Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadje..

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1055
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadj

Bericht door Vliet » 15 jun 2015, 14:37

Ik ben van donderdag tot en met zondag in Le Mans geweest. Het was weer een groot feest. Mooie auto's, mooie race, BBQ's en bier :hungry:

Topweer gehad ook, op de vrijdagmiddag na.

We zijn wel 2 uur voor de finish naar huis gegaan ivm het verkeer.



@ Petrolhead Tom: ik ben ook wel benieuwd naar je link? Ik vind alleen maar iets over vastgoed investeringen en races.... Btje grove uitspraak op deze manier.


Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadj

Bericht door Luco » 15 jun 2015, 19:44

Goedemans schreef:
Petrolhead Tom schreef:
Richardt. schreef:Iemand doodwensen die een race auto afschrijft die die waarschijnlijk zelf betaald? Mij ontgaat de logica ook een beetje :roll:
Iemand die zijn raceauto zelf betaald en met zijn bedrijf onschuldige mensen de dood in jaagt is wat mij betreft net zo slecht als elke terrorist. Je betaald niet zomaar 197 miljoen om je reet uit de bak te houden. Staat gewoon allemaal op internet. Google maar.
Ik heb zijn naam en bedrijf ge-googled, maar ik vind niets wat jouw beschuldigingen bevestigd. En al zou het zo zijn, dan kunnen we een behoorlijk deel van de rijken der aarde verwensen.
Nog sterker, dan reed er geen auto meer de 24 uur van Le Mans :lol:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadj

Bericht door Petrolhead Tom » 16 jun 2015, 07:29


Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1055
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadj

Bericht door Vliet » 16 jun 2015, 08:43

Petrolhead Tom schreef:
Dit dus.

Uh... Paul Dalla Lana zat in de nr. 98 Aston Martin waar we het over hebben. Deze man is volgens mij niet te linken aan het artikel als hierboven beschreven??

Edit: Jullie hebben het over Roald Goethe, die zat in de nr 96 AM. Die was veel eerder al van de baan af. Goed lezen aub. En gezien het verhaal in het artikel zal er wel een tweede kant aan het verhaal zitten. Deze meneer heeft nog wel met een medisch team hulp verleend voor hij gearresteerd werd. Maar goed blijft een "vies" verhaal. Dan nog wens je niemand dood.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadj

Bericht door Luco » 16 jun 2015, 18:11

Als jezelf roomser dan de paus bent mag dat Vliet :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadj

Bericht door Bert ///M3 » 16 jun 2015, 20:23

Er staan een hoop artikelen op internet over dat verhaal maar ze staan ook vol onjuistheden, iemand die de business een beetje kent weet dat ook gewoon.

Die subcontractor welke betaald is voor de afvoer heeft het gewoon willens en wetens midden in de stad gedumpt. Er word verteld dat dat bedrijf een paar dagen eerder opgericht is speciaal voor Trafigura. Weet je hoe zaken in Afrika in elkaar steken. Jij informeerd naar een contract voor afvoer bij de havenfaciliteiten, en rara wat gebeurd er, neefje van het havenhoofd heeft toevallig wel wat tankwagens en klaar. Oh ja je moet nog wat certificaten hebben voor jij slops afvoeen en verwerken mag. Gek he dat er ook ineens wat goverment officials naar huis gestuurd zijn. Rara waar die papieren vandaan gekomen zijn.

Dat overigens gewoon common practice in West Afrika. Als jij bepaalde chemicaliën lost dan MOET je voor de wet bijvoorbeeld een zogenaamde prewash doen, dus 10 minuten spoelen met water en dat water moet je dan ter plaatse overpompen naar een lichter of truck van een verwerker. Daarna mag je pas commercieel wassen en lozen. Dat zijn doorgaans klassa A chemicaliën, levensgevaarlijk en als bemanning sta je dan in een gasdicht pak met perslucht op voor het geval je lekkages hebt of er een slang breekt oid. Dat word vervolgens in een truck gepompt en zou dan naar de afvoer gaan. Ik heb gewoon live gezien dat ze na 200 meter de kraan open zetten en het zo de straat op ging. Maar jij als afgevende partij krijgt gewoon keurig een certificaat, en jij bent gevrijwaard.

Verder heb ik nog wel wat andere vragen. Zoals het proces welke caustic washing heet, volgens mij is dat niet uitvoerbaar zonder een processing plant en die heb je aan boord van een tanker niet.

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1419
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadj

Bericht door EmielS60 » 16 jun 2015, 21:01

Maar de race was wel top! :lol:

Deel bewust en een deel onbewust meegemaakt. En toch zat er telkens in m'n achterhoofd dat Audi toch weer zou gaan winnen, nu een keer niet...ook goed voor de sport. Jammer dat Toyota niet mee kon komen.

Stoer van Patrick Dempsey dat ie gewoon een jaar niets met films ging doen om zich volledig op de autosport te richten, zou ik ook wel willen, maarja...m'n haar gaat door de war van zo'n helm. :swinging:

Verslaggeving van Eurosport en Radio LeMans was echt super.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadj

Bericht door Wouter81 » 16 jun 2015, 21:11

Ja, die verslaggever bij Eurosport heeft wel kennis van zaken. Fijn om naar te luisteren.

Wat een beetje zappen tussen RTL7 en Eurosport. Met name het commentaar van Jan Lammers mag ik altijd graag horen, Rick Winkelman is ook prima, Allard Kalff ben ik wat minder fan van maar wtf zeg, dat aantal reclames bij RTL sloeg nergens op. 24 Uur van Le Mans is daar blijkbaar 24 keer per uur reclame.

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1419
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadj

Bericht door EmielS60 » 16 jun 2015, 21:57

Ik heb altijd Engels als taal, jammer dat de MotoGP niet meer in Engels word door gegeven via Eurosport en Ziggo.

Coureurs die even binnen komen lopen, grote lol onderling, en heel veel kennis aan boord.

Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1055
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadj

Bericht door Vliet » 17 jun 2015, 14:18

@ luco: :rolling:

Ik heb in de auto rond het circuit altijd radio Le Mans opstaan. Moet altijd enorm lachen om de Britse droogkloot humor. Daarnaast weten ze altijd enorm veel achtergrond info te geven. Eigenlijk nog een keer fixen dat ik langs de baan ook ontvangst heb.

Blijft een geweldig feest deze race ondanks dat dit voor mij de 6e keer op rij was. :hangloose:

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadj

Bericht door Reind » 17 jun 2015, 16:04

Mark Koense deed het ook erg goed. Hij is redacteur van RTL GP magazine en weet het daar ook altijd erg smeuïg te omschrijven. Ben echt serieus fan van dat blad. Heeft samen met JL le mans gedaan met de blokjes LMP1.

Ik vind overigens die rally reporter helemaal niks. Doet zijn best maar komt op mij over als een Olaf Mol met iets minder verstand van zaken.

Jaap van Lagen vond ik een heerlijke droogkloot. Veel te eerlijk en niet een stem voor op TV.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadj

Bericht door Luco » 17 jun 2015, 21:58

Vliet schreef:@ luco: :rolling:

Ik heb in de auto rond het circuit altijd radio Le Mans opstaan. Moet altijd enorm lachen om de Britse droogkloot humor. Daarnaast weten ze altijd enorm veel achtergrond info te geven. Eigenlijk nog een keer fixen dat ik langs de baan ook ontvangst heb.

Blijft een geweldig feest deze race ondanks dat dit voor mij de 6e keer op rij was. :hangloose:
Ik ben 1 keer op de officiele trainingsdag geweest als sponsor van Jan Lammers toen die met de Dome reed, was echt super :thumbup:

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadj

Bericht door Wouter81 » 17 jun 2015, 22:01

Reind schreef:Mark Koense deed het ook erg goed. Hij is redacteur van RTL GP magazine en weet het daar ook altijd erg smeuïg te omschrijven. Ben echt serieus fan van dat blad. Heeft samen met JL le mans gedaan met de blokjes LMP1.

Ik vind overigens die rally reporter helemaal niks. Doet zijn best maar komt op mij over als een Olaf Mol met iets minder verstand van zaken.

Jaap van Lagen vond ik een heerlijke droogkloot. Veel te eerlijk en niet een stem voor op TV.
Met je eens. Mark Koense is ook echt goed, die weet ook waarover hij spreekt. RTL GP Magazine is briljant, heb vanaf nummer 1 alle nummers in m'n bezit.

Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1055
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadj

Bericht door Vliet » 24 jun 2015, 10:24

Dit zat trouwens tussen de Aston Martin race en de hoofdrace in. 5 Mclaren F1's bij elkaar :crazy:

https://www.youtube.com/watch?v=iXpx9m6Xegs" onclick="window.open(this.href);return false;

De overige mochten er ook best zijn eigenlijk. Was te druk bezig met koekeloeren om zelf beeldmateriaal te maken. :tooth:

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1419
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadj

Bericht door EmielS60 » 25 jul 2015, 22:05

Nu op eurosport 1 en straks op eurosport 2, 24 hr van Spa, met echt Spa weer!

Tevens USC op Lime Rock Park op motorstv.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadj

Bericht door Luco » 25 jul 2015, 22:32

Rijden een hoop maldonados mee met de spa 24h :lol:
Was bijna heel de avond op motors tv

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadj

Bericht door Joy » 26 aug 2015, 22:31


Audi zwaar bestraft voor brutale stalorder
Woensdag 26 augustus 2015, 18:57

De tuchtcommissie van de Duitse motorsportbond heeft Audi zwaar gestraft voor een opzienbarend incident tijdens een DTM-race op 2 augustus in Spielberg. In de laatste ronde kreeg coureur Timo Scheider via de boordradio de opdracht van teambaas Wolfgang Ullrich om een concurrent van Mercedes van de baan te drukken. Dat lukte met een bewuste aanrijding waardoor twee auto's de strijd moesten staken. Scheider werd meteen na afloop al gediskwalificeerd voor zijn roekeloze actie.

Teambaas Ullrich is voor de rest van het seizoen geschorst. Scheider mag komend weekeinde in Moskou niet aan de start verschijnen. Audi dient bovendien een recordboete van 200.000 euro te betalen wegens onsportief gedrag. De 62 behaalde punten in Spielberg moet de renstal ook inleveren.

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1419
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadj

Bericht door EmielS60 » 27 aug 2015, 12:53

Ja, dat was 'apart'... :lol:
Hij luistert wel goed naar teamorders.

Triest van Justin Wilson trouwens.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadj

Bericht door Joy » 30 aug 2015, 11:03

Audi is er nog niet klaar mee zo te zien:
Austrian police investigates Spielberg’s ‘Schieb ihn raus’

The infamous ‘schieb ihn raus’ (push him out) episode from Race 2 in Spielberg four weeks ago could not be over, as now the Austrian Police is looking into the matter.

Last Wednesday the DMSB, German national motorsport authority, gave their verdict on the matter, resulting in a pit lane ban for Dr. Wolfgang Ullrich, Head of Audi Sport, and responsible for the radio message, as well as deleting Audi’s points from the race and handing the manufacturer a 200,000€ fine. Timo Scheider was also excluded from racing in Moscow and has been replaced by rookie Antonio Giovinazzi for this weekend’s event.

Now, a prosecutor in Leoben, located in Styria, the Austrian region home to the Red Bull Ring, has launched an investigation into the matter, Autosport reports. Both Timo Scheider and Wolfgang Ullrich are set to be questioned, and could be facing further actions.

A spokesperson for the Leoben prosecutor said: “We are investigating the driver and the alleged instigator of coercion and threat to the physical safety.”

Audi confirmed that an investigation is ongoing, and won’t be making any further comments on the issue until the matter is resolved.

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1419
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadj

Bericht door EmielS60 » 03 okt 2015, 19:11

Petit Le Mans op Road Atlanta, nu op MotorsTV.

Het is er goed vochtig. :df:

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1419
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadj

Bericht door EmielS60 » 06 feb 2016, 08:19

Vanavond op nismo.tv...de bathurst 12hr!

Gisbergen op pole met een quali-record.
Veel V8supercars rijders aan de start dit jaar.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadj

Bericht door Luco » 08 mei 2016, 16:28

Coronel pakt eerste overwinning van 2016

Zed240
Berichten: 2920
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadj

Bericht door Zed240 » 28 mei 2016, 17:49

Behalve F1 dit weekend natuurlijk ook de 24h Nürburgring. Gister was het al enorme regenval, vandaag waren ze iets meer dan een half uur onderweg toen dit gebeurde.

Afbeelding

https://www.facebook.com/ant.jordan.12/ ... 315754632/" onclick="window.open(this.href);return false;

Complete chaos waarbij de auto's vast kwamen te zitten door de modder en het ijs dat op de baan lag. Tussen Breidscheid en Aremberg was schijnbaar niets aan de hand. :)

edit; oeps, gemist dat er een apart draadje voor de N24 is. :tooth:

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadj

Bericht door ErikS » 28 mei 2016, 19:03

Ongelooflijk wat 'n weertje ehh. :headbang:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten