Remblokken
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
- Contacteer:
Remblokken
Welke remblokken kan ik het beste nemen voor een E46 330 voor straat en circuit gebruik, en welke remvloeistof?
- Arjan B
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 28 jan 2010, 22:05
- Locatie: Brabant
Re: Remblokken
Zolang je met je standaard remblokken toekan, zou ik dat doen.
Belangrijk is om wel de remvloeistof te verversen, zou voor een dot 4 of dot 5.1 gaan.
Groet,
Arjan
Belangrijk is om wel de remvloeistof te verversen, zou voor een dot 4 of dot 5.1 gaan.
Groet,
Arjan
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Remblokken
het beste? don't know, maar bv Ferodo DS3000 doet het heel goed op straat en circuit en op straat piept het niet of weinig, lees niet irritant.
EBC Blue stuff NDX zou ook goed kunnen op straat en circuit.
goede remolie bv Motul RBF660 (die is top) of iets minder maar nog steeds top begreep ik de RBF600
maar andere merken kan natuurlijk ook
feit is wel dat dat soort zaken wel wat duurder zijn over het algemeen dan de meer 'gewone' zaken.
EBC Blue stuff NDX zou ook goed kunnen op straat en circuit.
goede remolie bv Motul RBF660 (die is top) of iets minder maar nog steeds top begreep ik de RBF600
maar andere merken kan natuurlijk ook
feit is wel dat dat soort zaken wel wat duurder zijn over het algemeen dan de meer 'gewone' zaken.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Remblokken
Zou toch adviseren om op straat en op het circuit andere blokken te gebruiken.
Een beetje circuitblokken rijdt je op straat snel op, en straatblokken geven niet de remkracht die je wil op het circuit.
Een beetje circuitblokken rijdt je op straat snel op, en straatblokken geven niet de remkracht die je wil op het circuit.
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
- Contacteer:
Re: Remblokken
Wij nemen vaak toch de DS2500 voor straat en DS3000 voor circuit waarbij de DS2500 rondom gemonteerd kan worden en je voor circuitdagen alleen voor veranderd naar DS3000
Remvloeistof gebruiken wij meestal Motul, maar goed dat komt ook omdat we daar natuurlijk dealer van zijn, net als van Ferodo overigens hahaah.
Wat wij in de regel doen is dat we remvloeistof van Motul gebruiken en bij het verwisselen overstappen op Racing Blue van ATE. Door de kleur blauw kunnen we zo perfect zien wanneer het systeem geflushed is namelijk. We wisselen dit dus telkens af.
Remvloeistof gebruiken wij meestal Motul, maar goed dat komt ook omdat we daar natuurlijk dealer van zijn, net als van Ferodo overigens hahaah.
Wat wij in de regel doen is dat we remvloeistof van Motul gebruiken en bij het verwisselen overstappen op Racing Blue van ATE. Door de kleur blauw kunnen we zo perfect zien wanneer het systeem geflushed is namelijk. We wisselen dit dus telkens af.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: Remblokken
Aha, jullie zijn wel eens handig dus voor remblokken. Ik heb een uitdaging voor jullie, remblokken voor een 04 Ignis Sport en dan geen EBC rommel.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Remblokken
heb je wel eens EBC Blue stuff NDX geprobeerd? just curiousJoopieboy schreef:Aha, jullie zijn wel eens handig dus voor remblokken. Ik heb een uitdaging voor jullie, remblokken voor een 04 Ignis Sport en dan geen EBC rommel.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: Remblokken
Het is voornamelijk straatverkeer he.
- Bert ///M3
- Berichten: 9327
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Remblokken
Straat: Performance Friction Z rated rondom
Circuit: Performance Friction 01 aan de voorkant. Z rated achter gewoon houden of daar evt PFC08.
Vloeistof: Performance Friction RH665.
Evt kan je die Z rated nog op een circuit proberen maar ideaal is dat niet.
Beetje afhankelijk van of je interieur er nog in zit of niet, maar de meeste BMW circuitauto's hebben een betere balans als je achter wat minder aggressieve blokken hebt,
Circuit: Performance Friction 01 aan de voorkant. Z rated achter gewoon houden of daar evt PFC08.
Vloeistof: Performance Friction RH665.
Evt kan je die Z rated nog op een circuit proberen maar ideaal is dat niet.
Beetje afhankelijk van of je interieur er nog in zit of niet, maar de meeste BMW circuitauto's hebben een betere balans als je achter wat minder aggressieve blokken hebt,
- Andry
- Berichten: 829
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Remblokken
Ik weet niet of de vraag nog van toepassing is, maar als je niet te gek doet volstaat de Performance Friction Z Rated redelijk goed op het circuit. Onder m'n 1400 kg wegende Evo hebben ze me daar niet in de steek gelaten met 'stints' van 10 ronden op CPZ. Voordeel is dat je niet van remblokken hoeft te switchen, maar Ideaal is anders. Voordeel is dat ze ook relatief goedkoop zijn, iig. voor een Evo wel.
Remvloeistof Performance Friction RH665 of de ATE Racing Blue voldoen beiden meer dan goed voor je doel.
Remvloeistof Performance Friction RH665 of de ATE Racing Blue voldoen beiden meer dan goed voor je doel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten