Formule 1 terug naar Nederland? De prijzen

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie

Krijgen ze het voor elkaar om de F1 in Nederland terug te krijgen?

Geen schijn van kans
90
56%
Gaat ze lukken
15
9%
Ik hoop van wel maar zal zwaar worden
45
28%
Formule 1 boeit me niks
11
7%
 
Totaal aantal stemmen: 161

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27789
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Formule 1 terug naar Nederland? De prijzen

Bericht door Luco » 07 nov 2015, 13:06

Er duiken overal berichtjes op dat nu Max in de Formule 1 rijdt, de gemeente Zandvoort de Formule 1 terug wil halen.
Zelf denk ik dat ze dat wel gaan redden, wat denken jullie ervan?
Laatst gewijzigd door Luco op 17 jun 2019, 20:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Richardt.
Berichten: 6469
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door Richardt. » 07 nov 2015, 13:12

Leuke promotie stunt door weer een paar dagen in het nieuws te zijn. Maar totaal bezopen idee natuurlijk, kost een godsvermogen om het hele circuit plus toegangswegen F1-waardig te maken. Daarnaast wil die ouwe Bernie graag ook nog een miljoen of 100 zien voordat het circus langs komt.

Mocht dat allemaal lukken dan kan het zomaar zijn dat Bernie er na een jaar flauw van is en ze dus niet terugkom. Dat het circuit dan tiptop is, is voor de DF trackdays natuurlijk ideaal maar wel een beetje zonde van het geld.

Nee, laten we als Nederlanders maar lekker naar Spa, Hockenheim of de Nurburgring gaan om Max aan te moedigen

Gebruikersavatar
Peter-Paul
Berichten: 907
Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
Locatie: Rosmalen

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door Peter-Paul » 07 nov 2015, 13:52

Waarom niet in Assen? Zandvoort is soort van vergane glorie in mijn ogen.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door daNpy » 07 nov 2015, 14:02

Assen is ook niet echt F1 klaar toch?
Wel veel beter bereikbaar als Zandvoort imo.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27789
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door Luco » 07 nov 2015, 14:06

Ik vind Assen of Zandvoort een heel ander verhaal, dit bericht komt van de gemeente Zandvoort die het graag zou willen (als het al waar is)
Dus vandaar dat Assen in dit verhaal niet echt relevant is.

Als Den Haag nu zou zeggen we willen de F1 terug in Nederland, dan zijn er veel betere locaties dan Zandvoort en Assen.

Wouter81
Berichten: 9044
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door Wouter81 » 07 nov 2015, 14:34

Is het al 1 april?

ErikS
Berichten: 18510
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door ErikS » 07 nov 2015, 16:31

Gaat niet gebeuren, ook al zijn we flink 'oranje' als het op sporten aankomt.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door Elmar » 07 nov 2015, 17:30

Laten ze een heel mooi circuit aanleggen in de Flevopolder.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door Niels » 07 nov 2015, 17:33

Wat Wouter zegt^ :lol:

Nee Richardt slaat de spijker op zijn kop imho. Assen? Ik heb daar de Champcars destijds gezien en dat was geen hol aan. Assen is een (super gaaf) motor circuit imho

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door Macboy » 07 nov 2015, 21:21

De Limburgring bekt wel lekker. Maar te ver weg.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door Snipe » 07 nov 2015, 23:36

Ze gaan voorlopig maar twee dingen doen:
- In overleg treden met de directie van Circuit Park Zandvoort om te onderzoeken
welke maatregelen nodig zijn om weer Formule1-wedstrijden op Nederlandse bodem
te laten rijden,
- In overleg treden met de Nederlandse regering, alsmede de provincie, de Metropoolregio en Amsterdam teneinde te onderzoeken welke rol de regering kan spelen om weer Formule1-wedstrijden op Zandvoortse bodem te laten rijden.
Voorlopig dus alleen onderzoeken en niet proberen het ook daadwerkelijk uit te voeren.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door MarkS » 08 nov 2015, 00:01

Ach, het is maar een F1 GP in Zandvoort. Ik zou ook nu alvast beginnen met de uitvoering, lekker bouwen, wegen aanleggen en daarna pas overleggen met betrokken partijen, haalbaarheid onderzoeken en plannen maken.

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4916
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door Roy RS » 09 nov 2015, 10:46

ik hoor hier niemand zeggen dat het gewoon om 1 simpele reden nevernooit niet gaat lukken...zelfs Spa en GP Duitsland zijn geen zekerheid, omdat wij en zij simpelweg geen zwart oliegeld hebben om Bernie om te kopen, wij willen alles netjes doen en dan krijg je gewoon geen F1 in het land. Een ander land biedt meer en GP Duitsland en Belgie zijn van de kaart, min of meer...

Dat kan wel, maar dan moet je zo onbeschoft veel geld betalen, dat gaat ons kikkerlandje nooit, maar dan ook echt nooit doen, er is altijd wel een land wat meer biedt dan wij en tevens wat aandelen Bernie koopt.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door MarkS » 09 nov 2015, 11:37

Met name daarom idd "geen schijn van kans".

ErikS
Berichten: 18510
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door ErikS » 09 nov 2015, 12:51

Roy RS schreef:
Dat kan wel, maar dan moet je zo onbeschoft veel geld betalen, dat gaat ons kikkerlandje nooit, maar dan ook echt nooit doen, er is altijd wel een land wat meer biedt dan wij en tevens wat aandelen Bernie koopt.
Ze geven ook belachelijk geld weg voor 'n EK voetbal.....

Iets met twee maten meten. ;-)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11433
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door Hielke » 09 nov 2015, 13:24

Ik hoop dat het ze lukt.

Ambiance en traditie zijn in Zandvoort absolute top. Als je de grindbakken door moderne geasfalteerde uitloopstroken vervangt, dan ben je al een heel eind. Op Mexico waren die stroken ook niet groot. Grootste nadeel van Zandvoort in deze drukke moderne tijden blijft de bereikbaarheid. Zo'n race moet je door de strandgasten niet in de zomermaanden willen organiseren.

Ok, realistisch, de kans is klein. Maar hoe meer successen Max boekt, hoe groter de druk zal worden om de F1 weer naar Nederland te halen. Mooi toch.

Robin
Berichten: 51118
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door Robin » 10 nov 2015, 14:45

Zodra er 'n Syrier of Afghaan een stoeltje in de F1 heeft zegt Den Haag wel ja:)

Nu wordt 't niks.

Andre
Berichten: 11224
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door Andre » 11 nov 2015, 02:15

Als Max In Ral 9005 de paddock op loopt dan kon het wel eens gebeuren:)

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5983
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door matthyssie » 12 nov 2015, 01:17

Andre schreef:Als Max In Ral 9005 de paddock op loopt dan kon het wel eens gebeuren:)
ral 9005 lol :lol:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9079
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door smiley » 27 mei 2016, 00:30

http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... 0-haalbaar_" onclick="window.open(this.href);return false;


Ah, betaalmuur zie ik. Dan maar zo:

De gemeente Zandvoort, de nieuwe circuiteigenaren Bernhard van Oranje en Menno de Jong zijn nu met de circuitdirectie de mogelijkheden al aan het verkennen. Ze willen nieuwe hotel- en congresfaciliteiten aanleggen en gaan daarbij rekening houden met de mogelijke komst van een Grand Prix.

Goed plan

"Maar dit kunnen we niet alleen, dit is een wereldevenement dat boven het circuit uitstijgt. Als Nederland zegt dat ze een Grand Prix wil hebben, moet er een ’bid’ komen net als bij de EK, WK of Olympische Spelen. En een doortimmerd plan met wat het kost om het circuit aan te passen en te exploiteren", zegt de directeur. Volgens hem gaat een Grand Prix onder de streep net zoveel kosten als een Tour-start in een stad.

Volgens de minister is het momenteel nog te vroeg om iets toe te kunnen zeggen. Ze wil eerst weten hoe het met het draagvlak zit en of er lokaal wel genoeg interesse voor is. Weijers wil echter niet te lang wachten. "Er is veel mogelijk maar dan moeten we voor het einde van het jaar kunnen zeggen dat we er als Nederland voor gaan. Dan heb je heel 2017 om een plan te maken en te onderhandelen met de Formule 1-organisatie. Dan zou 2020 een mooi jaar zijn, 35 jaar na de laatste Grand Prix op Zandvoort."

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door Maik » 27 mei 2016, 08:06

Hielke schreef:Ik hoop dat het ze lukt.

Ambiance en traditie zijn in Zandvoort absolute top. Als je de grindbakken door moderne geasfalteerde uitloopstroken vervangt, dan ben je al een heel eind. Op Mexico waren die stroken ook niet groot. Grootste nadeel van Zandvoort in deze drukke moderne tijden blijft de bereikbaarheid. Zo'n race moet je door de strandgasten niet in de zomermaanden willen organiseren.

Ok, realistisch, de kans is klein. Maar hoe meer successen Max boekt, hoe groter de druk zal worden om de F1 weer naar Nederland te halen. Mooi toch.
Ik hoop met je mee Hielke.
Infrastructuur wordt vaak genoemd als 1 van de hoofdredenen dat het niet gaat, maar dat vind ik altijd overdreven. Met de marlboro masters in de jaren 90 waren er ook 100.000 man op het circuit te vinden. Ja, je stond zo 1 of 2 uur vast (ikzelf nooit langer dan max. een uur in ieder geval, maar ik ga altijd bij afslag Vogelenzang al van de hoofdweg af), maar dat sta je bij een andere GP of de TT ook als je pech hebt. Daarbij kan men nu beter organiseren dan vroeger. Klein beetje knooppunten aanpakken, grote parkeerplaats(en) buiten Zandvoort neerplempen en pendelbussen inzetten en dan bijelkaar is het goed genoeg zou ik zeggen. Ik parkeer wel in Vogelenzang en fiets de laatste km's wel :wink:

