Formule 1 terug naar Nederland? De prijzen

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie

Krijgen ze het voor elkaar om de F1 in Nederland terug te krijgen?

Geen schijn van kans
90
56%
Gaat ze lukken
15
9%
Ik hoop van wel maar zal zwaar worden
45
28%
Formule 1 boeit me niks
11
7%
 
Totaal aantal stemmen: 161

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6182
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Opa » 04 nov 2018, 01:19

Robin schreef: 03 nov 2018, 13:35 En qua historie hadden 'wij ' Streuer en Schnieders, als de dag van gisteren
Jullie hadden nog heel wat beters qua historie:



:blink: :tooth: :mrgreen:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Robin » 04 nov 2018, 12:27

Ja dat weet ik als kind nog wel, geweldig. Middelburg, Boet, Hartog en Mamola, Roberts, Sheene en later Kevin Schwantz:)

Edit: Eddie Lawson, Wayne Rainey, Mick Doohan...

Allemaal vóór Rossi's tijd. Ook skitterend.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Bram » 04 nov 2018, 14:45

Sterke column van Youp ja, vinger op de zere plek.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6182
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Opa » 04 nov 2018, 20:35

Robin schreef: 04 nov 2018, 12:27 Ja dat weet ik als kind nog wel, geweldig. Middelburg, Boet, Hartog en Mamola, Roberts
Ik was erbij toen Jack die race won op Assen, dat was helemaal super toen natuurlijk, ik was toen een jaar of 17. :D

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Robin » 05 nov 2018, 08:37

Ik was tien:)
Twee ooms van me waren d'r altijd bij, één woont (nog steeds) in Assen.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Downforce Hans » 05 nov 2018, 08:48

Robin schreef: 04 nov 2018, 12:27 Ja dat weet ik als kind nog wel, geweldig. Middelburg, Boet, Hartog en Mamola, Roberts, Sheene en later Kevin Schwantz:)

Edit: Eddie Lawson, Wayne Rainey, Mick Doohan...

Allemaal vóór Rossi's tijd. Ook skitterend.
Tjeemig............hoe kan je hem vergeten man, zit je google te raadplegen of wat.......

Je vergeet gewoon FREDDIE SPENCER (Fast Freddie)............. 3x Wereldkampioen en 1x zelfs in twee klassen te gelijk. :shock: :please: :stom: :thumbup:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Robin » 05 nov 2018, 09:27

Verrek inderdaad, broertje van Bud:)

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3413
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Booooh » 05 nov 2018, 19:54

Wel het snelle broertje ;) ...

Berry1000RR
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 sep 2013, 12:54

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Berry1000RR » 06 nov 2018, 08:34

image_a3f5466e-72c5-4e96-a350-6cfaef7cf88b20181106_082944.jpg
image_a3f5466e-72c5-4e96-a350-6cfaef7cf88b20181106_082944.jpg (126.74 KiB) 2272 keer bekeken

Str8Six
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: BMW 130i
Locatie: Amsterdam

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Str8Six » 09 nov 2018, 08:18

Interessante discussie, ik kom zelf (mijn ouders) uit Assen en ben opgegroeid met de TT/superbike en andere evenementen.
Wat Assen naar mijn idee uniek maakt in de MotoGP kalender is niet zo zeer het circuit zelf, maar de sfeer en het festival er omheen. Men vergeet in de Formule 1 discussie volgens mij wat er allemaal bij zo’n evenement komt kijken, dit is namelijk een stuk meer dan alleen het verkeer op de dag zelf.

Bij de MotoGP is vanaf het weekend ervoor de stad al een half keer groter, waarbij de campings in de loop van de week steeds meer uitbreiden, totdat Assen ongeveer met 100.000 mensen is toegenomen. Dit zal bij de Formule 1 niet anders zijn. Assen is hier uitermate geschikt voor, omdat het een van de weinige steden in Nederland is met een groot bos in de binnenstad (het Asserbos, aangelegd door Lodewijk Napoleon--> broer van) en weilanden rond het circuit in de driehoek Assen-Hooghalen-Witten.

Daarbij is er de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in de toegangswegen zoals een eigen afslag vanaf de A28, en zijn er veel wegen aanwezig die de rest van het jaar niet worden gebruikt(sluipweggetjes), maar die met grote evenementen open kunnen(tweede afslag A28, sluipwegen richting Hooghalen/Witten en direct naar de campings).

Ik ben nog nooit in Zandvoort geweest dus daar kan ik niet over oordelen, maar als ik de berichten lees is bovenstaande situatie in Zandvoort niet aanwezig. Daar is natuurlijk wel iets aan te veranderen, maar zo groots opgezet als in Assen gaat denk ik niet lukken als dat van nature niet aanwezig is (en zelfs hier staat het verkeer na de MotoGP vaak nog wel even vast).

