Formule 1 terug naar Nederland? De prijzen

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie

Krijgen ze het voor elkaar om de F1 in Nederland terug te krijgen?

Geen schijn van kans
90
56%
Gaat ze lukken
15
9%
Ik hoop van wel maar zal zwaar worden
45
28%
Formule 1 boeit me niks
11
7%
 
Totaal aantal stemmen: 161

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door Dennis Cavallino » 05 jul 2016, 12:06

Vorig jaar ben ik naar de Moto GP / TT op Assen geweest en dat was echt top! Echt een eye-opener. Ik kende Assen alleen maar van saaie raceweekenden zonder sfeer (A1GP of Champcars geloof ik). Ook van trackdays, cursussen en wat autoevenementen zoals Italia a Assen natuurlijk. Maar Moto GP kende ik nog niet en ik was erg onder de indruk van 't feit dat je rond heel het circuit kon lopen. Ik had tribunekaartjes en zat precies op de finishlijn, met uitzicht op de pitbox van Rossi en de Geert Timmer bocht/Ramshoek en een TV scherm pal tegenover me. Kortom, ik kon de race uitstekend volgen. De start voor mijn neus. De finish voor mijn neus. En alle actie heb ik perfect gezien. Maar los van dat, tijdens onze wandelingen tussen de races door was ik verbaasd hoe goed ze alle cateraars hadden opgesteld.

Om de zoveel meter stonden er steeds dezelfde snackcar, barista (Echt prima koffie hier en daar), verse sap-kar, hamburgertenten, merchandise tentjes, biertenten (goedkope bulktappers en tenten met speciale biertjes), toiletten, etc. etc. Ik denk dat er wel 200 van die karren rond het circuit stonden. Steeds in nagenoeg dezelfde opstelling, dus duidelijk met een systeem erachter. En het werkte ook nog. Heel af en toe sta je even in de rij, maar dat hoort erbij, maar hoe gezonder je wilde eten of drinken, hoe sneller je geholpen werd. Er is gewoon voor ieder wat wils. En dat kan ik enorm waarderen. Daardoor was de sfeer denk ik ook gewoon goed. Wij waren met een groep waarin de ene om 11 uur een biertje wilde en de andere een dubbele espresso. Dat kan je dus rond heel het circuit op meerdere plekken vinden.

Het parkeren moet je even weten. Eigenlijk moet je zo ver mogelijk doorrijden en niet te vroeg een weiland insturen, want die eerste parkeerplaatsen die je tegenkomt zijn gek genoegd duurder en een pokke-eind lopen. Dat Zandvoort een gebrek aan weilanden heeft is wel een pluspunt voor Assen. Wij zijn helemaal binnendoor gereden en ik heb geen file gezien. Ik denk dat Assen op dit moment de beste faciliteiten heeft voor een F1 race, maar ik verwacht dat Zandvoort de betere kaarten heeft om het voor elkaar te krijgen. Maar eerlijk gezegd denk ik dat Spa gewoon altijd de meest gave thuisrace van Max Verstappen zal blijven. En dat is ook maar 2 uur rijden vanaf Utrecht, net als Assen.... en Zandvoort. :lollerdelol:


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door GTRene » 05 jul 2016, 21:58

grappig, liep wel anders dan dat het nu loopt na het scheivlak dacht ik :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door JP » 05 jul 2016, 21:59

Macboy schreef:De Limburgring bekt wel lekker.
Stratencircuit door Maastricht ? :tooth:

Natuurlijk leuk en aardig, maar stel; NL heeft een fatsoenlijk circuit met de nodige faciliteiten, wie haalt Bernie over met die grote zak geld ?

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door PD power » 05 jul 2016, 22:10

GTRene schreef:grappig, liep wel anders dan dat het nu loopt na het scheivlak dacht ik :)

Daarom roep ik ook elke keer, we hunkeren naar het verleden, maar qua circuit, is zandvoort veel geweld aan gedaan, vroeger zat er een natuurlijke flow in dat stuk tussen scheivlak en bosuit is nu om te janken.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door PD power » 05 jul 2016, 22:21

Ff voor de verschillen oud en nieuw.

https://www.youtube.com/watch?v=fSlQ51REzr0

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door PD power » 05 jul 2016, 22:22

PD power schreef:Ff voor de verschillen oud en nieuw.

https://www.youtube.com/watch?v=fSlQ51REzr0


Verschil tussen de afdaling en bokkenpiste.......

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door Joop » 11 jul 2016, 20:28

Over baanlayout gesproken: http://autorai.nl/2016/07/11/circuit-pa ... w-concept/" onclick="window.open(this.href);return false;

Geeft wel mogelijkheden op en naast de baan volgens mij...

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door Peter Tunissen » 11 jul 2016, 20:45

Die opzet van Huub is al weer enkele weken oud.
We zitten vrijwel altijd op één lijn, maar in dit geval juist helemaal niet; om te rijden lijkt het me een vreselijk saai circuit vergeleken met de huidige layout... :please:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door Luco » 11 jul 2016, 20:55

weg scheivlak :bag:

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door Hielke » 11 jul 2016, 21:03

Ik word oud, zo heb ik Zandvoort de eerste keren gereden. Maar dan niet in die auto :D

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door smiley » 11 jul 2016, 21:26

Dat de hugenholtz eruit moet om erdoor te komen met die lange jongens lijkt me duidelijk.
Maar wel met je designer poten van het scheivlak afblijven stomme paarse broek :hammer:
En over die domme overgang bij slotemakers gaan we het al helemaal niet hebben. :nah:

Zed240
Berichten: 2920
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door Zed240 » 11 jul 2016, 23:06

Idee is leuk, uitwerking totaal kut imo.

Vind het eerste stuk van start/finish tot en met Scheivlak altijd erg gaaf ogen. (nooit gereden) Lekker veel hoogteverschil en vloeiende bochten; lekker oldschool. Dat tweede stuk daarna (Masters tot aan Kumho) kan me echt gestolen worden. Beter passen ze dat aan. :?

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door PD power » 14 jul 2016, 18:29

Joop schreef:Over baanlayout gesproken: http://autorai.nl/2016/07/11/circuit-pa ... w-concept/" onclick="window.open(this.href);return false;

Geeft wel mogelijkheden op en naast de baan volgens mij...
Die domme knik op scheivlak moet er natuurlijk uit, dat haalt de snelheid er alleen maar uit, dat is leuk voor de donkervoorts en dat spul, voor de rest een ramp, zowiezo snap ik nooit die langzame bochten of chicanes op een circuit.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door Hielke » 14 jul 2016, 19:02

Als we door zo'n nieuwe lay-out de F1 weer terug kunnen krijgen dan moeten ze het natuurlijk doen. Die Hugenholz bocht kan echt niet meer, die verstoort de realisatie van een normale paddock. Zelfs bij trackdays is dat semi eenrichtingsverkeer in die passage al een ramp.

Met de successen en potentie van Max kan ik het mezelf bijna niet meer indenken dat Nederland geen F1 heeft.

mark323ti
Berichten: 1480
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door mark323ti » 17 jul 2016, 22:31

F1 op Zandvoort gaat nooit meer gebeuren. Kijk waar de nieuwe F1 races gereden worden. Allemaal landen met oliedollars of dictators. Of een combinatie van die twee. De investering die nodig is daar gaat de gemeenschap niet voor opdraaien (en terecht). Het bedrijfsleven staat ook niet te trappelen. Op de andere 364 dagen moet er namelijk ook iets verdiend worden om de investeringen terug te verdienen. En daar zit nu juist het probleem...... Kijk hoe moeilijk Spa het heeft gehad de laatste jaren. De mooiste baan van het hele circus maar er moet al jaren geld bij. Als een dergelijke baan het al niet rond krijgt dan gaat het op Zandvoort zeker niet lukken.
Het geld wordt verdient in de grote landen, dus Nederland telt niet mee. We moeten rationeel blijven. Laten we van Max genieten. Dat kunnen we de komende 15 jaar nog bijna 21 weekenden per jaar. Kost niets!

Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door Thomas H » 25 jul 2016, 09:49

@Dennis Cavallino:
Dank voor het kijkje in de wereld zoals jullie het zien, erg leuk om te lezen!

Ben dan ook erg benieuwd naar de aankomende ontwikkelingen van het Circuit. Omdat ik om de hoek woon rij ik er geregeld even langs. Zou fantastisch zijn als de F1 er zou komen." Lockdown" van Zandvoort is daarbij een interessant idee, parkeerplaatsen genoeg in de omgeving. Extra treinen laten rijden is dan ook nog een pendel optie (parkeerkaart + treinticket en pendelbus naar stations). De Waardepolder in Haarlem kent eens station en al flink wat parkeerruimte. Eenmaal aangekomen op het station van Zandvoort is het 10/15 minuten lopen naar het circuit.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door Maik » 18 nov 2016, 21:49

Om weer even op de vraag uit de topictitel terug te komen: Joe Saward.

https://joesaward.wordpress.com/2016/11 ... -of-fancy/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door WJ » 18 nov 2016, 21:52

Mjah maar als ik hoor dat Duitsland al zovel moeite heeft om het geld ervoor op te hoesten dan zie ik het somber in voor Zandvoort.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door Reind » 21 nov 2016, 09:26

Financiële haalbaarheid is grotendeels afhankelijk van de bezoekers aantallen en met name wat deze uitgeven aan de entreekaartjes, merchandise en eten/drinken. Met onze eigen Senna kunnen deze aantallen weleens ver boven gemiddeld zijn voor een GP. Maar het blijft een gok en een ander probleem is: hoe gaat Zandvoort dit in hemelsnaam in goede banen leiden?

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door alt » 21 nov 2016, 10:22

Volgens mij denk de oude Bernie er ook zo over, Reind.

Vervoer hoeft geen probleem te zijn.
Station is op loopafstand.
Met bussen kunnen de toeschouwers worden aangevoerd vanaf sportvelden & industrieterreinen, zelfs van uit A'dam.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door Macboy » 21 nov 2016, 13:11

Zulke dingen gaan vooral veel geld kosten.

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door ErikS » 21 nov 2016, 13:22

Macboy schreef:Zulke dingen gaan vooral veel geld kosten.
Schijt aan, dat kost voetbal ook.
Niet met twee maten meten, overheid! :kikker:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door smiley » 02 dec 2016, 21:59

Afbeelding

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door ErikS » 02 dec 2016, 22:03

Dat is 'n hopelijk veelbelovende foto.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 86 gasten