaat een aantal punten pakken. Zwakke schakel is de onervarenheid van de coureurs, waarbij Haryanto achter zijn teamgenoot Wehrlein eindigt.
11. Sauber: Constant gebrek aan geld en weinig talentvolle paydrivers gaan het team niet veel goeds brengen. Alleen de krachtbron laat ze nog fatsoenlijk meedoen. Gaan met Manor knokken om de voorlaatste plaats in het klassement. Nasr eindigt boven Ericsson.

Ik ben benieuwd! Zondag zit ik om 6 uur voor de buis. :TV kijken:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 75 gasten