Str8Six
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: BMW 130i
Locatie: Amsterdam

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Str8Six » 28 nov 2018, 19:34

Even een nieuwsberichtje van vandaag:

'LIBERTY SPEELT TT CIRCUIT EN ZANDVOORT TEGEN ELKAAR UIT'

De mogelijkheid dat de Grand Prix van Nederland terugkeert op de Formule 1-kalender, wordt meer besproken dan ooit tevoren. Circuit Zandvoort meent grote kansen te hebben op het organiseren van de race die al sinds 1985 niet meer is gehouden.
Ook het TT Circuit in Assen probeert een gooi naar de wedstrijd te doen. Het circuit op de Drentse heide leek lange tijd betere papieren te hebben dan haar Noord-Hollandse concurrent. Recente berichtgeving doet vermoeden dat Zandvoort een streepje voor heeft, sterker nog: her en der worden al bepaalde data genoemd.

Het hoofddoel van Liberty Media is het verdienen van geld, emotie is niet de belangrijkste drijfveer. Het historische belang zou dus slechts een kapstok zijn om een mooi verhaal aan op te hangen. Voor zowel Zandvoort als Assen zou een bepaalde, Amerikaanse mediadraai bedacht worden om er een publiekstrekker van te maken. Immers: de commerciële koppen van Liberty Media hebben in het verleden al vaker bewezen van een onbekende mug een goed verkopende olifant te maken.

De Grand Prix van Nederland verkoopt ongetwijfeld uit en zorgt voor veel werkgelegenheid, maar wat zit erin voor Liberty Media? Het bedrijf wil zelf centen verdienen. Assen had tot voor kort naar verluidt meer financiële mogelijkheden dan Zandvoort, maar Zandvoort zou door de juiste aandacht aan evenveel – of misschien wel meer – geld kunnen komen. De kas van de rechthebbenden moet gespekt worden.

Op dit moment wordt met zowel Zandvoort als Assen gesproken, de reden waarom beide circuits aan het lijntje worden gehouden is omdat Liberty er zoveel mogelijk uit probeert te halen. Momenteel rijdt de hypetrein door Zandvoort en dus is dat nu de belangrijkste speler voor Liberty. Mocht Assen een bepaalde zakelijke draai aan het verhaal kunnen geven, dan verandert dat perspectief even snel, zo is Racingnews365 verteld.

Als er samengewerkt zou worden, zo kwam uit meerdere gesprekken naar voren, dan was de Grand Prix van Nederland allang bevestigd. Doordat de twee kampen haaks tegenover elkaar staan – en die houding door de manier van berichtgeving wordt gevoed – loopt de mogelijke deal al tijden vertraging op.

Liberty Media schermt bovendien met meerdere belangen. Enkele partijen hebben geen behoefte aan de Grand Prix van Nederland en zeker niet als deze ná de zomerstop wordt gehouden, een moment die voor met name Zandvoort enige tijd relevant leek. De Amerikaanse eigenaren van de Formule 1 schijnen aan te hebben gegeven dat zij een Nederlandse Grand Prix voor zich zien als openingsrace van het Europese seizoen.

Samenwerking lijkt de best denkbare optie, maar of Assen en Zandvoort er überhaupt uit kunnen komen welk circuit dan naar voren wordt geschoven is zeer ondenkbaar.

Aangezien Racingnews365 zich niet wil mengen in een mogelijk politiek spel en bovendien beide circuits het organiseren van een Formule 1-race gunt, worden hier slechts de feiten belicht. Op het Yas Marina Circuit in Abu Dhabi kwamen meerdere betrouwbare bronnen binnen de Formule 1 met informatie die slechts verstrekt kan worden, als ze beschermd blijven.

Lijkt dus nog niet zo beslist als in sommige media wordt beweerd.....

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door WJ » 06 feb 2019, 17:20

https://www.nu.nl/formule-1/5727006/ass ... -race.html

Heb echt het vermoeden dat dit de belastingbetaler centen gaat kosten. Haha

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door JP » 06 feb 2019, 17:24

Voor Zandvoort is hetzelfde het geval
Minister Bruno Bruins heeft gezegd dat het niet rechtvaardig en nodig is om een bijdrage te leveren, zo meldt NOS. Prins Bernhard Jr. had eerder een begroting van 7 miljoen ingediend, maar later 5 miljoen euro per jaar aangevraagd.
zandvoort-moet-geld-f1-zelf-ophoesten

Online
Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1328
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door JdBn » 06 feb 2019, 22:06

Geen geld naar F1 vind ik prima. Maar dan ook niet meer (ook niet via allerlei vage constructies) naar voetbal!

Eerlijk gezegd denk ik alleen niet dat 5 miljoen het verschil zal moeten maken tussen wel of geen F1 in Zandvoort. Het lijkt me hoe dan ook op z'n minst een uitdaging om de F1 daar werkend te krijgen in de zin van dat er enorm verbouwd moet worden (let wel: in één jaar) aan het circuit en de infrastructuur eromheen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Arthur » 06 feb 2019, 22:53

Wat voor belastinggeld gaat er eigenlijk naar het voetbal?

Online
Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1328
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door JdBn » 06 feb 2019, 23:17

Arthur schreef: 06 feb 2019, 22:53 Wat voor belastinggeld gaat er eigenlijk naar het voetbal?
Wel een paar keer wat gelezen over een gemeente die een stadion van een noodlijdende club koopt om het dan vervolgens in bruikleen te geven of iets in die richting. En over zeer voordelige leningen die vervolgens kwijtgescholden worden.

En dan heb je nog de miljoenen per jaar aan politie inzet en de vage noodzaak om wedstrijden van 'Oranje' (dat echt zó lekker presteert de laatste jaren) persé op de NPO uit te moeten zenden wat ook een vermogen kost. Ik wilde zeggen klein vermogen maar ik zocht het net op en het is rond de 25 miljoen voor 4 jaar exclusief eindtoernooien en productie! :dood:

5 Miljoen per jaar voor de F1 zou echt peanuts zijn :lol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Arthur » 06 feb 2019, 23:38

Idd, zo gaat er wel het eea naar het voetbal. Heb er ook ff op gezocht. Dat van de NPO kwam ik ook tegen, had er nooit erg in dat dat belastinggeld is. Maar dat geldt dan ook voor andere uitzendrechten in de sport?
En wss ben je ook wel politie inzet nodig bij de F1 maar niet op de manier als in het voetbal. Maar goed, die 5 miljoen doen het hem dan ook niet meer.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Robin » 07 feb 2019, 08:01

Arthur schreef: 06 feb 2019, 22:53 Wat voor belastinggeld gaat er eigenlijk naar het voetbal?
Hier in de straat rijden de gepantserde politiebusjes en dergelijke elke keer als er 'n thuiswedstrijd is, 500m verderop.


Ik vond 't ook 'n kutstreek van 'de politiek' om geen geld aan de F1 te 'geven', maar achteraf denk ik: eigen broek ophouden is op de lange termijn het beste.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Luco » 07 feb 2019, 08:21

Geef het volk brood en spelen, dat snapt de politiek dan wel, al zouden ze stoppen met dat geld naar voetbal dan breekt echt de pleuris uit.
een F1 fan haalt zijn schouders op en leeft verder :-)

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door WJ » 07 feb 2019, 08:34

Voetbal brengt ook wel aardig wat in het laadje. Dat is ook een continue draaiende btw machine.

Maar wel mee eens dat Prins B het hierheen halen en zandvoort opknappen zelf moet regelen/financieren.
Politie en al die andere ongein zal natuurlijk wel gewoon door de overheid "geleverd" worden als het komt. Dat zal ook geld kosten. (en via btw wel weer terugverdienen tot op zekere hoogte)

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door frankie » 07 feb 2019, 09:40

Betaald voetbal draagt ongeveer €1,4 miljard bij aan het BBP. Dat zegt natuurlijk niet alles, maar daarmee kunnen we de stelling dat voetbal de maatschappij zoveel geld kost wel een beetje ontkrachten.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Robin » 07 feb 2019, 10:47

Dat is ook zo. En voetbal is de grootste bijzaak ter wereld, prima.

Maar typisch Nederlands om milieuonvriendelijk(...) F1 niet te supporten.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Mari Oh Oh! » 07 feb 2019, 11:25

Ondertussen kan Assen zijn eigen broek ophouden, maar gaan we braaf wachten tot de termijn van Z'voort verloopt... Dat wordt dus misschien geen F1 in NL. Bedankt Z'Voort kliek voor het verpesten en de smerige spelletjes...

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door JP » 07 feb 2019, 13:15

Als de organistie geen geld van Den Haag krijgt weet je dat de ticketprijzen (als het ooit zo ver komt....) flink zullen zijn. Dan zie je de bezoekersaantallen met het jaar dalen en dan over 5 jaar is het Baku aan Zee......

Is er al ooit gepraat over de infrastructuur of doet de organisatie / gemeente daar niets aan ?

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Luco » 07 feb 2019, 13:20

frankie schreef: 07 feb 2019, 09:40 Betaald voetbal draagt ongeveer €1,4 miljard bij aan het BBP. Dat zegt natuurlijk niet alles, maar daarmee kunnen we de stelling dat voetbal de maatschappij zoveel geld kost wel een beetje ontkrachten.
ik denk dat de kosten voor de staat vele malen hoger zijn, bijdragen alleen zegt niks.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Frank_Sch en 84 gasten