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door FreudeamFahren » 28 mei 2016, 06:33

http://www.noordhollandsenieuwsbode.nl/ ... zandvoort/" onclick="window.open(this.href);return false;
Luchtfietsen in Zandvoort, door Leo van Gelderen*

Sinds Max Verstappen een grote jongen is in de Formule I wordt er weer van alles geroepen over een Grand Prix in Zandvoort. Na 1985, toen de laatste race er werd gereden, heeft het Formule I circus, lees Bernie Ecclestone geen enkele interesse meer in de verpauperde strook beton in de duinen. Toch verschijnen er de meest wilde verhalen in de media waar nogal eens appels met peren worden vergeleken.

Neem bijvoorbeeld de conclusie die ik in een krant las dat als Apeldoorn er in slaagt de start van de Giro voor 15 miljoen naar de stad te halen, moet ‘Zandvoort’ ook lukken. Die conclusie kunnen we afdoen als klinkklare nonsens, waarbij de scribent of niet weet waar hij het over heeft, of mee wil deinen op de golven van het populisme die sinds het succes van Max dit land huizenhoog overspoelen

Even een kostenplaatje als we over een race naar Zandvoort halen. Voor elke GP-race dient er 40 miljoen naar keizer Ecclestone te worden overgemaakt. Maar voor het zover is dient Zandvoort eerst aan alle eisen te voldoen die de organisatie aan de circuitdirectie stelt. Een optimistische schatting leert dat bij een facelift van het huidige circuit de teller als snel richting de 20 miljoen euro gaat. Stel dat ‘we’ die 20 miljoen bij elkaar krijgen en ‘Zandvoort’ er helemaal up to date bij ligt, dan nog is dat geen enkel garantie dat de eredivisie van de autosport ook richting Nederland komt. Ik verwijs naar India en Turkije waar peperdure, hypermoderne circuits zijn aangelegd. Toch schrapte Eccestone c.s zonder met de ogen te knipperen beide circuits van de kalender. Elders zag hij commercieel beter opties. Het sinds jaar en dag race-gekke Duitsland had vorig jaar niet eens een race binnen de landsgrenzen. Men kon niet aan de financiële verplichtingen voldoen. En kom bij Eccletone niet aan met sentimentele verhalen over het roemruchte verleden van ‘Zandvoort’. Daar heeft de man die zijn empire met harde hand regeert geen enkele boodschap aan.

En dan hebben we het nog niet gehad over de tegenstromingen in eigen land. Onder aanvoering van de verschillende milieuorganisaties is het de vraag of de politiek op Formule I races in de duinen zit te wachten. Sinds de laatste race in 85 is er ook op dat punt nogal het een en ander veranderd. Kortom de kans dat een weekend per jaar het gehuil van de Formule I wagens aan zee wordt gehoord is miniem. Toch mag Nederland zich als het op racen aankomt,, zich schatrijk voelen. Met dank aan het prachtige circuit bij Assen waar eens per jaar de MotoGP neerstrijkt.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door Aernoudt » 28 mei 2016, 09:46

Assen maakt meer kans dan Zandvoort, qua voorzieningen etc, maar de F1 'hoort' meer op Zandvoort thuis. Zal zeker niet makkelijk worden, maar zou wel HEEL gaaf zijn.

In 1985 met mijn vader naar de laatste F1 wedstrijd geweest op Zandvoort. Hij had helemaal niks met F1, maar ik wel: samen die kant op geweest, was echt top, omdat hij het jammer vond voor mij dat dit de laatste was! Mooie herinnering (hoewel ik die helaas niet meer met hem kan delen)..

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door Maik » 28 mei 2016, 10:51

De titel van dat stukje klopte niet helemaal, ik heb hem verbeterd :wink:
FreudeamFahren schreef:http://www.noordhollandsenieuwsbode.nl/ ... zandvoort/
Oud Hollandsch calvinistisch roeptoeteren door Leo van Gelderen*

.....
Hij schrijft alsof hij persoonlijk bij alle onderhandelingen tussen Bernie en circuits aanwezig is geweest, en hij denkt nogal vooringenomen vanuit het "kan-niet", "mag-niet". De kans dat het nooit gaat lukken is vast groter dan dat het (misschien nog maar 1 keer) wel gaat lukken, maar wacht het onderzoek nou maar eerst af wil ik zeggen. Wat een negativiteit zo op de vroege ochtend :wink:
Met die laatste zin van hem ben ik het trouwens wel weer eens :)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27789
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?

Bericht door Luco » 28 mei 2016, 10:59

Het is mar net welke argumenten je gebruikt, hij heeft het over duitsland, racegek land en stukken groter heeft geen gp, ja Belgie is kleiner en heeft er wel een, dus vind ik dat wel een kulargument, kortom een negatief stuk van een zuurpruim.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten