1e circuit auto

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BrianPuns
Berichten: 62
Lid geworden op: 14 mei 2015, 22:43

1e circuit auto

Bericht door BrianPuns » 02 nov 2015, 09:20

Hallo ik wil volgend seizoen een beetje gaan circuit rijden.
En zoek daar een geschikte auto voor.
Heb geen circuit ervaring.
Nu viel mijn oog op een ford sierra 2.0 dohc.
Deze was al redelijk circuit geprepareerd en kan ik voor een leuk prijsje komen halen.
Nu wil ik zelf voornamelijk op de nurburgring gaan rijden en af en toe een keer zandvoort.
Is een sierra daar geschikt voor of mis je eigelijk gewoon vermogen?
Het is echt puur om te leren en in de toekomst zal er een e36/e46 komen.
Mvg brian

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: 1e circuit auto

Bericht door Reind » 02 nov 2015, 09:28

Als je een sierra kunt kopen die geprepareerd is en voor weinig zou ik het meteen doen. Zijn oerdegelijk, RWD, redelijk licht en goedkoop in onderhoud. Zo'n 2.0 dohc heeft geloof ik iets van 120pk. Is niet veel maar met het lage gewicht en redelijk goed chassis prima om in te leren.

Gebruikersavatar
BrianPuns
Berichten: 62
Lid geworden op: 14 mei 2015, 22:43

Re: 1e circuit auto

Bericht door BrianPuns » 02 nov 2015, 09:32

Bedankt voor de snelle reactie.
Ja aangezien ik zelf monteur ben doe ik het onderhoud sowieso zelf.
En ik vind het wel een sport om te kijken hoe ligt ik hem kan krijgen.
Zonder dat het gevaarlijk word natuurlijk.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: 1e circuit auto

Bericht door Reind » 02 nov 2015, 12:09

Overbodige zaken demonteren blijft een van de goedkoopste manier van rijeigenschappen verbeteren. Mensen onderschatten nog weleens het belang van gewichtsreductie.

Ik heb zelf naast een aantal BMW's ook nog een competitie Sierra die volledig is doorgelast. T.o.v. de e36/46 vind ik het Sierra meer beleving geven en is veel scherper in de neus door minder gewicht, 4 cilinder en balans. Wel is de achteras niet bepaald goed ge engineerd waardoor hij vooral in hoge snelheidsbochten door de geometrie uitspoor creëert. Daar moet je wel aan wennen maar ik vind het karakter!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten