Remblokken

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maarten22
Berichten: 1265
Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
Auto: Porsche 911 964 C2
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Remblokken

Bericht door maarten22 » 01 dec 2014, 10:12

Welke remblokken kan ik het beste nemen voor een E46 330 voor straat en circuit gebruik, en welke remvloeistof?

Gebruikersavatar
Arjan B
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 jan 2010, 22:05
Locatie: Brabant

Re: Remblokken

Bericht door Arjan B » 01 dec 2014, 12:46

Zolang je met je standaard remblokken toekan, zou ik dat doen.
Belangrijk is om wel de remvloeistof te verversen, zou voor een dot 4 of dot 5.1 gaan.
Groet,
Arjan

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Remblokken

Bericht door GTRene » 01 dec 2014, 12:49

het beste? don't know, maar bv Ferodo DS3000 doet het heel goed op straat en circuit en op straat piept het niet of weinig, lees niet irritant.
EBC Blue stuff NDX zou ook goed kunnen op straat en circuit.

goede remolie bv Motul RBF660 (die is top) of iets minder maar nog steeds top begreep ik de RBF600

maar andere merken kan natuurlijk ook :D

feit is wel dat dat soort zaken wel wat duurder zijn over het algemeen dan de meer 'gewone' zaken.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Remblokken

Bericht door daNpy » 01 dec 2014, 18:32

Zou toch adviseren om op straat en op het circuit andere blokken te gebruiken.
Een beetje circuitblokken rijdt je op straat snel op, en straatblokken geven niet de remkracht die je wil op het circuit.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Remblokken

Bericht door Nutkees » 01 dec 2014, 18:43

Wij nemen vaak toch de DS2500 voor straat en DS3000 voor circuit waarbij de DS2500 rondom gemonteerd kan worden en je voor circuitdagen alleen voor veranderd naar DS3000

Remvloeistof gebruiken wij meestal Motul, maar goed dat komt ook omdat we daar natuurlijk dealer van zijn, net als van Ferodo overigens hahaah.

Wat wij in de regel doen is dat we remvloeistof van Motul gebruiken en bij het verwisselen overstappen op Racing Blue van ATE. Door de kleur blauw kunnen we zo perfect zien wanneer het systeem geflushed is namelijk. We wisselen dit dus telkens af.

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Remblokken

Bericht door Joopieboy » 01 dec 2014, 19:20

Aha, jullie zijn wel eens handig dus voor remblokken. Ik heb een uitdaging voor jullie, remblokken voor een 04 Ignis Sport en dan geen EBC rommel. :lollerdelol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Remblokken

Bericht door GTRene » 01 dec 2014, 20:43

Joopieboy schreef:Aha, jullie zijn wel eens handig dus voor remblokken. Ik heb een uitdaging voor jullie, remblokken voor een 04 Ignis Sport en dan geen EBC rommel. :lollerdelol:
heb je wel eens EBC Blue stuff NDX geprobeerd? just curious ;-)

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Remblokken

Bericht door Joopieboy » 01 dec 2014, 20:48

Het is voornamelijk straatverkeer he. :tooth:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Remblokken

Bericht door Bert ///M3 » 04 dec 2014, 17:19

Straat: Performance Friction Z rated rondom
Circuit: Performance Friction 01 aan de voorkant. Z rated achter gewoon houden of daar evt PFC08.
Vloeistof: Performance Friction RH665.

Evt kan je die Z rated nog op een circuit proberen maar ideaal is dat niet.

Beetje afhankelijk van of je interieur er nog in zit of niet, maar de meeste BMW circuitauto's hebben een betere balans als je achter wat minder aggressieve blokken hebt,

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 829
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Remblokken

Bericht door Andry » 12 jan 2015, 00:08

Ik weet niet of de vraag nog van toepassing is, maar als je niet te gek doet volstaat de Performance Friction Z Rated redelijk goed op het circuit. Onder m'n 1400 kg wegende Evo hebben ze me daar niet in de steek gelaten met 'stints' van 10 ronden op CPZ. Voordeel is dat je niet van remblokken hoeft te switchen, maar Ideaal is anders. Voordeel is dat ze ook relatief goedkoop zijn, iig. voor een Evo wel.

Remvloeistof Performance Friction RH665 of de ATE Racing Blue voldoen beiden meer dan goed voor je doel.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten